Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2925
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Jan Terwolde » 11 mei 2020, 11:16

ErikS schreef: 11 mei 2020, 08:05 Poe, krijg weer de neiging om een N54 te willen.....
Maar als ik dit zie ben ik weer snel genezen.
Hmm als volgende auto over een tijdje wil ik eigenlijk ook graag een n54 of n55 (m135i of 335i). Dit draadje helpt in ieder geval om het auto wisselen weer een tijdje uit mijn hoofd te houden.. :gek:

Wel een prachtige bak en nog mooier werk Nick!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28631
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 11:23

///Joost schreef: 11 mei 2020, 10:12 Wat een gave update Nick! Als ik toch eens 65k had... ;) Ik ben benieuwd wie hier allemaal al z'n geld aan het tellen is, voor het geval dat dit ding weer op de markt komt. :D
:whistle:

Ik heb Nick zelfs op dit exemplaar gewezen en vind het zelf ook een erg gave roadster.
Wellicht komt zijn verkoop tzt gelijk met mijn budget voor een E89 :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40254
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Knot » 11 mei 2020, 11:24

Tsja, alles is op te lossen, de vraag is alleen of je er zin, tijd en geld voor over hebt.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door e30touring1990 » 11 mei 2020, 12:00

mooie upgrades en verslag weer Nick! erg prettig leesvoer wederom. diff ziet er ook erg netjes uit, zal hem idd een klap stabieler maken met al dat koppel. vind de vrsf downpipes idd wat tegenvallen, afwerking binnenkant wat je mij laatst liet zien was ook niet echt top afgewerkt. lekker km's maken en genieten :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43177
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Arthur » 11 mei 2020, 12:25

///Joost schreef: 11 mei 2020, 10:12 Wat een gave update Nick! Als ik toch eens 65k had... ;) Ik ben benieuwd wie hier allemaal al z'n geld aan het tellen is, voor het geval dat dit ding weer op de markt komt. :D
Niet voor 65k iig... ;)

SlowCo
Berichten: 4403
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door SlowCo » 11 mei 2020, 14:36

Prachtig werk en wat een verschil dat walnutblasting :shock:

Maar als je zelf zo'n wagen koopt met deze km-stand kun je er dus meteen een hoop (hoeveel?) geld achteraan gooien om hem echt fatsoenlijk te laten lopen?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6228
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door matthyssie » 11 mei 2020, 14:43

Crookie schreef: 11 mei 2020, 08:34 Leuk stuk machine werk van Hardeman. Waarom heeft Bmw af fabriek daar kogellagers in zitten?
Deze draaien lichter (minder weerstand), dus minder brandstofverbruik.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Shakes » 11 mei 2020, 14:48

Weer een toffe rapportage en het werk dat je/jullie doen :hot:

Ben alleen wel aardig aan het genezen als ik bedenk dat ik twee linkerhanden heb.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43177
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Arthur » 11 mei 2020, 16:38

SlowCo schreef: 11 mei 2020, 14:36 Prachtig werk en wat een verschil dat walnutblasting :shock:

Maar als je zelf zo'n wagen koopt met deze km-stand kun je er dus meteen een hoop (hoeveel?) geld achteraan gooien om hem echt fatsoenlijk te laten lopen?
Vond ik ook al maar werd nogal laconiek over gedaan.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door ///Joost » 11 mei 2020, 17:00

Dat heet "Hobby'en-naar-DF-budget". :tooth:

Ik zie buiten de bougies en walnut blasting niet echt dingen die noodzakelijk zijn (al zou zelfs 99% van de eigenaars dit niet eens preventief doen). Sper, flippers en downpipes is in ieder geval geen noodzakelijk onderhoud.

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 1077
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Estoque » 11 mei 2020, 17:04

Leuk om te lezen, toch grappig dat jouw E89 Ervaring zo anders is als die van mij.

Ik vond namelijk de E89 Z4 35i namelijk echt zwaar tegenvallen qua rem- en stuurgedrag.
Vond het alles behalve uitnodigend om een keer lekker te gaan trappen/sturen. Vooral erg zwaar op de neus etc.

Niets dat niet opgelost kan worden, maar vond het gewoon een tegenvaller. Had meer verwacht 'out of the box' denk ik.
Nu kan ik er ook met mijn 1.90 net niet fijn in zitten, misschien speelt dat mee.

Maar genoeg over mijn beperkte ervaring, het werk wat je er aan doet is weer dik in orde!

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3317
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door ADV » 11 mei 2020, 17:25

Nice Nick! Die downpipe op mijn M135i ging een stuk makkelijker of niet? :-) MHD had ik je toen ook al even laten zien volgens mij, ik was er echt super tevreden over!

Bombadil
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Bombadil » 11 mei 2020, 17:44

///Joost schreef: 11 mei 2020, 17:00 Ik zie buiten de bougies en walnut blasting niet echt dingen die noodzakelijk zijn (al zou zelfs 99% van de eigenaars dit niet eens preventief doen).
Die injectoren 6*€213 is wel lullig. Kan blok toch op stuk lopen dacht ik (hydrolock)?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28631
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 18:14

is toch niks nieuws dat de N54 een kostbare kostganger kan zijn?

6x injectoren
6x bobine
hogedruk pomp
2x turbo door rammelende wastgate
walnut
waterpomp

zijn volgens mij aardig bekende problemen waarvan bij de N55 een aantal zijn opgelost.


maar walnut zal wel een nieuw soort standaard dingetje worden bij alle moderne benzine motoren.
het schoonspoelede effect van benzine in de inlaat is verdwenen door DI en met de vele recirulatie vanuit carter komen er wel veel olie dampen in.

Gebruikersavatar
harrypaardekooper
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jun 2007, 10:02
Auto: BMW E82 135i
Locatie: Amstelveen

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door harrypaardekooper » 11 mei 2020, 20:40

Mooi werk Nick en leuk om te lezen!
Mijn remmen doen het weer prima onder de E82 135, dank nog voor het werk er aan 👍🏻

Gebruikersavatar
WoutL
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:25
Auto: E46 M3 / E93 M3 / E28

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door WoutL » 11 mei 2020, 21:07

Vandaag even snel meegereden met Nick. Zit al serieus gang in!! Weinig tijd, dus morgen even zelf een langer stuk rijden om hem echt aan de tand te voelen. Maar zover ben ik al onder de indruk van de aanpassingen, en met de modificaties die er nog op de planning staan wordt het helemaal een feest!

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door nickdoesburg » 11 mei 2020, 21:09

Dank weer voor alle reacties!

De N54 heeft inderdaad wel een aantal bekende potentiële problemen waarbij de injectoren wel echt een "big hit" zijn qua kosten. Je kan er wel mee doorrijden (en ivm de kosten gebeurd dat ook heel vaak) maar verstandig is dat natuurlijk niet. Zeker niet als je het tuningspad op gaat. Hydrolock kan voorkomen maar gebeurd volgens mij vrij zelden. Verder heb je met druppelende injectoren kans op een soort "washdown" van de cilinderwanden omdat de olie weggespoeld wordt door de brandstof na het uitzetten. Alles afhankelijk van hoe erg het nadruppelen is natuurlijk. Paar druppeltjes kan opzich niet zo heel veel kwaad. Het verschil in inspuiting tussen de cilinder is natuurlijk helemaal niet bevorderlijk (1 cilinder kan dan significant warmer lopen dan de andere). Als je het "goed" wilt doen vond ik in deze het vervangen van de injectoren dus zeker noodzakelijk.

Voor de vervuilde inlaten zou je ook kunnen zeggen dat je er opzich mee door kan rijden, maar ook hier geld, als je het goed wilt doen is het wel echt noodzakelijk. Ik weet wel zeker dat er heel veel rondrijden met nog veel ergere vervuiling. Ondanks de fikse vervuiling bij deze was er niet heel veel van te merken. Ik heb ook wel auto's mee gemaakt die werkelijk geen worst meer van tafel trekken door de vervuiling. (o.a. de Mini Cooper S R56 van m'n moeder (kan ik inmiddels ook een boek over schrijven..) die een Mini One niet meer kon bijhouden) Veel ook afhankelijk van hoe goed de carterventilatie werkt. Alle DI's hebben er last van, maar de ene meer dan de andere.

Het vervangen van de bougies en bobines is meer preventief/ normaal onderhoud. In dit geval ben ik ook een graadje kouder gegaan met de bougies vanwege de tuning en de bobines is meer om te voorkomen dat je een keer strand. (kom ik zo nog even op terug :mrgreen:)

Alle overige zaken is natuurlijk gewoon pure DF hobby zoals Joost al aangaf :df:
///Joost schreef: 11 mei 2020, 17:00 Dat heet "Hobby'en-naar-DF-budget". :tooth:
--
Overigens, het maakt niet uit welke (recente) motor je van BMW pakt, ze hebben allemaal wel wat kostbare potentiële issue's, de een wat meer dan de ander maar geeneen echt vrij van issue's. Bij de 4 cilinders zit je ook met een ketting (ook een serieus dure grap, lekker "zuinig" rijden..), bij de S motoren zit je met drijfstanglagers enzovoorts. Als je een auto koopt met een dergelijke motor moet je eigenlijk gewoon van tevoren een bepaald budget ervoor vrij houden en er vrede mee hebben dat er wat extra geld achteraan moet na de aanschaf. Daarna blijven ze meestal ook wel echt voor langere tijd gewoon echt goed.
ArjandeV schreef: 11 mei 2020, 17:25 Nice Nick! Die downpipe op mijn M135i ging een stuk makkelijker of niet? :-) MHD had ik je toen ook al even laten zien volgens mij, ik was er echt super tevreden over!
Ja klopt, jij was de eerste die me op het spoor van de MHD bracht ;) Daarna nog aardig wat mensen erover gesproken en allemaal wel tevreden.
Hahah ja de downpipe paste bij jou een stuk beter maar met een single turbo is dat ook niet helemaal eerlijk. Een N55 downpipe is wel een iets simpeler product.
Overigens haalde Knot het terecht ook al even aan:
Knot schreef: 11 mei 2020, 10:14 Downpipes vreemd dat het niet goed past in 1x, je zou toch zeggen dat ze het zelf ook op/nagemeten hebben.
Want is inderdaad vreemd, maar inmiddels kijk ik niet meer op. Je wilt niet weten hoe vaak dit soort upgrades onwijs slecht passen. Vaak wordt een goedkoop product daardoor alsnog een dure optie omdat het in plaats van monteren "pas maken" wordt met de benodigde manuren. Chargepipes passen ook vaak slecht, die moet ik ook vaak nog licht bijschaven voordat ze echt lekker passen. Een dergelijk multigekromd product ontwikkelen en met continue kwaliteit produceren is ook wel een kunst en blijkbaar beheersen veel van dat soort bedrijven dat niet helemaal. Ik heb ook wel Akrapovic delen gemonteerd en die passen nog mooier dan het origineel.
Estoque schreef: 11 mei 2020, 17:04 Leuk om te lezen, toch grappig dat jouw E89 Ervaring zo anders is als die van mij.

Ik vond namelijk de E89 Z4 35i namelijk echt zwaar tegenvallen qua rem- en stuurgedrag.
Vond het alles behalve uitnodigend om een keer lekker te gaan trappen/sturen. Vooral erg zwaar op de neus etc.

Niets dat niet opgelost kan worden, maar vond het gewoon een tegenvaller. Had meer verwacht 'out of the box' denk ik.
Nu kan ik er ook met mijn 1.90 net niet fijn in zitten, misschien speelt dat mee.

Maar genoeg over mijn beperkte ervaring, het werk wat je er aan doet is weer dik in orde!
Ik vind hem echt lekker sturen en ik ben toch wel wat gewend ;) Ik heb nooit met eentje gereden zonder "Adaptive M Chassis" een wellicht maakt dat wel veel verschil. In comfort is hij wel echt heel zacht. Het sperdifferentieel maakt ook wel een wereld van verschil. Hij is in de basis wel wat onderstuurd maar met het sper kan je hem wel aardig de bocht uit vegen (was eerst echt onmogelijk). Denk dat een setje M3 draagarmen ook nog wel veel uitmaakt, dat is nog wel een leuke potentiële upgrade. Denk dat je daarmee wel wat onderstuur weghaalt en iets scherper instuurgedrag creëert. Een M3 stuurt wel een stuk scherper in, daarmee vergeleken zou je het instuurgedrag inderdaad kunnen omschrijven als "een zware neus" Qua remmen kom je met de E93 M3 blokken die erin zitten echt niks te kort, laat echt niks te wensen over. Zoals altijd zit 90% in de blokken.
matthyssie schreef: 11 mei 2020, 14:43
Crookie schreef: 11 mei 2020, 08:34 Leuk stuk machine werk van Hardeman. Waarom heeft Bmw af fabriek daar kogellagers in zitten?
Deze draaien lichter (minder weerstand), dus minder brandstofverbruik.
Dat denk ik inderdaad ook, en als zo vaak met emissie verbeterende zaken gaat het ten koste van de levensduur..
harrypaardekooper schreef: 11 mei 2020, 20:40 Mooi werk Nick en leuk om te lezen!
Mijn remmen doen het weer prima onder de E82 135, dank nog voor het werk er aan 👍🏻
Thanks! Goed te horen :)

Om nog even terug te komen op de bobines, afgelopen weekend had ik namelijk nog niet de nieuwe bobines binnen dus heb ik de "oude" nog even gemonteerd. Zou wel loslopen dacht ik, maar die deksel kreeg ik dus vanmiddag op mijn neus :mrgreen: Toen ik even een rondje was rijden met iemand om even te laten ervaren "hoe hard ie nu wel niet loopt" begon ie tijdens een pull ineens op 5 cilinders te lopen. De missende cilinder kwam ook niet meer terug.. gelukkig dicht bij de zaak, op 5 cilinders klein stukje terug gereden en even uitlezen:
Afbeelding
En inderdaad, misfire op 1 van de cilinders. Gelukkig met nieuwe bobines erin probleem weer opgelost. Zitten nu Delphi's in van een N55. Die schijnen het aardig goed te houden. Voortaan gaat er wel even 1 mee in de kofferbak, aangezien ze onder flinke boost een stuk sneller de geest geven.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28631
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 21:27

Ha wederom mooie lange update Nick! Lekker bezig :)

WillemBoer
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door WillemBoer » 11 mei 2020, 21:52

Het onderstuur kan denk ik ook komen door je nieuwe sper, mijn M3 heb ik het visco sper ook vervangen door een platensper van Hardeman, en er is bij mij ook meer „Push“ merkbaar wat iets meer onderstuur veroorzaakt iets waar het visco sper dan weer geen last van heeft...

Pasvorm van Akrapovic is inderdaad beter dan origineel kan ik uit eigen ervaring beamen, montage is gewoon een feest 😇

SlowCo
Berichten: 4403
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door SlowCo » 11 mei 2020, 21:57

Is het geen verstandige "upgrade" om de carterventilatie via een filter en/of catch tank te laten gebeuren i.p.v. de inlaatkanalen?

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door NickM5 » 11 mei 2020, 22:56

Hele vette mods weer Nick! Ik begrijp goed waarom je ondanks de paar pijnpunten toch voor de N54 bent gegaan. Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren wanneer je met die turbo's aan de haal gaat.

Ik heb vorige week een crankcase breather gekocht voor de V10. Misschien is dit ook iets voor de N54:
https://vargasturbo.com/product/vtt-bil ... -breather/

Online
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 1077
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Estoque » 12 mei 2020, 08:35

nickdoesburg schreef: 11 mei 2020, 21:09
Estoque schreef: 11 mei 2020, 17:04 Leuk om te lezen, toch grappig dat jouw E89 Ervaring zo anders is als die van mij.

Ik vond namelijk de E89 Z4 35i namelijk echt zwaar tegenvallen qua rem- en stuurgedrag.
Vond het alles behalve uitnodigend om een keer lekker te gaan trappen/sturen. Vooral erg zwaar op de neus etc.

Niets dat niet opgelost kan worden, maar vond het gewoon een tegenvaller. Had meer verwacht 'out of the box' denk ik.
Nu kan ik er ook met mijn 1.90 net niet fijn in zitten, misschien speelt dat mee.

Maar genoeg over mijn beperkte ervaring, het werk wat je er aan doet is weer dik in orde!
Ik vind hem echt lekker sturen en ik ben toch wel wat gewend ;) Ik heb nooit met eentje gereden zonder "Adaptive M Chassis" een wellicht maakt dat wel veel verschil. In comfort is hij wel echt heel zacht. Het sperdifferentieel maakt ook wel een wereld van verschil. Hij is in de basis wel wat onderstuurd maar met het sper kan je hem wel aardig de bocht uit vegen (was eerst echt onmogelijk). Denk dat een setje M3 draagarmen ook nog wel veel uitmaakt, dat is nog wel een leuke potentiële upgrade. Denk dat je daarmee wel wat onderstuur weghaalt en iets scherper instuurgedrag creëert. Een M3 stuurt wel een stuk scherper in, daarmee vergeleken zou je het instuurgedrag inderdaad kunnen omschrijven als "een zware neus" Qua remmen kom je met de E93 M3 blokken die erin zitten echt niks te kort, laat echt niks te wensen over. Zoals altijd zit 90% in de blokken.
Daarom was ik ook zo verbaasd dat je hem wel goed vond sturen, ik denk die Nick heeft vast veel apart spul gereden :P
Die remmen ga ik onthouden! Zal eens checken wat voor blokken erin zitten.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3317
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door ADV » 12 mei 2020, 09:14

Ik had spul van masata (chargepipe) dat was echt super qua pasvorm! Ook qua lasnaden enzo stuk beter. Man het kriebelt haha, wel mooi een z4 :) tijdloos model naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2925
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Jan Terwolde » 12 mei 2020, 15:24

Martijn_bmw schreef: 11 mei 2020, 18:14 6x injectoren
6x bobine
hogedruk pomp
2x turbo door rammelende wastgate
walnut
waterpomp

zijn volgens mij aardig bekende problemen waarvan bij de N55 een aantal zijn opgelost.
Welke zijn dat dan? Zou het de meerprijs waard zijn voor een n55 is dan ook de grote vraag.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28631
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn_bmw » 12 mei 2020, 15:32

Jan Terwolde schreef: 12 mei 2020, 15:24
Martijn_bmw schreef: 11 mei 2020, 18:14 6x injectoren
6x bobine
hogedruk pomp
2x turbo door rammelende wastgate
walnut
waterpomp

zijn volgens mij aardig bekende problemen waarvan bij de N55 een aantal zijn opgelost.
Welke zijn dat dan? Zou het de meerprijs waard zijn voor een n55 is dan ook de grote vraag.
injectoren zijn bij N55 al minimaal index 12 is nog geen zekerheid dat ze niet gaan maar dat is bij geen enkele moderne benzine motor.
hoge druk pomp is geen N55 kwaal
turbo is geen N55 kwaal
bobines ook niet.

kortom best wat verschil, N54 heeft wel meer tuning potentieel dus ook beetje de vraag wat je zoekt.
is die 306k voldoende zou ik altijd voor de N55 gaan, wil je gaan tunen zoals bijv Nick doet dan N54 pakken. (of B58)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bakker, bartje325i, Godspeed, Marc Sierra, Mark 320iS, maurizio, MParallel, StefanW, Vanreijmersdal en 9 gasten