Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Passiewassie
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Passiewassie » 02 mei 2020, 17:19

Ja veel mooier de zwarte nieren. Maakt hem af!

nickdoesburg
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30

Bericht door nickdoesburg » 03 mei 2020, 22:44

Dank nog voor de reacties!
e30touring1990 schreef: 26 apr 2020, 11:12 gisteren even in het echt gezien bij Nick, vind het echt een mooie verschijning waar ik jaren terug de z4 wat minder vond. met de jaren echt een mooi model geworden in mijn ogen. mooie plannen voor deze n54-dct combi straks, ben erg benieuwd wat dat doet met het karakter van de auto.
Leuk dat je er ff was, de Z3 staat er ook extreem dik bij zo op die nieuwe wielen! :thumbup:
Twist schreef: 26 apr 2020, 12:38 Wouw Nick, prachtig om de rapportage van die 545i (mijn ex voor Bombadil) te lezen! Ik had hem destijds uitgekozen omdat er zo'n dikke stapel onderhoudsrekeningen bijzat en alle dure zaken al gedaan waren. Maar als ik dit lees verbaast me hoeveel werk er nodig (vanuit oog van perfectionist uiteraard) nodig was zeg!
Hahaha was inderdaad een aardig avontuurtje ;) Inderdaad bizar, want er was inderdaad niet op bespaard. Hij is van mijn oude baas geweest dus ik wist hoeveel onderhoud die had gehad (is echt een liefhebber en bespaard zeker niet). Denk dat jij hem via een handelaar van hem hebt gekocht. Blijft wel een briljante auto verder. Elke keer als ik er weer mee rij is eventuele twijfel om hem te verkopen snel verdwenen. Misschien dat ik hem van de zomer nog even geschorst aan de kant zet als de Z4 weer helemaal naar m'n zin heb maar met slecht weer rijd ik veel liever met de 545i.

----------
In de tussentijd ben ik lekker bezig geweest met de Z4, nu er wat slechter weer kwam was het een mooi moment om het differentieel er onderuit te halen voor conversie naar sper:

Afbeelding

Moet best wel e.a. gedemonteerd worden om erbij te kunnen komen:
Afbeelding

Interessante constructie op de ingaande as, deze heeft een centrale moer in tegenstelling tot meerdere bouten zoals op de oudere modellen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje puzzelen om het diff eruit te halen, toch wel spannend in je eentje met zo'n zware unit dus voor de zekerheid maar even een touwtje er doorheen:
Afbeelding

Keurige unit nog:
Afbeelding

Dit differentieel heeft geen aftapplug meer, vanwege de zogenaamde "lifetime oil" Beetje flauwekul als je het mij vraagt, en echt debiel dat er geen aftapplug meer op zit. Gelukkig is verversen ook wel te doen door hem leeg te zuigen maar handig is anders.
Afbeelding

Komt wel brandschone olie uit gelukkig, ondanks hij waarschijnlijk nog nooit ververst is:
Afbeelding

Dit diff heeft helaas een gelast kroonwiel, wat de hele conversie naar de OS Giken sper een stuk ingewikkelder en kostbaarder maakt. Om dat mogelijk te maken moet het kroonwiel van de huidige klok af gefreest worden (of draadvonken denk ik eigenlijk) en voorzien worden van boutgaten. Behoorlijk indrukwekkend proces, respect voor mensen die dit gepionierd en uitgedokterd hebben. Het is wel een flinke hap uit het budget maar zonder hebben de andere upgrades in mijn ogen ook weinig zin.
Afbeelding

Diff weggebracht naar Hardeman voor de conversie en meteen toch ook maar revisie. Hij maakte bij uitrollen toch wel wat geluid en met het oog op het waarschijnlijk steeds verder toenemende vermogen leek het me wel verstandig om meteen helemaal goed te doen. Komen nu ook andere lagers in. Het wegbrengen van het diff is uiteraard een mooi klusje voor de 545i :mrgreen:
Afbeelding

In de tussentijd heb ik mooi even de tijd om wat andere zaken aan te pakken. Denk dat het diff eind van deze week weer klaar is. Inmiddels zijn er ook wat andere goodies binnen gekomen:
Afbeelding

Afbeelding

o.a. een intercooler van FMIC. Die heb ik al aan aantal keer eerder gemonteerd bij klantenauto's (wel in alle gevallen een N55) en die paste meestal wel mooi. Deze voor de N54 paste helaas wat minder mooi, heb de aansluitingen flink moeten opschuren om leidingen er weer goed in te kunnen krijgen. Pasvorm is redelijk, afwerking vind ik opzich wel mooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb wel enige twijfels over de efficiency van de "tube and plate" ipv de originele "bar and plate" maar beide hebben natuurlijk hun voors en tegens. Qua oppervlakte is de FMIC in ieder geval wel een stuk groter.
Afbeelding
origineel:
Afbeelding

Verder nu mooi moment natuurlijk om de downpipes te monteren aangezien de uitlaat er toch af is:
Afbeelding

Afbeelding

Voordat ik de nieuwe ga monteren ben ik bezig beide 3D te laten scannen zodat we kunnen kijken of het haalbaar en interessant is om zelf een setje "performance" downpipes te gaan produceren.

Aangezien ik nu toch even niet kan rijden ivm het diff was het een mooi moment om de auto verder ook even door te lichten. Warme start ging soms niet helemaal soepel dus ik had een vermoeden dat 1 injector wat nadruppelde. Aangezien deze auto's nogal veel problemen hebben gehad met de injectoren maar even gekeken welke van de 12 revisies er in deze auto zitten:
Afbeelding

Revisie 11 dus, helaas dus niet de laatste revisie 12 maar dus al wel een keer vervangen. Omdat we deze week toch nog even naar de motorbouwer moeten die een testbank heeft laat ik ze deze week even testen, mocht er 1 slecht zijn kan ik die meteen vervangen.
Afbeelding

Afbeelding

Bobines heb ik inmiddels nieuw besteld evenals een setje 1 graad koudere bougies. De bobines staan toch ook wel bekend om problemen bij tuning en kosten relatief er weinig, dus wel de moeite om preventief te doen. Op lange trips heb ik er ook altijd 1 bij als reserve ;)

Chargepipe even gepast, passen in veel gevallen niet helemaal lekker dus wel lekker om nu even te weten:
Afbeelding

Om er vervolgens meteen weer af te halen :mrgreen: Want er is nog een ander probleem waar de N54 om bekend staan (eigenlijk bijna alle direct ingespoten motoren wel), en dat is "carbon buildup" op de kleppen. Ik dacht dat het bij deze wel zou mee vallen aangezien hij nog trekt als een beer en verder goed loopt, dus ik had verwacht dat hij recent wel een keer gereinigd was maar ik had het mis.. eerst even inlaatspruitstuk demonteren, dat gaat heerlijk makkelijk gezien het ontbreken van de "port injection" die normaal in het inlaatspruitstuk zit:
Afbeelding

Tjeeezus :mrgreen: Dat worden wel enkele tientallen gratis PK's erbij straks ;) Deze week dus even een walnut blasting operatie uitvoeren..kan geen kwaad zegmaar...
Afbeelding

Tot zover voor nu, keep you posted!

Tristan

Bericht door Tristan » 03 mei 2020, 23:03

Wel goed dat je voor het tunen eerst zorgt dat het inlaattraject schoon is. N54 is daar toch een stuk gevoeliger voor dan de N55. Liep die van jouw niet wat onrustig stationair? Dit zijn vaak al symptomen bij vervuilde inlaat. Ben erg benieuwd naar resultaat straks met de downpipes en software. Zou toch 380-390pk moeten halen lijkt me.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 mei 2020, 07:29

Mooie update weer Nick!

Van de week alles al IRL gezien natuurlijk maar blijft gaaf om weer bij te lezen en die vervuiling is idd niet mals :shock: zou dat bij mijn N55 ook al de verwachting zijn? Of hebben die daar niet zoveel last van.

Bombadil

Bericht door Bombadil » 04 mei 2020, 08:25

nickdoesburg schreef: 03 mei 2020, 22:44 Denk dat jij hem via een handelaar van hem hebt gekocht.
De 545 stond toen zelfs in de Autoweek van november 2018 in het V8 artikel, aangeboden door Schijndel Personenwagens.
Afbeelding
Bombadil schreef: 07 mar 2020, 19:01
nickdoesburg schreef: 01 mar 2020, 21:26 Qua kwaliteit denk ik inderdaad dat Joost gelijk heeft en ze inderdaad besparen op kleine dingen. Je moet ook niet vergeten dat deze auto naast 220kkm ook alweer 16 jaar oud is.
Ik zat te denken, deze motor ligt ook nog in 645, 745 en X5. De kilometerstand van 220K is niet bijzonder hoog. Als deze euvels (kettinggeleider, uitgeharde pakking en uitgedroogde slang) niet uitzonderingen zijn, hoe komen deze wagens dan verder met hogere KM-standen? Worden ze toch aangepakt of bijv. een lapmiddel in de olie bijgevuld? Of allemaal rijdende tijdbommen en is elke N62 BMW met meer dan 160.000 km een te vermijden auto?
Hoe zie jij dit, gezien het werk dat jij in een goed onderhouden 545i hebt gestoken? Is elke BMW x45 met dit blok een te mijden auto?

Twist

Bericht door Twist » 04 mei 2020, 08:48

Als ik dit zo lees zou mijn reactie zijn: ja, mits je zelf kan sleutelen en daar de tijd voor wil/kan maken. Vergeet niet dat ik naast en paar duizend euro afschrijving ook al 2-3000 euro aan onderhoud had gedaan in een paar maanden.... Als je dit erbij optelt kun je aan elke x45i makkelijk 10k verspijkeren om hem top te krijgen. Maar ik ben nog steeds wel benieuwd wat must have / nice to have is, op zich kun je aan elke auto 10k verspijkeren door alles te gaan vervangen.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 04 mei 2020, 10:03

10k om hem top te krijgen? Ik had (N62B48) in 3 maand de klepseals en de kettingen. Dan zit je al op de helft. De automaat heb ik vorige maand laten doen, dan zit je al over 3/4 van de 10k. En dat is geen achterstallig onderhoud wat je moet fixen helaas. Volgens de automaatmeneer is het bakprobleem ook redelijk bekend. Klepseals is sowieso een ding bij moderne auto's en de ketting is ook een veelvoorkomend probleem.

Maar mooi werk weer Nick.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 mei 2020, 10:47

Wat dat diff betreft, kun je daar geen (aftap)plug in tappen nu het er toch onderuit is? Kun je in de toekomst makkelijk(er) verversen.

Wel onthutsend wat er allemaal aan zo’n auto nog gedaan moet worden om ze top te houden, zowel de 545i als Z4 35i. Geeft bij mij steeds meer een bevestiging om niet aan een oudere auto met dikke motor te beginnen... als je zelf weinig tot niks kunt.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 04 mei 2020, 10:59

Ik vind het van de z4 erg meevallen. Het werk wat Nick er in stopt is voornamelijk upgrades.

Flamman

Bericht door Flamman » 04 mei 2020, 11:06

Goed bezig Nick ! Leuk om te lezen, wordt echt een top ding straks.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 04 mei 2020, 11:06

Z4 valt indd mee. De 545 kan aardig wat gezeik geven als je t niet op deze manier aan kunt/laat pakken.

Arthursx
Auto: M3 F80

Bericht door Arthursx » 04 mei 2020, 14:48

Heel leuk om dit te lezen. Gaat lekker met de upgrades. Ik zie ook een MHD flasher, goed bezig :)

nickdoesburg

Bericht door nickdoesburg » 04 mei 2020, 14:49

Bombadil schreef: 04 mei 2020, 08:25 Hoe zie jij dit, gezien het werk dat jij in een goed onderhouden 545i hebt gestoken? Is elke BMW x45 met dit blok een te mijden auto?
Twist schreef: 04 mei 2020, 08:48 Als ik dit zo lees zou mijn reactie zijn: ja, mits je zelf kan sleutelen en daar de tijd voor wil/kan maken. Vergeet niet dat ik naast en paar duizend euro afschrijving ook al 2-3000 euro aan onderhoud had gedaan in een paar maanden.... Als je dit erbij optelt kun je aan elke x45i makkelijk 10k verspijkeren om hem top te krijgen. Maar ik ben nog steeds wel benieuwd wat must have / nice to have is, op zich kun je aan elke auto 10k verspijkeren door alles te gaan vervangen.
EvdP schreef: 04 mei 2020, 10:03 10k om hem top te krijgen? Ik had (N62B48) in 3 maand de klepseals en de kettingen. Dan zit je al op de helft. De automaat heb ik vorige maand laten doen, dan zit je al over 3/4 van de 10k. En dat is geen achterstallig onderhoud wat je moet fixen helaas. Volgens de automaatmeneer is het bakprobleem ook redelijk bekend. Klepseals is sowieso een ding bij moderne auto's en de ketting is ook een veelvoorkomend probleem.

Maar mooi werk weer Nick.
Inderdaad, als je niet de middelen hebt zoals ik (en de bereidheid om er heel veel avond en weekend uren in te stoppen) zou ik niet beginnen aan een x45i als die nog niet een vergelijkbare behandeling heeft gehad. Zoals gezegd, 10k is zo weg als je alles moet doen. Met een x50i (dus de N62B48) loop je iets minder risico omdat die de geupgrade kettingspanners heeft (die mijn auto nu dus ook heeft) en dat is wel een hele dure operatie. Wat je bij een N62 sowieso kan verwachten zijn inderdaad de klepseals en de koelbuis, als die nog niet gedaan zijn komen die zeker weten aan de beurt. Verder heb je dan nog standaard zaken die bij veel auto's de geest geven en niet echt N62 gerelateerd zijn. (Bijv bobines, dynamo e.d.) En automaatbak geeft inderdaad ook vaak problemen, zeker als die nog niet eerder ververst zijn. Vaak hebben die dan problemen ontwikkeld die niet meer op te lossen zijn met alleen nieuwe olie.
Crookie schreef: 04 mei 2020, 10:59 Ik vind het van de z4 erg meevallen. Het werk wat Nick er in stopt is voornamelijk upgrades.
De Z4 valt inderdaad heel erg mee. Is qua onderdeelkosten en werk nog wel te overzien, totale andere categorie dan het werk aan de 545i. Als je een N54 koopt met meer dan 100kkm kan je verwachten dat de inlaat een reinigingsbeurt nodig heeft en je mogelijk aan een aantal nieuwe injectoren moet. Bobines doe ik vooral preventief ook met het oog op meer vermogen. In de categorie kostbare zaken hebben ze ook wel eens last van rammelende wastegates maar opzich kunnen ze daar redelijk oud mee worden. Die van mij zijn ook niet helemaal strak meer als je aan de wastegate assen voelt. (ga ik nog wel wat aan doen maar dat komt later ;) )Voor de rest zijn er weinig echte grote issue's met deze motoren over het algemeen. Je kan ook overal redelijk goed bij, dat scheelt ook enorm. Dat is een factor die de V8 wel een dure motor maakt want bij serieuze klussen ben je al gauw sneller klaar als je de motor eruit haalt..

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 04 mei 2020, 17:20

geen half werk Nick, netjes bezig! mooi dat je alles ff goed checkt/vervangt voordat het vermogen wordt opgekrikt :D

nickdoesburg

Bericht door nickdoesburg » 10 mei 2020, 22:39

Zo, weer even een update. In totaal ongeveer 2 weken niet kunnen rijden maar inmiddels doet de Z4 het weer. En hoe :mrgreen:

Om eerst maar verder te gaan waar ik gebleven was, de vervuiling van de inlaat:
Afbeelding

Dit was een mooi moment om een walnut blasting set aan te schaffen aangezien dat sowieso eigenlijk al wel een service was die we aan wouden gaan bieden op de zaak aangezien vrijwel alle DI motoren er vroeg of laat wel mee te maken krijgen..
Bij walnut blasting worden de inlaat gestraald met walnoot schil granulaat, eigenlijk precies hetzelfde concept als zandstralen maar dan met walnootschil, omdat dat materiaal zachter is dan aluminium maar toch voldoende sterkte bied om stevige aanslag weg te stralen. Icm een speciaal mondstuk waarmee de stofzuiger op de inlaatpoort kan worden aangesloten wordt er eigenlijk een hele kleine straalcabine gemaakt. Het resultaat is echt bizar mooi..super leuk om te doen.

Eerst het mondstuk 3D printen, gezien de benodigde sterkte duurt het even maar dan heb je ook wat :mrgreen:
Afbeelding

Voordat er gestraald kan worden moet eerst de ergste vervuiling weggehaald worden, simpelweg met een schroevendraaier en een aantal pikhaken. Het is echt absurd hoeveel er daarmee afkomt, op sommige stukken echt meer dan een centimeter dik. Zelfs na 3x opzuigen heb je nog de halve poort vol liggen met troep:
Afbeelding

Het stralen zelf. Je kan niet zien wat je doet dus het is telkens een stuk proberen en kijken wat het effect is. Het stralen zelf is heel weinig werk, het voorwerk, dus het manueel verwijderen van de meeste troep is verreweg het meeste werk omdat dat natuurlijk ook met enige voorzichtigheid moet gebeuren.
Afbeelding

Dan het resultaat :clap:
Afbeelding

Overigens blijft er altijd wel een klein beetje walnoot granulaat achter maar zolang het geringe hoeveelheden zijn kan dat geen kwaad omdat het redelijk schoon verbrand en zachter is dan alle andere gebruikte materialen in de motor.

Ik kwam er ook achter dat de walnoot granulaat zich over de andere cilinders verspreid door een deel van de carterventilatie die hele kleine gaatjes in elk inlaatkanaal heeft (die praktisch niet af te doppen zijn) en zich door kanalen in de kleppendeksel verspreiden. Daarom dus ook maar even het kleppendeksel eraf gehaald. Pakking daarvan vervangen kan sowieso ook geen kwaad en als ik een nieuwe auto heb vindt ik het altijd wel even prettig om er even onder te kijken. Ziet er gelukkig allemaal keurig netjes en behoorlijk schoon uit:
Afbeelding

De kanalen die in de kop zijn meegegoten en zich daarna door het kleppendeksel doorlopen: (naast het boutgat)
Afbeelding

Walnoot die ik tegenkwam in het kleppendeksel, geen overbodige luxe dus om nog even goed door te spoelen..
Afbeelding

Verder met de downpipes monteren. Pasvorm redelijk waardeloos, kiezen tussen klem tegen het subframe of een bout van de motor. Dat valt dus nogal tegen..
Afbeelding

Afbeelding

Dan maar pas maken met onze goede vriend de brander :mrgreen:
Afbeelding

Uiteindelijk heb ik op 3 plekken ruimte moeten maken om het pas te krijgen. Zit nog steeds erg krap (rvs is niet zo makkelijk te bewerken) maar het zit in ieder geval vrij:
Afbeelding

Inmiddels zit de intercooler ook op zijn plek. Paste redelijk goed in de auto maar de aansluitingen waren nogal slecht afgewerkt, die hadden flink wat schuur en polijstwerk nodig voordat ik beide slangen er goed in kan krijgen. Bij de N55's past hij een stuk beter (daar zit de slang aansluiting andersom en is dit minder snel een issue)

Injectoren zijn ook getest, die uitslag was wel een stuk slechter dan dacht, ik vermoede het nadruppelen van 1 injector maar van de 6 werden er 5 afgekeurd op nadruppelen en eentje op sproeibeeld.. ai dat valt even tegen. Flinke hap uit het budget (consumentenprijs €213,95 per stuk) maar weinig andere keuze dan 6 nieuwe erin. Wel fijn dat dat meteen voor elkaar is en de index 12 injectoren het over het algemeen goed uit lijken te houden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook meteen even nieuwe bougies erin uiteraard, dit is de N55 spec wat voor de N54 een graad kouder is dan origineel. Iets meer veiligheid tegen pingelen wat wel lekker is bij de verhoogde boost:
Afbeelding

Afbeelding

Bougies, bobines er weer in, injectoren aangesloten:
Afbeelding

Begin weer ergens op te lijken:
Afbeelding

Voor het starten eerst nog even de calibratiewaardes van de nieuwe injectoren inleren:
Afbeelding

Uiteraard ontbrak er nog een belangrijk puzzelstuk voordat ik weer kon rijden en waar ik met grote smart op zat te wachten :mrgreen: Maatje van mij die mijn oude 996 (still going strong) heeft gekocht was zo vriendelijk even een mooi tripje naar Zeeland te maken om mijn verse diff op te halen bij Hardeman:
Afbeelding

En Hardeman was zo vriendelijk om even wat foto's te maken van de operatie en foto's houd ik wel van ;)
Afbeelding

Het originele kroonwiel dat dus van de oude klok is afgemachined en voorzien van boutpatroon:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meteen nieuwe lagers erin, geupgrade van kogel naar veel sterkere kegellagers:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaar om in te bouwen, ziet er top uit, erg netjes werk geleverd door Hardeman :thumbup:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na een kleine worsteling zit hij weer op zijn plek:
Afbeelding

Daarna flashen met MHD stage 2+ software:
Afbeelding

Moet zeggen dat het flashen van een ECU altijd wel een beetje spannend is (zeker draadloos) maar vooralsnog ben ik erg tevreden over de app, werkt erg fijn en duidelijk. Eerst flash duurde 17 minuten, nu is het wijzigen van de map 2 minuten (ik had perongeluk eerst stage 2 geladen ipv stage 2+).

De eerste rondjes merkte ik dat de auto een beetje van slag was doordat alle long term calibraties na al dit werk redelijk van de wijs zijn, maar na een paar pulls ging ie steeds harder lopen.

Vandaag flink stuk gereden, en holy shit wat een kanon is het geworden, echt niet-normaal. :mrgreen: Inmiddels is de waarde van mijn ex E46 M3 royaal overstegen (ik had een beetje als doel gesteld om dat als "budget" aan te houden maar das niet helemaal gelukt :mrgreen: ) maar kan niet anders zeggen dan dat het dubbel en dwars waard was. Buiten het vermogen is de stabiliteit dat het sperdiff bied echt mega, onbegrijpelijk dat BMW die optie nooit zelf heeft aangeboden voor de E89..
Qua vermogen nu durf ik niet echt een uitspraak te doen maar het is wel echt flink rap. Gevoelsmatig is een E92 M3 geen enkele partij. Voor deze hele operatie heb ik de 0-100 geklokt op 4,9sec met 2 man in de auto, geen idee wat het nu is maar in ieder geval veel minder. Zal hem binnenkort nog even klokken en wellicht nog een keer meten op de Dyno. Nu eerst maar weer even lekker rijden na 2 weken onrustig wachten. Of naja wachten, ik ben weinig avonden thuis geweest in de tussentijd maar dat zie ik gelukkig nog steeds als hobby :mrgreen:

tot zover voor nu, keep you posted!

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 10 mei 2020, 22:51

Wat een dik apparaat is dit aan het worden en geworden zeg. Nooit de potentie van een E89 op deze manier gezien! (En mooi verslag weer as usual)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mei 2020, 06:08

Super gaaf Nick! Weer een heerlijk verslag en top auto heb je er van gemaakt!

Bizar dat walnut effect! En mooi dat jullie dat nu ook kunnen. ;) :)

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 11 mei 2020, 08:04

Mooi verslag weer.

ErikS

Bericht door ErikS » 11 mei 2020, 08:05

Poe, krijg weer de neiging om een N54 te willen.....
Maar als ik dit zie ben ik weer snel genezen.

Super vet man. Soms zou ik willen dat ik dit ook kon op dit niveau. Dan trek je ook de leuke projecten & gave wagens aan. :thumbup:

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 11 mei 2020, 08:34

Leuk stuk machine werk van Hardeman. Waarom heeft Bmw af fabriek daar kogellagers in zitten?

Eeuwe
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's

Bericht door Eeuwe » 11 mei 2020, 08:52

Heel gaaf! Mooie update wederom.

RJK

Bericht door RJK » 11 mei 2020, 08:54

Zeg dat wel, echt leuk om mee te kunnen kijken/lezen!

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 11 mei 2020, 09:13

Ontzettend mooie update weer als altijd! :)

Met die foto's wordt ik er ook weer aan herinnerd dat ik wellicht toch maar eens binnenkort de inlaat van de Pajero los moet trekken aangezien die ook aardig vol zal zitten...

///Joost

Bericht door ///Joost » 11 mei 2020, 10:12

Wat een gave update Nick! Als ik toch eens 65k had... ;) Ik ben benieuwd wie hier allemaal al z'n geld aan het tellen is, voor het geval dat dit ding weer op de markt komt. :D

Knot

Bericht door Knot » 11 mei 2020, 10:14

Lekker bezig en fijn al die info en foto's erbij. Zit toch best wat werk aan als er kilometers op komen, inlaat, injectoren veel zooi en niet goedkoop.

Downpipes vreemd dat het niet goed past in 1x, je zou toch zeggen dat ze het zelf ook op/nagemeten hebben.

MHD hoor ik meer goede verhalen over, jammer dat het er voor de B48 (nog) niet is, zelf flashen lijkt me ideaal.

Wel echt een compleet en rap ding zo zeg met remap, downpipe, schone inlaat en sperretje!

Plaats reactie