Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i
- PeterM
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Dat is geen half werk, grondig aangepakt. Erg leuk om te lezen!
- Fernando
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Mooie post weer, die hydraulische motortjes zijn idd sterk zeg!
-
- Berichten: 4546
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Het mag inderdaad wat kosten maar dan heb je ook wat
Welke aftermarket merken gebruik jij voor deze E61, Nick?

Welke aftermarket merken gebruik jij voor deze E61, Nick?
- Niels
- Berichten: 22508
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28624
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Wat een enorme rebuild maar nu dan ook wel een praktisch nieuwe auto qua techniek voor de deur!
Heel gaaf.
Wannneer gaat ie in de verkoop?
Heel gaaf.
Wannneer gaat ie in de verkoop?

-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4990
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Heel mooi weer!
Ben ik stiekem ook wel erg benieuwd naar! Hoeveel graden Celsius wordt de motor nu met de nieuwe thermostaat?
-
OnlineEstoque
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Fantastisch! <3
Ik was een paar updates achter, dus mijn eerste koffiepauze heb ik lekker gelezen. Thx Nick!
Ik was een paar updates achter, dus mijn eerste koffiepauze heb ik lekker gelezen. Thx Nick!
-
Online
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Complimenten voor de verslagen, foto's en het enthousiasme van je werkzaamheden. De kennis en kunde straalt er vanaf.
Geen idee in hoeverre je het gebruikt voor de promotie van je bedrijf, maar kan me goed voorstellen dat dit voor veel extra klanten zorgt
Geen idee in hoeverre je het gebruikt voor de promotie van je bedrijf, maar kan me goed voorstellen dat dit voor veel extra klanten zorgt

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Als je het zo doorleest besef je weer deste meer hoeveel uren extra sleutelen een volgebouwd motorcompartiment en de hoeveelheid extra sensoren met zich mee brengen.
Merk je nu nog erg goed aan de motor dat hij beter loopt/ oppakt/ vermogen levert?
Merk je nu nog erg goed aan de motor dat hij beter loopt/ oppakt/ vermogen levert?
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Ik zat te denken, deze motor ligt ook nog in 645, 745 en X5. De kilometerstand van 220K is niet bijzonder hoog. Als deze euvels (kettinggeleider, uitgeharde pakking en uitgedroogde slang) niet uitzonderingen zijn, hoe komen deze wagens dan verder met hogere KM-standen? Worden ze toch aangepakt of bijv. een lapmiddel in de olie bijgevuld? Of allemaal rijdende tijdbommen en is elke N62 BMW met meer dan 160.000 km een te vermijden auto?nickdoesburg schreef: 01 mar 2020, 21:26 Qua kwaliteit denk ik inderdaad dat Joost gelijk heeft en ze inderdaad besparen op kleine dingen. Je moet ook niet vergeten dat deze auto naast 220kkm ook alweer 16 jaar oud is.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Het is niet alleen de N62, ook de 4 cilinders hebben deze problemen. Toen mijn N62(B48) voor de kettingen ging stond er een 320i op de brug voor ketting en geleiders. Zelfde geldt voor de klepsteelrubbers.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
^^klopt, ook de 4 cilinders ook de complete distributie’s en kleprubbers. Veelal zelfs onder de 100k km’s.
- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Schitterende reportage, echt heel mooi om te zien hoe correct en schoon je werkt!
- nickdoesburg
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Nog bedankt voor de reacties op de 545i, helaas beetje weinig tijd gehad om te antwoorden, zal ik binnenkort nog even doen.
Zoals jullie wellicht gezien hebben is mijn E46 M3 nu al zeker een dag verkocht, dus het werd hoog tijd voor een ander "speeltje"
Ik was een beetje in twijfel wat te doen, heb eigenlijk altijd spijt gehad van de verkoop van mijn E93 M3, dat was een auto die bij mij eigenlijk wel alle hokjes aangevinkt had. Er staan nog best wat auto's op mijn wishlist en een E92 M3 was ook wel leuke optie geweest, alleen een beetje suf na de E93 M3. Verder heb ik eigenlijk altijd al een keer een N54 willen hebben, gezien mijn achtergrond in de turbo's en mijn mogelijkheden om daar het e.a. aan te modificeren
Een van de grootste attracties van de E93 M3 heb ik altijd de DCT bak gevonden, waar ik echt helemaal weg van ben. Imo maakt die bak echt de auto (en de motor natuurlijk ook). Die combinatie maakte dat ik een beetje aan het zoeken ben gegaan naar een N54 (of N55 maar prefereer toch N54) met DCT bij BMW. Opzich heb je dan niet zo heel veel keuze, aangezien ik ook graag een cabrio wou hebben. Dan kom je uit bij een 335i, 135i of een Z4 35i. Aangezien de 335i E93 ook een beetje suf was na de E93 M3 (en wel erg zwaar voor het vermogen) en de 135i het bij mij ook niet helemaal deed had ik dus al snel de Z4 bovenaan staan als potentiële kandidaat. Zoals zo vaak vond ik ze in het begin niet zo mooi maar zijn ze de afgelopen tijd erg naar mij toe gegroeid en inmiddels vind ik ze echt heel dik om te zien.
Lang verhaal kort, heb vandaag een 2009 Z4 35i met DCT gekocht
Heb nog geen goede foto's, maar voor nu even wat snelle plaatjes:




Hij is Tiefsee-blau metallic, interieur "Kansas/canberra-beige" Interieur had ik zelf denk ik anders geconfigureerd maar in het echt eigenlijk best begeerlijk. Heeft nu 179.000km gelopen. Weet niet precies wat hij voor modificatie heeft gehad maar hij loopt nu al echt als de fucking brandweer. Uiteraard weerhoud me dat er niet van om e.a. te gaan modificeren. Precies wat weet ik nog niet, maar waarschijnlijk in ieder geval een intercooler en wat andere downpipes. En vooral een sper, dat is wel echt een enorm gemis op zo'n auto. Kan er niet bij dat BMW dat niet als optionele extra heeft aangeboden. Zonder kan je net zo goed het tractioncontrole lampje permanent laten branden
Anyway, zal snel even goede foto's maken en alle modificatie en eventuele reparaties hier weer gaan bijhouden, hopelijk vereist deze qua onderhoud iets minder liefde dan de 545i
Tot zover voor nu, keep you posted!
Zoals jullie wellicht gezien hebben is mijn E46 M3 nu al zeker een dag verkocht, dus het werd hoog tijd voor een ander "speeltje"

Ik was een beetje in twijfel wat te doen, heb eigenlijk altijd spijt gehad van de verkoop van mijn E93 M3, dat was een auto die bij mij eigenlijk wel alle hokjes aangevinkt had. Er staan nog best wat auto's op mijn wishlist en een E92 M3 was ook wel leuke optie geweest, alleen een beetje suf na de E93 M3. Verder heb ik eigenlijk altijd al een keer een N54 willen hebben, gezien mijn achtergrond in de turbo's en mijn mogelijkheden om daar het e.a. aan te modificeren

Lang verhaal kort, heb vandaag een 2009 Z4 35i met DCT gekocht





Hij is Tiefsee-blau metallic, interieur "Kansas/canberra-beige" Interieur had ik zelf denk ik anders geconfigureerd maar in het echt eigenlijk best begeerlijk. Heeft nu 179.000km gelopen. Weet niet precies wat hij voor modificatie heeft gehad maar hij loopt nu al echt als de fucking brandweer. Uiteraard weerhoud me dat er niet van om e.a. te gaan modificeren. Precies wat weet ik nog niet, maar waarschijnlijk in ieder geval een intercooler en wat andere downpipes. En vooral een sper, dat is wel echt een enorm gemis op zo'n auto. Kan er niet bij dat BMW dat niet als optionele extra heeft aangeboden. Zonder kan je net zo goed het tractioncontrole lampje permanent laten branden

Anyway, zal snel even goede foto's maken en alle modificatie en eventuele reparaties hier weer gaan bijhouden, hopelijk vereist deze qua onderhoud iets minder liefde dan de 545i

Tot zover voor nu, keep you posted!
- Bram
- Berichten: 16618
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Potver, dik hok hoor
Veel plezier ermee!

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28624
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Cool Nick, indd die DCT is heerlijk! En dit model z4 vind ik altijd al erg gaaf 
Have fun!! En ben benieuwd naar alle upgrades

Have fun!! En ben benieuwd naar alle upgrades
- nickdoesburg
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Thanks!
Nog bedankt voor de tip trouwens @Martijn_bmw! (wie kent de markt nou beter dan hij?
)
Nog bedankt voor de tip trouwens @Martijn_bmw! (wie kent de markt nou beter dan hij?

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28624
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Graag gedaan!
En tja ik kijk “wel eens” op marktplaats

-
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Gefeliciteerd, vind dit model erg mooi (alle Z4's eigenlijk). Kleurencombi ook erg smakelijk. 

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Gaaf Nick! De Z4 is ook wel prachtig geevolueerd, als je deze met het eerste model vegelijkt. 

- Niels
- Berichten: 22508
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Nice Nick!! Mooi hoor 

- Paskal
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Geweldige Z4
. Ben benieuwd naar de mods die je aan gaat brengen 


- Martijn 327i
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 dec 2008, 07:49
- Auto: X3 M40i // M Performance
- Locatie: viewtopic.php?t=42978
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Mooi ding met potentie !!
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: eBike
- Locatie: Amsterdam
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
Nice Nick, super. Tiefseeblau is ook een ondergewardeerde kleur, maar is echt super mooi, vooral in het zonlicht. Zag het weleens op de E60 en E90.
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Nick's E89 Z4 35i + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i
gefeliciteerd Nick! mooie opvolger en idd n54 icm dct lijkt me echt een top combi. kleur vind ik erg mooi staan overigens!