Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28632
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn_bmw » 07 okt 2019, 08:53

EvdP schreef: 06 okt 2019, 21:51
Martijn_bmw schreef: 06 okt 2019, 09:18 Mooi bezig Nick, bizar dat de motor los moet om bougies te vervangen :?
Dat klinkt niet als echt slim ontworpen
Hoeft niet persé, je kan ook met twee verlengstukjes werken. Maar hoe dan ook, het is allemaal niet heel handig. Bij mij duurde het 3 uur voor 8 bougies...


Misschien mis ik nu iets :kikker: maar de bobine moet er toch uit/af om de bougie te kunnen vervangen?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6749
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door EvdP » 07 okt 2019, 09:35

"Mijn" monteur kreeg de achterste bobines er nog wel redelijk makkelijk uit maar voor de bougies had hij een verlengstuk nodig en dan ging allemaal niet van harte.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door ///Joost » 07 okt 2019, 09:57

Martijn_bmw schreef: 07 okt 2019, 08:53
EvdP schreef: 06 okt 2019, 21:51
Martijn_bmw schreef: 06 okt 2019, 09:18 Mooi bezig Nick, bizar dat de motor los moet om bougies te vervangen :?
Dat klinkt niet als echt slim ontworpen
Hoeft niet persé, je kan ook met twee verlengstukjes werken. Maar hoe dan ook, het is allemaal niet heel handig. Bij mij duurde het 3 uur voor 8 bougies...


Misschien mis ik nu iets :kikker: maar de bobine moet er toch uit/af om de bougie te kunnen vervangen?
Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. :tooth:

De motorsteun lossen om het blok iets op te tillem, om meer speling te krijgen voor de achterste bobines. Dan evt. 2 verlengstukjes gebruiken om de bougie eruit te draaien. :D

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6749
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door EvdP » 07 okt 2019, 10:10

///Joost schreef: 07 okt 2019, 09:57 Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. :tooth:
Die kans is erg groot (want maandagochtend).

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28632
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn_bmw » 07 okt 2019, 10:55

:lol: idd de eerste koffie had zijn werk nog niet gedaan :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3664
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn M » 09 okt 2019, 08:43

nickdoesburg schreef: 05 okt 2019, 22:04 Als bonus nog even een sfeerplaatje erbij ;)
Afbeelding

Tot zover voor nu, keep you posted!
OMG die witte CS :love:


Mooi werk Nick! Echt tof om te zien hoe je zaken aanpakt, en de uitleg erbij!

Online
Wimo
Berichten: 2537
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Wimo » 09 okt 2019, 08:45

Gaaf om te zien! Mooie auto, heerlijk comfortabel!

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door nickdoesburg » 31 jan 2020, 22:58

Zo, even een update over de 545i. Inmiddels aardig wat kilometers mee gemaakt en ik kan niet anders zeggen dan dat hij onwijs goed bevalt. Echt een mega fijne auto voor dagelijks gebruik en voor mij persoonlijk wel een beetje de sweet spot qua power/comfort, stuurgedrag (voornamelijk door dynamic drive + active steering) en tegelijk bruikbaar als vrachtwagen :mrgreen: (jeetje wat past er veel in).
Ik moest in het begin best wennen aan de active steering maar moet zeggen dat ik het nu wel erg waardeer, maakt er in de stad (en ik woon in de stad) een ontzettend moeiteloze auto van. Verder blijven voornamelijk de stoelen en de audio echt briljant.

Maargoed, een topicupdate heeft in mijn geval natuurlijk maar 1 rede, en dat is dat er "ietswat" gesleuteld moet worden voor "een beetje" onderhoud :mrgreen:...

Afbeelding

Dus..weer een mooi klusje. Komt qua tijd natuurlijk nooit uit (net een verhuizing achter de rug met de zaak en een mega drukke tijd) maar stiekem toch wel weer leuk om te doen. Zeker omdat hij zo goed bevalt is het wel weer echt leuk om hem technisch 100% fris te maken.

De voornaamste rede om de motor eruit te halen is dat ik bij het verwisselen van de kleine carterpan een paar maanden geleden wat kleine stukjes kettinggeleider vond, en die horen daar natuurlijk niet. Omdat we na die ontdekking precies in de verhuizing van de zaak zaten en er dus echt geen tijd voor had ben ik er gewoon mee doorgereden maar al die tijd speelt het natuurlijk wel in je achterhoofd. Ik denk overigens dat er best wat N62's zo rondrijden, want je merkt er verder niks van en als ik de carterpan niet los had gehad, had ik het zelf ook niet geweten. (dit is ook nog eens een behoorlijk goed onderhouden exemplaar met netjes oliebeurten op tijd). Anyway, afgelopen week had ik ineens een fikse olielekkage van de wel bekende o-ring achter de dynamosteun die iets van 8 a 10 uur werk is om te vervangen met de motor in de auto dat ik het een mooi moment vond om alles meteen maar goed aan te pakken. De motor zelf eruit is ook niet zo heel veel werk, met een flinke avond schroeven ligt hij er naast. Met de motor in de auto is deze operatie sowieso onmogelijk. (al het werk aan deze motor als hij nog in de auto ligt is qua bereikbaarheid niet echt fijn :mrgreen: )

Qua demontage is de bovenstaande manier verreweg het makkelijskte, omdat de auto in de fabriek ook op deze manier in elkaar gezet wordt (subframe met motor + bak aan elkaar), zitten op alle tactische plekken stekkers en vloeistof koppelingen dus dat werkt erg fijn:

Toch wel een imposante unit zo!
Afbeelding

Het rode monster links mocht na zijn engine out service meteen zijn motorbok karretje inleveren die ook donders goed werkt voor BMW blokken :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motor uit het subframe takelen, de bok is net te hoog om lekker aan te werken en de carterpan moet er sowieso vanaf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na demontage van e.a. wordt ook langzaam de dynamobracket zichtbaar waar de olielekkage vandaan komt. Je ziet hier duidelijk een voorbereiding zitten voor een externe motor olie koeler (voor hete landen uitvoeringen) die in dit geval niet gebruikt wordt. Echter zitten hier dus wel in en uitgangen vanaf de motor, ondanks dat deze aansluitingen niet gebruikt worden. De pakking/o-ring die tussen de dynamobracket zit en de motor gaat vaak lek bij deze motoren(kwaaltje).. pakking kost iets van 3 euro is bijna niet bij te komen met de motor in de auto..

Afbeelding

En zo zag dat er van onder uit.. (auto van voor tot achter nat aan de onderkant)
Afbeelding

Tot zover voor nu, keep you posted!

Online
Gebruikersavatar
Wout309t
Berichten: 1270
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: A4 40TFSI

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Wout309t » 31 jan 2020, 23:45

Aardig klusje... Mooi werk wederom!

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5090
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Fernando » 31 jan 2020, 23:53

Altijd heerlijk om je updates te lezen. Je moet ooit je updates bundelen, verkoophit...

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8780
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door MParallel » 01 feb 2020, 01:09

Goed bezig.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28632
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Martijn_bmw » 01 feb 2020, 10:04

Super mooie rapportage weer :)

Toch wel een onderhoud gevoelig blokje hè die bmw V8

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door RJK » 01 feb 2020, 11:15

Fijn als je dit straks achter de rug hebt. Ik vond het een heerlijk blok in de 645Ci.

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Walter » 01 feb 2020, 11:54

.
Laatst gewijzigd door Walter op 16 mei 2020, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Tim N » 01 feb 2020, 12:47

Wederom mooi met beeld vastgelegd.
Net de donald duck

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Niels » 01 feb 2020, 12:50

Mooi "klusje" Nick!

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door indobesar » 01 feb 2020, 13:24

Lekker bezig!
Waar zet je de “vrachtwagen” voor in?

Gebruikersavatar
JWtje
Berichten: 298
Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door JWtje » 01 feb 2020, 17:21

Gelijk kleppendekselpakkingen vervangen. Is anders ook een K klus. En een stent plaatsen in de koelpijp tussen de koppen. Rijdt heerlijk maar heb nog nooit zo’n storingsgevoelige auto gehad.

WillemBoer
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door WillemBoer » 01 feb 2020, 22:05

Wel weer mooi dat een BMW M S65 V8 motor dan zoveel minder storingsgevoelig is, terwijl je dat eerder andersom zou verwachten...

Bombadil
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Bombadil » 02 feb 2020, 10:18

Grappig, ik vroeg me net af hoe het met mijn ex was. Die heerlijke, hoeveelheid vermogen en het gemak waarmee het op de weg komt is echt GT zoals het hoort te zijn. Misschien klein beetje meer geluid uit de uitlaat om het perfect te maken. Laat mijn huidige 3.0d in elk geval ver in de schaduw staan. Naast de stoelen mis ik de HUD, dat is toch erg fijn.

Wel schokkend van de kettinggeleider, ik dacht dat BMW dat wel opgelost zou hebben na de nare ervaringen ermee met de laatste M62 blokken waar ze ook het plastic hadden toegepast.. Hoe veel kwaad kan het?

Heb je nog wat gedaan aan windgeruis en radio-ontvangst?

Prachtige foto`s weer.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door MartijnGizmo » 06 feb 2020, 12:32

"Even de motor eruit"... doet ie ff!

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door e30touring1990 » 06 feb 2020, 14:14

mooi werk weer Nick!

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4990
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Eeuwe » 06 feb 2020, 14:53

Prachtig verslag! Diepe buiging en respect voor de werkzamheden. Eigenlijk best lullig dat alles gedemonteerd moet worden voor een 3 euro kostende pakking.. :lol:

Arthursx
Berichten: 867
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door Arthursx » 06 feb 2020, 15:02

Lekker bezig! Afgelopen zaterdag dit project en de werkplaats mogen bewonderen. Erg gave plek en top service. Als ik weer wat modificaties heb kom ik zeker weer langs.

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven

Re: Nick's E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo + E61 545i

Bericht door nickdoesburg » 21 feb 2020, 22:23

Thanks nog voor de reacties!
Fernando schreef: 31 jan 2020, 23:53 Altijd heerlijk om je updates te lezen. Je moet ooit je updates bundelen, verkoophit...
Hahah dank voor het compliment, meestal als ik begin te typen komt er vanzelf wel een aardig riedeltje uit ;)
Martijn_bmw schreef: 01 feb 2020, 10:04 Super mooie rapportage weer :) Toch wel een onderhoud gevoelig blokje hè die bmw V8
De N62 met name heeft inderdaad wel een beetje onderhoud nodig maar als ie goed is, is het wel echt een heerlijke motor.
indobesar schreef: 01 feb 2020, 13:24 Lekker bezig!
Waar zet je de “vrachtwagen” voor in?
Hahah, de vrachtwagen is met name veel gebruikt toen we aan het verhuizen waren met de zaak. Laatste tijd valt het wel mee maar vaak komt het onverwacht toch wel van pas al die ruimte. Mag ook 2 ton trekken, dat is ook wel lekker af en toe.
JWtje schreef: 01 feb 2020, 17:21 Gelijk kleppendekselpakkingen vervangen. Is anders ook een K klus. En een stent plaatsen in de koelpijp tussen de koppen. Rijdt heerlijk maar heb nog nooit zo’n storingsgevoelige auto gehad.
Inderdaad goede punten, gelukkig had deze ze alletwee al gehad ;)
WillemBoer schreef: 01 feb 2020, 22:05 Wel weer mooi dat een BMW M S65 V8 motor dan zoveel minder storingsgevoelig is, terwijl je dat eerder andersom zou verwachten...
Dit is absoluut waar, de S65 is echt een veel betrouwbaardere motor in de basis. Als deze zometeen klaar is, is die ook wel weer echt betrouwbaar, maar dat is de S65 ook al zonder al deze ingrepen. (mits drijfstanglagers op tijd). Toevallig heb ik ook mijn oude E93 M3 weer terug gekocht (daarover later meer, was niet helemaal de bedoeling eigenlijk :mrgreen: en komt waarschijnlijk binnenkort weer tekoop ) maar die heeft inmiddels 240.000km op de klok staan en geeft nog altijd geen klap verkeerd..

Afbeelding
Bombadil schreef: 02 feb 2020, 10:18 Grappig, ik vroeg me net af hoe het met mijn ex was. Die heerlijke, hoeveelheid vermogen en het gemak waarmee het op de weg komt is echt GT zoals het hoort te zijn. Misschien klein beetje meer geluid uit de uitlaat om het perfect te maken. Laat mijn huidige 3.0d in elk geval ver in de schaduw staan. Naast de stoelen mis ik de HUD, dat is toch erg fijn.

Wel schokkend van de kettinggeleider, ik dacht dat BMW dat wel opgelost zou hebben na de nare ervaringen ermee met de laatste M62 blokken waar ze ook het plastic hadden toegepast.. Hoe veel kwaad kan het?

Heb je nog wat gedaan aan windgeruis en radio-ontvangst?

Prachtige foto`s weer.
Hahaha ja, je ex staat er nu een beetje zielig bij, maar wees niet ongerust, het is zo'n mega fijne auto dat ik aardig gemotiveerd ben om hem snel weer af te maken ;) De kettinggeleiders zijn in principe ook niet echt bekend om problemen bij de N62, als ze kapot gaan is het ook vaak in veel minder desastreus als bij de M62 motoren. In dit geval was het ook erg weinig wat miste aan stukjes geleider en hij liep er ook prima mee. Denk ook dat er best wel wat motoren zo rondrijden. Zolang de ketting niet kan overslaan of gaan klapperen is er geen probleem, maarja niemand die door de motor kan heenkijken.. Inmiddels ben ik er overigens wel achter dat BMW halverwege de productie van de N62 is geswitched naar geupdate kettinggeleiders (zelfde als in de N62N / 550i), dat geeft wel aan dat BMW er zelf blijkbaar ook al problemen in zag. Mijn motor wordt nu dus meteen geupgrade naar de N62N specificaties, ook wel fijn.

Het windgeruisprobleem is opgelost, dat bleek het rubber van het kleine achterruitje in de achterdeur te zijn.. tevens ook meteen het rubber van het panorama dak vervangen, auto is nu echt mega stil (onvergelijkbaar). Radio ontvangst moet ik nog naar kijken, eerlijk gezegd heb ik alleen nog maar de AUX gebruikt nadat ik die had ingebouwd.. (daarmee komt de logic7 toch net iets beter tot zijn recht).

Verder nog een nieuwe dynamo erin gezet (had af en toe een gekke storing die gelieerd was aan spanning), ook niet zo gek na 2 ton. Verder tussenaslager + wiellagers achter gedaan. (zat een tikje in die lastig te localiseren was, ik dacht tussenaslager maar bleek een wiellager te zijn). Misschien moet ik straks de teller ook maar terugdraaien met al die nieuwe onderdelen :mrgreen:
eBoonstra schreef: 06 feb 2020, 14:53 Prachtig verslag! Diepe buiging en respect voor de werkzamheden. Eigenlijk best lullig dat alles gedemonteerd moet worden voor een 3 euro kostende pakking.. :lol:
Dank! hahah ja, gelukkig nu icm met diverse zaken die ik meteen aanpak. Als je enkel de pakking wil vervangen kan het ook met de motor erin, maar dat kost je ongeveer 10 uur sleutelen ook.
Arthursx schreef: 06 feb 2020, 15:02 Lekker bezig! Afgelopen zaterdag dit project en de werkplaats mogen bewonderen. Erg gave plek en top service. Als ik weer wat modificaties heb kom ik zeker weer langs.
Dank Arhur, en leuke spulletjes op een auto monteren doe ik altijd graag ;)

--------------

Anyway, deze update kwam wat later dan ik had gehoopt..vlak nadat ik de motor eruit had en gedemonteerd werd ik geveld door een vrij stevige verkoudheid/griep die naadloos (nouja,helaas niet helemaal en op wintersport ook nog een beetje ziekjes) overging in mijn wintersport. Tot mijn grote frustratie dus ongeveer 2 weken geen vooruitgang geboekt, maargoed ik kan nu eindelijk weer lekker door. :)

Nog even wat foto's van de demontage:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

timing loshalen:
Afbeelding

Valvetronic, nokkenassen e.d. demonteren, want ja, deze kop moet er helaas af om de kettingeleiders eraf te kunnen krijgen..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet veel van over zo :mrgreen:
Afbeelding

De cilinderwanden zien er overigens uit alsof ie nooit gelopen heeft, echt bizar na ruim 2 ton. Hele motor oogt verder eigenlijk wel fris, is wel duidelijk aan te zien dat hij regelmatige olieservice heeft gehad ook.
Afbeelding

Oude timing:
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe timing:
Afbeelding

Missende delen:
Afbeelding

Grappig genoeg zijn de timingdelen dus serieus geupdate, daar kwam ik pas achter nadat ik e.a. had besteld (dacht eerst dat ik het verkeerde had gekregen..) Is verder ook erg weinig informatie over te vinden..

Zie de verschillen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weer lekker opbouwen, hier is ook duidelijk te zien waarom de kop eraf moet..(kop heeft geen voordeksel maar schuif over de geleiders heen)
Afbeelding

Dan de beruchte pakking, die dus achter deze dynamosteun zit die nu kinderlijk eenvoudig te demonteren is:
Afbeelding

Ja niet zo gek dat dit lekte, er is zelfs een stukje pakking achter gebleven. Wat ooit rubbers was is nu beter te vergelijken met heel slap porselein. (als je het op de grond laat vallen breekt het)
Afbeelding

Subframe was ook lekker geconserveerd door alle lekkage, dus dat ook meteen lekker grondig poetsen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook meteen maar nieuwe toplagers erin, kunnen er nu toch goed bij. Reactiearmrubbers had ik al gedaan, draagarmrubber pak ik ook nog even mee:
Afbeelding

Inmiddels weer begonnen met montage van de motor, de cilinderkop + timing en deksel zitten er alweer op. Beetje weinig foto's van gemaakt in mijn enthousiastme dat ik eindelijk weer verder kon. Zal wat meer foto's maken van de rest van de opbouw :) Wel nog wat fototjes van de Valvetronic, blijft erg gave techniek:
Afbeelding

Afbeelding

Tot zover voor nu, keep you posted! Als het een beetje mee zit na volgende weekend (blijft toch avond/weekend werk naast de drukke agenda) weer rijden zonder geknepen billen :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Cazzo46, D. Peters, EvdP, HarryC, Joost H., jvb, maurizio, Paul76, ron36, Sabberjoch, tomgtr en 4 gasten