Dank voor de reacties! Ben er super content mee, elke rit ga ik hem meer waarderen (active steering is wel even wennen in het begin), maar wat rijd dat goed zeg, heerlijk

Stoelen e.d. zijn ook fantastisch. Echt een mega fijne cruiser
RJK schreef: 29 sep 2019, 19:57
Leuk hoor, gefeliciteerd. Hoe bevalt de N62 jou qua vermogen? In de 645Ci heb ik er weinig over te klagen maar daar zit een handbak achter en andere koets dus misschien niet heel vergelijkbaar.
Thanks! Qua vermogen, ik kan niet anders zeggen dan dat het royaal voldoende is. Hij nodigt ook niet echt uit tot trappen maar hij heeft voldoende koppel om met weinig toeren moeiteloos 90% van wat om je heen rijd achter je te laten. Dat is waar het mij vooral om gaat. Als je hem doortrapt loopt het wel hard door maar ook weer niet super indrukwekkend(ligt er ook beetje aan wat je gewend bent), is wel 1700kg natuurlijk. (ironisch genoeg overigens wel 105kg! lichter dan mijn oude E93 M3..)
Tim N schreef: 29 sep 2019, 16:03
Leuk weer te volgen, auto stond ook veel te lang.
Maakt wel nieuwsgierig wat je nog aan wil/ moet pakken om hem op jou niveau te krijgen
Stond inderdaad lang, verbaasde mij ook eigenlijk. Blijkbaar "durven" veel mensen het niet aan, zoals Niels ook al aangaf. Ik ben er niet zo bang voor maargoed, in mijn geval is niet elk wissewasje meteen een kostbare reparatie.
Qua lijstje stonden natuurlijk ook al een paar dingen in de advertentie, o.a. slechte radioontvangst, niet werkende active headlights, suisende linker achterdeur e.d. Inmiddels heb ik zelf ook een rondje gelopen en is dat lijstje opgelopen naar een A4'tje maar niks schokkends, veel dingen die ik nog wil doen vallen ook onder preventief onderhoud. Wat dat precies inhoud komt hier vanzelf wel langs
Inmiddels in de avonduurtjes wat kleine dingen kunnen doen, om te beginnen met de oranje zijlichtjes die ik wel cool vind, waarvan de rechter kant niet meer werkte. Oorzaak snel gevonden:
Bedrading dus door gecorrodeerd, waarschijnlijk door een gat in de wielkuip waardoor er wat regenwater richting de koplampen kon. Inmiddels dus ook meteen een nieuwe wielkuip besteld. Dus koplamp er maar even uit:
Heel gepiel maar uiteindelijk netjes 2 nieuwe draden eraan kunnen solderen:
En weer werkend

In een later stadium ga ik de koplampen nog een keer polijsten, of wellicht i.c.m. reparatie van de active headlight (als dat nog mogelijk is) het glas vervangen. Is wel een hoop werk dus voorlopig zit het even prima.
Wat verder mateloos irritant is, is dat de radioontvangst nogal slecht is. Eigenlijk zo slecht dat je er niet naar wilt luisteren. De diversity antenne eerst maar eens bekeken, en zo te zien was ik niet de eerste:
Eenmaal open ziet de printplaat er echter als nieuw uit, dus die is niet meteen verdacht..was ook te makkelijk..
Voorlopig maar even gelaten voor wat het is, als ik wat meer tijd heb maar eens goed naar zoeken.
Na 2 dagen was ik het echter wel zat om naar mijn 4 tal overgebleven CD's uit het jaar kruik te luisteren, dus eerst maar eens een AUX inbouwen, zonde om die geweldige audio installatie niet te gebruiken..
In het menu was de AUX al wel zichtbaar, dus dat is alleen een kwestie van de kabel zelf inbouwen;
Helehoop gepiel en wat zoekwerk (stekker klopte niks van, uiteindelijk de terminals zelf omgeplug naar de juiste stekker) en natuurlijk super voorzichtig zijn met de MOST glasvezel kabel, die wil je echt niet kapot maken.
Eerst maar even testen voor ik alles weer terugbouw
En kabel in het dashboardkastje weggelegd. Wat een verademing! De CD's kunnen weer de kast in
Verder stoorde ik me nogal aan de achterwielen die best wel ver naar binnen stonden, dus vandaag maar even setje spacers gescoord. Is 2 tellen werk en staat echt een stuk beter:
Voor:

Na:
Overigens werden die 2 tellen toch weer 3 tellen omdat ik persee de wielkasten weer moest poetsen
Tot zover voor nu, keep you posted!