Nee dan is een TCR stukken beter

Kan beide maar meestal 300. De 310 was helaas slechts tijdelijk vóór de WLTP haar intrede deed. R is inderdaad meer de allrounder, veel ingetogener ook op de uitlaten na.535d schreef: 23 okt 2019, 11:39Golf R is 310pk.SLSteve schreef: 22 okt 2019, 00:08Prachtige wagen! Ben benieuwd of ie met de Akra komt of niet. In sommige landen werd/wordt die standaard meegeleverd. Elk land kiest zijn eigen standaard specs. Dit om grijze import enigszins tegen te gaan.ErikS schreef: 21 okt 2019, 21:20
Nee, krijg bij de tcr een veel specialer gevoel.
Met n sperretje zal t allemaal nog wel meevallen.... En anders maar wat minder hard.
Ik weet niet zeker of de DSG-farts er nog in zitten bij de 7.5. Dat was echt een ding van voor de WLTP. Het vermogensverlies van FWD vs AWD zal met je sper inderdaad loslopen; de R wordt met 300pk geleverd, dus die 10pk merk je wellicht niet zo, die 170kg verschil wel. In de sprint van 0-100 zal de R vast sneller zijn dankzij die AWD, maar bij de eerste bocht duik je er alweer voorbij. Ook in de regen gaat ie goed de bocht om. Daarnaast is de TCR stukken specialer dan een R. Ook een compleet andere propositie imo. De R koop je voor comfortabel op hoge snelhuid cruisen. De TCR voor de occasional track day.
En verzekeren, tsja. Overleg met je verzekeraar of je korting krijgt als je en Mi50 of Clifford alarm inbouwt. Zou ik altijd daar voor gaan. En qua kosten, ik ben <35, slechts 2 schadevrije jaren (jaren opgebouwd voor ik leaste zijn helaas komen te vervallen), risicogebied midden NL, 128 ekkies all risk. Geen enkel probleem om ergens onder te brengen. Het valt allemaal wel mee.
Eerste bocht ervoor bij? Wellicht, maar met de R kun je weer eerder op het gas.![]()
Daarom zei ik ook dat de R wat meer all-round is. Ik denk dat ErikS niet wekelijks het circuit opduikt, en dat hoeft natuurlijk ook niet. Vandaar dat ik denk dat de R wat toegankelijker is.
Beide fraaie wagens.
Dan zal dat meer aan de bestuurder hebben gelegen, zo’n R gaat geweldig goed de bocht om kan ik uit ervaring vertellen.Ferdi Gielen schreef: 23 okt 2019, 20:08 Vanmorgen nog gemerkt dat zo'n R niet de bocht om wil...rijd momenteel dagelijks met de Focus en moest flink remmen omdat de Golf schijnbaar op z'n limiet zat.
Nee dan is een TCR stukken beter![]()
Klein beetje sarcasme mag welWillemBoer schreef: 23 okt 2019, 22:31Dan zal dat meer aan de bestuurder hebben gelegen, zo’n R gaat geweldig goed de bocht om kan ik uit ervaring vertellen.Ferdi Gielen schreef: 23 okt 2019, 20:08 Vanmorgen nog gemerkt dat zo'n R niet de bocht om wil...rijd momenteel dagelijks met de Focus en moest flink remmen omdat de Golf schijnbaar op z'n limiet zat.
Nee dan is een TCR stukken beter![]()
Morgen is het 2 weken.
ha dat gevoel heb ik idd ook wel een beetje.JP schreef: 01 nov 2019, 07:46 Nog weinig liefde voelbaar als je zo’n auto koopt en dan na 2 weken nog niet eens weet wat de status is![]()
Soms ben je gewoon te druk ervoor ehh.JP schreef: 01 nov 2019, 07:46 Nog weinig liefde voelbaar als je zo’n auto koopt en dan na 2 weken nog niet eens weet wat de status is![]()
Best man. Ben er nu eenmaal te druk voor op het moment.Martijn_bmw schreef: 01 nov 2019, 09:17 komt voor mij "semi interessant" over, ik geef 40K uit maar het voelt alsof ik een brood heb gekocht/interesseert me niks.
Dat weet je toch als je importeert of niet dan?Martijn_bmw schreef: 01 nov 2019, 08:36ha dat gevoel heb ik idd ook wel een beetje.JP schreef: 01 nov 2019, 07:46 Nog weinig liefde voelbaar als je zo’n auto koopt en dan na 2 weken nog niet eens weet wat de status is![]()
![]()
Als ik iets / een auto gekocht heb kan ik echt niet wachten tot ik hem heb, moet eigenlijk gewoon meteen mee kunnen.
Blijkbaar is het forum enthousiaster dan de eigenaar zelf.....Het duurt te lang
We staan hier al een tijdje
En we moeten door dus voor de laatste keer het spijt me
Het duurt te lang
Wow, oh
Het duurt te lang
We staan stil
Wat jij wil, wat ik wil
Het duurt te lang
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten