Ik beeldde me al foto's in van een Civic in de sloot.
Honda Civic 1.8i Type-S [Sold....]
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Wat een click bait! 
Ik beeldde me al foto's in van een Civic in de sloot.
Ik beeldde me al foto's in van een Civic in de sloot.
- Ferdi
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Ik had inderdaad ook erger verwacht met zo'n titel 
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Blok van Honda kan prima 4 of 5 ton aan denk maar boven de 200k worden mensen zenuwachtig om een of andere vage reden.
Airco blijft een vaag verhaal. Als je m altijd aan laat staan en niet volgas rijdt doet hij het prima. Zet je m zelf uit of lang stuk planken dan komt hij vaak niet meer terug aan. Voor mij nu geen 450 waard. Rekening mee houden als je m nodig hebt mak aan en is de zomer voorbij heb ik hem toch nooit aan.
Remblokken ook netjes opmaken dus voorlopig gewoon alleen aftanken en rijden.
Airco blijft een vaag verhaal. Als je m altijd aan laat staan en niet volgas rijdt doet hij het prima. Zet je m zelf uit of lang stuk planken dan komt hij vaak niet meer terug aan. Voor mij nu geen 450 waard. Rekening mee houden als je m nodig hebt mak aan en is de zomer voorbij heb ik hem toch nooit aan.
Remblokken ook netjes opmaken dus voorlopig gewoon alleen aftanken en rijden.
-
Onlineerwin20vt
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
even kijken of de afstand tussen de magneet koppeling niet te groot is geworden, bij sommige pompen kan je er een vulring tussen uit halen en probleem opgelost
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Zoiets zij die airco boer ook met een ring maar deed hij niet want zaten ook bepaalde risico's aan.
-
Onlineerwin20vt
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
valt reuze mee, airco gas hoeft er niet af. multiriem eraf en bij de meeste modellen 2 zegelringen verwijderen dan voorzichtig poulie er af halen evt met een trekker. dan zitten er vulplaatjes tussen meestal is 1 verwijderen voldoende maar je kan de afstand wel opmeten met een voelermaat
-
Geertmans
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Op 29 juli was er ook al iemand die dit tipte, die heeft dezelfde motor en aircopomp en had vorig jaar zomer soortgelijke klachten. Geen idee wie het was... 
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Heb ik gezien idd maar geen idee hoe dat werkt of hoeveel ruimte ertussen moet zitten etc. Weinig garages die daar zin in hebben, die rammen gewoon een andere pomp erop en klaar. Straks is het weer net niet en kom zo een klant oneindig terug voor fine tuning.
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Mooi toch? Uurtje factuurtje? Maar serieus, is er een beetje ruimte bij die pomp of kan je er voor geen meter bij?
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Afgeschreven....]
Je kan van onderaf een plastic kap weghalen dan heb je 20cm denk. Alles dicht nog geen 5cm nu. Trekt m er niet zomaar even af in de motorruimte.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Vanavond met de buren een paar rondjes CPZ gedaan in de regen, beviel prima en ik kon mooi de standaard remblokken opmaken, was na 2 sessies letterlijk ijzer op ijzer dus morgen de EBC Yellow en ATE typ200 erop/erin maar heerlijk vermaakt. Ook zo standaard met 140pk op 1166kg een prima budget circuitauto.
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Zo te zien ken je de baan al
,2m30 niet slecht gezien de omstandigheden.
Had je de baan privé afgehuurd? Zie niemand in de weg rijden
Had je de baan privé afgehuurd? Zie niemand in de weg rijden
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Ik laat de gopro gewoon lopen en kies een rondje uit dat helemaal vrij is om te editen en uploaden, dat zijn ook meteen de meest rappe maar idd in de regen best een uitdaging om vaart te maken/houden.
- Eeuwe
- Berichten: 5033
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Fijne stuurkunsten wederom! 
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Was leuk ondanks de nattigheid hè? Lekker gereden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 29138
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
leuk filmje! blijft mooi om je stuurkunsten te zien 
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Nouja, kunsten, ik draai ook maar mn rondjes hoor....
En als het even droog blijft het ergste... sleutelen ipv rijden, maar remvloeistof en remblokken moeten er toch onder want rijdt niet zo fijn 1km voor de bocht gas los en laatste stukje met de handrem bijremmen
En als het even droog blijft het ergste... sleutelen ipv rijden, maar remvloeistof en remblokken moeten er toch onder want rijdt niet zo fijn 1km voor de bocht gas los en laatste stukje met de handrem bijremmen
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Tractioncontrol lijkt niet echt in de weg te zitten? Ik vind het dashboard netjes. Cockpit idee.
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Het lampje knippert wel continue. Kan dat niet uit bij de Civic?
Die 1.8 loop nog wel wat beter dan de 1.4 (FK2) die we hier voor dagelijks hebben.
Die 1.8 loop nog wel wat beter dan de 1.4 (FK2) die we hier voor dagelijks hebben.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Heb m wel uitgezet hoor, en lift-off overstuur kan ie ook prima maar ik vond m niet erg hinderlijk vermogen knijpen dus lekker erop laten staan anders moet je ook het wielspin nog gaan controleren zelf.
Vind het een fijn autotje, had de meer luxe versie mogen zijn met xenon/stoelverwarming/dualzone etc maar door ruil verkregen en stuurt vrij aardig door zn relatief lage gewicht. Onderstel met 2 ton achter de kiezen ook nog acceptabel, enkel de rubbers voel je op dwarsrichels dat het er ooit aan zit te komen.
200pk Type-R gaat rapper natuurlijk maar dit kost nog niet de helft en met 140pk kan je prima lol hebben, is ook een sport om de gang erin te houden.
Vanmiddag even EBC blokken erop gezet en remvloeistof vervangen. Op EBC blokken zit al een shim maar de originele blokken zat zowel een shim als een noise reduction plate op, de laatste maar overgezet maar waarschijnlijk gooien 9 van de 10 mensen hem weg? Wel schande, buitenkant zat nog 2mm op en precies alleen rechts(voor) was het binnenste blok helemaal kaal, dat zie je niet van buiten. Was wel goed heet geworden, hele blok vervormd en die noise reduction shim had ook een hamertje nodig...
Remvloeistof zat er denk ik 3 jaar in maar kan ook 5 zijn ofzo, voor die 20 piek lekker vervangen.
Nu de EBC inrem procedure doen, wat een verhaal zeg. 150km rustig remmen, dan 150km wat forser en daarna 5x van 100 naar 20 remmen, afkoelen op de snelweg en nog een sessie 5x 100 naar 20 en afkoelen, dan een paar uur stilzetten en dan nog zeggen ze dat ze na 1500km pas echt maximale remkracht leveren. Ik dacht meer aan 50km mak aan, 100km wat forser, paar keer hard remmen en daarna zondag mee naar Papenburg.
Vind het een fijn autotje, had de meer luxe versie mogen zijn met xenon/stoelverwarming/dualzone etc maar door ruil verkregen en stuurt vrij aardig door zn relatief lage gewicht. Onderstel met 2 ton achter de kiezen ook nog acceptabel, enkel de rubbers voel je op dwarsrichels dat het er ooit aan zit te komen.
200pk Type-R gaat rapper natuurlijk maar dit kost nog niet de helft en met 140pk kan je prima lol hebben, is ook een sport om de gang erin te houden.
Vanmiddag even EBC blokken erop gezet en remvloeistof vervangen. Op EBC blokken zit al een shim maar de originele blokken zat zowel een shim als een noise reduction plate op, de laatste maar overgezet maar waarschijnlijk gooien 9 van de 10 mensen hem weg? Wel schande, buitenkant zat nog 2mm op en precies alleen rechts(voor) was het binnenste blok helemaal kaal, dat zie je niet van buiten. Was wel goed heet geworden, hele blok vervormd en die noise reduction shim had ook een hamertje nodig...
Remvloeistof zat er denk ik 3 jaar in maar kan ook 5 zijn ofzo, voor die 20 piek lekker vervangen.
Nu de EBC inrem procedure doen, wat een verhaal zeg. 150km rustig remmen, dan 150km wat forser en daarna 5x van 100 naar 20 remmen, afkoelen op de snelweg en nog een sessie 5x 100 naar 20 en afkoelen, dan een paar uur stilzetten en dan nog zeggen ze dat ze na 1500km pas echt maximale remkracht leveren. Ik dacht meer aan 50km mak aan, 100km wat forser, paar keer hard remmen en daarna zondag mee naar Papenburg.
- Bijlagen
-
- Civic_remblok_kaal.jpeg (155.74 KiB) 2084 keer bekeken
-
- Civic_remvloeistof_oud.jpeg (314.52 KiB) 2084 keer bekeken
-
- Civic_ebc_yellow.jpeg (194.36 KiB) 2084 keer bekeken
- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Lekker, hoe bevallen de Fulda's? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Op nat zandvoort en papenburg in 2 wel wat wielspin hoor in de toeren met VSA uit maar ze hebben iig meer grip dan de oude primacy's die achter zitten want hij komt op snelheid mooi om als je gas lift.
Remmen moet ik nog een keer goed ontluchten, zitten nog wat belletjes in. Toch maar van bovenaf doorblazen ipv aan de nippel doorzuigen. Met de inremsessies van 5x van 100-20 ging het pedaal de 3e keer al flink richting de bodem. Als dat opgelost is voldoen de EBC yellow prima voor deze auto en kan ik wat meer circuituurtjes gaan pakken. Hoeven van mij zeker geen hele dagen te zijn, uurtje of 2, max 4 is prima. Maar eens weer op Assen gaan kijken, auto is niet snel maar je kunt er prima lijnen mee rijden met 140pk/1166kg.
Remmen moet ik nog een keer goed ontluchten, zitten nog wat belletjes in. Toch maar van bovenaf doorblazen ipv aan de nippel doorzuigen. Met de inremsessies van 5x van 100-20 ging het pedaal de 3e keer al flink richting de bodem. Als dat opgelost is voldoen de EBC yellow prima voor deze auto en kan ik wat meer circuituurtjes gaan pakken. Hoeven van mij zeker geen hele dagen te zijn, uurtje of 2, max 4 is prima. Maar eens weer op Assen gaan kijken, auto is niet snel maar je kunt er prima lijnen mee rijden met 140pk/1166kg.
-
Geertmans
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
In mijn ogen de fijnst sturende C-segment hatchback van die bouwjaren. Tis dat ik nu een Alfa GT rij als daily die me nog niet verveelt, anders ga ik zeker richting Civic.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Kan en zeker net zoveel lol mee hebben als de 120i doordat ie zo lekker direct en scherp is. Heb m nu 3 maanden en 4000km gereden, in de winter nog nodig maar in het voorjaar gaat ie op marktplaats.
-
Jeffrey026
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Honda Civic 1.8i Type-S [Rondje CPZ....]
Aangezien Boonstra een BMW sloperij op de oprit is begonnen en Djessy bezig is met v8 ombouw omdat hij liever doet sleutelen dan rijden dan wordt jij hun vervanger voor de vrij rijden dagen?Knot schreef: 08 okt 2019, 11:23 Op nat zandvoort en papenburg in 2 wel wat wielspin hoor in de toeren met VSA uit maar ze hebben iig meer grip dan de oude primacy's die achter zitten want hij komt op snelheid mooi om als je gas lift.
Remmen moet ik nog een keer goed ontluchten, zitten nog wat belletjes in. Toch maar van bovenaf doorblazen ipv aan de nippel doorzuigen. Met de inremsessies van 5x van 100-20 ging het pedaal de 3e keer al flink richting de bodem. Als dat opgelost is voldoen de EBC yellow prima voor deze auto en kan ik wat meer circuituurtjes gaan pakken. Hoeven van mij zeker geen hele dagen te zijn, uurtje of 2, max 4 is prima. Maar eens weer op Assen gaan kijken, auto is niet snel maar je kunt er prima lijnen mee rijden met 140pk/1166kg.
Welke datums ga je ? ik heb mijn auto ook weer zover gereed om te kunnen rijden.
