Alles over de 1 serie (part I)
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Leuk dit soort vergelijken, was ook ergens tussen een e46 coupe en de 1 serie coupe.Martijn schreef:[img:822:376]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/bi ... 0Coupe.jpg[/img]
Inderdaad, het verschil is GI-GAN-TISCH......
Op het oog in 2 dimensies lijkt het allemaal wel mee te vallen. Maar in het echt/3 dimensies kan het beeld anders uitpakken.
De 1 coupe is gedrongen en de 3 coupe gerekt. En de 3 coupe heeft meer bodyvolume.
Wat ik de kracht vind van de 1 serie is een wat dikkere kont die oploopt, terwijl de 3 coupe een smaller aflopende kont heeft. Tenminste zo oogt het.
De 3 coupe zal de beter verkopende auto zijn in de praktijk. omdat hij meer praktische binnenruimte heeft. En de prijzen zullen mekaar niet schokkend ontlopen, tussen een 1 en 3 zal niet meer dan 10000 euro verschil zitten met gelijkwaardige uitrusting. Veel geld, maar voor de mensen die in deze klasse shoppen niet een onoverkomelijk probleem denk ik?
Wat wel een bottleneck voor de 135i coupe gaat worden is de 335i sedan, want die zit ondanks een wat magerde uitrusting wel heel dicht op de 135i coupe.
Als enige auto zal die straks het meest verkocht worden van de 3.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Heb de foto's van jullie meet op CPZ ook gezien en idd de auto van André ziet er heel goed uit. Ik begin zelf ook een lichte voorkeur voor de driedeurs te krijgen ipv de coupe als ik een 1er zou moeten uitzoeken. Ook het M-Sportpakket op de hatch vind ik net iets fraaier dan op de 135i coupe.partyondude schreef:Nu ik de foto's van Andre's 3 deurs 130i heb gezien, ben ik eruit hoor.
Vind die veel fraaier dan de 1 coupé
Ik vond deze foto wel heel doeltreffend voor het mooier vinden; alles wat de coupe heeft heeft de 1er 3-dr hatch eigenlijk ook behalve dat ingedrukte kontje:
[img:700:465]http://img111.imagevenue.com/aAfkjfp01f ... _822lo.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joop op 09 aug 2007, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Even ter vergelijk:
[img:700:465]http://img180.imagevenue.com/aAfkjfp01f ... _203lo.jpg[/img]
[img:1280:960]http://xs318.xs.to/xs318/07324/wall22.jpg[/img]
[img:700:465]http://img180.imagevenue.com/aAfkjfp01f ... _203lo.jpg[/img]
[img:1280:960]http://xs318.xs.to/xs318/07324/wall22.jpg[/img]
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Een paar nieuwe foto s geen pers foto s.
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/4112 ... 518pa7.jpg[/img]
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/6071 ... 519nd9.jpg[/img]
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/4112 ... 518pa7.jpg[/img]
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/6071 ... 519nd9.jpg[/img]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
damn ik vind hem echt mooi zo from this angle 8) mooie kleur en wielen, lekker laag lijkt ie terwijl aan deze nog niks extra's is gedaan? gaaf hoor! daar een lekker motortje in(en dat is al een 130i of 135i) en je hebt een mooi bakkieAndre schreef:Een paar nieuwe foto s geen pers foto s.
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/4112 ... 518pa7.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Als ik deze foto zie, dan toch liever de 3-drs hatch van André.GTRene schreef:damn ik vind hem echt mooi zo from this angle 8) mooie kleur en wielen, lekker laag lijkt ie terwijl aan deze nog niks extra's is gedaan? gaaf hoor! daar een lekker motortje in(en dat is al een 130i of 135i) en je hebt een mooi bakkieAndre schreef:Een paar nieuwe foto s geen pers foto s.
[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/4112 ... 518pa7.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Het zal allemaal wel, en smaak is zo persoonlijk als wat.
Maar als ik van de foto's van de 1-serie coupé moet uitgaan dan vind ik 'm een absolute beauty. Lekker dik met een lijnenspel dat goed op elkaar is afgestemd. De auto ziet er van alle kanten geweldig uit. Samen met de 3 serie coupé (niet de M3 dus) de mooiste BMW's.
Maar als ik van de foto's van de 1-serie coupé moet uitgaan dan vind ik 'm een absolute beauty. Lekker dik met een lijnenspel dat goed op elkaar is afgestemd. De auto ziet er van alle kanten geweldig uit. Samen met de 3 serie coupé (niet de M3 dus) de mooiste BMW's.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Je neemt me de woorden uit de mond..., dat is precies wat ik dacht bij het zien van het plaatje van de zijkant.romo schreef:Even weer een kritische blik;
-Kijk hoe het lijkt aslof ie naar achteren wegzakt, maw de voorkant staat veel te hoog
-de blijkt ook uit de lijn in de zijkant, die maakt het effect nog sterker, maakt ook dat deze auot er nogal hoekig en vierkant uit ziet.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Die foto is niet waterpas genomenJoop schreef:Je neemt me de woorden uit de mond..., dat is precies wat ik dacht bij het zien van het plaatje van de zijkant.romo schreef:Even weer een kritische blik;
-Kijk hoe het lijkt aslof ie naar achteren wegzakt, maw de voorkant staat veel te hoog
-de blijkt ook uit de lijn in de zijkant, die maakt het effect nog sterker, maakt ook dat deze auot er nogal hoekig en vierkant uit ziet.
Maar ik snap de kritieken wel, de 1 coupe is gewoon geen fotogenieke auto, welke bangle wel
Als ik mijn eigen e46 M3 foto's zie en dan die 1 serie coupe foto's, dan hoef ik geen seconde na te denken over welke auto ik mooier vind. Maar straks IRL is die 1 coupe gewoon een lekker dik vet wagentje.
Ik weet niet of ik de M3 er voor weg wil doen. dat moet de tijd uitwijzen. Maar ik ben blij dat er in ieder geval een mooi alternatief is voor in de toekomst.
Toch zou ik denk ik wachten met het kopen van 1, de afschrijving op mijn ex 130i was mega in 2 jaar tijd. ik denk dat de 135i coupe precies dezelfde weg zal bewandelen, daarom maar even wachten. En met een jaar of 2,5 1 kopen voor pak em beet 35 mille.
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Was die 135i niet voorzien van een soort sper? Of heb ik weer eens niet goed opgelet? Of was het niet echt wat? (geen M diff?)Andre schreef:Tja joop sommige vinden hem geslaagd andere niet. Ben blij dat we niet allemaal gelijk gestemd zijn. Anders zouden we ook allemaal verliefd worden op de zelfde vrouw.
135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ik twijfel overigens geen moment aan de techniek onderhuids, want dat is allemaal prima voor elkaar; de 1er rijdt gewoon prachtig en is zelfs de betere rijdersauto vergeleken met de 3er... Zelfs een sperretje en Intrax kun je bij mij daarvoor weglatenAndre schreef:Tja joop sommige vinden hem geslaagd andere niet. Ben blij dat we niet allemaal gelijk gestemd zijn. Anders zouden we ook allemaal verliefd worden op de zelfde vrouw.
135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.
Maar buitenom vind ik 'm minder op dit fotootje en vindt dit zelf wel een belangrijk argument bij de koop van een auto en met name een auto die als coupé door het leven moet gaan.
Maar ja we kunnen idd ook niet allemaal hetzelfde mooi vinden, zou een behoorlijk saai wagenpark opleveren als iedereen dezelfde auto rijdt...
- Joop
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
135i en 123d is voorzien van een electronisch sperdifferentieel. Maar dit staat neem ik aan niet geheel op één lijn met een echt fatsoenlijk sperdifferentieel.Roman schreef:Was die 135i niet voorzien van een soort sper? Of heb ik weer eens niet goed opgelet? Of was het niet echt wat? (geen M diff?)Andre schreef:Tja joop sommige vinden hem geslaagd andere niet. Ben blij dat we niet allemaal gelijk gestemd zijn. Anders zouden we ook allemaal verliefd worden op de zelfde vrouw.
135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Denk ik ook ook welAndre schreef: 135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.
BMW adepten zouden zonder uitzondering van dankbaarheid op hun knietjes moeten gaan om het verschijnen van de 1-serie modellen. Technisch zijn ze identiek aan de 3-serie maar hoeven daarbij een stuk minder massa mee te torsen en zijn door de kleinere wielbasis dynamischer. Dat het met die dankbaarheid maar moeilijk wil vlotten heeft alles met status te maken. Een grotere auto is duurder, valt meer op, geeft dus meer status. So be it. Ik denk dan altijd 'voor minder geld had het zoveel leuker sturen geweest'.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
kort overzicht, ik vind de lijnen van de 135i coupe mooier...als ik mocht kiezen koos ik de coupe.
[IMG:500:450]http://img169.imageshack.us/img169/8364 ... upewm7.jpg[/img]
[IMG:500:450]http://img169.imageshack.us/img169/8364 ... upewm7.jpg[/img]
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Hielke met het laatste ben ik volldig mee eens. Ook al rij ik nu een e46 M3 CS, ik weet dat een 1 serie een altijd betere stuurauto is.
De nieuwe 3 serie lijn was eigenlijk vanaf het begin voor mij een dood spoor (tenminste als rijdersauto, want als familycar zal er nog wel een e90 in de toekomst komen)
Voor wat betreft de 135i
2 dingen overtuigen me (nog) niet, de looks, maar daar kan ik me overheen zetten want lelijk is ie niet, maar veel belangrijker dat is de 3 liter turbo.
In alles een parel van een motor maar ik ben geen turbo liefhebber, ik heb 3 turbo's gehad, maar mijn hart ligt bij een atmo en in het bijzonder bij de S54.
Straks moet ik gewoon uitgebreid zo'n 135i turbo uitproberen. zeker een hele dag.
Maar op voorhand zeg ik niet doe maar, hoe indrukwekkend ook de prestaties zijn.
De nieuwe 3 serie lijn was eigenlijk vanaf het begin voor mij een dood spoor (tenminste als rijdersauto, want als familycar zal er nog wel een e90 in de toekomst komen)
Voor wat betreft de 135i
2 dingen overtuigen me (nog) niet, de looks, maar daar kan ik me overheen zetten want lelijk is ie niet, maar veel belangrijker dat is de 3 liter turbo.
In alles een parel van een motor maar ik ben geen turbo liefhebber, ik heb 3 turbo's gehad, maar mijn hart ligt bij een atmo en in het bijzonder bij de S54.
Straks moet ik gewoon uitgebreid zo'n 135i turbo uitproberen. zeker een hele dag.
Maar op voorhand zeg ik niet doe maar, hoe indrukwekkend ook de prestaties zijn.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], dave van marion, Majestic-12 [Bot] en 10 gasten
