Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 09 aug 2007, 17:59

Die discussie hebben we al gehad. Het ding is in werkelijkheid 75kg lichter ofzo dus je moet de waarde (EU-norm is het geloof ik) niet gaan vergelijken met het leeggewicht van andere auto's. Een 540i met minder vermogen dan dit apparaat woog 1660kg leeg en was dus altijd nog circa 175kg zwaarder.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 09 aug 2007, 20:23

Martijn schreef:[img:822:376]http://www.autoblog.nl/images/wp2007/bi ... 0Coupe.jpg[/img]

Inderdaad, het verschil is GI-GAN-TISCH...... :roll:
Leuk dit soort vergelijken, was ook ergens tussen een e46 coupe en de 1 serie coupe.

Op het oog in 2 dimensies lijkt het allemaal wel mee te vallen. Maar in het echt/3 dimensies kan het beeld anders uitpakken.

De 1 coupe is gedrongen en de 3 coupe gerekt. En de 3 coupe heeft meer bodyvolume.

Wat ik de kracht vind van de 1 serie is een wat dikkere kont die oploopt, terwijl de 3 coupe een smaller aflopende kont heeft. Tenminste zo oogt het.


De 3 coupe zal de beter verkopende auto zijn in de praktijk. omdat hij meer praktische binnenruimte heeft. En de prijzen zullen mekaar niet schokkend ontlopen, tussen een 1 en 3 zal niet meer dan 10000 euro verschil zitten met gelijkwaardige uitrusting. Veel geld, maar voor de mensen die in deze klasse shoppen niet een onoverkomelijk probleem denk ik?

Wat wel een bottleneck voor de 135i coupe gaat worden is de 335i sedan, want die zit ondanks een wat magerde uitrusting wel heel dicht op de 135i coupe.

Als enige auto zal die straks het meest verkocht worden van de 3.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16799
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 09 aug 2007, 20:36

Nu ik de foto's van Andre's 3 deurs 130i heb gezien, ben ik eruit hoor.

Vind die veel fraaier dan de 1 coupé :D

Marcelvv
Berichten: 594
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 09 aug 2007, 20:45

Ik kan niet wachten op de IAA, ik ga er nl vanuit dat daar een 135i coupe staat.
In mijn ogen veeeel mooier als de 3-deurs.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 09 aug 2007, 22:39

partyondude schreef:Nu ik de foto's van Andre's 3 deurs 130i heb gezien, ben ik eruit hoor.

Vind die veel fraaier dan de 1 coupé :D
Heb de foto's van jullie meet op CPZ ook gezien en idd de auto van André ziet er heel goed uit. Ik begin zelf ook een lichte voorkeur voor de driedeurs te krijgen ipv de coupe als ik een 1er zou moeten uitzoeken. Ook het M-Sportpakket op de hatch vind ik net iets fraaier dan op de 135i coupe.

Ik vond deze foto wel heel doeltreffend voor het mooier vinden; alles wat de coupe heeft heeft de 1er 3-dr hatch eigenlijk ook behalve dat ingedrukte kontje:

[img:700:465]http://img111.imagevenue.com/aAfkjfp01f ... _822lo.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joop op 09 aug 2007, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 09 aug 2007, 22:48


Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 11 aug 2007, 18:10


Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 aug 2007, 23:40

Een paar nieuwe foto s geen pers foto s.

[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/4112 ... 518pa7.jpg[/img]

[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/6071 ... 519nd9.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 16 aug 2007, 23:50

Verdomd leuk karretje blijft het. Niet de mooiste auto uit Munchen, maar wel erg lekker.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 aug 2007, 00:03

Andre schreef:Een paar nieuwe foto s geen pers foto s.

[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/4112 ... 518pa7.jpg[/img]
damn ik vind hem echt mooi zo from this angle 8) mooie kleur en wielen, lekker laag lijkt ie terwijl aan deze nog niks extra's is gedaan? gaaf hoor! daar een lekker motortje in(en dat is al een 130i of 135i) en je hebt een mooi bakkie :shock:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 00:26

GTRene schreef:
Andre schreef:Een paar nieuwe foto s geen pers foto s.

[img:640:480]http://img227.imageshack.us/img227/4112 ... 518pa7.jpg[/img]
damn ik vind hem echt mooi zo from this angle 8) mooie kleur en wielen, lekker laag lijkt ie terwijl aan deze nog niks extra's is gedaan? gaaf hoor! daar een lekker motortje in(en dat is al een 130i of 135i) en je hebt een mooi bakkie :shock:
Als ik deze foto zie, dan toch liever de 3-drs hatch van André.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 aug 2007, 07:31

Even weer een kritische blik;

-Kijk hoe het lijkt aslof ie naar achteren wegzakt, maw de voorkant staat veel te hoog

-de blijkt ook uit de lijn in de zijkant, die maakt het effect nog sterker, maakt ook dat deze auot er nogal hoekig en vierkant uit ziet.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 17 aug 2007, 09:43

Het zal allemaal wel, en smaak is zo persoonlijk als wat.

Maar als ik van de foto's van de 1-serie coupé moet uitgaan dan vind ik 'm een absolute beauty. Lekker dik met een lijnenspel dat goed op elkaar is afgestemd. De auto ziet er van alle kanten geweldig uit. Samen met de 3 serie coupé (niet de M3 dus) de mooiste BMW's.

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 aug 2007, 10:32

Je moet deze auto even zien in het zwart of zilver even 2 cm verlagen. Hij staat voor inderdaad iets te hoog. Maar das zo op te lossen.

Dre vindt hem ook mooi. September staat ie op de iaa.

November bij de dealers. Ik ben de eerste voor een proefrit.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 aug 2007, 10:37

Ben erg benieuwd naar de auto. November is nog maar een paar nachtjes slapen :lol:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 10:43

romo schreef:Even weer een kritische blik;

-Kijk hoe het lijkt aslof ie naar achteren wegzakt, maw de voorkant staat veel te hoog

-de blijkt ook uit de lijn in de zijkant, die maakt het effect nog sterker, maakt ook dat deze auot er nogal hoekig en vierkant uit ziet.
Je neemt me de woorden uit de mond..., dat is precies wat ik dacht bij het zien van het plaatje van de zijkant.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 aug 2007, 11:00

Joop schreef:
romo schreef:Even weer een kritische blik;

-Kijk hoe het lijkt aslof ie naar achteren wegzakt, maw de voorkant staat veel te hoog

-de blijkt ook uit de lijn in de zijkant, die maakt het effect nog sterker, maakt ook dat deze auot er nogal hoekig en vierkant uit ziet.
Je neemt me de woorden uit de mond..., dat is precies wat ik dacht bij het zien van het plaatje van de zijkant.
Die foto is niet waterpas genomen :wink:

Maar ik snap de kritieken wel, de 1 coupe is gewoon geen fotogenieke auto, welke bangle wel :roll:

Als ik mijn eigen e46 M3 foto's zie en dan die 1 serie coupe foto's, dan hoef ik geen seconde na te denken over welke auto ik mooier vind. Maar straks IRL is die 1 coupe gewoon een lekker dik vet wagentje.

Ik weet niet of ik de M3 er voor weg wil doen. dat moet de tijd uitwijzen. Maar ik ben blij dat er in ieder geval een mooi alternatief is voor in de toekomst.

Toch zou ik denk ik wachten met het kopen van 1, de afschrijving op mijn ex 130i was mega in 2 jaar tijd. ik denk dat de 135i coupe precies dezelfde weg zal bewandelen, daarom maar even wachten. En met een jaar of 2,5 1 kopen voor pak em beet 35 mille.

Andre
Berichten: 11445
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 aug 2007, 11:01

Tja joop sommige vinden hem geslaagd andere niet. Ben blij dat we niet allemaal gelijk gestemd zijn. Anders zouden we ook allemaal verliefd worden op de zelfde vrouw.

:)

135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.:)

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 17 aug 2007, 11:08

Andre schreef:Tja joop sommige vinden hem geslaagd andere niet. Ben blij dat we niet allemaal gelijk gestemd zijn. Anders zouden we ook allemaal verliefd worden op de zelfde vrouw.

:)

135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.:)
Was die 135i niet voorzien van een soort sper? Of heb ik weer eens niet goed opgelet? Of was het niet echt wat? (geen M diff?)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 11:15

Andre schreef:Tja joop sommige vinden hem geslaagd andere niet. Ben blij dat we niet allemaal gelijk gestemd zijn. Anders zouden we ook allemaal verliefd worden op de zelfde vrouw.

:)

135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.:)
Ik twijfel overigens geen moment aan de techniek onderhuids, want dat is allemaal prima voor elkaar; de 1er rijdt gewoon prachtig en is zelfs de betere rijdersauto vergeleken met de 3er... Zelfs een sperretje en Intrax kun je bij mij daarvoor weglaten :wink:
Maar buitenom vind ik 'm minder op dit fotootje en vindt dit zelf wel een belangrijk argument bij de koop van een auto en met name een auto die als coupé door het leven moet gaan.
Maar ja we kunnen idd ook niet allemaal hetzelfde mooi vinden, zou een behoorlijk saai wagenpark opleveren als iedereen dezelfde auto rijdt... :D

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9084
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 17 aug 2007, 11:17

Roman schreef:
Andre schreef:Tja joop sommige vinden hem geslaagd andere niet. Ben blij dat we niet allemaal gelijk gestemd zijn. Anders zouden we ook allemaal verliefd worden op de zelfde vrouw.

:)

135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.:)
Was die 135i niet voorzien van een soort sper? Of heb ik weer eens niet goed opgelet? Of was het niet echt wat? (geen M diff?)
135i en 123d is voorzien van een electronisch sperdifferentieel. Maar dit staat neem ik aan niet geheel op één lijn met een echt fatsoenlijk sperdifferentieel.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 17 aug 2007, 11:25

Andre schreef: 135i met intrax en sperretje. mwoahhh denk dat ie wel lekker gaat.:)
Denk ik ook ook wel :wink: Enige manco van de 130i op circuit is de push van een atmosferische motor bij middentoeren. Je moet 'm altijd hoog in de range houden, waar op zich ook niks mis mee is. Shiftlockjes naar 2 is dan hetgeen je moet zien te beheersen. Maar een turbomotor heeft altijd power. En een moderne turbo heeft ook nauwelijks meer een turbogat. Moet helemaal goedkomen.

BMW adepten zouden zonder uitzondering van dankbaarheid op hun knietjes moeten gaan om het verschijnen van de 1-serie modellen. Technisch zijn ze identiek aan de 3-serie maar hoeven daarbij een stuk minder massa mee te torsen en zijn door de kleinere wielbasis dynamischer. Dat het met die dankbaarheid maar moeilijk wil vlotten heeft alles met status te maken. Een grotere auto is duurder, valt meer op, geeft dus meer status. So be it. Ik denk dan altijd 'voor minder geld had het zoveel leuker sturen geweest'.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 17 aug 2007, 11:50

kort overzicht, ik vind de lijnen van de 135i coupe mooier...als ik mocht kiezen koos ik de coupe.

[IMG:500:450]http://img169.imageshack.us/img169/8364 ... upewm7.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 aug 2007, 11:53

Klopt Hielke met het laatste ben ik volldig mee eens. Ook al rij ik nu een e46 M3 CS, ik weet dat een 1 serie een altijd betere stuurauto is.

De nieuwe 3 serie lijn was eigenlijk vanaf het begin voor mij een dood spoor (tenminste als rijdersauto, want als familycar zal er nog wel een e90 in de toekomst komen)

Voor wat betreft de 135i

2 dingen overtuigen me (nog) niet, de looks, maar daar kan ik me overheen zetten want lelijk is ie niet, maar veel belangrijker dat is de 3 liter turbo.

In alles een parel van een motor maar ik ben geen turbo liefhebber, ik heb 3 turbo's gehad, maar mijn hart ligt bij een atmo en in het bijzonder bij de S54.

Straks moet ik gewoon uitgebreid zo'n 135i turbo uitproberen. zeker een hele dag.

Maar op voorhand zeg ik niet doe maar, hoe indrukwekkend ook de prestaties zijn.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 aug 2007, 12:05

Technisch zijn ze identiek aan de 3-serie maar hoeven daarbij een stuk minder massa mee te torsen

Das een beetje overdreven IMO, qua massa doet het mekaar veel te weinig om een qua rijeigenschappen een knock out uit te delen ...............1er tov 3er dus, mn 135i vs 335i

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten