Ik zie je wel tijdens de DF rit, als je zwetend met het hol open, harkend en stoempend een jasje uit doet, als ik je op het rooster leg op de Posbank.

Ik zie je wel tijdens de DF rit, als je zwetend met het hol open, harkend en stoempend een jasje uit doet, als ik je op het rooster leg op de Posbank.
Niet alleen imago, campa is veel stijlvoller dan Shimano. Vooral de shifters en cranks zijn niet bepaald fraai.Martijn_H schreef: 18 feb 2019, 14:23 Over groepen gesproken: mijn Cannondale was afgemonteerd met 105 (5800). Mijn huidige Basso heeft de Campagnolo Athena groep en moet zeggen dat het even wennen is. Spul is toch een wat gevoeliger mbt afstellen, maar geen verkeerde indruk!
In algemene zin is 105, zeker de huidige serie, meer dan prima voor de gemiddelde toerist, maar dat geldt ook voor Tiagra. Kun je tegenwoordig ook prima mee uit de voeten. Maar goed, velen willen er niet mee gezien worden ivm imago.
Ik vind juist de nieuwere reeks (Di2) Ultegra (6870, 8000) veel mooier dan Campa, met name de crankstellen..indobesar schreef: 18 feb 2019, 15:04
Niet alleen imago, campa is veel stijlvoller dan Shimano. Vooral de shifters en cranks zijn niet bepaald fraai.
Ik rij met volle tevredenheid met een Tarmac (mt58 2017 SL4 UDi2). 25mm bandjes, meer krijg ik er achter niet in (moet nu de band al leeg laten voordat ie in het frame gaat), maar comfortabel zat. Specialized biedt genoeg mogelijkheden (zowel vanuit dealer als importeur) om te testen. Bij dealers mailen/vragen, Specialized zelf organiseert diverse 'Test the Best' dagen. Beste is toch proeffietsen. Als je in omgeving Tilburg woont, Rings Goirle heb ik als zeer behulpzaam ervaren.zegmaarboris schreef: 18 feb 2019, 14:14 De Specialized Roubaix spreekt me in eerste instantie niet echt aan, maar de vraag is dus of een 'gewone' Tarmac al meer comfort zal bieden dan de Allez die ik nu heb? Veel bredere banden passen niet op de Allez Sprint, maar op Tarmac misschien net iets breder en zachter mogelijk? En anders dus nog tips voor een wat meer comfortable racer? Cannondale Synapse, zo'n Bianchi met countervail? Budget 3-5k.
Bianchi Aria, past met gemak 28mm in.zegmaarboris schreef: 18 feb 2019, 16:25 Bedankt Fedmas & Kees. Geometrie is nu goed, zit heerlijk, hou het prima lang er op vol met alle stuur posities, en de fiets stuurt voor mij ook lekker, niet te direct ofzo. Meer rechtop zitten is niet waar ik perse naar opzoek ben. Wil alleen minder een stuiterbak.
Zeg maar van een M2 naar een 3-serie met sport onderstel denk ik. Het hoeft ook weer geen S-klasse te worden. Wellicht dat ook het carbon frame al veel kan doen voor comfort.
En ben zeker niet getrouwd met Specialized, sta juist open voor suggesties voor iets anders. Want "probleem" met eerder aangehaalde Rings (waar huidige fietsen vandaan komen) is dat ze alleen maar Specialized zullen adviseren. Ben dus juist geintereseerd ook even nog wat alternatieven te ontdekken.
Met exact dezelfde gedachtengang als "goed doet op asfalt, niet bang is voor een zandpad en mocht ik willen zelfs door een offroad pad kan banjeren" ben ik een Surly Straggler aan het opbouwen. Is qua budget natuurlijk een beetje uit de hand gelopen, maar hij's nu bijna klaar.WJ schreef: 18 feb 2019, 16:37 Ik wil eigenlijk een "gravel" bike. Budget rond de 800 met max 1000. Ik ben geen diehard fietser en zal nooit stukken van 100km gaan afleggen, doe meer Strongman trainingl.
Maar ik woon nu op Flakkee, en het is hier wel mooi om te fietsen, en er is speciaal offroad stuk ook op nog geen 5minuten van mijn huis. Daarom dus opzoek naar een soort van hybride die het goed doet op asfalt, niet bang is voor een zandpad en mocht ik willen zelfs door een offroad pad kan banjeren.
Zat eerst te kijken naar een Giant Anyroad, en daar kwam de Cube kwam ook voorbij.
Maar heb m'n oog nu ook laten vallen op een Specialized Diverge:
https://www.specialized.com/us/en/mens- ... t/p/133799
https://tredz.azureedge.net/assets/imag ... 8-main.jpg
Zo'n hybrid/gravel zal natuurlijk nooit ergens in uitblinken, maar dat hoeft ook niet, moet gewoon overal heen kunnen banjeren op het eiland.
Als je daar uit de buurt komt, keertje bij Rabbit Bike Store & CC 5311 en eventueel Ventoux (pers. voorkeur in die volgorde) gaan kijken. Dan heb je direct een breder aanbod aan merken.zegmaarboris schreef: 18 feb 2019, 16:25 Bedankt Fedmas & Kees. Geometrie is nu goed, zit heerlijk, hou het prima lang er op vol met alle stuur posities, en de fiets stuurt voor mij ook lekker, niet te direct ofzo. Meer rechtop zitten is niet waar ik perse naar opzoek ben. Wil alleen minder een stuiterbak.
Zeg maar van een M2 naar een 3-serie met sport onderstel denk ik. Het hoeft ook weer geen S-klasse te worden. Wellicht dat ook het carbon frame al veel kan doen voor comfort.
En ben zeker niet getrouwd met Specialized, sta juist open voor suggesties voor iets anders. Want "probleem" met eerder aangehaalde Rings (waar huidige fietsen vandaan komen) is dat ze alleen maar Specialized zullen adviseren. Ben dus juist geintereseerd ook even nog wat alternatieven te ontdekken.
Gaaf hoor. Moet je doen.WJ schreef: 18 feb 2019, 16:37 Ik wil eigenlijk een "gravel" bike. Budget rond de 800 met max 1000. Ik ben geen diehard fietser en zal nooit stukken van 100km gaan afleggen, doe meer Strongman trainingl.
Maar ik woon nu op Flakkee, en het is hier wel mooi om te fietsen, en er is speciaal offroad stuk ook op nog geen 5minuten van mijn huis. Daarom dus opzoek naar een soort van hybride die het goed doet op asfalt, niet bang is voor een zandpad en mocht ik willen zelfs door een offroad pad kan banjeren.
Zat eerst te kijken naar een Giant Anyroad, en daar kwam de Cube kwam ook voorbij.
Maar heb m'n oog nu ook laten vallen op een Specialized Diverge:
https://www.specialized.com/us/en/mens- ... t/p/133799
Zo'n hybrid/gravel zal natuurlijk nooit ergens in uitblinken, maar dat hoeft ook niet, moet gewoon overal heen kunnen banjeren op het eiland.
Rose en Canyon zijn 2 of 3x zo duur. heheindobesar schreef: 18 feb 2019, 20:50
Gaaf hoor. Moet je doen.![]()
Ik zou niet zo snel naar Specialprice kijken, maar naar "internet" knallers zoals Rose of Canyon. Prijs/kwaliteit is dan top.
Ze stelde bij de fietsenzaak ook al voor om eventueel andere banden te monteren die alleen op de zijkant grovere noppen hebben.k33z schreef: 20 feb 2019, 15:42 Bedenk goed wat je met een fiets wilt doen. Wil je veel op de weg rijden en af en toe lekker het veld in, dan is mijn advies om geen MTB te nemen.
Ga je echt voornamelijk de bossen in en echt de MTB parcours op, neem dan een MTB.