Doodrijden tasjes dief...................

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 jul 2007, 22:51

Jan Visser schreef:Ik denk er heel simpel over.

Als die jongen die tas niet had gestolen, was er ook niks aan de hand geweest. Hij had gewoon met zijn poten van andermans spullen af moeten blijven. Ik vind dat die vrouw goed gehandeld heeft. Dat er dan toevallig een boompje staat......naje.....pech gehad.
Dikke +1 net zoals bij Erik en Paul. Zolang men maar een grote bek open zet krijgt men tegenwoordig toch wel hun gelijk zelfs als ze de ergste dingen flikken... kan enorm laaiend worden om dat soort schurftige lamme kloothufters en moet ze dan ook niet tegen komen of ik stop ze hoogstpersoonlijk onder de zoden :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Huppa jongens kom maar op met die laat-maar-waaien-mentaliteit, we zien waar het nu toe geleid heeft met een steeds verder verloederend land.
Tijdje geleden een stel idioten in een smalle doorgang rakelings langs een oud vrouwtje met zo'n looprek op wielen zien fietsen omdat ze te F*CKING lam waren om af te stappen.... ik had die vervolgens niet tegemoet hoeven te komen en er had al helemaal geen politie in de buurt hoeven wezen of ik had ze stantepede van die fiets getrapt/gebeukt/whatever en ze een stevige piece of my mind gegeven :evil: :evil: :evil: :evil:

*soapbox mode off*.. ECHT ik kan hier megapissed om worden dit soort dingen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 29 jul 2007, 12:58

Harrie schreef:
Mike schreef:
Niels schreef: +1
+2
+3

Quote Bert "....Diefstal kan je niet goedpraten natuurlijk, maar er zijn wel grenzen aan de middelen die je gebruikt om het tegen te gaan. Als iemand op zaterdagavond bij de kroeg even je fiets 'leent' is het ook niet de bedoeling dat je met je AK47 achter de dader aan gaat imho...."

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Wat je hier aangeeft is een glijdende schaal. Je hebt er "minder moeite"' mee dat je fiets even wordt geleend.
Ook is het tegenwoordig al zo dat je word uitgelachen als je een autoradiodiefstal gaat opgeven.

Laten we gewoon afspreken dat we afblijven van andermans spullen. OOPS..dat hebben we al ooit eens afgesproken. Daad bij het woord dan maar?
Nee, wat ik dus bedoel is dat dingen als diefstal niet zomaar elk middel opeens rechtvaardigen.

Als jij iemand betrapt die jou fiets steelt en je geeft hem een paar tikken dat is tot daar aan toe en daar zal je ook verder niemand over horen. Als je persoon in kwestie dusdanig in elkaar trapt dat hij zwaar gewond in het ziekenhuis ligt of daarbij het leven laat dan is het imho excessief en niet raar dat je daar in zo'n geval voor gestraft word.

Vervang nu fiets voor tasje en dood slaan voor dood rijden en dan kom je op het zelfde uit.

Als je dat soort zaken namelijk gaat tolereren dan zit je pas op een afglijdende schaal die van kwaad tot erger gaat. Hoe krom het ook lijkt omdat er in zo'n geval een slachtoffer vervolgd word.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 29 jul 2007, 13:21

Vervang nu fiets voor tasje en dood slaan voor dood rijden en dan kom je op het zelfde uit.
Een fiets wordt meest gestolen[geleend :wink: ] terwijl er niemand op zit terwijl een tasje meest bij iemand om de schouder hangt.
Dus 't stelen van een tasje kan ook psychische en zelfs lichamelijke ongemakken voor 't slachtoffer opleveren.
Fietsen worden meest ook weer terug gevonden een aantal km. verderop........'t tasje zal je waarschijnlijk ook nog wel terug vinden, maar de inhoud meest niet. :?

Wouter

Bericht door Wouter » 29 jul 2007, 17:57

ik had laatst mijn auto in arnhem voor de deur geparkeerd kijk ik 's avonds even naar buiten zie ik iemand bij mijn auto staan en door de ramen kijken (rugzakje achterop waar de radio in kan ).

toen hij mij zag vertrok hij haastig met de benenwagen.

Als ik dat zo zie wordt ik gewoon kwaad. Doodrijden is niet de bedoeling maar als ik moet kieze uit aanrijden of laten lopen en nooit weer terug zien weet ik het wel.

ik zit nog liever een half jaar als dat iemand ongestraft met mijn spullen er van door gaat.

Peric

Bericht door Peric » 29 jul 2007, 18:50

Een vriend zag een keer toen 'ie terug kwam van 't squashen dat z'n achterklep openstond. Hij liep er naartoe, en vroeg aan de inbreker wat 'ie aan 't doen was. De noordafrikaan(want dat was 't) vloog 'm gelijk aan, maar ja, de vriend was uitsmijter en jarenlang ervaring in full-contact-karate en kickboxen, dus verkeerde keuze.
Paar minuten later lag de inbreker achter de bosjes, te kreunen. Hij heeft 'm echt in elkar getrapt en 'm toen in achter de bosjes gesleept.

Andere vriend (ook uitsmijter bij dezelfde tent) had een alarminstallatie waar je ook een signaal kreeg als er in je auto ingebroken werd. Hij er naartoe, was er net een junk aan 't proberen z'n radio te stelen. Toen 'ie wat tegen de junk zei kwam de junk op 'm af met een schroevedraaier, en dat was écht niet om 'm even te kietelen. Ook deze gozer had jaren vecht-en verdedegingssporten gedaan, dus voordat de junk 't wist had 'ie zelf de schroverdraaier in z'n lichaam. Hij(de junk) is de Vijzelstraat ingestrompeld en de Mac ingegaan. Ik heb toen halsoverkop de auto ergens anders geparkeerd, want hij was aan 't werk.

Allebei de keren kon ik écht geen medelijden hebben hoor, wat was er gebeurt als die vrienden van mij geen vechtervaring hadden?

Nu is dit toch wel een andere situatie, maar wordt het er niet makkelijker op voor de dieven als er toch niets teruggedaan wordt??
'We kunnen stelen wat we willen, er mag toch niets gedaan worden'
DAT vind ik een beetje vreemd.
Als die vrouw die gozer nou niet had doodgerden? Wat voor straf had 'ie gekregen? 50 uur schoffelen? Oftewel, de straffen moeten eens herzien worden.

De bekeuringen voor te hard rijden kunnen wel omhoog, want dat is écht crimineel gedrag(en makkelijk pakken). Maar er mag zomaar zinloos geweld gepleegd worden, er mogen zomaar tassen worden gestolen. De straffen? 50-100 uur schoffelen...

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 31 jul 2007, 21:52

Peric schreef:De bekeuringen voor te hard rijden kunnen wel omhoog, want dat is écht crimineel gedrag(en makkelijk pakken). Maar er mag zomaar zinloos geweld gepleegd worden, er mogen zomaar tassen worden gestolen. De straffen? 50-100 uur schoffelen...
Kunnen ze een voorbeeld nemen aan Canada. Paar kilometer te hard meneer? HOPPA 400+ dollar boete lappen!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 31 jul 2007, 23:52

Bert, niemand rechtvaardigd het feit dat iemand opzettelijk afgemaakt wordt vanwege diefstal :wink:

In dit geval is er een situatie ontstaan (ga ik van uit..) waarbij door een reaktie van het slachtoffer de dader om het leven is gekomen. Dat is natuurlijk heel wat anders. Van voorbedachte rade is geen sprake en van poging tot (geslaagde) doodslag ook niet...

Als aangetoond wordt dat de vrouw willens en wetens opzettelijk de dader heeft dood willen rijden dan mag ze van mij zitten. Maar als blijkt dat ze uit reaktie en schrik heeft gasgeven en/of koppeling laten slippen dan ben ik niet rauwig om het resultaat ervan.

Hans

Bericht door Hans » 01 aug 2007, 08:17

InjectTheVenom schreef:
Peric schreef:De bekeuringen voor te hard rijden kunnen wel omhoog, want dat is écht crimineel gedrag(en makkelijk pakken). Maar er mag zomaar zinloos geweld gepleegd worden, er mogen zomaar tassen worden gestolen. De straffen? 50-100 uur schoffelen...
Kunnen ze een voorbeeld nemen aan Canada. Paar kilometer te hard meneer? HOPPA 400+ dollar boete lappen!
Paar km te hard? Als je 30km te hard bij wegwerkzaamheden een paar km vind heb je gelijk.
Increasing construction zone safety

Under the Transportation Statute Law Amendment Act, 2005, the Ontario
government has improved safety by doubling speeding fines in construction
zones when workers are present. Highway Traffic Act maximum penalties include:

<<
- A $60 fine for speeding 10km/h over the limit
- A $180 fine and three demerit points for speeding 20km/h
over the limit
- A $420 fine and four demerit points for speeding 30km/h
over the limit
- A $560 fine and four demerit points for speeding 40km/h
over the limit
- A $975 fine and six demerit points for speeding 50km/h
over the limit.
http://ogov.newswire.ca/ontario/GPOE/20 ... ng=_e.html

30 tot 34 km te hard in een "School zone" valt dan qua prijs weer mee:
- Nearly doubling the fine for speeding 30 to 34 km/h over the limit.
Fines would increase from $4.50 per km/h to $7.00 per km/h over the
limit. The maximum fine is now $135 and would increase to $210.
http://ogov.newswire.ca/ontario/GPOE/20 ... ng=_e.html

Snelheidsovertredingen op normale wegen kon ik zo vlug niets vinden.

Peric

Bericht door Peric » 01 aug 2007, 08:57

Niels schreef: Maar als blijkt dat ze uit reaktie en schrik heeft gasgeven en/of koppeling laten slippen dan ben ik niet rauwig om het resultaat ervan.
Wat ik begrepen heb is dat ze achteruit gereden heeft om die gasten te achtervolgen en toen die gozer (vast per ongeluk) heeft aangereden, hij zat tussen de auto en een paaltje. (als ik het me goed herinner)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 aug 2007, 09:25

Ben maar een tenger mannetje maar zit er wel eens aan te denken om ook een cursus te doen. Zelfverdediging of een vechtcursus ofzo. Toch wel makkelijk en het kan je redden als je ooit een junk ofzo betrapt die wat jat.

Heb in februari 2 inbrekers betrapt (met de buurman) en deze overgedragen aan de politie. Na wat aandringen van ons verzetten ze zich niet maar als ze dat wel doen is het wel handig om zelf ook te kunnen optreden, zelfs hardhandig als dat moet. Heb sinds 3 kwart jaar permanent een zware mag-lite in de auto liggen.

Ik ben niet voor de Amerikaanse wildwest stijl dat iedereen zich maar moet bewapenen tegen het gespuis maar ben wel voorstander om het echte gespuis de manieren erin te rammen in plaats van dat softe gedoe hier altijd. Sla zo'n inbreker maar eens helemaal lens, geen medelijden. Da's de enige taal waar ze respect voor hebben, de manieren moet je erin rammen bij dat soort gasten. Bij zo'n tasjesdief vind ik het bepaald niet zielig, dat deze is geplet tussen auto en boom. Het was al een recidivist. De ouders die de aanklacht hebben ingediend mag je wat mij betreft ook gelijk bestraffen, waar ze het gore lef vandaan halen om ook nog een aanklacht in te dienen. Ze kunnen beter bij zichzelf te rade gaan waarom hun opvoeding gefaald heeft. Maar zelfkritiek is niet iets wat er bij dat soort volk vaak ingaat.

Vriend van mij (is zelf ex-allochtoon, Fabian kent hem wel :wink: ) is uitsmijter bij een tent in Den Bosch. 80% van de gasten die probs veroorzaken (zijn z'n eigen woorden, ooit tegen mij gezegd) zijn onze medelanders van mediterrane afkomst en om precies te zijn van dat land waar ze het Rifgebergte kennen. :!:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 aug 2007, 10:44

Peric schreef:
Niels schreef: Maar als blijkt dat ze uit reaktie en schrik heeft gasgeven en/of koppeling laten slippen dan ben ik niet rauwig om het resultaat ervan.
Wat ik begrepen heb is dat ze achteruit gereden heeft om die gasten te achtervolgen en toen die gozer (vast per ongeluk) heeft aangereden, hij zat tussen de auto en een paaltje. (als ik het me goed herinner)
Per ongeluk dus :!: Vent jat haar tas en is vlak daarna at the wrong time at the wrong place. Shit happens.......ben er niet rauwig om :wink: Noem het maar ondernemersrisico 8)

Roman

Bericht door Roman » 01 aug 2007, 10:58

Wouter81 schreef:Ben maar een tenger mannetje maar zit er wel eens aan te denken om ook een cursus te doen. Zelfverdediging of een vechtcursus ofzo. Toch wel makkelijk en het kan je redden als je ooit een junk ofzo betrapt die wat jat.
Krav Maga is bij velen populair. Zeker als je niet zo van het fysiek zware werk bent.

Je leert heel snel en heel makkelijk hoe je je uit vele situaties kan redden.

Een van mijn persoonlijke favorieten is Muay Thai. Maar dat is weer heel wat anders. Je leert er een hoop van en je word fysiek een flink stuk sterker/harder. Maar je moet wel weten wat je doet anders gebeurt er nog niks.

Probeer Krav Maga eens, een van de meest directe dingen die je kan leren als het opm zelf verdediging gaat. Ontwapenen, jezelf bevrijden uit benarde situaties etc.

Maar zoals ik al zei, als je een tikje meer agressie in je hebt is Muay Thai een goede manier om jezelf in top conditie te brengen, en als het er op aankomt zullen niet veel mensen overeind blijven staan als ze je aanvallen :wink:

Paul

Bericht door Paul » 02 aug 2007, 00:25

Het meeste van dit "laf volkje" zoekt altijd wat de losertjes uit van onze maatschappij, of onze opa's en Oma's

Heb 2 jaar geleden een aardige vechtpartij gehad met een stel marokkanen omdat ze iedere vrouw die voorbij liep uitscholden voor Hoer op een gezellig Zaterdagavond in DRachten.. ik zei er wat van,.. vonden ze niet leuk... werd dus aardig op elkaar in gebeukt.. heb zon medenederlander even een NL sterrenhemel laten zien bij nacht.. politie erbij... ik als enige in de cel.. zware mishandeling en flauwekul..

Moment dat ik in de cel zat hebben ze mijn maatje overvallen die alleen naar huis liep na die vechtpartij.. inelkaar getrapt, telefoon , portemonee pleite..

boel flauwekul om gehad.. voorkomen etc.. vrijgesproken.. wegens het feit dat meneer voor 8 jaar in de bak zit.. wegens toen ( 2 weken voor ons knokfeestje) voor het doodsteken van een kroegbaas van een kroeg op het Nijlan in Leeuwarden, 14 gewapende roofovervallen en vuurwapengevaarlijk......

Erg stoere kerel dus... knokken kon die niet... maargoed...

Kom je voor iemand op.. iemand anders begint te slaan.. ik laat me niet slaan... sla iets beter en harder en vaker terug.. en wie heeft het weer gedaan.. ik dus...

Fuck the system! Fuck NL zo onderhand met dit soort bullshit acties.. mocht ik die Zaterdagavond overdoen.. .dan deeed ik het weer.. alleen deze keer nog harder en beter...

Roman

Bericht door Roman » 02 aug 2007, 10:03

Paul schreef:Het meeste van dit "laf volkje" zoekt altijd wat de losertjes uit van onze maatschappij, of onze opa's en Oma's

Heb 2 jaar geleden een aardige vechtpartij gehad met een stel marokkanen omdat ze iedere vrouw die voorbij liep uitscholden voor Hoer op een gezellig Zaterdagavond in DRachten.. ik zei er wat van,.. vonden ze niet leuk... werd dus aardig op elkaar in gebeukt.. heb zon medenederlander even een NL sterrenhemel laten zien bij nacht.. politie erbij... ik als enige in de cel.. zware mishandeling en flauwekul..

Moment dat ik in de cel zat hebben ze mijn maatje overvallen die alleen naar huis liep na die vechtpartij.. inelkaar getrapt, telefoon , portemonee pleite..

boel flauwekul om gehad.. voorkomen etc.. vrijgesproken.. wegens het feit dat meneer voor 8 jaar in de bak zit.. wegens toen ( 2 weken voor ons knokfeestje) voor het doodsteken van een kroegbaas van een kroeg op het Nijlan in Leeuwarden, 14 gewapende roofovervallen en vuurwapengevaarlijk......

Erg stoere kerel dus... knokken kon die niet... maargoed...

Kom je voor iemand op.. iemand anders begint te slaan.. ik laat me niet slaan... sla iets beter en harder en vaker terug.. en wie heeft het weer gedaan.. ik dus...

Fuck the system! Fuck NL zo onderhand met dit soort bullshit acties.. mocht ik die Zaterdagavond overdoen.. .dan deeed ik het weer.. alleen deze keer nog harder en beter...
Het word tijd dat meer mensen op die manier het oplossen. Er is hier ook zo vaak gelazer. 1 miljoen (!) dronken Britten, vele dronken Nederlanders+Scandinaviers etc + Lokale bevolking (veel zigeuners) + flinke zoot Marokanen. Dan kun je wel raden hoe vaak dat niet goed loopt.

Politie treed dan ook erg hard op. Nachtje cel en als je mazzel hebt word je bij het uit elkaar halen van de vechtpartij niet in elkaar gebeukt. Ze lopen altijd met knuppel in de hand dat zegt al genoeg.
Maar als je beleefd blijft en direkt stopt heb je beste kans dat je gewoon rustig naar huis kan weer.

In NL zijn ze nogal erg zeikerig wat dit soort dingen betreft, het woord zelfverdediging kennen ze niet meer bij de overheid denk ik... :cry:

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 02 aug 2007, 10:16

hoe heeft het tasje het er zelf vanaf gebracht ?
in ongeschonden staat ?
of heeft het tasje er ook wat van mee gekregen ? :lol:

Plaats reactie