Doodrijden tasjes dief...................
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Doodrijden tasjes dief...................
104 Teletekst vr 27 jul
Toch zaak na doodrijden tasjesdief
` Een vrouw die in januari 2005 een
tasjesdief doodreed,moet alsnog voor de
rechter verschijnen.De vrouw zat na het
incident in Amsterdam al een aantal
dagen vast,maar werd toen vrijgelaten.
Volgens het Openbaar Ministerie is er
de afgelopen tijd uitgebreid onderzoek
gedaan en is alsnog besloten om de
vrouw te vervolgen.Waarschijnlijk dient
de zaak komend najaar.
De zaak veroorzaakte in 2005 veel
commotie.De vrouw zat in haar auto,toen
ze werd beroofd door twee jongens op
een brommer.Ze reed achteruit en een
van de daders kwam tussen de auto en
een boom.Hij overleed ter plekke.
Noodweer of noodweer exces?...........................wordt vervolgd, wat denkt de DF er hier van???
Toch zaak na doodrijden tasjesdief
` Een vrouw die in januari 2005 een
tasjesdief doodreed,moet alsnog voor de
rechter verschijnen.De vrouw zat na het
incident in Amsterdam al een aantal
dagen vast,maar werd toen vrijgelaten.
Volgens het Openbaar Ministerie is er
de afgelopen tijd uitgebreid onderzoek
gedaan en is alsnog besloten om de
vrouw te vervolgen.Waarschijnlijk dient
de zaak komend najaar.
De zaak veroorzaakte in 2005 veel
commotie.De vrouw zat in haar auto,toen
ze werd beroofd door twee jongens op
een brommer.Ze reed achteruit en een
van de daders kwam tussen de auto en
een boom.Hij overleed ter plekke.
Noodweer of noodweer exces?...........................wordt vervolgd, wat denkt de DF er hier van???
- Downforce Hans
- RVV
- Niels
- Auto: Prius+
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Eigen schuld, dikke bult (sorry Rico :twisted:
). Heb geen medelijden met de dief.
Ik zou precies zo gehandeld hebben als wat die mevrouw deed. Als ze niks had gedaan en domweg aangifte had gedaan, dan was het ergens in een archief beland en had de dief 'gewonnen'. Nu heeft 'ie verloren, justice has been done.
Helaas vind het OM van niet. Tja.

Ik zou precies zo gehandeld hebben als wat die mevrouw deed. Als ze niks had gedaan en domweg aangifte had gedaan, dan was het ergens in een archief beland en had de dief 'gewonnen'. Nu heeft 'ie verloren, justice has been done.

Helaas vind het OM van niet. Tja.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 27 jul 2007, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
nog 1 gewoon niet jatten en stelen, doe je dat wel dan heb je ook geen recht van spreken meer vind ik...de criminelen krijgen alle rechten toegeworpen en de benadeelde moet maar altijd zien of ie recht krijgt... kromme wetten , ze moeten wat harder zijn voor criminelen... je verspeelt gewoon je rechten dan... blijf van andermans spullen af. een dief in je huis heeft soms nog meer rechten dan jij...ik vind als een dief in je huis komt met verkeerde bedoelingen mag je die man zelfs neer knallen, no problem, of in elkaar rammen of wat dan ook, ik haat die lui, das dan gewoon je risico als je een crimineel bent.Niels schreef:+1HANZ06 schreef:Zal ik maar aftrappen dan:
Als die gozer met zijn poten van ander mans spullen was afgebleven had hij nu nog geleefd.
Grtz,Hanz06
Laatst gewijzigd door GTRene op 29 jul 2007, 04:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jochem Vaartjes
Als deze vrouw veroordeeld word voor 'doodslag' of anders 'mishandeling met dood als gevolg' dan durft er vervolgens niemand meer zelf actie te ondernemen mocht je zelf overvallen worden.
Toekijken is het beste. Zelfs als je ziet dat iemand op straat in elkaar geslagen word kan je beter je vingers er afhouden. Voor je het weet kan jij aan de rechter uit gaan leggen wat je gedaan hebt.
En overlaten aan de politie? Die zijn veels te druk met het behalen van hun boete quota's.
Ik vind dat deze mevrouw hooguit een taakstraf moet krijgen. Nederland is dan niet bang om in het vervolg zelf actie te ondernemen. En de familie van 'de dader' word ook in het gelijk gesteld.
Toekijken is het beste. Zelfs als je ziet dat iemand op straat in elkaar geslagen word kan je beter je vingers er afhouden. Voor je het weet kan jij aan de rechter uit gaan leggen wat je gedaan hebt.
En overlaten aan de politie? Die zijn veels te druk met het behalen van hun boete quota's.
Ik vind dat deze mevrouw hooguit een taakstraf moet krijgen. Nederland is dan niet bang om in het vervolg zelf actie te ondernemen. En de familie van 'de dader' word ook in het gelijk gesteld.
- Bert ///M3
Tsja wat ik er van begrepen heb wou het OM niet aan een proces beginnen maar gebeurd dit nu alsnog onder druk van de familie van die tasjesdief.
Diefstal kan je niet goedpraten natuurlijk, maar er zijn wel grenzen aan de middelen die je gebruikt om het tegen te gaan. Als iemand op zaterdagavond bij de kroeg even je fiets 'leent' is het ook niet de bedoeling dat je met je AK47 achter de dader aan gaat imho.
Als er dan ook bewezen word dat het opzet is, in de zin van dood rijden ipv tijdelijk immobiliseren dan is een straf wel op zijn plaats, in de vorm van bijvoorbeeld een taakstraf. Gevangenisstraf gaat wel te ver imho gezien de omstandigheden.
Je kan wel zeggen, als deze vrouw veroordeeld dan durft niemand meer wat te doen, maar dat gaat niet op denk ik. Punt is gewoon dat je niet zomaar alles toelaten kan, als je dat doet dan heb je binnen no time de grootste wild west taferelen.
Diefstal kan je niet goedpraten natuurlijk, maar er zijn wel grenzen aan de middelen die je gebruikt om het tegen te gaan. Als iemand op zaterdagavond bij de kroeg even je fiets 'leent' is het ook niet de bedoeling dat je met je AK47 achter de dader aan gaat imho.
Als er dan ook bewezen word dat het opzet is, in de zin van dood rijden ipv tijdelijk immobiliseren dan is een straf wel op zijn plaats, in de vorm van bijvoorbeeld een taakstraf. Gevangenisstraf gaat wel te ver imho gezien de omstandigheden.
Je kan wel zeggen, als deze vrouw veroordeeld dan durft niemand meer wat te doen, maar dat gaat niet op denk ik. Punt is gewoon dat je niet zomaar alles toelaten kan, als je dat doet dan heb je binnen no time de grootste wild west taferelen.
- Maus335i
Er zal wel weer een onderzoek ingesteld worden. Als ze nu wederom besluiten dat de vrouw niet schuldig is (en er wel degelijk sprake is van noodweer) zal de familie zich er wel bij neerleggen.
Ik weet het niet.. mn eerste instinct zegt: onzin! Eigen schuld dikke bult.
Aan de andere kant vind ik een onderzoek ook niet zo gek. Wat als ze nou wel die jongen expres doodgereden heeft?
Ik weet het niet.. mn eerste instinct zegt: onzin! Eigen schuld dikke bult.
Aan de andere kant vind ik een onderzoek ook niet zo gek. Wat als ze nou wel die jongen expres doodgereden heeft?
- Jan Visser
- markk
Hangt een beetje van de toedracht af maar ja idd shit happens, moet je maar geen tasjes gaan stelen.
Kijk als mevrouw al lang en breed "veilig" was en vervolgens even bewust haar 100% sper op het gezichtje van de tasjesdief zet en daarna even, bijvoorbeeld, 343pk erop los laat om vervolgens met een spons het velgje weer schoon te vegen en nog drie keer over het stoffelijk overschot heen te driften omdat de weg nu toch zo lekker nat is dan is het een ander verhaal.
Kortom als er echt bewuste opzet in het spel is dan kan ik me vervolging voorstellen maar in het kader van noodweer en shit happens boompje, komt fout terecht enzo tsja dan is het vervelend en zo dit als voorbeeld voor velen moeten zijn om GEEN TASJES TE STELEN.
Mark. ,
Kijk als mevrouw al lang en breed "veilig" was en vervolgens even bewust haar 100% sper op het gezichtje van de tasjesdief zet en daarna even, bijvoorbeeld, 343pk erop los laat om vervolgens met een spons het velgje weer schoon te vegen en nog drie keer over het stoffelijk overschot heen te driften omdat de weg nu toch zo lekker nat is dan is het een ander verhaal.
Kortom als er echt bewuste opzet in het spel is dan kan ik me vervolging voorstellen maar in het kader van noodweer en shit happens boompje, komt fout terecht enzo tsja dan is het vervelend en zo dit als voorbeeld voor velen moeten zijn om GEEN TASJES TE STELEN.
Mark. ,
- Joy
- Peric
Kan me nog herinneren dat iedereen toen zei dat het 'zo'n lieve jongen was die nooit iets of iemand kwaad deed'. Eikel was dezelfde morgen nog veroordeeld voor een eerdere zaak, had ook met diefstal te maken.
Maar goed, als je het niet gezien hebt kan je er ook niet over oordelen. De vrouw kan nu wel met vanalles aankomen, het valt toch niet echt meer te achterhalen wat er precies gebeurt is. Er is zelfs een reconstructie van het gebeuren gedaan, om het allemaal nog 's goed te bekijken.
Vind het ook wel van lef getuigen van de familie om na zo'n lange tijd de zak weer te heropenen.
Want ik sluit me helemaal aan bij de al eerdere opmerkingen. Als 'ie in eerste instantie met z'n poten van dat tasje af was gebleven had iedereen nog lang en gelukkig geleefd.
Maar goed, als je het niet gezien hebt kan je er ook niet over oordelen. De vrouw kan nu wel met vanalles aankomen, het valt toch niet echt meer te achterhalen wat er precies gebeurt is. Er is zelfs een reconstructie van het gebeuren gedaan, om het allemaal nog 's goed te bekijken.
Vind het ook wel van lef getuigen van de familie om na zo'n lange tijd de zak weer te heropenen.
Want ik sluit me helemaal aan bij de al eerdere opmerkingen. Als 'ie in eerste instantie met z'n poten van dat tasje af was gebleven had iedereen nog lang en gelukkig geleefd.
-
+3Mike schreef:+2Niels schreef:+1HANZ06 schreef:Zal ik maar aftrappen dan:
Als die gozer met zijn poten van ander mans spullen was afgebleven had hij nu nog geleefd.
Grtz,Hanz06
Quote Bert "....Diefstal kan je niet goedpraten natuurlijk, maar er zijn wel grenzen aan de middelen die je gebruikt om het tegen te gaan. Als iemand op zaterdagavond bij de kroeg even je fiets 'leent' is het ook niet de bedoeling dat je met je AK47 achter de dader aan gaat imho...."
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Wat je hier aangeeft is een glijdende schaal. Je hebt er "minder moeite"' mee dat je fiets even wordt geleend.
Ook is het tegenwoordig al zo dat je word uitgelachen als je een autoradiodiefstal gaat opgeven.
Laten we gewoon afspreken dat we afblijven van andermans spullen. OOPS..dat hebben we al ooit eens afgesproken. Daad bij het woord dan maar?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
De zaak is niet heropend.Peric schreef:Kan me nog herinneren dat iedereen toen zei dat het 'zo'n lieve jongen was die nooit iets of iemand kwaad deed'. Eikel was dezelfde morgen nog veroordeeld voor een eerdere zaak, had ook met diefstal te maken.
Het OM heeft eindelijk het onderzoek afgerond en ziet er kennelijk brood in om er een zaak van te maken.