Zelf denk ik dat het Mexico / Italie verhaal slechts een stok is om een te slaan voor de leiding van de Raboploeg.Aernoudt schreef:Vind je ? Hij wordt niet uit de tour gehaald ivm doping, maar over het feit dat hij gelogen heeft. Dat hij zijn administratie niet op orde had was 1, daar heeft van de UCI een berisping voor gekregen en een boete van de Rabo ploeg. MAAR tijdens deze periode heeft hij altijd gesproken over in Mexico te zijn. Dit terwijl hij in Italie aan het trainen was. Daarvoor is hij uit de ploeg gezet.Michel Pol schreef:Toch vertoont het gedrag van de Rabo direktie sporen van NSB gedrag, ze geven Rasmussen aan terwijl er niets van de doping is bewezen........ Zou dat gedrag in de genen zitten:
![]()
Michel
De ploegleiding heeft Rasmussen met hand en tand verdedigd de afgelopen weken, en dan worden ze zelf met het bedrog van hun kopman geconfronteerd. Daarom denk ik dat het een goede beslissing is, hoe jammer dan ook voor de man in kwestie (en niet te vergeten: zijn ploegmaats; die hebben zich dik in het rood gereden en hebben naar nu blijkt alles voor niks gedaan... da's echt een zure appel van de eerste orde)
Ik denk dat de Raboploeg gewoon niet wil dat Rasmussen op deze manier de tour wint omdat ze veel te bang zijn voor de gevolgen van de media.
Als dit verhaal uberhaupt pas gisteren aan het licht kwam binnen de ploeg, want misschien wisten ze dit al langer. Raboploeg wacht om te kijken of de druk op Rasmussen afneemt. Dit gebeurt niet en dan moeten ze toch eens de beslissing nemen.
Als het Italie / Mexico verhaal niet aan het licht gekomen was, dan hadden ze een ander verhaal / reden verzonnen om hem niet te laten finishen. Als dit niet mogelijk was hadden ze hem misschien laten terugzakken om zo de media van de rug van Rasmussen en dus de raboploeg te halen.