Gele trui uit Tour gehaald door eigen ploegleiding

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
k33z

Bericht door k33z » 26 jul 2007, 11:56

Aernoudt schreef:
Michel Pol schreef:Toch vertoont het gedrag van de Rabo direktie sporen van NSB gedrag, ze geven Rasmussen aan terwijl er niets van de doping is bewezen........ Zou dat gedrag in de genen zitten :?: :oops:

Michel
Vind je ? Hij wordt niet uit de tour gehaald ivm doping, maar over het feit dat hij gelogen heeft. Dat hij zijn administratie niet op orde had was 1, daar heeft van de UCI een berisping voor gekregen en een boete van de Rabo ploeg. MAAR tijdens deze periode heeft hij altijd gesproken over in Mexico te zijn. Dit terwijl hij in Italie aan het trainen was. Daarvoor is hij uit de ploeg gezet.

De ploegleiding heeft Rasmussen met hand en tand verdedigd de afgelopen weken, en dan worden ze zelf met het bedrog van hun kopman geconfronteerd. Daarom denk ik dat het een goede beslissing is, hoe jammer dan ook voor de man in kwestie (en niet te vergeten: zijn ploegmaats; die hebben zich dik in het rood gereden en hebben naar nu blijkt alles voor niks gedaan... da's echt een zure appel van de eerste orde)
Zelf denk ik dat het Mexico / Italie verhaal slechts een stok is om een te slaan voor de leiding van de Raboploeg.

Ik denk dat de Raboploeg gewoon niet wil dat Rasmussen op deze manier de tour wint omdat ze veel te bang zijn voor de gevolgen van de media.

Als dit verhaal uberhaupt pas gisteren aan het licht kwam binnen de ploeg, want misschien wisten ze dit al langer. Raboploeg wacht om te kijken of de druk op Rasmussen afneemt. Dit gebeurt niet en dan moeten ze toch eens de beslissing nemen.

Als het Italie / Mexico verhaal niet aan het licht gekomen was, dan hadden ze een ander verhaal / reden verzonnen om hem niet te laten finishen. Als dit niet mogelijk was hadden ze hem misschien laten terugzakken om zo de media van de rug van Rasmussen en dus de raboploeg te halen.

k33z

Bericht door k33z » 26 jul 2007, 12:01

Let wel, mijn laatste post staat vol met aannames dat weet ik zelf ook wel.

Enige wat ik met die post wil aangeven is dat de Raboploeg de beslissing om Rasmussen de tour uit te laten rijden of niet zowieso zou nemen / al genomen had.

Deze beslissing was mijns inziens volledig afhankelijk van de media hype die rond Rasmussen hing. Zou deze heel erg afnemen dan kan de Rabo Rasmussen de tour (winnend) laten uitrijden. Nam dit niet af dan halen ze hem uit koers.

De beslissing heeft dus mijns inziens niets te maken met het liegen, maar puur met angst voor de media.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jul 2007, 12:01

Michel Pol schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat de Raboploeg gewoon zijn rug recht wil houden. En daarvoor niets dan lof.

Nu gaat die vent voor schut, anders zou de hele ploeg en de naam van de hoofdsponsor voor schut gaan.
Oneens Rico,

De Rabo's hebben boter op hun hoofd, en willen met dit offer zichzelf vrij pleiten. Als je kijkt hoe zwaar renners op de proef worden gesteld, dan kan dat in 9 van de 10 gevallen niet zonder doping (uitspraken van experts en ex renners).

Dat de pers met de Franse kranten voorop idd iedere niet fransman in het verdachtenbankje plaats is heel heel kwalijk.

Ik ben klaar met de tour dit jaar, de interesse was al veel minder dan voorgaande jaren als liefhebber van berg etappes heb ik tot gisteren genoten.........

Michel
Zo is het, een aflaat noemen we dat...............................samen met krokodillentranen, niet alleen de ploeg maar ook de Rabobank als sponsor zijn verwijtbaar, ze ondersteunen het, en niet zo`n beetje ook.
Ach voor een bank is het ook niet raar, die doen elke dag aan bedrog, die weten als geen ander hoe dat spelletje werkt, met meer list en bedrog, nog meer geld verdienen, en zo draait de wereld door ( letterlijk en figuurlijk)..........................................

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 jul 2007, 12:11

Michel Pol schreef:@Aernoudt,

De Raboploeg wist echt wel meer, maar het werd te heet onder hun voeten, en een ploeg heeft maar een belang, en dat is eigenbelang, ofwel commersie. Rasmussen is altijd met toestemming van de ploeg een vreemde eend in de bijt geweest. Het is een groot toneelstuk met als doel de schade voor de Raboploeg beperken, zodat met verder kan...
Als de Raboploeg dit inderdaad allemaal al wist en bevestigd had gezien met bewijsmateriaal, dan heb je inderdaad een punt: dan is het puur eigen belang ipv echt zuiver willen zijn. Dat zou ik extra triest vinden eerlijk gezegd.

Vind wielersport mooi om naar te kijken, met name de berg etappes van lange rondes. Die lol is er nu echt wel vanaf :cry:

allen

Bericht door allen » 26 jul 2007, 12:20

Rico v Velzen schreef:Maar dit is gewoon wat het grote publiek wil vreten.. sensatie, drama.. relletjes,, valpartijen doping....
Valpartijen zijn nooit leuk maar horen erbij. Op de rest zit ik gewoonweg niet te wachten. Wtf heb ik aan een tour met 1 coureur omdat de rest naar huis is? Bloed, zweet en tranen wil ik zien. Van het knokken op de fiets wel te verstaan.
Denk dat het grote publiek ook liever iedereen ziet knokken tot de finish.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jul 2007, 13:26

romo schreef:
Michel Pol schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat de Raboploeg gewoon zijn rug recht wil houden. En daarvoor niets dan lof.

Nu gaat die vent voor schut, anders zou de hele ploeg en de naam van de hoofdsponsor voor schut gaan.
Oneens Rico,

De Rabo's hebben boter op hun hoofd, en willen met dit offer zichzelf vrij pleiten. Als je kijkt hoe zwaar renners op de proef worden gesteld, dan kan dat in 9 van de 10 gevallen niet zonder doping (uitspraken van experts en ex renners).

Dat de pers met de Franse kranten voorop idd iedere niet fransman in het verdachtenbankje plaats is heel heel kwalijk.

Ik ben klaar met de tour dit jaar, de interesse was al veel minder dan voorgaande jaren als liefhebber van berg etappes heb ik tot gisteren genoten.........

Michel
Zo is het, een aflaat noemen we dat...............................samen met krokodillentranen, niet alleen de ploeg maar ook de Rabobank als sponsor zijn verwijtbaar, ze ondersteunen het, en niet zo`n beetje ook.
Ach voor een bank is het ook niet raar, die doen elke dag aan bedrog, die weten als geen ander hoe dat spelletje werkt, met meer list en bedrog, nog meer geld verdienen, en zo draait de wereld door ( letterlijk en figuurlijk)..........................................
Idd Rabobank is een meester in list en bedrog!

@Kees, ik deel je aannames, ik heb precies dezelfde gedachten. Het lijkt de marketingafdeling van BMW wel :wink:

@Aernoudt,

Berg etappes zijn echt fantastisch om naar te kijken, of nog beter via de radio te beluisteren, heerlijk opgezweept commentaar vanaf de motor. Wat dat betreft hebben we in die zin wel genoten, daarom is die domper door de laffe Rabobankploegleiding veroorzaakt ook zo groot.

Michel

Dutch

Bericht door Dutch » 26 jul 2007, 13:44

romo schreef:Ach voor een bank is het ook niet raar, die doen elke dag aan bedrog, die weten als geen ander hoe dat spelletje werkt, met meer list en bedrog, nog meer geld verdienen, en zo draait de wereld door ( letterlijk en figuurlijk)..........................................
Mooi is dat toch: romo verenigt de BMW-rijder en SP-stemmer in één persoon! :lol: :wink:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 26 jul 2007, 13:50

k33z schreef:
Aernoudt schreef:
Michel Pol schreef:Toch vertoont het gedrag van de Rabo direktie sporen van NSB gedrag, ze geven Rasmussen aan terwijl er niets van de doping is bewezen........ Zou dat gedrag in de genen zitten :?: :oops:

Michel
Vind je ? Hij wordt niet uit de tour gehaald ivm doping, maar over het feit dat hij gelogen heeft. Dat hij zijn administratie niet op orde had was 1, daar heeft van de UCI een berisping voor gekregen en een boete van de Rabo ploeg. MAAR tijdens deze periode heeft hij altijd gesproken over in Mexico te zijn. Dit terwijl hij in Italie aan het trainen was. Daarvoor is hij uit de ploeg gezet.

De ploegleiding heeft Rasmussen met hand en tand verdedigd de afgelopen weken, en dan worden ze zelf met het bedrog van hun kopman geconfronteerd. Daarom denk ik dat het een goede beslissing is, hoe jammer dan ook voor de man in kwestie (en niet te vergeten: zijn ploegmaats; die hebben zich dik in het rood gereden en hebben naar nu blijkt alles voor niks gedaan... da's echt een zure appel van de eerste orde)
Zelf denk ik dat het Mexico / Italie verhaal slechts een stok is om een te slaan voor de leiding van de Raboploeg.

Ik denk dat de Raboploeg gewoon niet wil dat Rasmussen op deze manier de tour wint omdat ze veel te bang zijn voor de gevolgen van de media.

Als dit verhaal uberhaupt pas gisteren aan het licht kwam binnen de ploeg, want misschien wisten ze dit al langer. Raboploeg wacht om te kijken of de druk op Rasmussen afneemt. Dit gebeurt niet en dan moeten ze toch eens de beslissing nemen.

Als het Italie / Mexico verhaal niet aan het licht gekomen was, dan hadden ze een ander verhaal / reden verzonnen om hem niet te laten finishen. Als dit niet mogelijk was hadden ze hem misschien laten terugzakken om zo de media van de rug van Rasmussen en dus de raboploeg te halen.
Door de zeer strenge controlles vanwege alle doping schandalen in de wielersport dienen de rijders vanwege de out of competition controlles altijd beschikbaar te zijn. Om altijd beschikbaar te zijn moeten ze laten wete waar ze zijn. Rasmussen vertelde in Mexico te zijn en was daar niet. Dit is dus liegen. In dit geval gaat het dus niet alleen om het liegen maar om ontduiking van een eventuele doping controlle waardoor je zonder dat er iets gevonden is van doping toch positief hebt kunnen zijn. Doordat dit in de betreffende sport nu eenmaal heel erg zwaar weegt kon de rabo ploeg niets anders doen dan de man te ontslaan.

Moet verschrikkelijk zijn voor die gasten die zich al 2,5 week uit de naad hebben gefietst om rasmussen in het geel te houden!! Moraal tot de zeebodem gezakt nu denk ik!!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 jul 2007, 14:24

Dutch schreef:
romo schreef:Ach voor een bank is het ook niet raar, die doen elke dag aan bedrog, die weten als geen ander hoe dat spelletje werkt, met meer list en bedrog, nog meer geld verdienen, en zo draait de wereld door ( letterlijk en figuurlijk)..........................................
Mooi is dat toch: romo verenigt de BMW-rijder en SP-stemmer in één persoon! :lol: :wink:
Marijnessen krijgt opnieuw een hartverzakking las ie dat leest, ik moet hem warschijnlijk delen met de rest van de aanhang, over een verlicht despoot gesproken...........................wat een zonnekoning toch die JM

:lol: :lol: , politiek, ach das nog erger, de firma list en bedrog is dan een eufemisme, dus politiek heb ik lang en breed achter me gelaten.....................
Eerlijke politiek is net als een eerlijke Tour de Dope een contradictio in terminis van de ergste soort.............................

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jul 2007, 14:33

Ach, jongens. Het is één groot toneelstuk. Van zowel de ploeg als de renners als notabene de Tour-directie. De pers faciliteert hierin door lekkere verhalen te schrijven waar iedereen in het publiek natuurlijk zijn mening heeft.

Rabo wist precies wat er wel of niet met Rasmussen gebeurd is. Al lang, lang van te voren. Ze hadden alleen niet verwacht dat het uit zou komen. Naief als ze zijn. Toen werden ze dus een speelbal van de toch al niet zo nationalistische Franse pers. En hé presto: daar lag de kop van Rasmussen op de bergwand. Dat kon je ook al zien aankomen.

Ik vind het een groot theaterstuk met een hoog Pipo de Clown gehalte qua niveau van toneelspelen. En nogmaals, wielersport ligt nu onder vuur maar er zijn nog zo veel andere sporten waar het minstens net zo erg is.

Alleen door een klapschaats en beter ijs ben je niet 1,5 minuut sneller over 10 jaar tijd. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

romo

Bericht door romo » 26 jul 2007, 14:58

Rasmussen: "Mijn baas is gek"

Gepubliceerd op donderdag 26 juli 2007

Michael Rasmussen houdt donderdag in de Deense kranten vol dat hij niet heeft gelogen tegen de leiding van de Rabo-wielerploeg.
De krant B.T. laat de ontslagen Rabo-coureur donderdag zeggen "Mijn baas is gek". De kwaliteitskrant Politiken noteert "Ik heb niet gelogen".

Deense journalisten zijn er woensdagavond in geslaagd met de weggestuurde klassementsleider in de Tour de France te spreken. Rasmussen houdt vol voor trainingen in Mexico te zijn geweest en niet in Italië.

'De Rooij liegt'
In de Deense kranten ontkent de renner ook dat hij woensdagavond aan directeur Theo de Rooij van de Raboploeg heeft toegegeven dat hij in juni in Italië verbleef in plaats van Mexico. Rasmussen spreekt in een krant over een dollemansbesluit van de Raboploeg, genomen door Theo de Rooij. "Hij liegt", zegt Rasmussen.

De renner zou in Mexico onbereikbaar zijn geweest omdat hij geen computer bij zich had en zijn mobiele telefoon geen bereik had. "Ik rijd ook niet rond met een fax op mijn rug", tekende een krant op.

Zenuwinzinking nabij
Volgens een psycholoog in Jyllands Posten is Rasmussen een zenuwinzinking nabij en heeft hij hulp nodig om zijn onvrijwillige vertrek uit de Tour te verwerken. "Wielrennen is zijn wereld. Nu hem dat is afgenomen, is hij kandidaat nummer één voor crisishulp", meent de psycholoog.

romo

Bericht door romo » 27 jul 2007, 12:43

Zwager: 'Rasmussen was wél in Mexico'

Gepubliceerd op vrijdag 27 juli 2007

Michael Rasmussen was in juni wel in Mexico. De schoonfamilie van de renner heeft dit vrijdag in de Deense krant BT verklaard. "Ja, hij was hier in juni", zegt Jordi Munoz, de zwager van Rasmussen.
Rasmussen, die is getrouwd met een Mexicaanse, verbleef bij Jordi en zijn vrouw Yasmin in de buurt van de stad Durango. De journalist Jorge Hernandez, die werkt voor de locale krant El Siglo, heeft in BT verklaard dat zijn schoonmoeder Melina Carrete eveneens heeft bevestigd dat Rasmussen in Mexico was.

Waar de renner precies verbleef op 13 en 14 juni kunnen zijn schoonmoeder en zwager echter niet nauwkeurig zeggen.

Rasmussen is zelf strijdbaar in een interview met de krant Politiken. "Het is nog geen 24 uur geleden dat ik uit de Tour de France gegooid ben. En ik begrijp nog steeds niet dat dit gebeurd is. Maar ik kan garanderen, dat ik nog niet klaar ben als wielrenner. Ik kan niet zeggen hoe de toekomst eruit zal zien, maar ik ben er zeker van dat ik goed genoeg ben voor dit werk, ook als ik ontslagen blijf door Rabobank."

Razend op Theo de Rooij
Rasmussen weet dat hij te laat was met antwoorden over zijn verblijfplaats. "Dus ik verdien een boete en een waarschuwing, maar dat zulke drastische maatregelen genomen worden, is totaal buiten proportie. Ik doe geen uitspraken meer over waar ik was in juni. Dat is nu aan mijn advocaat."

"Het zal geen geheim zijn dat ik razend ben op Rabobank manager Theo de Rooij. Het is enkel en alleen zijn initiatief, dat dit besluit is genomen. Maar ik spreek daarover niet in details, omdat mijn advocaat dat nu bekijkt."

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2007, 13:30

Laat Rasmussen de Rabo maar pootje lichten, de ploeg heeft slechts een doel, het imago van de Rabobank hoog houden, dat daar een rijder voor dient te worden geslachtoffert, maakt niets uit. De Rooij is maar en zielig marionetjes van de raad van bestuur, die zenuwachtig werden van de verhalen in de pers......

Mentjov (schijf je dat zo) heeft in mijn ogen helemaal gelijk dat die is afgestapt, gezien de woorden van Boogerd, zou die ook zo moeten handelen.

Nu zal de pers zich op Contador storten, die op heel wat kwalijkere manieren betrokken is bij doping schandalen.

We zijn zeker vergeten hoe gefrustreerd de Franse pers was tijdens het tijdperk Lance Armstrong. Het is toch simpel, niet betrapt betekend geen bewijs van doping gebruikt, dus dan ook niet iemand zwart maken.

De Tour is voormij na het ontslaan van Rasmussen afgelopen.

Michel

romo

Bericht door romo » 27 jul 2007, 14:27

Die de Rooij is ook niet zuiver op de graat IMO..............................in zijn verklaring aan de pers zat hij voortdurend aan zijn neus te vriemelen, psychologisch onderzoek heeft aangtetoond dat mensen die in het openbaar staan te liegen, onbewust aan het puntje van de neus zitten........................................van liegen krijg je blijkbaar toch een lange neus.............................. :wink:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 27 jul 2007, 14:44

Boogert heeft vanmorgen een 'supporter' en hengst verkocht, goeie zaak :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2007, 20:37

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2007, 20:37

Joy

Bericht door Joy » 27 jul 2007, 20:55

Ik heb eens gelezen dat een gemiddelde wielrenner 6000 tot 8000 Kilocalorieen per dag verbrand (+ 7 a 8 liter vocht). Gemiddeld neemt het lichaam per dag 4000 Kilocalorieen op. Dus ja, hoe kom je dan aan de rest van je energie om de volgende dag weer 200 km te kunnen rammen ?

allen

Bericht door allen » 27 jul 2007, 20:59

En toch ben ik blij dat Boogert is door gaan knallen. Heb juist wat minder respect voor 'Mentos'.
Er is met elkaar afgesproken om toch door te gaan. Help je teamgenoten dan. Alsof zij het leuk vinden dat Rasmussen al weggestuurd is.
Voorts heeft Boogert vandaag toch een leuke prestatie neergezet.

De Rooij is denk ik een pluisje. Die kreeg iedere dag een telefoontje van de Big Boss om Rasmussen te ontslaan omdat het beter zou zijn voor de tour. Nou, voor mij is de tour iig dood. Schrap iedereen maar behalve 1. Degene die ze graag zien winnen. :!:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 jul 2007, 23:37

Ik zie net beelden van Rasmussen in zijn auto bij zijn huis in Italië. Arme jongen rijdt dus wel gewoon een nieuwe Audi RS6 Avant.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 28 jul 2007, 09:15

Geen enkel ander team had in deze situatie de geletrui naar huis gestuurd. Rabobank heeft in de wielersport altijd al het braafste jongetje van de klas willen zijn. Vooral de media in Frankrijk heeft zijn doel bereikt. De Fransen zullen altijd wat vinden om mee te slaan als een niet fransman in het geel rijd. Nu maar hopen dat Evens de tour gaat winnen want die Spanjaard ziet er niet echt betrouwbaar uit. Spanjaarden hebben meer dopingschandalen achter hun naam staan dan de Denen.......

DDX

Bericht door DDX » 28 jul 2007, 10:48

Stéphane schreef:Ik zie net beelden van Rasmussen in zijn auto bij zijn huis in Italië. Arme jongen rijdt dus wel gewoon een nieuwe Audi RS6 Avant.
zag het ook ja, zo arm is die jongen nou ook weer niet ;)

Plaats reactie