Tommy schreef:Als aernoudt het Dbilas werk bij Bas heeft bekeken voor het brokatrode gebakje ... Dbilas einzeldrossel met supersprint facherkrummer incl blauwe lak van bas

Leuk spul (inderdaad
goed bekeken)
Vandaag (en gisteren heel even) op de Ring gereden met de 318iS. 25 ronden, waarvan 16 in de regen. Perfekt om je auto te leren kennen. Stuurt lekker strak in. Onderin niet veel power (zoals hierboven ook al is besproken

). Motor moet je echt op toeren houden, maar dan gaat het heel aardig mag ik wel zeggen. Balans is tov de 6 cyl. e36's naar mijn smaak veel prettiger. Gebrek aan power kan wat aan gedaan worden
Belangrijkste echter: ik heb me toppie vermaakt (zowel met de auto, als met het gezelschap: Robert, Jochen (frozenspeed.com) etc.) tevens nog een bekende e30 liefhebber van dit forum gezien + gesproken 8)
@Bert: Dunlop 9000 voor, en die doen het op de 318IS prima Bert: 1190 kilo weegt ie, dus een stuk minder dan een M3 en vooral: minder kilo's in de neus. Niet mijn favo band oid, maar echt heel behoorlijk. Achter de nieuwe Yokohama V550. Hele aardige and. Is een DB band(lees: stille band) en daar baal ik van. Je hoort
te weinig, iets wat ik nu juist fijn vind aan een band (voorwaarschuwing). Grip op zich goed. Ook de slijtage aan de band is minder dan aan de Dunlop 9000's. Wang is ook veel stijver. In de regen (weinig temperatuur in de banden te krijgen) op 1.8 bar gereden, toen pas kwam er wat temperatuur in en werd de grip beter.
Er stonden aardig wat fotografen langs de baan, en (zeker in de regen !) het was behoorlijk rustig op de baan, dus ik verwacht wel 'enkele' foto's de komende dagen 8)
@Michel: dat denk ik ook: onderschat. Op de Ring mis het koppel van de 325 dubbel zo hard, dus ik denk dat je met een 325 toch iets sneller zult zijn. Maar: de 318iS voelt gewoon veel beter aan (let wel: in mijn smaak van autobeleving !)
@Knot: Castrol Edge
@Allen: spot-on: rolkooi lijkt mij geen overbodige luxe