Dat is helemaal mooi natuurlijk. Maar een atmosferische motor met Einzeldrosselklappeneinspritzung (alleen het woord alBert ///M3 schreef:Airbox en individuele gaskleppen kan je anders heel goed combineren

Zeker een fraai woord. Heb gisteren de Debilas versie aanschouwd, incl hun uitlaatspruitstuk. Ziet er ook zeer goed uitMichel Pol schreef:....
Wat een prachtig woord Einzeldrosselklappeneinspritzung
Michel
Klopt. Als daily zou ik het gemis aan koppel te groot vinden in de 318iS, dan liever het extra koppel (+vermogen) van de 6 pitter, en wat scherpte qua sturen verliezen. Voor Ring gebruik etc is het sturen voor mij het belangrijkste, daarna pas vermogen etc.Niels schreef:Koppel geeft zo'n lekker gevoelallen schreef:Echte kerels schakelen terug (tenzij ze al koppel in de eerste versnelling missen).![]()
Daar moet je van houden denk ik. Ikzelf ben er wel voor te vinden, het is een extra moeilijkheidje om te side-flippen terwijl je een serieuze bocht á la breidscheid gaat aanremmen.Michel Pol schreef:Goed bezig, denk dat een 318is idd een onderschatte auto is, die op een circuit wellicht niet veel onder doet voor een e36 325i , je moet alleen de auto in het juiste toerenbereik houden.
Michel
Ik hou daar ook wel vanTomaz schreef:Daar moet je van houden denk ik. Ikzelf ben er wel voor te vinden, het is een extra moeilijkheidje om te side-flippen terwijl je een serieuze bocht á la breidscheid gaat aanremmen.Michel Pol schreef:Goed bezig, denk dat een 318is idd een onderschatte auto is, die op een circuit wellicht niet veel onder doet voor een e36 325i , je moet alleen de auto in het juiste toerenbereik houden.
Michel
Mijn Legacy had een powerband van 1500 toeren toen ik hem kocht, daar leer je echt beter van rijden denk ik. Buiten die powerband gebeurde namelijk niet zo gek veel.
Hoe het is om ermee te driften weet ik niet zo. In de Legacy was het fantastisch gaaf om te driften omdat je gewoon vol op het gas kon, en moest, gaan staan om er een mooie drift van te maken maar die had natuurlijk 4wd terwijl deze bmw rwd heeft.
Met een goed sper en matige achterbanden moet het wel lukken lijkt me.
Leuk spul (inderdaad goed bekeken)Tommy schreef:Als aernoudt het Dbilas werk bij Bas heeft bekeken voor het brokatrode gebakje ... Dbilas einzeldrossel met supersprint facherkrummer incl blauwe lak van bas
325 is in de meeste uitvoeringen minstens 100 kg zwaarder maar heeft ca. 50 pk meer: zal ruim 0,5 sek/km sneller zijn dan een 318is@Michel: dat denk ik ook: onderschat. Op de Ring mis het koppel van de 325 dubbel zo hard, dus ik denk dat je met een 325 toch iets sneller zult zijn. Maar: de 318iS voelt gewoon veel beter aan (let wel: in mijn smaak van autobeleving !)
En meer koppel. Zonder aanpassingen zal een 325 sneller zijn dan een 318iS. Het gevoel met sturen is alleen (heel) anders.Dieseltourist schreef:...
325 is in de meeste uitvoeringen minstens 100 kg zwaarder maar heeft ca. 50 pk meer: zal ruim 0,5 sek/km sneller zijn dan een 318is
@AB: wat voor een btg haal je uit deze 318is op natte baan ?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten