Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 18 jul 2007, 23:48

Ik heb er wel eerder naar gekeken maar was bang dat de ACS diffusor te fout zou worden. Ik hou niet van timide autotjes maar het moet ook niet vulgair worden. Zo strak gemaakt in de kleur van de carrosserie vind ik hem wel mooi passen in de lijn van de auto. In het zwart lijkt het wellicht te veel een opzetstuk (waar ik overigens ook bang voor ben bij diffusor uit het BMW aeropakket).

Het leuke van de ACS diffusor is wel het ding in ieder geval nog suggereert een functie te hebben terwijl die van BMW er puur voor de vorm is.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 19 jul 2007, 00:24

offtopic.

Kijk, de enige Roadster S in NL! :)

http://www.speurders.nl/autos/bmw/32046 ... 101.153.99

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 19 jul 2007, 00:39

D-F Achterhoek meeting?? klinkt gezellig, probeer mee te gaan 8)

1. Femme
2. Tomaz
3. Rene / Hazze
4. Mark Nauta (Steven ook zeker... )
5. Tom
6. Joop
7. Macboy
8. Frank de Jonge :D
9. GTRene
10. :roll:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 19 jul 2007, 07:28

3 pitter 21PK diesel grasmaaier???

Had ff gebeld dan Femme ;)

we hebben hier nog een 38PK 2 cylinder staan :D hydraulisch.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 19 jul 2007, 08:29

Vind die acs diffusor gespoten juist erg vulgair overkomen. Dan is het net alsof je een poly monsterbumper uit één stuk hebt. Achterkant oogt dan ineens zo hoog.

Jammer alleen dat je geen apart topic hebt gemaakt voor je diesel, want je Alpina valt een beetje weg tegen het geweld van de maaier. Wat een gaaf monster! :lol:

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 19 jul 2007, 12:08

D-F Achterhoek meeting?? klinkt gezellig, probeer mee te gaan Cool

1. Femme
2. Tomaz
3. Rene / Hazze
4. Mark Nauta (Steven ook zeker... )
5. Tom
6. Joop
7. Macboy
8. Frank de Jonge Very Happy
9. GTRene
10. Gijzer

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 20 jul 2007, 17:15

Ik heb vandaag weer even gekeken naar de auto. Er was weinig gebeurd omdat er nauwelijks vorderingen gemaakt kunnen worden zonder de remmen die nog steeds niet geleverd zijn.

Ik heb de aeropakket diffusor even bekeken en ik moet zeggen dat die er goed uitziet. De ACS diffusor laat ik zitten. De prijs is idioot en het is nog maar de vraag of hij een geslaagd resultaat zal opleveren. Op de roadster zal hij nog nadrukkelijker aanwezig zijn dan op de coupé. Verder zijn er mogelijk problemen met het passend maken omdat de ACS-diffusor zo ver doorloopt onder de achterbumper.

De Reiger-schroefset voor de voorwielophanging komt volgende week.

Update: ik kreeg zonet een telefoontje dat de remmen voor de Z4 en de E39 Touring maandag worden gebracht :D .

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 20 jul 2007, 18:34

Ik ga ze maandag persoonlijk voor je ophalen Femme. Scheelt weer een paar dagen.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 20 jul 2007, 19:13

Cool :) .

Ik heb de onderdelen voor de Touring hard nodig omdat ik er in augustus mee op vakantie ga en ik graag zie dat de remmen Autobahnbestendig zijn :) .

Wat heb je nu precies samengesteld voor de Touring?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 24 jul 2007, 13:12

Het hele remmenverhaal is binnen. De Mov'it remklauwen en remschijven zien er indrukwekkend uit :) . Ook de rest is mooi spul. De B10 gaat vanaf morgen onderhanden genomen worden. Ik verwacht dat de nieuwe remmen en schokdempers veel verschil gaan uitmaken.

De Reiger schroefset voor de voorwielophanging van de Z4 was ook geleverd. Dat is geen speelgoed zeg :shock: :shock: . Ik zal morgens eens wat foto's maken.
Laatst gewijzigd door Femme op 24 jul 2007, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 24 jul 2007, 13:16

Wat een project! Gaat de Z4 ook trackdays doen?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 24 jul 2007, 13:28

Foto's van de Movit's :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 24 jul 2007, 14:44

Rene / Hazze schreef:Wat een project! Gaat de Z4 ook trackdays doen?
En gaat de B10 nu ook dwars? ;)

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 25 jul 2007, 11:25

Toen ik vanmorgen kwam waren de remmen en schokdempers op de Z4 al ruw opgebouwd om de maten te kunnen bepalen. Foto's maken van de schokdempers zat er daardoor helaas niet in. Er moet nog een aanpassing door Reiger gedaan worden omdat er iets van de verstelling tegen de remklauw aankomt oid.

De voorvelgen worden mooi gevuld door de remschijven (342mm). De voorwielen staan Duitse stijl erg wijd. Er moet een stukje verbreding van de wielkasten komen om het ongeveer 7mm uitstekende wiel op te vangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterwiel (alleen nieuwe remschijf, remblok en stalen gevlochten remleiding):

Afbeelding

De facelift achterbumper was er ook alvast opgehangen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diffuser:

Afbeelding

Remschijven voor de E39 Touring:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Femme op 26 mar 2010, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 25 jul 2007, 11:53

Zow, goed bezig Femme :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 25 jul 2007, 11:53

Goed bezig, reiger moet echt super goed zijn. Ben benieuwd naar je ervaringen met dit onderstel.

Michel

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 25 jul 2007, 12:14

Reiger is inderdaad (net als Proflex) topkwaliteit. Ben erg benieuwd naar je ervaringen.

P.s.: Is ie klaar voor September denk je?

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 25 jul 2007, 12:25

Ik heb goede hoop dat september gaat lukken. Er kan nu in ieder geval geschroeft worden aan de auto. Er zijn nog wel wat uitdagingen zoals het verbreden van de wielkasten en het maken van de uitlaat en het aanpassen van de diffusor (er komen vier uitlaatpijpen onder en andere dempers). De verlichting moet ook nog werkend gemaakt worden. Hier is niet zoveel informatie over beschikbaar, er zijn weinig Z4-rijders die een volledige facelift hebben gedaan.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 25 jul 2007, 12:46

Ik hoop dat het goed gaat komen voor september. Het zou gaaf zijn als je erbij was. Ik moet trouwens zeggen dat ik het gebrushte effect erg gaaf vind staan. Weerspiegelt mooi bij de blauwe lampjes van het Excel in Londen denk ik. :)

Tom
Berichten: 22307
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 jul 2007, 12:56

Echt gaaf zeg! :shock:

Gebruikersavatar
MoNkToNk
Berichten: 159
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32

Bericht door MoNkToNk » 25 jul 2007, 14:09

Ziet er goed uit! De foto's beloven veel goeds :) Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 25 jul 2007, 14:16

Erg gaaf hoe jij de Z4 weer compleet uptodate weet te maken. Echt zo'n mooie wagen die Z4

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 25 jul 2007, 14:41

Ziet er al goed uit Femme!

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 25 jul 2007, 19:02

Ik heb de auto's vanavond nog even gecheckt. De Koni FSD-schokdempers voor de B10 konden met eenvoudige aanpassingen gemonteerd worden. Volgens Koni kunnen hun FSD-schokdempers niet op E39 Tourings met automatische niveauregeling, terwijl de onderdeelnummers voor de standaard schokdempers gelijk zijn voor auto's met en zonder automatische niveauregeling. Er zijn al andere E39-eigenaren die het hebben geprobeerd en het kan dus gewoon. De dempingskarakteristieken waren volgens de monteur totaal anders dan van de standaard schokdempers. Hopelijk pakt dit goed uit. Ik zoek met name meer comfort in deze auto. Met de standaard schokdempers, die inmiddels 124K hebben gelopen, en de luchtvering die te laag ingesteld staat is de demping op korte oneffenheden nogal onbehouwen, het is dan nogal een stuiterbak met alle nadelige gevolgen van dien (zoals bijgeluiden in het interieur waar ik een grafhekel aan heb).

De Koni FSD's zijn het model voor de 540i Touring. Ik weet niet wat het verschil is met modellen voor de zescylinders maar als het om gewicht gaat leek het me dat de B10 3.2 Touring door het zware motorblok en de lpg-tank eerder overeenkomt met een 540i dan een 528i (waarop deze Alpina is gebaseerd).

De remschijven voor de voorwielen waren helaas niet de juiste maat. Dick gaat zsm voor de juiste remschijven zorgen. De stalen gevlochten remleidingen zijn een hele verbetering. De standaard slappe remleidingen bleken sterk uit te zetten bij het verhogen van de remdruk.

Bij het inspecteren van de onderkant van de auto kwamen we nog tot de ontdekking dat er olie lekt ter hoogte van de versnellingsbak. Deze was nat. Het is me al eerder opgevallen dat het blok vrij veel olie gebruikt. Ook waren de plastic beschermpanelen onder de motor niet goed bevestigd. Dit verklaart de klapperende geluiden die ik met raampje open van onder de auto kon horen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van de schokdempers onder de Z4:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Femme op 26 mar 2010, 11:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 25 jul 2007, 19:17

Ligt het aan mij of is die (originele?) uitlaat behalve vrij fors ook nog eens erg netjes afgewerkt? Die indruk krijg ik iig met die 2 losse dempers etc. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Godspeed, jessedehaan, Majestic-12 [Bot], Pfhmulder, ron36, SlowCo en 4 gasten