Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik heb er wel eerder naar gekeken maar was bang dat de ACS diffusor te fout zou worden. Ik hou niet van timide autotjes maar het moet ook niet vulgair worden. Zo strak gemaakt in de kleur van de carrosserie vind ik hem wel mooi passen in de lijn van de auto. In het zwart lijkt het wellicht te veel een opzetstuk (waar ik overigens ook bang voor ben bij diffusor uit het BMW aeropakket).
Het leuke van de ACS diffusor is wel het ding in ieder geval nog suggereert een functie te hebben terwijl die van BMW er puur voor de vorm is.
Het leuke van de ACS diffusor is wel het ding in ieder geval nog suggereert een functie te hebben terwijl die van BMW er puur voor de vorm is.
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Vind die acs diffusor gespoten juist erg vulgair overkomen. Dan is het net alsof je een poly monsterbumper uit één stuk hebt. Achterkant oogt dan ineens zo hoog.
Jammer alleen dat je geen apart topic hebt gemaakt voor je diesel, want je Alpina valt een beetje weg tegen het geweld van de maaier. Wat een gaaf monster!
Jammer alleen dat je geen apart topic hebt gemaakt voor je diesel, want je Alpina valt een beetje weg tegen het geweld van de maaier. Wat een gaaf monster!

- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik heb vandaag weer even gekeken naar de auto. Er was weinig gebeurd omdat er nauwelijks vorderingen gemaakt kunnen worden zonder de remmen die nog steeds niet geleverd zijn.
Ik heb de aeropakket diffusor even bekeken en ik moet zeggen dat die er goed uitziet. De ACS diffusor laat ik zitten. De prijs is idioot en het is nog maar de vraag of hij een geslaagd resultaat zal opleveren. Op de roadster zal hij nog nadrukkelijker aanwezig zijn dan op de coupé. Verder zijn er mogelijk problemen met het passend maken omdat de ACS-diffusor zo ver doorloopt onder de achterbumper.
De Reiger-schroefset voor de voorwielophanging komt volgende week.
Update: ik kreeg zonet een telefoontje dat de remmen voor de Z4 en de E39 Touring maandag worden gebracht
.
Ik heb de aeropakket diffusor even bekeken en ik moet zeggen dat die er goed uitziet. De ACS diffusor laat ik zitten. De prijs is idioot en het is nog maar de vraag of hij een geslaagd resultaat zal opleveren. Op de roadster zal hij nog nadrukkelijker aanwezig zijn dan op de coupé. Verder zijn er mogelijk problemen met het passend maken omdat de ACS-diffusor zo ver doorloopt onder de achterbumper.
De Reiger-schroefset voor de voorwielophanging komt volgende week.
Update: ik kreeg zonet een telefoontje dat de remmen voor de Z4 en de E39 Touring maandag worden gebracht

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Het hele remmenverhaal is binnen. De Mov'it remklauwen en remschijven zien er indrukwekkend uit
. Ook de rest is mooi spul. De B10 gaat vanaf morgen onderhanden genomen worden. Ik verwacht dat de nieuwe remmen en schokdempers veel verschil gaan uitmaken.
De Reiger schroefset voor de voorwielophanging van de Z4 was ook geleverd. Dat is geen speelgoed zeg
. Ik zal morgens eens wat foto's maken.

De Reiger schroefset voor de voorwielophanging van de Z4 was ook geleverd. Dat is geen speelgoed zeg


Laatst gewijzigd door Femme op 24 jul 2007, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Toen ik vanmorgen kwam waren de remmen en schokdempers op de Z4 al ruw opgebouwd om de maten te kunnen bepalen. Foto's maken van de schokdempers zat er daardoor helaas niet in. Er moet nog een aanpassing door Reiger gedaan worden omdat er iets van de verstelling tegen de remklauw aankomt oid.
De voorvelgen worden mooi gevuld door de remschijven (342mm). De voorwielen staan Duitse stijl erg wijd. Er moet een stukje verbreding van de wielkasten komen om het ongeveer 7mm uitstekende wiel op te vangen.



Achterwiel (alleen nieuwe remschijf, remblok en stalen gevlochten remleiding):

De facelift achterbumper was er ook alvast opgehangen:



Diffuser:

Remschijven voor de E39 Touring:

De voorvelgen worden mooi gevuld door de remschijven (342mm). De voorwielen staan Duitse stijl erg wijd. Er moet een stukje verbreding van de wielkasten komen om het ongeveer 7mm uitstekende wiel op te vangen.
Achterwiel (alleen nieuwe remschijf, remblok en stalen gevlochten remleiding):
De facelift achterbumper was er ook alvast opgehangen:
Diffuser:
Remschijven voor de E39 Touring:
Laatst gewijzigd door Femme op 26 mar 2010, 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik heb goede hoop dat september gaat lukken. Er kan nu in ieder geval geschroeft worden aan de auto. Er zijn nog wel wat uitdagingen zoals het verbreden van de wielkasten en het maken van de uitlaat en het aanpassen van de diffusor (er komen vier uitlaatpijpen onder en andere dempers). De verlichting moet ook nog werkend gemaakt worden. Hier is niet zoveel informatie over beschikbaar, er zijn weinig Z4-rijders die een volledige facelift hebben gedaan.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Ik heb de auto's vanavond nog even gecheckt. De Koni FSD-schokdempers voor de B10 konden met eenvoudige aanpassingen gemonteerd worden. Volgens Koni kunnen hun FSD-schokdempers niet op E39 Tourings met automatische niveauregeling, terwijl de onderdeelnummers voor de standaard schokdempers gelijk zijn voor auto's met en zonder automatische niveauregeling. Er zijn al andere E39-eigenaren die het hebben geprobeerd en het kan dus gewoon. De dempingskarakteristieken waren volgens de monteur totaal anders dan van de standaard schokdempers. Hopelijk pakt dit goed uit. Ik zoek met name meer comfort in deze auto. Met de standaard schokdempers, die inmiddels 124K hebben gelopen, en de luchtvering die te laag ingesteld staat is de demping op korte oneffenheden nogal onbehouwen, het is dan nogal een stuiterbak met alle nadelige gevolgen van dien (zoals bijgeluiden in het interieur waar ik een grafhekel aan heb).
De Koni FSD's zijn het model voor de 540i Touring. Ik weet niet wat het verschil is met modellen voor de zescylinders maar als het om gewicht gaat leek het me dat de B10 3.2 Touring door het zware motorblok en de lpg-tank eerder overeenkomt met een 540i dan een 528i (waarop deze Alpina is gebaseerd).
De remschijven voor de voorwielen waren helaas niet de juiste maat. Dick gaat zsm voor de juiste remschijven zorgen. De stalen gevlochten remleidingen zijn een hele verbetering. De standaard slappe remleidingen bleken sterk uit te zetten bij het verhogen van de remdruk.
Bij het inspecteren van de onderkant van de auto kwamen we nog tot de ontdekking dat er olie lekt ter hoogte van de versnellingsbak. Deze was nat. Het is me al eerder opgevallen dat het blok vrij veel olie gebruikt. Ook waren de plastic beschermpanelen onder de motor niet goed bevestigd. Dit verklaart de klapperende geluiden die ik met raampje open van onder de auto kon horen.




Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van de schokdempers onder de Z4:



De Koni FSD's zijn het model voor de 540i Touring. Ik weet niet wat het verschil is met modellen voor de zescylinders maar als het om gewicht gaat leek het me dat de B10 3.2 Touring door het zware motorblok en de lpg-tank eerder overeenkomt met een 540i dan een 528i (waarop deze Alpina is gebaseerd).
De remschijven voor de voorwielen waren helaas niet de juiste maat. Dick gaat zsm voor de juiste remschijven zorgen. De stalen gevlochten remleidingen zijn een hele verbetering. De standaard slappe remleidingen bleken sterk uit te zetten bij het verhogen van de remdruk.
Bij het inspecteren van de onderkant van de auto kwamen we nog tot de ontdekking dat er olie lekt ter hoogte van de versnellingsbak. Deze was nat. Het is me al eerder opgevallen dat het blok vrij veel olie gebruikt. Ook waren de plastic beschermpanelen onder de motor niet goed bevestigd. Dit verklaart de klapperende geluiden die ik met raampje open van onder de auto kon horen.
Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van de schokdempers onder de Z4:
Laatst gewijzigd door Femme op 26 mar 2010, 11:26, 3 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Godspeed, jessedehaan, Majestic-12 [Bot], Pfhmulder, ron36, SlowCo en 3 gasten