Is dit nog steeds het issue?ErikS schreef: 20 jul 2018, 22:01Krijg je dan een foutmelding van de turbodruk?Martin van der Zwaard schreef: 20 jul 2018, 20:39 Gaat er dan eindelijk een nieuwe brandstofpomp in?![]()
![]()
Zwaar balen iig.
Is dit nog steeds het issue?ErikS schreef: 20 jul 2018, 22:01Krijg je dan een foutmelding van de turbodruk?Martin van der Zwaard schreef: 20 jul 2018, 20:39 Gaat er dan eindelijk een nieuwe brandstofpomp in?![]()
![]()
Jup, met die foutcode afgesleept.Andry schreef: 24 jul 2018, 11:35Is dit nog steeds het issue?ErikS schreef: 20 jul 2018, 22:01Krijg je dan een foutmelding van de turbodruk?Martin van der Zwaard schreef: 20 jul 2018, 20:39 Gaat er dan eindelijk een nieuwe brandstofpomp in?![]()
![]()
Zwaar balen iig.
vester86 schreef: 24 jul 2018, 11:03 paskal ff berichtje sturen? die heeft ze allebei gehad en goed gebruikt
Exactly.... beiden in diesels dus da's geen vergelijk met een 3.0 benzine. Combinatie zware bak met "slechts" een 3.0 benzine lijkt mij persoonlijk minder fijn. Feit blijft wel dat de E70 een stuk fijner en moderner is en fijner rijdt dan een E53.
Jup, 30FF.matthyssie schreef: 24 jul 2018, 13:05 Is het de 30ff foutcode? Daar is heel veel over geschreven bij de N54.
Ja, hij legt het uit als een 'algemeen grote foutcode' met heel veel mogelijke oorzaken.
In een E53 geen ervaring mee. In een E71 wel. Een 3.0Si met 272pk. Dat gaat prima hoor.Paskal schreef: 24 jul 2018, 14:23 Exactly.... beiden in diesels dus da's geen vergelijk met een 3.0 benzine. Combinatie zware bak met "slechts" een 3.0 benzine lijkt mij persoonlijk minder fijn. Feit blijft wel dat de E70 een stuk fijner en moderner is en fijner rijdt dan een E53.
Spijkerhard schreef: 06 jul 2018, 00:09 Mijn Alpina had ook nukken toen ik 'm kocht, zie mijn draadje, en de "gewone garage" en een specialist in Uden konden het niet verhelpen,
2 daagjes bij de al veel genoemde Alpina specialist SPBA geweest, en opgelost.
Sinds die tijd geen klap verkeerd gemaakt.
Whoa! Goed nieuws, en logisch mbt de foutcodes. Fingers crossed!!ErikS schreef: 25 jul 2018, 16:11 De vacuumkleppen v/d turbo's waren het probleem.
Als het goed is! Morgen of overmorgen monteren & dan weer dezelfde 'runs' maken om het probleem te tweaken.
Ik heb er vertrouwen in dat dit het was.
Dit heb ik inderdaad vaker gelezen op Bimmerpost betr N54. Ik heb 2x N54 gehad:Nul problemen.Andry schreef: 25 jul 2018, 16:23 Ik hoop dat het daarmee is opgelost! Bedoelen ze met de vacuümklep de solenoid die het vacuüm naar de wastegate actuator regelt?
zou dat het slechte starten wat je eerder had ook verklaren ? (hope so!)ErikS schreef: 25 jul 2018, 16:11 De vacuumkleppen v/d turbo's waren het probleem.
Als het goed is! Morgen of overmorgen monteren & dan weer dezelfde 'runs' maken om het probleem te tweaken.
Ik heb er vertrouwen in dat dit het was.
Nee, dit is alleen tijdens stevig gebruik.vester86 schreef: 25 jul 2018, 17:47zou dat het slechte starten wat je eerder had ook verklaren ? (hope so!)ErikS schreef: 25 jul 2018, 16:11 De vacuumkleppen v/d turbo's waren het probleem.
Als het goed is! Morgen of overmorgen monteren & dan weer dezelfde 'runs' maken om het probleem te tweaken.
Ik heb er vertrouwen in dat dit het was.