Met alle respect voor de vdv Leon.. goed product, voor het geld.. uitstekend paketje wat er voor is samengesteld, wat ik er van begrijp maakt het de auto af.
MAAR ergens word er weer eens een grens overschreden,, namelijk het vergelijk tussen een zwaar getunde auto met semi slicks en een standaard auto op straatbanden.
Een M3 kan zeker niet op dezelfde manier getuned worden ?
Setje juiste circuitblokken op een M3 en ook semi slicks.. en dan hoeft er niet eens een "beter" onderstel onder.. en een M3 zal in handen van dezelfde bestuurder als de Leon een hele andere verhouding laten zien.
Dik getunde auto's en dat vind ik de Leon toch, al was het alleen al om de vermogenstoename van 75pk zijn gewoon van een andere orde als standaard auto's.. Het grote verschil is dat een M3 gewoon in de basis af is.. terwijl een Leon heel erg zijn best moet doen dmv allerlei mods om in de buurt te komen van een M3.
Ik zeg er gelijk bij dat een M3, tenminste zoals ik het zie niet gemaakt is in zijn standaard vorm voor het circuit, zelfs de mijne met een competition paket die toch een aantal mods heeft waardoor hij beter op een circuit tot zijn recht moet komen.
Maar als ik 10K uitgeef om de auto track prepared te maken, dan ram je elke VAG sloep in de Leon klasse van een circuit af.. dan is het weer meten met dezelfde maat.
Maar eerlijk is eerlijk, die vdv Leon is een mooi paket.. helemaal voor het geld.. Omwille daarvan is een vergelijk niet reeël