VdV Leon op autoblog

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

VdV Leon op autoblog

Bericht door k33z » 16 jul 2007, 12:16

Op autoblog staat nu een mooi verslag van de uber leon, beter bekend als de M3 killer :)

http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... -vdv-tuned

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: VdV Leon op autoblog

Bericht door Mark Nauta » 16 jul 2007, 12:19

Erg lekker hoor. Ziet er erg gaaf uit zo. En een leuk stukje om te lezen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 jul 2007, 12:23

Was erbij toen de demo werd opgehaald.

Leuke recentie. Dat het een topwagen is, wist ik allang natuurlijk! :wink:

Gebruikersavatar
Sjaak Langendoen
Berichten: 357
Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer

Re: VdV Leon op autoblog

Bericht door Sjaak Langendoen » 16 jul 2007, 12:40

k33z schreef:Op autoblog staat nu een mooi verslag van de uber leon, beter bekend als de M3 killer :)

http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... -vdv-tuned
M3 killer,welke,hopelijk wil je het niet proberen tegen de nieuwste :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 jul 2007, 12:45

Nieuwe M3 is toch een boot volgens velen? :wink:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 16 jul 2007, 13:30

Met 274pk lijkt het me geen M3 killer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 jul 2007, 13:34

Mike schreef:Met 274pk lijkt het me geen M3 killer.
Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 16 jul 2007, 13:38

Leuk dat je de reacties eigenlijk al in kan vullen :)

Met de term M3 killer doel ik op lelystad meetings en een zandvoort meeting van gummen. Vooral op zandvoort heeft de Leon bewezen een E46 M3 met aangepast onderstel makkelijk te kunnen volgen.

Op het rechte stuk verliest deze auto het inderdaad van bijvoorbeeld een M3, maar op het circuit deed de auto het ERG goed.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jul 2007, 13:39

Die hadden geen traction control a la VdV Edition.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 16 jul 2007, 13:41

k33z schreef:Leuk dat je de reacties eigenlijk al in kan vullen :)

Met de term M3 killer doel ik op lelystad meetings en een zandvoort meeting van gummen. Vooral op zandvoort heeft de Leon bewezen een E46 M3 met aangepast onderstel makkelijk te kunnen volgen.

Op het rechte stuk verliest deze auto het inderdaad van bijvoorbeeld een M3, maar op het circuit deed de auto het ERG goed.
Mee eens K33z. En dat mensen auto's met 400 pk bij kunnen houden zegt altijd veel over de rijkwaliteiten van beiden (kennelijk stuur jij beter René). Misschien deden ze een in- of outlap, haha, dat heb ik ook al zo vaak meegemaakt. :shock: 8)


Edit: ow ik zie nu dat het om sprintjes ging. lol Rechtuitbrander :!: :twisted:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 16 jul 2007, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 jul 2007, 13:52

GTRene schreef:
Mike schreef:Met 274pk lijkt het me geen M3 killer.
Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)
We zijn niet allemaal rechtuitbranders, René. :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jul 2007, 13:57

Zoals Elmar en Maik gisteren al riepen, het gaan om de bochten, die brengen de pret.

Super pakket die VdV Leon. In die prijsklasse is er niets beters als je een sportieve HH wil.

Michel

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 16 jul 2007, 14:04

ach ik had gisteren ook prima lol op dat bochtige baantje
(en op 2 puntjes ff vermogen aanspreken :) )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 jul 2007, 15:06

Tristan schreef:
GTRene schreef:
Mike schreef:Met 274pk lijkt het me geen M3 killer.
Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)
We zijn niet allemaal rechtuitbranders, René. :wink:
I know :lol: maarja is ook wel een breed begrip M3 killer :shock: op een cirquit zal het inderdaad heel anders zijn, met zo'n Leon kun je gewoon erg hard de bochten in heb ik wel vernomen en gewoon liften en bij remmen, zat een keer bij zo'n ding in op de Nurnburg ring :shock: ik zei dat moet je niet bij de M3 doen, zegt di vent waarom denk je dat ik deze auto mee nam :lol:

Ik ging er dus vanuit op aller gebied vergelijkend, trouwens met een goede coureur in een M3 en daarna in de seat weet ik het ook niet, als je tijden bekijkt van de Ring b.v. is een Seat daar toch wel een stukje langzamer volgens mij :roll: anyway ze zijn wel snel en makkelijker te rijden dan een M3 das een ding wat zeker is 8)

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 16 jul 2007, 15:14

GTRene schreef:
Tristan schreef:
GTRene schreef: Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)
We zijn niet allemaal rechtuitbranders, René. :wink:
I know :lol: maarja is ook wel een breed begrip M3 killer :shock: op een cirquit zal het inderdaad heel anders zijn, met zo'n Leon kun je gewoon erg hard de bochten in heb ik wel vernomen en gewoon liften en bij remmen, zat een keer bij zo'n ding in op de Nurnburg ring :shock: ik zei dat moet je niet bij de M3 doen, zegt di vent waarom denk je dat ik deze auto mee nam :lol:

Ik ging er dus vanuit op aller gebied vergelijkend, trouwens met een goede coureur in een M3 en daarna in de seat weet ik het ook niet, als je tijden bekijkt van de Ring b.v. is een Seat daar toch wel een stukje langzamer volgens mij :roll: anyway ze zijn wel snel en makkelijker te rijden dan een M3 das een ding wat zeker is 8)
Op Zandvoort was een vergelijk met in beide auto's een goede rijder. Moet er wel bij zeggen dat de Leon op semi-slicks reed en de M3 niet :) Scheelt een seconde of 3 volgens de kenners en aangezien de Leon sneller was moet dit ongeveer gelijk uitkomen.

Maarja de term M3 killer noem ik natuurlijk alleen maar om die gefrustreerde BMW rijders weer eens op de kast te krijgen.

Over de ring rijden, dat verhaal geloof ik ook wel deels. Een M3 zal daar sneller zijn, maar ik kan geen tijden vinden van de Leon waar we het hier over hebben............. Leon met deze motorische mods, maar vooral ook het bilstein onderstel en aangepaste remmen is toch wel een hele andere auto dan standaard.

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 16 jul 2007, 15:56

Ik kan me niet voorstellen dat die Leon een M3 bijhoud in bochten of op het rechte stuk. Vooral niet met 2 gelijkwaardige chaufeurs die goed met het RWD/FWD concept kunnen omgaan. Wel geloof ik dat de Leon makkelijker snel is te rijden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 jul 2007, 16:04

Inderdaad.

Semi slicks en straatbanden is een wereld van verschil, meer als 3 sec waard. Het verschil tussen een gebruikte en een nieuwe slick kan bijvoorbeeld al 2 sec zijn. En het verschil tussen koude en warme semislicks is bij wijze van spreken al 5 sec.

Ik kon met de M3 een E30 cup auto op R888's en een instructeur er in van Hans Deen net aan bijhouden op CPZ, en dan heb je het over zo'n 400 KG en 150 PK verschil. Moet je nagaan wat die banden doen, op het rechte stuk bleef hij nergens maar in de Tarzan kon hij weer bijkomen. Alleen al remafstand scheelt gigantisch (en om dat ze niet zo hard aankomen natuurlijk)

Met Leon en M3 op straatbanden hou je een M3 niet bij in een Leon. Al scheelt het niet veel, heel erg veel loop je niet uit natuurlijk met 280 tegen 343 PK.

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 16 jul 2007, 16:07

We kunnen dit beter even bij Hielke neerleggen, die heeft dit allemaal beleefd op Zandvoort.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 jul 2007, 16:18

De master van tijden terug rekenen hehe.

Ik denk trouwens wel dat als je een DSG hebt en je daar mee overweg kan dat dat wel goed kan zijn voor 1-2 sec verschil per rondje. Als het zich een beetje makkelijk laat bedienen natuurlijk, niet opschakelen of dat soort fratsen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 16 jul 2007, 16:22

Ik hoorde juist dat de Leon zelfs iets sneller zou zijn geweest als het een handbak was (dacht ik tenminste).

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 jul 2007, 16:26

Kan hoor, maar 8ms opschakelen kan je met een handbak echt niet tegenop. Je ziet in 0-200 sprints vaak al 2 sec voordeel voor een DSG auto.

Het is alleen een beetje software afhankelijk, je moet gewoon door kunnen naar de limiter en ze moeten niet moeilijk doen met snel terugschakelen.

Bij een competitie bak scheelt het ook 1-2 sec per rondje, al hebben die hun versnellingen natuurlijk dichter bij elkaar liggen.

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 16 jul 2007, 16:31

Ik had em ook graag op normale banden in actie gezien, denk dat de slicks het beeld enorm vertekenen.
Maar hoe dan ook een geweldig snelle auto, zeker voor dat geld.

Alleen voor 35k rij je ook een tweedehands M3, of 130i.
Nieuw zou ik niet zo snel een auto/pakket weten die indrukwekkender is.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 16 jul 2007, 16:37

Leon was sneller op Zandvoort dan de M3, dus een M3 killer.
Waarom maken mensen het hier dan zo moeilijk? :)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 16 jul 2007, 16:39

Ja, maar de Leon is eigenlijk niet standaard meer......zetten we 'm tegen de M3 van Elmar. :mrgreen: :wink:

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 16 jul 2007, 16:45

Zoals al eerder gezegd, de M3 was ook niet standaard meer, zat een ander onderstel op.

Verschil tussen deze auto's op Zandvoort is gewoon minimaal, die stelling durf ik wel aan. :)

Ik denk niet dat de Leon met DSG sneller is dan de handbak. Met het vele vermogen onderin kan je op zandvoort hele grote stukken netjes in 3e versnelling blijven rijden. Het schakelen wat de DSG soms gaat doen in de bocht is ook niet erg bevorderlijk voor de snelheid. Verder kan je met een handbak beter remmen op de motor lijkt me zo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 2 gasten