http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... -vdv-tuned
VdV Leon op autoblog
-
Onlinek33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
VdV Leon op autoblog
Op autoblog staat nu een mooi verslag van de uber leon, beter bekend als de M3 killer 
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... -vdv-tuned
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... -vdv-tuned
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: VdV Leon op autoblog
Erg lekker hoor. Ziet er erg gaaf uit zo. En een leuk stukje om te lezen.
- Sjaak Langendoen
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
- Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer
Re: VdV Leon op autoblog
M3 killer,welke,hopelijk wil je het niet proberen tegen de nieuwstek33z schreef:Op autoblog staat nu een mooi verslag van de uber leon, beter bekend als de M3 killer
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... -vdv-tuned
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)Mike schreef:Met 274pk lijkt het me geen M3 killer.
-
Onlinek33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Leuk dat je de reacties eigenlijk al in kan vullen 
Met de term M3 killer doel ik op lelystad meetings en een zandvoort meeting van gummen. Vooral op zandvoort heeft de Leon bewezen een E46 M3 met aangepast onderstel makkelijk te kunnen volgen.
Op het rechte stuk verliest deze auto het inderdaad van bijvoorbeeld een M3, maar op het circuit deed de auto het ERG goed.
Met de term M3 killer doel ik op lelystad meetings en een zandvoort meeting van gummen. Vooral op zandvoort heeft de Leon bewezen een E46 M3 met aangepast onderstel makkelijk te kunnen volgen.
Op het rechte stuk verliest deze auto het inderdaad van bijvoorbeeld een M3, maar op het circuit deed de auto het ERG goed.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Mee eens K33z. En dat mensen auto's met 400 pk bij kunnen houden zegt altijd veel over de rijkwaliteiten van beiden (kennelijk stuur jij beter René). Misschien deden ze een in- of outlap, haha, dat heb ik ook al zo vaak meegemaakt.k33z schreef:Leuk dat je de reacties eigenlijk al in kan vullen
Met de term M3 killer doel ik op lelystad meetings en een zandvoort meeting van gummen. Vooral op zandvoort heeft de Leon bewezen een E46 M3 met aangepast onderstel makkelijk te kunnen volgen.
Op het rechte stuk verliest deze auto het inderdaad van bijvoorbeeld een M3, maar op het circuit deed de auto het ERG goed.
Edit: ow ik zie nu dat het om sprintjes ging. lol Rechtuitbrander :!: :twisted:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 16 jul 2007, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
We zijn niet allemaal rechtuitbranders, René.GTRene schreef:Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)Mike schreef:Met 274pk lijkt het me geen M3 killer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
I knowTristan schreef:We zijn niet allemaal rechtuitbranders, René.GTRene schreef:Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)Mike schreef:Met 274pk lijkt het me geen M3 killer.
Ik ging er dus vanuit op aller gebied vergelijkend, trouwens met een goede coureur in een M3 en daarna in de seat weet ik het ook niet, als je tijden bekijkt van de Ring b.v. is een Seat daar toch wel een stukje langzamer volgens mij
-
Onlinek33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Op Zandvoort was een vergelijk met in beide auto's een goede rijder. Moet er wel bij zeggen dat de Leon op semi-slicks reed en de M3 nietGTRene schreef:I knowTristan schreef:We zijn niet allemaal rechtuitbranders, René.GTRene schreef: Inderdaad, de eerste de beste Z3 M trekt hem er al uit, ik heb gesprint tegen golfjes met rond de 400pk maar die verloren ook nog van een standaard Z3 M op Assen...krijg die power maar eens goed op de voorwielen, en dan nog is 275pk veels te weinig, leuk voor op straat, maar geen M3 killer, wel een duveltje uit een doosje 8)maarja is ook wel een breed begrip M3 killer
op een cirquit zal het inderdaad heel anders zijn, met zo'n Leon kun je gewoon erg hard de bochten in heb ik wel vernomen en gewoon liften en bij remmen, zat een keer bij zo'n ding in op de Nurnburg ring
ik zei dat moet je niet bij de M3 doen, zegt di vent waarom denk je dat ik deze auto mee nam
![]()
Ik ging er dus vanuit op aller gebied vergelijkend, trouwens met een goede coureur in een M3 en daarna in de seat weet ik het ook niet, als je tijden bekijkt van de Ring b.v. is een Seat daar toch wel een stukje langzamer volgens mijanyway ze zijn wel snel en makkelijker te rijden dan een M3 das een ding wat zeker is 8)
Maarja de term M3 killer noem ik natuurlijk alleen maar om die gefrustreerde BMW rijders weer eens op de kast te krijgen.
Over de ring rijden, dat verhaal geloof ik ook wel deels. Een M3 zal daar sneller zijn, maar ik kan geen tijden vinden van de Leon waar we het hier over hebben............. Leon met deze motorische mods, maar vooral ook het bilstein onderstel en aangepaste remmen is toch wel een hele andere auto dan standaard.
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Inderdaad.
Semi slicks en straatbanden is een wereld van verschil, meer als 3 sec waard. Het verschil tussen een gebruikte en een nieuwe slick kan bijvoorbeeld al 2 sec zijn. En het verschil tussen koude en warme semislicks is bij wijze van spreken al 5 sec.
Ik kon met de M3 een E30 cup auto op R888's en een instructeur er in van Hans Deen net aan bijhouden op CPZ, en dan heb je het over zo'n 400 KG en 150 PK verschil. Moet je nagaan wat die banden doen, op het rechte stuk bleef hij nergens maar in de Tarzan kon hij weer bijkomen. Alleen al remafstand scheelt gigantisch (en om dat ze niet zo hard aankomen natuurlijk)
Met Leon en M3 op straatbanden hou je een M3 niet bij in een Leon. Al scheelt het niet veel, heel erg veel loop je niet uit natuurlijk met 280 tegen 343 PK.
Semi slicks en straatbanden is een wereld van verschil, meer als 3 sec waard. Het verschil tussen een gebruikte en een nieuwe slick kan bijvoorbeeld al 2 sec zijn. En het verschil tussen koude en warme semislicks is bij wijze van spreken al 5 sec.
Ik kon met de M3 een E30 cup auto op R888's en een instructeur er in van Hans Deen net aan bijhouden op CPZ, en dan heb je het over zo'n 400 KG en 150 PK verschil. Moet je nagaan wat die banden doen, op het rechte stuk bleef hij nergens maar in de Tarzan kon hij weer bijkomen. Alleen al remafstand scheelt gigantisch (en om dat ze niet zo hard aankomen natuurlijk)
Met Leon en M3 op straatbanden hou je een M3 niet bij in een Leon. Al scheelt het niet veel, heel erg veel loop je niet uit natuurlijk met 280 tegen 343 PK.
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Kan hoor, maar 8ms opschakelen kan je met een handbak echt niet tegenop. Je ziet in 0-200 sprints vaak al 2 sec voordeel voor een DSG auto.
Het is alleen een beetje software afhankelijk, je moet gewoon door kunnen naar de limiter en ze moeten niet moeilijk doen met snel terugschakelen.
Bij een competitie bak scheelt het ook 1-2 sec per rondje, al hebben die hun versnellingen natuurlijk dichter bij elkaar liggen.
Het is alleen een beetje software afhankelijk, je moet gewoon door kunnen naar de limiter en ze moeten niet moeilijk doen met snel terugschakelen.
Bij een competitie bak scheelt het ook 1-2 sec per rondje, al hebben die hun versnellingen natuurlijk dichter bij elkaar liggen.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
-
Onlinek33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Zoals al eerder gezegd, de M3 was ook niet standaard meer, zat een ander onderstel op.
Verschil tussen deze auto's op Zandvoort is gewoon minimaal, die stelling durf ik wel aan.
Ik denk niet dat de Leon met DSG sneller is dan de handbak. Met het vele vermogen onderin kan je op zandvoort hele grote stukken netjes in 3e versnelling blijven rijden. Het schakelen wat de DSG soms gaat doen in de bocht is ook niet erg bevorderlijk voor de snelheid. Verder kan je met een handbak beter remmen op de motor lijkt me zo.
Verschil tussen deze auto's op Zandvoort is gewoon minimaal, die stelling durf ik wel aan.
Ik denk niet dat de Leon met DSG sneller is dan de handbak. Met het vele vermogen onderin kan je op zandvoort hele grote stukken netjes in 3e versnelling blijven rijden. Het schakelen wat de DSG soms gaat doen in de bocht is ook niet erg bevorderlijk voor de snelheid. Verder kan je met een handbak beter remmen op de motor lijkt me zo.
