http://www.driftdagen.nl/data.phpAlfata schreef: 28 feb 2018, 11:23 @Robin
Hoop dat ik april er mee haal... Wat is er op Papenburg dan?
Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
-
Robin
- Berichten: 56419
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
- Alfata
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Ah ok! Om eerlijk te zijn: driften is niet echt mijn ding. De 4C is er ook niet de ideale auto voor. Je krijgt hem absoluut dwars, maar al het gewicht zit achterin. Dus hij is lastig te balanceren.Robin schreef: 28 feb 2018, 11:43http://www.driftdagen.nl/data.phpAlfata schreef: 28 feb 2018, 11:23 @Robin
Hoop dat ik april er mee haal... Wat is er op Papenburg dan?
![]()
Laatst op een grote parkeerplaats al eens wat geprobeerd. Zonder stuurbekrachtiging is het behoorlijk werken haha. Ik vond het wel prima. Leuk, maar niet voor herhaling vatbaar.
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Wat een vermogen in zo'n lichte auto!
- Alfata
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
@EvdP
Best wel ja. Zeker in koud en nat weer met relatief brede banden voor het gewicht, uitdagend
Best wel ja. Zeker in koud en nat weer met relatief brede banden voor het gewicht, uitdagend
- EvdP
- Berichten: 6879
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Kan ik me voorstellen.
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Man! Dat zal afgaan 
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Goed bezig!
nu nog even naar Madeno racing in Oude Tonge om je onderstel en geometrie aan te passen en je 4C is er klaar voor. Leo heeft nu shimms op voorraad liggen voor de 4C om het caster te veranderen en meer camber voor aan te brengen, kleine ingreep maar een wereld van verschil! Absoluut een aanrader!!
- TurboClouseau
- Berichten: 2059
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Bloedmooie machine! En die gewicht/pk verhouding is ook super!
-
Tom
- Berichten: 22510
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Impressive!
- Arthur
- Berichten: 43933
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
De jouwe nog origineel, Tom?
-
Tom
- Berichten: 22510
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Yep volledig origineel.
Dit soort verhalen maken je natuurlijk wel enthousiast maar ik ben nooit zo van het tunen geweest. Het is ook niet dat de 4C mij verveelt of dat ik denk dat het te weinig is.
Ik zou eerder iets van aanpassingen aan het onderstel overwegen, daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik heb 'm een tijdje terug laten uitlijnen maar de eerste setup (was wat afgeweken van de fabrieksopgave op aanraden van de uitlijner) was gewoon ruk, daarna gecorrigeerd maar nog steeds niet optimaal. Met name de voorkant mist wat scherpte en lijkt soms te 'schaatsen'. Vooral op hogere snelheden. Moet er eens voor naar een goede partij.
Dit soort verhalen maken je natuurlijk wel enthousiast maar ik ben nooit zo van het tunen geweest. Het is ook niet dat de 4C mij verveelt of dat ik denk dat het te weinig is.
Ik zou eerder iets van aanpassingen aan het onderstel overwegen, daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik heb 'm een tijdje terug laten uitlijnen maar de eerste setup (was wat afgeweken van de fabrieksopgave op aanraden van de uitlijner) was gewoon ruk, daarna gecorrigeerd maar nog steeds niet optimaal. Met name de voorkant mist wat scherpte en lijkt soms te 'schaatsen'. Vooral op hogere snelheden. Moet er eens voor naar een goede partij.
- Wesley
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 01 mar 2008, 11:52
- Locatie: Enschede
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Heerlijke update!
Als binnenkort de temperaturen aantrekken moeten we maar eens telefoonnummers uitwisselen.
Ben zo benieuwd!
Als binnenkort de temperaturen aantrekken moeten we maar eens telefoonnummers uitwisselen.
Ben zo benieuwd!
-
ErikS
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Snelheden tot de 150 zijn uiteindelijk ook het leukst in Nederland.Tom schreef: 01 mar 2018, 09:27 Yep volledig origineel.
Dit soort verhalen maken je natuurlijk wel enthousiast maar ik ben nooit zo van het tunen geweest. Het is ook niet dat de 4C mij verveelt of dat ik denk dat het te weinig is.
Ik zou eerder iets van aanpassingen aan het onderstel overwegen, daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik heb 'm een tijdje terug laten uitlijnen maar de eerste setup (was wat afgeweken van de fabrieksopgave op aanraden van de uitlijner) was gewoon ruk, daarna gecorrigeerd maar nog steeds niet optimaal. Met name de voorkant mist wat scherpte en lijkt soms te 'schaatsen'. Vooral op hogere snelheden. Moet er eens voor naar een goede partij.
Met meer vermogen hoef je maar gas te geven & elke keer weer ben je fictief je rijbewijs al kwijt.....
Maar ja. Vermogen is wel leuk.
-
Tom
- Berichten: 22510
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Nou, standaard is dat ook al het geval. Het is meer dat je met meer vermogen je rijbewijs 0.5 sec. sneller kwijt bent gok ikErikS schreef: 01 mar 2018, 10:13
Met meer vermogen hoef je maar gas te geven & elke keer weer ben je fictief je rijbewijs al kwijt.....
Zal eens meerijden met een van de heren (of juist niet om teleurstellingen achteraf te voorkomen..).
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Naar Madeno Racing dusTom schreef: 01 mar 2018, 09:27 Yep volledig origineel.
Dit soort verhalen maken je natuurlijk wel enthousiast maar ik ben nooit zo van het tunen geweest. Het is ook niet dat de 4C mij verveelt of dat ik denk dat het te weinig is.
Ik zou eerder iets van aanpassingen aan het onderstel overwegen, daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik heb 'm een tijdje terug laten uitlijnen maar de eerste setup (was wat afgeweken van de fabrieksopgave op aanraden van de uitlijner) was gewoon ruk, daarna gecorrigeerd maar nog steeds niet optimaal. Met name de voorkant mist wat scherpte en lijkt soms te 'schaatsen'. Vooral op hogere snelheden. Moet er eens voor naar een goede partij.
-
Pokkie
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Is er een reden waarom het onderstel af fabriek zo slecht is?
Bij de MX-5 NC werd bijvoorbeeld bij de introductie de rijhoogte van de auto op het laatste moment verhoogd vanwege problemen met goedkeuringen en crashtests. Daardoor moest je de NC altijd iets verlagen om een goed rijdende auto te krijgen.
Bij de MX-5 NC werd bijvoorbeeld bij de introductie de rijhoogte van de auto op het laatste moment verhoogd vanwege problemen met goedkeuringen en crashtests. Daardoor moest je de NC altijd iets verlagen om een goed rijdende auto te krijgen.
-
Tom
- Berichten: 22510
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Doen zij ook gewoon uitlijnen of ben je gelijk bergen geld kwijt voor Ohlins? Lijkt een club te zijn die zich op racerij richten. Ik (m'n 4C komt niet op circuit) moet denk ik een keer naar die blokken/tweak kijken i.c.m. goede uitlijning.Hans R schreef: 01 mar 2018, 14:52
Naar Madeno Racing dusGeloof mij je herkent de auto niet meer terug! Zo hoort die te zijn, standaard fabrieksafstelling is echt ruk (zachtjes uitgedrukt)
- Alfata
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
@Arthur
Zolang de esp niet ingrijpt wel ja. Maar die neemt deze dagen wel erg veel vermogen weg. Kan niet wachten op de plus temperaturen.
@Hans
Ik had er met de dealer al over! Heb jij alleen die shimms, of ook de blokken van Alfaworks? Ik vraag mij namelijk af hoeveel shimms er wel niet tussen moet stoppen om tot ongeveer 2 graden camber te komen? Ik zal anders eens bellen met Madeno. Ik wil hier namelijk ook wat aan doen.
@Rene-RS
Dank je wel! Wordt gewaardeerd!
@Tom
Laten we wel wezen: de 4C is een serieus snelle machine in standaard uitrusting. Je komt echt niets te kort. Na deze tuning is het welliswaar overdaad, maar de manier waarop dit nu naar de 250km/pu accelereert is zo verschrikkelijk verslavend. Het is namelijk zo veel sneller dan standaard.
Tot 100km/ph hoef je het echt niet te doen. De esp is nu alleen maar aan het ingrijpen en zonder rook je alleen je banden op. Maar straks als het droog is weet ik zeker dat het ook met sportief rijden op buitenwegen een grote toevoeging gaat zijn. Wat jij beschrijft ervaar ik trouwens niet. De uitlijning is prima, op wat te weinig camber na.
@Wesley
Stuur mij even een prive bericht. Dan reageer ik daar even op!
@Pokkie
Ik heb begrepen dat dit ook een laatste moment aanpassing is geweest omdat men bang was dat de auto te puristisch zou worden. Daarom hebben ze hem door de uitlijning en de draagarmrubbers een iets softer karakter proberen mee te geven. Tja...
Zolang de esp niet ingrijpt wel ja. Maar die neemt deze dagen wel erg veel vermogen weg. Kan niet wachten op de plus temperaturen.
@Hans
Ik had er met de dealer al over! Heb jij alleen die shimms, of ook de blokken van Alfaworks? Ik vraag mij namelijk af hoeveel shimms er wel niet tussen moet stoppen om tot ongeveer 2 graden camber te komen? Ik zal anders eens bellen met Madeno. Ik wil hier namelijk ook wat aan doen.
@Rene-RS
Dank je wel! Wordt gewaardeerd!
@Tom
Laten we wel wezen: de 4C is een serieus snelle machine in standaard uitrusting. Je komt echt niets te kort. Na deze tuning is het welliswaar overdaad, maar de manier waarop dit nu naar de 250km/pu accelereert is zo verschrikkelijk verslavend. Het is namelijk zo veel sneller dan standaard.
Tot 100km/ph hoef je het echt niet te doen. De esp is nu alleen maar aan het ingrijpen en zonder rook je alleen je banden op. Maar straks als het droog is weet ik zeker dat het ook met sportief rijden op buitenwegen een grote toevoeging gaat zijn. Wat jij beschrijft ervaar ik trouwens niet. De uitlijning is prima, op wat te weinig camber na.
@Wesley
Stuur mij even een prive bericht. Dan reageer ik daar even op!
@Pokkie
Ik heb begrepen dat dit ook een laatste moment aanpassing is geweest omdat men bang was dat de auto te puristisch zou worden. Daarom hebben ze hem door de uitlijning en de draagarmrubbers een iets softer karakter proberen mee te geven. Tja...
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
@ Tom; Ook de gewone man kan bij Madeno terecht, naast circuitwagens doen ze genoeg straatauto's aanpassen naar de wensen van de klant.
Een ander onderstelletje is niet alleen racen en sportief, desgewenst kan men ook meer comfort wensen.
Een ander onderstelletje is niet alleen racen en sportief, desgewenst kan men ook meer comfort wensen.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Wat Maus zegt klopt! Er komt van alles daar, en je heb niet de Alfaworks roadblocks nodig, Madeno heeft de juiste simms en om het op te vullen en daarna idd een perfecte uitlijningTom schreef: 01 mar 2018, 19:01Doen zij ook gewoon uitlijnen of ben je gelijk bergen geld kwijt voor Ohlins? Lijkt een club te zijn die zich op racerij richten. Ik (m'n 4C komt niet op circuit) moet denk ik een keer naar die blokken/tweak kijken i.c.m. goede uitlijning.Hans R schreef: 01 mar 2018, 14:52
Naar Madeno Racing dusGeloof mij je herkent de auto niet meer terug! Zo hoort die te zijn, standaard fabrieksafstelling is echt ruk (zachtjes uitgedrukt)
- Alfata
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Top, ga ik die eens aanschaffen.Hans R schreef: 01 mar 2018, 20:09Wat Maus zegt klopt! Er komt van alles daar, en je heb niet de Alfaworks roadblocks nodig, Madeno heeft de juiste simms en om het op te vullen en daarna idd een perfecte uitlijningTom schreef: 01 mar 2018, 19:01Doen zij ook gewoon uitlijnen of ben je gelijk bergen geld kwijt voor Ohlins? Lijkt een club te zijn die zich op racerij richten. Ik (m'n 4C komt niet op circuit) moet denk ik een keer naar die blokken/tweak kijken i.c.m. goede uitlijning.Hans R schreef: 01 mar 2018, 14:52
Naar Madeno Racing dusGeloof mij je herkent de auto niet meer terug! Zo hoort die te zijn, standaard fabrieksafstelling is echt ruk (zachtjes uitgedrukt)
Veel ervaring daar in die hut!
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Welke banden heb jij? Pirelli P-Zero AR of de ARR (R van racing die zijn zachter en veel meer grip)Alfata schreef: 28 feb 2018, 10:46Helaas niet. We hebben best wat runs gedaan en veel overlegd. Dus dat was wat lastig te combineren. In dit filmpje komt de wagen ook niet boven de 4000 toeren.indobesar schreef: 28 feb 2018, 10:42 Poeh, dat is wel heftig! Filmpje van de dynorun zelf heb je niet?
Volgende stap het onderstel om het vermogen te kunnen beheersen?
Vraag me uberhaupt af of de speaker van mijn telefoon het had getrokken tot hoog in de toeren. Wat een belachelijk kabaal haha.
Onderstel is niet zozeer het probleem. Het zijn meer de banden achter. Die zijn redelijk op en "slechts" 235 breed. Daar wil ik toch wel 245 of 255 op.
- Alfata
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Oei, dat is een goede. Dat zal ik morgen eens moeten bekijken. Moet achter nieuwe banden hebben en twijfel echt enorm. Vind P-zero's gewoon niet denderend.Hans R schreef: 01 mar 2018, 20:15Welke banden heb jij? Pirelli P-Zero AR of de ARR (R van racing die zijn zachter en veel meer grip)Alfata schreef: 28 feb 2018, 10:46Helaas niet. We hebben best wat runs gedaan en veel overlegd. Dus dat was wat lastig te combineren. In dit filmpje komt de wagen ook niet boven de 4000 toeren.indobesar schreef: 28 feb 2018, 10:42 Poeh, dat is wel heftig! Filmpje van de dynorun zelf heb je niet?
Volgende stap het onderstel om het vermogen te kunnen beheersen?
Vraag me uberhaupt af of de speaker van mijn telefoon het had getrokken tot hoog in de toeren. Wat een belachelijk kabaal haha.
Onderstel is niet zozeer het probleem. Het zijn meer de banden achter. Die zijn redelijk op en "slechts" 235 breed. Daar wil ik toch wel 245 of 255 op.
Ben zelf enorm te spreken over de Kumho PS91 banden. Dat zijn echt waanzinnig goede banden voor het geld. Enorm scherp en sportief, maar wel stil. Ideaal voor de 4C. Dan wou ik voor achter 255/30/19 bestellen, maar ik wil voor dan eigenlijk dezelfde band. Maar dan zou ik naar 225/35/18 moeten gaan. Ik weet alleen niet of dat te breed is.
Wellicht heb jij een goede tip?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Ja goede banden blijft een probleem voor de 4C, ik wil eigenlijk de Michelin Cup 2 banden.. maar die zijn er niet in 205/40/18 voor de voorkant
De P-Zero ARR is een goed compromis een goede straatband en voor een straatband erg goed op het circuit ze slijten alleen snel en worden snel oud en hard.. daarom heb jij nu geen grip, die banden zijn uit 2014 ofzo ik denk niet dat je nieuwe achterbanden heb gekregen van Preuninger..
De P-Zero ARR is een goed compromis een goede straatband en voor een straatband erg goed op het circuit ze slijten alleen snel en worden snel oud en hard.. daarom heb jij nu geen grip, die banden zijn uit 2014 ofzo ik denk niet dat je nieuwe achterbanden heb gekregen van Preuninger..
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Oja en als je achter de ARR doet dan moet je die ook voor erop doen.. anders krijg je lekker veel onderstuur 
