Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb, original felgen!!
- Robin Hartog
Re: Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb, Update met veeel foto’s!
Mooi verhaal Niels, wat een geweldige auto lijkt me dat! 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Zeg,... naar mannetje

-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf.
Niet verkopen, maar houden en koesteren nu het nog kan!

Niet verkopen, maar houden en koesteren nu het nog kan!
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ja mooi verhaal weer Niels! Gewoon lekker genieten van dat ding, ik ben niet stiekem maar gewoon jaloers
...

- Jan-Willem
Mooi dat je er weer van kan genieten!
De Z3 met 192pk is niet heel spannend en minder listig dan ik had verwacht, maar goed ook want mijn vriendin rijd er ook graag in.
Het chassis kan veel meer vermogen aan.
Maar met 360pk is dat dus een heel ander verhaal.
Ook de juiste velgen gevonden
Welke kleur worden ze?

De Z3 met 192pk is niet heel spannend en minder listig dan ik had verwacht, maar goed ook want mijn vriendin rijd er ook graag in.
Ook de juiste velgen gevonden

Welke kleur worden ze?
-
Echt een super auto! Na jaren wachten moet dit moment des te mooier zijn.
En behalve mooi werk, vind ik dat de heren het ook snel hebben gerond zeg. Petje af.

En behalve mooi werk, vind ik dat de heren het ook snel hebben gerond zeg. Petje af.

- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Echt hoor, wat een prachtding!
Verhaal met foto's ook mooi om te zien

Verhaal met foto's ook mooi om te zien

- MartijnGizmo
Misschien dat Niels hier zijn ervaringen met 192pk en ASC+T nog een keer wil toelichten.Jan-Willem schreef: 14 feb 2018, 15:23 Mooi dat je er weer van kan genieten!![]()
Ook de juiste velgen gevonden![]()
Welke kleur worden ze?

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Laten we het maar niet over seniore Porsche patsers hebben...
- Hitz
- Auto: KIA
Jaa heel gaaf, leuk verhaal!
- Jan-Willem
Dat ASC+T is geen peil op te trekken, bij de 323ti hing je 9 van de 10 keer vol in de gordel.MartijnGizmo schreef: 14 feb 2018, 16:17Misschien dat Niels hier zijn ervaringen met 192pk en ASC+T nog een keer wil toelichten.Jan-Willem schreef: 14 feb 2018, 15:23 Mooi dat je er weer van kan genieten!![]()
Welke kleur worden ze?![]()
Bij de Z3 laat die iets meer slip toe, maar de eene keer veel meer dan de andere keer.
Bij de Z3M met DSC moet dat wel iets beter beter zijn

Het beste is natuurlijk uit dan weet je wat je kan verwachten, echte BMW alfamannetjes hebben dat niet nodig

- Riceaux
Nu ben ik heel nieuwsgierig.MartijnGizmo schreef: 14 feb 2018, 16:17Misschien dat Niels hier zijn ervaringen met 192pk en ASC+T nog een keer wil toelichten.Jan-Willem schreef: 14 feb 2018, 15:23 Mooi dat je er weer van kan genieten!![]()
Welke kleur worden ze?![]()

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Wat mooi allemaal, mooi verslag en het werk van Nick & Wout.
En het ophalen van de auto, wat een heerlijk verhaal.
En het ophalen van de auto, wat een heerlijk verhaal.
-
Onlinetomgtr
Dat seniore kan ik wel hebben van een Alpina rijder.Spijkerhard schreef: 14 feb 2018, 16:27 Laten we het maar niet over seniore Porsche patsers hebben...

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- Niels
- Auto: Prius+
Thanks all
Het verhaal van "maar" 193pk in een Z3 is simpel. ASC is ruk en met nat wegdek sta je gewoon achterstevoren op de ringweg als je lomp gas geeft. Lomp gas geven kan wel, het is immers maar 193pk
Uiteindelijk deel je je ervaringen ook om anderen een soort van mee te laten genieten en gelukkig is DF een forum waar dat wordt gewaardeerd zonder dat je als typische BMW_Alfa male te boek komt te staan
Het is ook gewoon zo'n goede auto, bijna bizar. Zelfs het aircootje lijkt het nog te doen, raampjes die zoals het horen een cm omlaag gaan als je deur opent, het dakje wat gewoon nog werkt. Alsof ie nooit heeft stil gestaan. Jaren geleden, hartje winter moest ik een vlucht halen. Pak mijn dagelijkse auto (een A6 geloof ik) en draai de sleutel om, niksnadanoppes. Z3M staat al weken stil op de oprit met 10cm sneeuw erop, ik sta op tijd, pak de sleutel en met een half lege accu heeft de S54 amper een omwenteling nodig om aan te slaan. Nu zou ik em niet meer 14 dagen op vliegveld Den Helder zetten
Verkopen en dan wat anders....tja waar begin je aan, wat is wijsheid?
Aan de andere kant zijn er talloze argumenten om em wel aan te gaan bieden aan de markt wat niet wil zeggen dat ie ook verkocht wordt. Wat zijn dan die talloze argumenten? De schaarsheid, de huidige waarde en die beide gecombineerd met het feit dat het een linkmiegel is. Gewoon lekker zorgeloos gas geven is er niet bij, gisteren ben ik niet eens bij de 5000rpm geweest
Een auto mag best indrukwekkend zijn maar deze is echt een hele hand vol als je lekker gas wilt geven en eerlijk is eerlijk ik heb geen Verstappen skills. Het karakter daarbij is ook veel te uitnodigend, dit blok zou je in een trackday auto moeten hebben. Je wilt alleen maar gasgeven! En dat terwijl de Coupe eigenlijk wat meer GT zou mogen zijn van mij. Ik zal wel oud worden
Niettemin ga ik eerst gewoon lekker verder met klaar maken!
Het KW onderstel viel me op de terugweg om eerlijk te zijn wat tegen, de ingaande slag op de achteras is gewoon te hard en ik heb me er nog niet in verdiept of die ook instelbaar is bij de V2 set. Om eerlijk te zijn neig ik er nu naar om gewoon een origineel onderstel te monteren met 30mm verlaging van Eibach. Verder heb ik dus originele Z3M velgen gekocht dus daar gaan binnenkort de banden af zodat er een nieuwe laklaag op kan. Als dat allemaal lukt voor de 18e dan gaat ie mee naar de Ring. Misschien handig om eerst de banden er nog ff om te laten en eerst het onderstel doen (kenuzelftijdtekort..) 

Het verhaal van "maar" 193pk in een Z3 is simpel. ASC is ruk en met nat wegdek sta je gewoon achterstevoren op de ringweg als je lomp gas geeft. Lomp gas geven kan wel, het is immers maar 193pk

Mooi uitgedrukt Tomtomgtr schreef: 14 feb 2018, 07:22 Ik denk echt niet dat er iemand op dit forum is die niet een beetje jaloers is maar ook dit geweldig vindt voor je.

Ik weet waar je naar toe wilt Joost en geloof me, in mijn hoofd ben ik vreselijk veel bezig met die auto. Ook de terug weg was eentje vol analyses en dan sta je vanavond ff in de garage....

Aan de andere kant zijn er talloze argumenten om em wel aan te gaan bieden aan de markt wat niet wil zeggen dat ie ook verkocht wordt. Wat zijn dan die talloze argumenten? De schaarsheid, de huidige waarde en die beide gecombineerd met het feit dat het een linkmiegel is. Gewoon lekker zorgeloos gas geven is er niet bij, gisteren ben ik niet eens bij de 5000rpm geweest

Niettemin ga ik eerst gewoon lekker verder met klaar maken!

-
Gewoon ruilen. Ruilen tegen een Alpina B3S Allrad.
Onwijs hard rijden zonder dat het gevaarlijk is.
Droomwagen man. Nooit, maar dan ook nooit verkopen. Paar keer DF driften met 'n huurwagentje....
Onwijs hard rijden zonder dat het gevaarlijk is.
Droomwagen man. Nooit, maar dan ook nooit verkopen. Paar keer DF driften met 'n huurwagentje....
- WJ
Volgensmij moetje V3 hebben om de slag in te kunnen stellen.
Voor de rest
Nooit meer wegdoen 
Voor de rest

- Tomj
ik heb Bilstein/h&r, goede bang for buck 

- ///Joost
Niels, ik weet het...sarcasme werkt niet op Internet... 
Wat ik bedoelde te zeggen was: Je enthousiasme spat er vanaf. Nooit meer weg doen die auto. Je hebt iets unieks in handen waar je spijt van gaat krijgen als je 'm weg doet. Misschien nu niet, maar zeker over een aantal jaar. Houd de QP er gewoon bij als fun auto, net zoals anderen een leuke klassieke 911 hebben staan om af en toe in te toeren. Tuurlijk is ie veel waard en tuurlijk is ie snel. Maar je hoeft niet perse altijd met dat ding te knallen, alleen maar omdat er een S54 in ligt. Gewoon lekker burgelijk toeren is ook prachtig.
Een GT is ook leuk (waar denk je dan aan concreet?), maar zul je niet zo snel pakken als fun auto, en gaat denk ik vervelen op den duur.

Wat ik bedoelde te zeggen was: Je enthousiasme spat er vanaf. Nooit meer weg doen die auto. Je hebt iets unieks in handen waar je spijt van gaat krijgen als je 'm weg doet. Misschien nu niet, maar zeker over een aantal jaar. Houd de QP er gewoon bij als fun auto, net zoals anderen een leuke klassieke 911 hebben staan om af en toe in te toeren. Tuurlijk is ie veel waard en tuurlijk is ie snel. Maar je hoeft niet perse altijd met dat ding te knallen, alleen maar omdat er een S54 in ligt. Gewoon lekker burgelijk toeren is ook prachtig.
Een GT is ook leuk (waar denk je dan aan concreet?), maar zul je niet zo snel pakken als fun auto, en gaat denk ik vervelen op den duur.
- MartijnGizmo
Is het misschien een idee om een keer een dagje op pad te gaan met iemand als Dennis, en zo een beetje meer vertrouwen in de auto te krijgen?
- Macboy
Wat een geweldig verhaal Niels en heerlijk om er zo bij te mogen zijn. Fantastisch als mensen zo de tijd nemen om even een mooi verhaal te schrijven zodat we het echt mee kunnen beleven. Moeten nog maar afwachten hoe Tom dat gaat doen met zijn Macan... misschien beter als ik mee ga...
Ja en dan dit stukje autoproza kippevel gewoon
Respect ook hiervoor heren
Ja en dan dit stukje autoproza kippevel gewoon

Niels schreef: 14 feb 2018, 00:24 anyway..... ik draaide de snelweg op en ineens gaat het verkeer om mij heen gewoon te langzaam en dat terwijl ik geen vol gas geef en ook al geen 8000rpm draai. Stukje bij beetje als er wat temperatuur in komt en ik wat vertrouwen krijg ga ik wat steviger op het gas in 4 en 5. Het snerpende gehamer uit het luchtfilterhuis is een waar lust voor mijn oor, wat een beul, wat een kanon denk ik bij mezelf. Bij elke andere auto waarbij je in vijf of zes gas bij geeft dan maakt het niet uit of dat dan meer gas bij is, 3/4 of vol, de versnelling wordt niet meer anders. Bij de S54 is dat anders, een beetje gas bij in 5 resulteert in een beetje meer acceleratie, veel meer gas bij resulteert in veel meer acceleratie en vol gas bij resulteert in een snerpende en hamerende 6 cilinder die hele serieuze stappen maakt naar snelheden die niet goed meer zijn voor behoud van je rijbewijs.
Respect ook hiervoor heren

Niels schreef: 14 feb 2018, 00:24 De technische verslagen van Nick en Wout op het forum brengen natuurlijk hoge verwachtingen met zich mee maar het laat zich moeilijk beschrijven wat voor auto ik aantrof. Simpelweg heeft de M-Coupe nog niet in deze staat verkeerd sinds mijn aanschaf. Er is meer dan de puntjes op de i gezet, de mannen zijn echt veel verder gegaan dan dat ik had verwacht en had gehoopt. Natuurlijk was de communicatie goed in het voortraject, ook heb je ze al je dierbare bezit toevertrouwd..... het wordt allemaal wel even waar gemaakt en zelfs meer dan dat. Geen mitsen en maren, geen openstaande restpunten, geen verassingen maar "gewoon" een auto ophalen die meer dan conform de afspraken klaar staat. Dit zijn de grootste liefhebbers die ik aan het sleutelen heb gezien. Genietend van de constructie, maximale waardering voor de wijze waarop het geengineerd is en gemotiveerd om het maximale eruit te halen. Heel bijzonder en heel fijn om mee te maken!
-
OnlineMartijn_bmw
Heel gaaf omschreven! echt wat een auto, en wat een behandeling super gewoon!
Ik was gister vrij en woon in Baarn.. had ik het geweten was ik ook even komen buurten
Ik was gister vrij en woon in Baarn.. had ik het geweten was ik ook even komen buurten

- Jan-Willem
Argumenten om de auto niet weg te doen,
Hele bijzondere auto, deze motor met deze kleur zijn er niet veel van.
Ik zelf was geen fan van deze kleur maar hoe meer plaatjes ik zie hoe meer ik het ga waarderen
Minder waard word die niet, al zou ik de auto wel zsm laten taxeren.
Met mijn semi oldtimer all risk verzekering ben ik minder kwijt dan met de WA + inzittende die ik daarvoor had.
Met de Z3M wielen met een paar frisse banden en een iets minder heftig onderstel word de auto minder "hardcore" dus kan je er ook meer van genieten als cruiser.
Lomp gas geven op een recht stuk met droog weer zal dan geen probleem moeten zijn
Hele bijzondere auto, deze motor met deze kleur zijn er niet veel van.
Ik zelf was geen fan van deze kleur maar hoe meer plaatjes ik zie hoe meer ik het ga waarderen

Minder waard word die niet, al zou ik de auto wel zsm laten taxeren.
Met mijn semi oldtimer all risk verzekering ben ik minder kwijt dan met de WA + inzittende die ik daarvoor had.
Met de Z3M wielen met een paar frisse banden en een iets minder heftig onderstel word de auto minder "hardcore" dus kan je er ook meer van genieten als cruiser.
Lomp gas geven op een recht stuk met droog weer zal dan geen probleem moeten zijn

-
Uitzoeken wat je nu écht wil.Niels schreef: 14 feb 2018, 23:47Verkopen en dan wat anders....tja waar begin je aan, wat is wijsheid?
Fris maken heeft niet weten te overtuigen. Jaloerse reacties heeft niet weten te overtuigen. Betrouwbaarheid.. geen issue. Rij eigenschappen, na je voorgenomen wijzigingen.. waarschijnlijk geen issue. Gretigheid motor/zelfbeheersing, probleem? De notie dat de wagen te bijzonder/waardevol is voor hoe je ermee zou willen rijden, probleem?