Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 14:53

Tom schreef: 25 jan 2018, 14:44 Ik denk dat dat niet voor iedereen geldt Wouter ;)
Ik heb 3/4 van mijn 2017 winst erin gestoken :angel:
Verder heb je helemaal gelijk, ik ging all-in op Witjes advies.
Vorige keer pakte dat (voor mij) ook goed uit met Stratis ...

Maar ik snap dat jij daar iets anders tegenaan kijkt :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 25 jan 2018, 14:57

dvh schreef: 25 jan 2018, 14:53
Maar ik snap dat jij daar iets anders tegenaan kijkt :tooth:
Uiteindelijk heb ik (overall) met Stratis winst gepakt, slechts een kleine 1000 euro :) Het grootste deel iets te vroeg verkocht natuurlijk maar dat blijft een gok.
Ik zie hier ook wat mensen die nieuw zijn in crypto en dan ECC kopen... dat is wel een forse gok. Een lijst van 2000 alt's en tientallen ICO's per maand, en dan één kleine alt adviseren om mee te beginnen.

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 15:00

Is ook een gok. Aan de andere kant. Als maar genoeg mensen die gok durven nemen... dat is uiteindelijk het hele plan.
Want hoe goed iets ook is. Als niemand geinteresseerd is er ook maar een euro in te stoppen...

Maar het leven is een gok. Niet meedoen geeft 2 zekerheden. Je verliest niks (meer dan je toch al doet) , maar je wordt er ook nooit een euro wijzer van.

Als ik brillen in ga kopen op de beurs, is het ook een gok dat het goed gaat lopen.
Wanneer ik mijn centen op mijn bankrekening laat staan, kost het alleen maar geld.
Huizenmarkt is ook vrij onstabiel gebleken. Heeft ook meer gekost dan dat het opgeleverd heeft.
Ja, huidige huis heeft overwaarde, maar zit vast in stenen. Moet maar zien dat ik er dat nog uithaal tzt bij verkoop.

Crypto heeft tot op heden gewoon geld opgeleverd.
Why not, gewoon doen.

Ik vind het ook gewoon leuk om te doen en te volgen. Als ik het niet leuk vond, en het puur om het rendement zou doen.. dan deed ik het denk ik niet. Keihard verliezen is nooit leuk... Maar zolang dat niet aan de orde is , ga ik er vrolijk mee door tot ik het niet meer leuk vind :-)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2018, 15:07

Hoe goed bedoeld het dan ook is, er worden hier muntjes gepusht en er loopt jan en alleman mee. Of het nou is om je eigen muntjes te pushen (kansloos), gedeelde smart is halve smart of gedeelde vreugd is dubbele vreugd, je loopt het risico dat mensen je later de eerste 2 motieven aanwrijven. Om die schijn niet tegen te hebben zou ik iets Neutraler posten. Een tip is 1 ding maar hier gaat het we erg ver soms.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2018, 15:09

tomgtr schreef: 25 jan 2018, 15:07 Hoe goed bedoeld het dan ook is, er worden hier muntjes gepusht en er loopt jan en alleman mee. Of het nou is om je eigen muntjes te pushen (kansloos), gedeelde smart is halve smart of gedeelde vreugd is dubbele vreugd, je loopt het risico dat mensen je later de eerste 2 motieven aanwrijven. Om die schijn niet tegen te hebben zou ik iets Neutraler posten. Een tip is 1 ding maar hier gaat het we erg ver soms.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens. :)

Daarom mijn oprechte vraag over RLC een paar pagina's terug, helaas ondergesneeuwd door het ge-dagdroom over ECC. :)

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 15:10

tomgtr schreef: 25 jan 2018, 15:07 e loopt het risico dat mensen je later de eerste 2 motieven aanwrijven
Ook eens.
Echter post ik hier puur vanuit mijzelf. Niet bedoeld om DF's geld uit hun zakken te troggelen :-)
Dat dat maar even duidelijk mogen zijn.

Dus DF'ers, zie mijn posts hier niet als financieel advies. Ik heb er de ballen verstand van en ik doe gewoon maar wat.
Alles wat je doet is gewoon op eigen risico :coffee: :angel: :duck:

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jan 2018, 15:12

tomgtr schreef: 25 jan 2018, 15:07 Hoe goed bedoeld het dan ook is, er worden hier muntjes gepusht en er loopt jan en alleman mee. Of het nou is om je eigen muntjes te pushen (kansloos), gedeelde smart is halve smart of gedeelde vreugd is dubbele vreugd, je loopt het risico dat mensen je later de eerste 2 motieven aanwrijven. Om die schijn niet tegen te hebben zou ik iets Neutraler posten. Een tip is 1 ding maar hier gaat het we erg ver soms.
Ik vind het wel vermakelijk. Iedereen is er zelf bij toch? :lol:

Komop, we gaan naar de mooooooooooooooon!

[half uurtje later...]

Komop jongens, nu inslaan, hij staat laaaaaaaaaaaaaaaag!

:coffee:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2018, 15:14

Tja zolang Witje nog geen review/pics van z'n GT3 heeft, weet ik 't allemaal zo net nog niet... :P

ADV

Bericht door ADV » 25 jan 2018, 15:17

Maar we beseffen ons toch allemaal (hoop ik) dat niemand hier garanties doet.. Ik heb ook XRP gekocht op advies van een collega.. nu hem er een beetje mee pesten is leuk, maar uiteindelijk is het mijn eigen risico en eigen keuze dat ik erbij instap.

Zolang iedereen maar beseft dat het uiteindelijk je eigen keuze is en dus ook je eigen gok/investering (afhankelijk van hoe je hebt ingelezen) is het toch ook aan iedereen zelf of je nu inlegt of niet? Ik vind het een beetje jammer dat er "opmerkingen" met een wat "zure ondertoon" worden gemaakt naar een aantal die "gewoon" enthousiast zijn en wat "tips" geven.

Anyway hoppa, to the moon met die ecc

martll

Bericht door martll » 25 jan 2018, 15:20

Toegevend, ik ben ook ingestapt in ECC vanwege dit forum. Anders had ik er nog nooit van gehoord (of alleen de stijging gisteren gezien). De informatie die hier gedeeld wordt, vind ik zelf zeer waardevol. Voornamelijk de linkjes en de tips. Soms zie je door de bomen het bos niet meer met al die coins als er dan een aantal worden uitgelicht hier kan je daar weer op inlezen.

JP

Bericht door JP » 25 jan 2018, 15:20

Als we gaan, gaan we met z'n allen ! :blink:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2018, 15:27

Sorry Arjan, totaal geen zure reactie. Als het me zou boeien of er iets van zou weten kan ik echt wel wat van die muntjes kopen. Als over een tijdje iedereen die dat wel doet hier in een droomauto rijdt, top! Geloof me, ik ben niet zuur, het is mijn keuze dit niet te doen, en heb er ook geen energie voor. Ik zie echter wel wat mensen die een tikkeltje doorslaan hier, en dat vind ik een beetje zorgelijk. Maar mischie ben ik ouderwets. Of oud en heb ik dit zelf allemaal al een keer om me heen gezien. En neem Alt en Robin, die kunnen zich nog de Tulpenmania herinneren.

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2018, 15:30

tomgtr schreef: 25 jan 2018, 15:27 Sorry Arjan, totaal geen zure reactie. Als het me zou boeien of er iets van zou weten kan ik echt wel wat van die muntjes kopen. Als over een tijdje iedereen die dat wel doet hier in een droomauto rijdt, top! Geloof me, ik ben niet zuur, het is mijn keuze dit niet te doen, en heb er ook geen energie voor. Ik zie echter wel wat mensen die een tikkeltje doorslaan hier, en dat vind ik een beetje zorgelijk. Maar mischie ben ik ouderwets. Of oud en heb ik dit zelf allemaal al een keer om me heen gezien. En neem Alt en Robin, die kunnen zich nog de Tulpenmania herinneren.
754 Bonifatius bij Dokkum vermoord (was ik bij)

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 15:30

Volgens mij Alt de wereldoorlog zelfs nog.. toen was het ook bar..
:kikker:

Maar laten we eerlijk zijn.
Meeste DF'ers verdienen wat meer dan modaal. Met andere woorden. Ze begrijpen het wel.
Maar laten we nou niet doen of we altijd financieel verstandige keuzes maken.

Een auto kopen van een ton, en 3 jaar later inruilen voor 45k.. Gewoon 55k weggooien.
Doen we 'allemaal' .. Vinden we heel normaal. Hoort erbij.

Steek een paar k in crypto, en je wordt voor gek verklaard.
Snap jij het nog?

Laatst gewijzigd door dvh op 25 jan 2018, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2018, 15:32

dvh schreef: 25 jan 2018, 15:30 Volgens mij Alt de wereldoorlog zelfs nog.. toen was het ook bar..
Tulpenmania is dus niet tulpenbollen eten, want geen ander'voedsel' in Hongerwinter '44/''45 he even voor de duidelijkheid....

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jan 2018, 15:34

Nee de verhalen van mijn vader horend, er was weinig tulpenmania bij hem.

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 15:35

Robin schreef: 25 jan 2018, 15:32
dvh schreef: 25 jan 2018, 15:30 Volgens mij Alt de wereldoorlog zelfs nog.. toen was het ook bar..
Tulpenmania is dus niet tulpenbollen eten, want geen ander'voedsel' in Hongerwinter '44/''45 he even voor de duidelijkheid....
Die waren kei-blij met die tulpenbollen.. Snap niet dat mensen zo negatief erover doen... :bag: :mrgreen:
* rent weg *

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2018, 15:37

ADV

Bericht door ADV » 25 jan 2018, 15:40

Ow helemaal niet op jou persoonlijk gericht Tom! Er ligt, niet perse bij jou of iemand anders persoonlijk, zo'n gevoel op van: "ecc is alleen maar een hype en je bent dom als je zomaar meeloopt" of "je moet niet gokken, dat is slecht".. of dat is dan hoe ik het opvat.. Uiteindelijk is investeren/beleggen/crypto whatever altijd een gok, en je kan je nog zo inlezen, vertrouwen hebben in een concept, maar dat wil niet zeggen dat jij ook maar iets van invloed hebt op het succes van datgene..

Peter omschreef het al eerder, als je je druk maakt om het geld dat je evt verliest bij zo'n gok, dan heb je er teveel inzitten.

bartb

Bericht door bartb » 25 jan 2018, 15:43

///Joost schreef: 25 jan 2018, 15:12
Ik vind het wel vermakelijk. Iedereen is er zelf bij toch? :lol:

Komop, we gaan naar de mooooooooooooooon!

[half uurtje later...]

Komop jongens, nu inslaan, hij staat laaaaaaaaaaaaaaaag!

Ik vind het ook wel vermakelijk, ook ben ik van mening dat je er niet tot aan je nek in moet zitten. Het kan ook net zo goed allemaal onderuit gaan en dan heb je niks.
Maar volgensmij heeft iedereen hier wel het verstand om dat niet te doen.

En verder to the moon met het hele spul :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2018, 15:44

ArjandeV schreef: 25 jan 2018, 15:40 Ow helemaal niet op jou persoonlijk gericht Tom! Er ligt, niet perse bij jou of iemand anders persoonlijk, zo'n gevoel op van: "ecc is alleen maar een hype en je bent dom als je zomaar meeloopt" of "je moet niet gokken, dat is slecht".. of dat is dan hoe ik het opvat.. Uiteindelijk is investeren/beleggen/crypto whatever altijd een gok, en je kan je nog zo inlezen, vertrouwen hebben in een concept, maar dat wil niet zeggen dat jij ook maar iets van invloed hebt op het succes van datgene..

Peter omschreef het al eerder, als je je druk maakt om het geld dat je evt verliest bij zo'n gok, dan heb je er teveel inzitten.
Ook duidelijk, maar ik denk dat dat logische reacties zijn tov de positieve tendens hier?
Ik had echt het idee dat mensen dachten je met €500 een leuke E46 M3 kon halen over een korte tijd. Wat Knot vanochtend al zei dus.

Zo kwam het iig bij mij over, sorry. :wink:

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jan 2018, 15:49

Ik blijf het ook volgen hoor, en ik vind het erg interessant allemaal. Ik zou alleen graag wat meer horen over andere coins. Wordt er door de active DF'ers ook nog ergens anders mee gespeeld? Het wordt een beetje BCC in het klein hier zo langzamerhand.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2018, 15:52

///Joost schreef: 25 jan 2018, 15:49 Ik blijf het ook volgen hoor, en ik vind het erg interessant allemaal. Ik zou alleen graag wat meer horen over andere coins. Wordt er door de active DF'ers ook nog ergens anders mee gespeeld? Het wordt een beetje BCC in het klein hier zo langzamerhand.
Nog maar een keer dan:
Robin Hartog schreef:Kwam trouwens nog een ander interessant project tegen dat al in een wat verder stadium is dan ECC: iExec RLC. Een soort marktplaats voor de Blockchain. Prijs nu op +/- EUR. 2,23. Redelijk weinig van in omloop + totale hoeveelheid en al redelijke Market Cap.

Meer info: http://iex.ec/

https://coinmarketcap.com/currencies/rlc/
Daarbij bezit ik nog een beetje ICON (ICX), Siacoin, ben ik mij aan het verdiepen in Rentberry en vind ik VeChain ook nog steeds interessant.

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jan 2018, 15:59

Robin Hartog schreef: 25 jan 2018, 15:52

Nog maar een keer dan:
Robin Hartog schreef:Kwam trouwens nog een ander interessant project tegen dat al in een wat verder stadium is dan ECC: iExec RLC. Een soort marktplaats voor de Blockchain. Prijs nu op +/- EUR. 2,23. Redelijk weinig van in omloop + totale hoeveelheid en al redelijke Market Cap.

Meer info: http://iex.ec/

https://coinmarketcap.com/currencies/rlc/
Daarbij bezit ik nog een beetje ICON (ICX), Siacoin, ben ik mij aan het verdiepen in Rentberry en vind ik VeChain ook nog steeds interessant.
Dat ziet er interessant uit. Ik heb vluchtig eens de papers doorgekeken, maar vanavond maar eens verder inlezen. De coin heeft ook een mooie groei sinds begin dit jaar. Zo'n 350% in een maand, maar wel in een mooie lijn.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 25 jan 2018, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 25 jan 2018, 15:59

Robin Hartog schreef: 25 jan 2018, 15:52 ben ik mij aan het verdiepen in Rentberry
Ik in Halle Berry, maar daar moet geld bij:)

Plaats reactie