Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marc R

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Marc R » 25 jan 2018, 14:05

witje schreef: 25 jan 2018, 13:13 Ik heb wat info over de strategie van ECC op korte termijn gekregen, erg verrassend!

Zal er vanavond een beetje op terug komen maar er gaat i.i.g een hoop gebeuren.

Gaat ook om de vraag hoe te handelen na de website release...

Care to share? Dan kan ik nog ff snel wat omzetten zie je.....

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 14:05

///Joost schreef: 25 jan 2018, 13:54 Waarom hoor ik nooit de verhalen over lekkere winsten die daadwerkelijk ook uitgecasht zijn? Ik hoor alleen maar 100 miljoen keer "HODL!" en "Het gaat gebeuren nu!" en " Wacht maar, dit wordt echt knallen!" etc... Met de koerswisselingen van nu moeten er toch zeker al goede rendementen behaald kunnen zijn? Wordt er ook nog wel eens daadwerkelijk wat winst gepakt? Of gaan we allemaal wachten, om straks te zeggen "Had ik maar...(vul maar in)" ?

Kortom, wordt realisme vervangen door hebzucht?
Mweh, vorig jaar paar keer uitgekeerd. Toch best lekkere bedragen met relatief kleine inleg.
En je hoort Kees (nutkees) hier ook.. Die heeft gewoon een viper gekocht van z'n winst..
Ook Nick(toch?) die koopt een bmw 335 van z'n cryptomuntjes..

Dus je leest eroverheen denk ik.

Punt is, op het moment dat je uitkeert, lig je out of the game. Je munitie is verschoten. Want je koopt niet zomaar je vroeg ingekochte muntjes laag weer zo laag terug. Met andere woorden. Je moet een ander paard zoeken om op te wedden. Er lopen er genoeg rond. Maar winnaars zijn er niet zoveel.

Degene die een winnaar beet denken te hebben houden het vaak nog wat langer vast..
En waar hebben we het over? Ik heb een aantal duizenden euro's erin zitten.. Ook al crasht de handel.. dan ben je wellicht de helft kwijt.. want helemaal weg is het nooit. En in feite is het ook nog allemaal winst van de vorige keer.. geld wat ik met werken niet verdiend heb.. Dus ik laat het gewoon eens lekker staan. En dan zien we gewoon wel.

Beetje GTST... beetje ouwehoeren hier over crypto.. Beetje drama.. beetje fantaseren.. leuk toch ? :-)

WJ

Bericht door WJ » 25 jan 2018, 14:06

Ik heb een (voor mij) aardig bedrag gecasht. Ik heb niet hele beste jaren kwa werk achter de rug en daardoor wat achterstanden. Mijn 7~800euro waar ik mee begonnen ben vorig jaar heeft er voor gezorgd dat ik na de grote December knaller in januari heb weggewerkt wat me anders 2~3 jaar gekost had.
Ik heb nu ook niet zo heel veel meer in Crypto zitten, wil het wel weer langzaam gaan opbouwen. :)

Dat geld was op een gegeven moment ook nog maar iets van 250euro waard in muntjes, en toen ben ik gewoon serieuzer in gaan lezen, niet te bang gaan zijn voor dipjes, (geen paniek voetbal) en mee gedaan met een mooie ico. En toen na december stond er een bedrag met 4nullen. :)

Al voelt het eigenlijk meer als een kleine prijs winnen bij de staats :P

mark123

Bericht door mark123 » 25 jan 2018, 14:07

///Joost schreef: 25 jan 2018, 13:54 Waarom hoor ik nooit de verhalen over lekkere winsten die daadwerkelijk ook uitgecasht zijn? Ik hoor alleen maar 100 miljoen keer "HODL!" en "Het gaat gebeuren nu!" en " Wacht maar, dit wordt echt knallen!" etc... Met de koerswisselingen van nu moeten er toch zeker al goede rendementen behaald kunnen zijn? Wordt er ook nog wel eens daadwerkelijk wat winst gepakt? Of gaan we allemaal wachten, om straks te zeggen "Had ik maar...(vul maar in)" ?

Hoezo? Witje heeft toch al een Z4 gekocht van crypto geld? En ik zag nog een 335d langskomen (deels) van crypto. Volgens mij wordt er wel degelijk links en rechts wat cash/winst uitgetrokken.

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 14:07

Niels schreef: 25 jan 2018, 14:05 30SAT! Buy de dip!

Dotcom 2.0 is volgens mij in de maak betreffende crypto.....
22-1 hadden we ook al zo'n mooie dip. Wat gebeurde er toen ? ;-) :hot:

Nickvl
Auto: E81 130I

Bericht door Nickvl » 25 jan 2018, 14:09

Waar ik dan tegenaanloop als ik zie dat ze weer op 30sat staan, gistermiddag alles verkopen voor 37sat en vandaag weer de hele boel terugkopen met 300k gratis ECC, of duizend euro in je zak. Niemand kan voorspellen maar man wat zou dat een goede zet geweest zijn... :whistle:
Laatst gewijzigd door Nickvl op 25 jan 2018, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Bericht door JdBn » 25 jan 2018, 14:09

martll schreef: 25 jan 2018, 14:03 Ik zou graag een verhaal willen delen over lekkere winsten maar heb niet echt noemenswaardige winst. Ben december ingestapt (op de dip nadat de BTC op zijn piek zat). Helaas zat deze dip ook hoger dan waar de BTC nu staat. ETH te laat ingestapt (niet rond de 500 euro gekocht) en nu is alle hoop gevestigd op de altcoins en hodlen met BTC en ETH.
Ik heb met BTC op een haar na 20k winst gehad in een maand tijd, een maand later was alles weer verdampt :lol: Wilde eigenlijk de inleg eruit halen bij 20k winst maar bij 19900 ofzo donderde de boel in elkaar en herstelde eigenlijk nooit meer..

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 14:16

Nickvl schreef: 25 jan 2018, 14:09 Waar ik dan tegenaanloop als ik zie dat ze weer op 30sat staan, gistermiddag alles verkopen voor 37sat en vandaag weer de hele boel terugkopen met 3k gratis ECC, of duizend euro in je zak. Niemand kan voorspellen maar man wat zou dat een goede zet geweest zijn... :whistle:
Ja maar 1000,- vind ik allemaal niet zo spannend :-)
Gaat mij om de aantallen die ik momenteel in bezit heb.

Vorig jaar ging ik ook wat meer voor de korte termijn. Soms werkte dat goed, soms had je er niks aan of schoot je er zelfs bij in.
Over een jaar gezien, had ik beter alles kunnen hodlen :-) Gewoon niet teveel naar kijken. Je mist de ups, maar ook de downs.. over het algemeen eindig je hoger dan wanneer je gekocht hebt.

Nu ook, flinke dip. van 38 naar 29... heb op 21 gekocht... staat nog steeds hoger.
Bitcoin is gewoon aan het jojo'en.. Zolang die niet stabiliseert/gaat stijgen trekt het heel de markt met zich mee.

Want buiten ECC, ligt alles gewoon op z'n gat.
Alles doet elke dag een +10% , om vervolgens weer -10% te gaan..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jan 2018, 14:17

dvh schreef: 25 jan 2018, 14:07
Niels schreef: 25 jan 2018, 14:05 30SAT! Buy de dip!

Dotcom 2.0 is volgens mij in de maak betreffende crypto.....
22-1 hadden we ook al zo'n mooie dip. Wat gebeurde er toen ? ;-) :hot:
Ik heb het niet over een dipje David. Kijk alleen al eens naar alle nog te introduceren ICO’s die er aankomen. Er zit ook gewoon zoveel shit tussen. Uiteindelijk wordt het een markt die te weinig vertrouwen heeft op een bepaald punt vermoed ik. Kunst is om vervolgens de Yahoo’s en Amazon’s te herkennen. Niettemin denk ik wel aan uitstappen op een bepaald punt als ik denk dat de markt te overspannen wordt om vervolgens (veel) later weer in te stappen.

Het blijft koffiedik kijken en het is een markt wereldwijd die geen vergelijkbare kent dus....

dvh

Bericht door dvh » 25 jan 2018, 14:17

Klopt.
Zoals ik al zei, alles ligt momenteel op z'n gat. Het is ook gewoon nog maar januari. We zullen erdoorheen moeten.
Ga lekker wat brillen maken.. kijk wel weer in betere tijden ^^

Marc R

Bericht door Marc R » 25 jan 2018, 14:19

Brillen zit ook n mooie marge op, aldus mijn buurman die 2 Pearle zaken heeft ;-)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 jan 2018, 14:20

Tja, over dat cashen. Ik kan nu ook wel cashen, dan kan ik daarmee ook een leuke nieuwe auto kopen met het rendement. Maar ik heb geen nieuwe auto nodig en ik heb het geld ook niet direct nodig. Mijn doelstelling vanaf het begin was en is om ineens de hypotheek van m'n woning af te lossen.

En zolang ik denk dat crypto's nog wel verder gaan stijgen blijf ik mooi zitten en haal er voorlopig geen cent uit. Dus nee, daarom van mijn kant nog geen 'cash' post.

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jan 2018, 14:23

Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook fan van het hele cryptogebeuren en puur info aan het vergaren en een beetje de kat uit de boom aan het kijken. Ook veel video's op YT aan het kijken en daar zie je toch wel dat de meesten die er echt diep in zitten een breed portfolio hebben. Zo valt het me op dat hier iedereen inzet op ECC (voorheen Stratis) en op bijv. Fok is het VEN wat helemaal hot is. Daar wordt amper over ECC gesproken. Op YT is het weer anders. Ik heb het idee dat iedereen elkaar maar wat op zit te naaien en achterna loopt, no offense, vandaar mijn scepsis. Dat is leuk tot een bepaalde hoogte, maar als er duizenden euro's in worden gestoken, waar ligt dan de grens voor realisme?

Persoonlijk zit ik er aan te denken om puur voor BTC en ETH te gaan (wellicht icm een paar subtoppers), omdat de kleinere alts veel te volatiel zijn. Dat is BTC ook, maar daar kun je nog redelijkerwijs vertrouwen in hebben dat deze uiteindelijk herstelt, het HODL principe dus. Ik besef dat er dan geen GT3 komt binnen 1 of 2 jaar, maar als crypto de teokomst heeft, lijkt het me wel de beste belegging voor lange termijn, zonder te daytraden.

ErikS

Bericht door ErikS » 25 jan 2018, 14:29

Ik denk dat dat komt omdat we allemaal potentie zien. Nutkees heeft er n viper van gekocht. Witje al 2 bmw's, er is een m4 cabrio onderweg. Een 335xd touring.... En dat zijn er maar een paar op dit forum.

Misschien het geld nog niet nodig?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 jan 2018, 14:32

Zo sta ik er ook in Joost. Ik ben ook geen daytrader. Dat kost me veel te veel tijd. Ik zit er voor de long term in (minstens enkele jaren). Ik heb daarom ook gekozen voor de 'sterke' munten als BTC (en BCH na de fork), ETH en LTC. Grootste communities, beste miningnetwerk en infrastructuur en meeste bekendheid. Naar mijn mening gewoon het meest betrouwbaar voor de lange termijn. Misschien niet spectaculair met gigantische waardestijgingen per dag/week zoals bepaalde alts maar daar kies ik bewust voor.

Verder nog een deel in Stratis en nu ECC, mede door witje en DF. Dat is meer het deel om mee te spelen. Potentiëel grotere winsten maar ook een groter risico. Als het omhoog schiet is het zeer cool, als het niet het rendement haalt wat hier geschetst wordt is het ook geen probleem. Het grootste percentage zit in de genoemde grote munten.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2018, 14:34

Zoals hierboven genoemd natuurlijk alle voorbeelden (met nog Walter en zijn M4 als extra voorbeeld). Maar dan nog; ik sta nu op dik twee tot driehonderd procent winst, maar dat gaat alsnog maar om een paar honderd euro. Waarom zou ik het eruit halen als ik het gevoel heb dat het nog meer kan groeien (en tot op heden daar nog steeds gelijk in heb gehad)? Zo is het ook. Ik snap je scepsis wel, maar er zijn inmiddels zoveel voorbeelden.. :)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 jan 2018, 14:37

///Joost schreef: 25 jan 2018, 14:23 Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook fan van het hele cryptogebeuren en puur info aan het vergaren en een beetje de kat uit de boom aan het kijken. Ook veel video's op YT aan het kijken en daar zie je toch wel dat de meesten die er echt diep in zitten een breed portfolio hebben. Zo valt het me op dat hier iedereen inzet op ECC (voorheen Stratis) en op bijv. Fok is het VEN wat helemaal hot is. Daar wordt amper over ECC gesproken. Op YT is het weer anders. Ik heb het idee dat iedereen elkaar maar wat op zit te naaien en achterna loopt, no offense, vandaar mijn scepsis. Dat is leuk tot een bepaalde hoogte, maar als er duizenden euro's in worden gestoken, waar ligt dan de grens voor realisme?

Persoonlijk zit ik er aan te denken om puur voor BTC en ETH te gaan (wellicht icm een paar subtoppers), omdat de kleinere alts veel te volatiel zijn. Dat is BTC ook, maar daar kun je nog redelijkerwijs vertrouwen in hebben dat deze uiteindelijk herstelt, het HODL principe dus. Ik besef dat er dan geen GT3 komt binnen 1 of 2 jaar, maar als crypto de teokomst heeft, lijkt het me wel de beste belegging voor lange termijn, zonder te daytraden.
Dat zie je hier ook, ik volg het met enige verbazing. Ik hoop voor eenieder dat de torenhoge verwachtingen uitkomen, niets is onmogelijk, maar vind dat een aantal hier wellicht wat weinig realistisch zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jan 2018, 14:38

Ik heb sinds mei '17 Stratis en ben al 'n keer dik uit eten geweest bij de Mac:)

Tom

Bericht door Tom » 25 jan 2018, 14:41

Inderdaad Joost. De realiteitszin is soms volledig weg. Volgens mij waren er al meerderen die binnen een kwartier ECC hadden gekocht na het eerste bericht van witje. Dan weet je dus helemaal niet wat je hebt gekocht, naar wie het geld gaat, etc. om vervolgens van Lambo's te dromen. Absurd, het verstand van een kleuter. Een diverse portfolio van populaire munten lijkt mij ook veiliger, dat groeit wel door mits de totale marketcap blijft groeien. Daarnaast met een klein deel wat kleine munten waar je in gelooft. Met die kleine munten kun je een klapper maken, zoiets kan tig keer over de kop gaan (idem met ECC, ook die kan inderdaad ineens een klapper maken).

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 jan 2018, 14:43

Ach, over die duizenden euro's.... dat is ook maar net hoe je het bekijkt. Ik heb bijvoorbeeld ECC gekocht door Bitcoin Gold weg te doen. Die Bitcoin Gold had ik dan weer 'gratis' gekregen na een fork. Dus op papier is het een leuk bedragje, in de praktijk heb ik geen euro aan fiat-geld in ECC gestoken.

edit Tom hieronder: daar heb je denk ik gelijk in. ;)
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 25 jan 2018, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 25 jan 2018, 14:44

Ik denk dat dat niet voor iedereen geldt Wouter ;)

witje

Bericht door witje » 25 jan 2018, 14:45

Advies voor nu kopen onder de 30 en reactie op website afwachten!

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jan 2018, 14:48

Inderdaad Tom. Zo zag ik gisteren een video van DataDash, een van de meer populaire YT channels over crypto. Hij zei het volgende: "Als je investeert, doe dan eerst goed onderzoek. Investeer in een project waar je in gelooft. Ik spreek wel eens met 'investeerders' in crypto en het blijkt na een paar minuten dat die dan niet eens weten wat blockchain uberhaupt precies is. Dan ben je niet aan het investeren, dan ben je aan het gokken. En met gokken gaat het vaak mis."
Exact wat ik op meedere fora zie. Er wordt veel gegokt en niet geinvesteerd. Ik hoop van ganse harte voor die mensen dat het goed gaat, maar tegelijkertijd is de hype zo groot, dat af en toe een stapje terug doen nog niet eens zo slecht is.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jan 2018, 14:49

Wouter81 schreef: 25 jan 2018, 14:43 Ach, over die duizenden euro's.... dat is ook maar net hoe je het bekijkt. Ik heb bijvoorbeeld ECC gekocht door Bitcoin Gold weg te doen. Die Bitcoin Gold had ik dan weer 'gratis' gekregen na een fork. Dus op papier is het een leuk bedragje, in de praktijk heb ik geen euro aan fiat-geld in ECC gestoken.

edit Tom hieronder: daar heb je denk ik gelijk in. ;)
Op dit moment zit er bij mij ook geen "fiat-geld" in ECC, maar alleen winsten verkregen uit andere crypto's. Daarbij heb ik ook nog andere crypto's idd. De aannames in dit topic zijn soms best apart te noemen. :)

ErikS

Bericht door ErikS » 25 jan 2018, 14:52

Tom schreef: 25 jan 2018, 14:44 Ik denk dat dat niet voor iedereen geldt Wouter ;)
Ik heb ook wat Stratis daytrade winst toen omgezet in doge ed. Dat zit nou allemaal in ECC.

Weet je, ik heb ruim 80% Stratis in mn 'portfolio'. ECC is leuk, zit voor mij 450 euro speelgeld in. Een echte alles of niets gok. Maar gisteren was het al ruim 900 waard. Weet je, dat is wat mij betreft al prima. Is het morgen weg? Best....

Soort van de rood of zwart keuze. Ik vertrouw voornamelijk op Stratis als project, verder ook weinig zin om me in te lezen. Maar als een shitcoin als de DOGE al 10 cent kan worden...... Dan kan ECC dat ook. Als je alle mensen maar gek genoeg krijg om te investeren.... Leuk spelletje.

Plaats reactie