In de basis is het plan niet verkeerd, maar de regels zijn te slap (Maastricht) en of worden niet nageleefd/gemanipuleerd in eigen voordeel!!Tom schreef: 20 sep 2017, 20:06 In de basis vind ik de EU ook een goed plan, maar ik vraag mij af of het vertrouwen nog terug komt. Ik doe m'n best om ver vooruit te kijken, maar sinds de crisis zijn er aardig wat lijken uit de kast gekomen en is de EU aardig wankel. De UK stapt eruit, in Frankrijk zit de nodige onvrede (voor de EU geluk dat Macron gewonnen heeft, maar onvrede blijft daar broeien), hier in Nederland is het ook een agendapunt bij enkele politieke partijen. Mocht er nog een belangrijke economische motor uit de EU stappen, dan denk ik dat Duitsland ook soortgelijke bewegingen ziet, ondanks dat de zittende politiek daar groot voorstander is van de EU. En ondertussen blijft het immigrantenprobleem groeien, de ECB geld bijdrukken en de zuidelijke landen een bodemloze put.
DE basis is in dit geval een solide financieel fundament, de crisis heeft het zwakke punt genadeloos blootgelegd, wat momenteel volledig ontbreekt.
Vervolgens zijn de meest essentiële sturende monetaire instrumenten met de invoering van de Euro (De- en revaluatie) buiten werking gesteld, dit bij een reeds in aanvang financieel "non level playing field" !
Kortom; De vraag was niet of het het fout zou gaan, maar wanneer!