Juridisch advies: Toegestane maximum snelheid motorvoertuig met aanhanger??

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Rogerb
Auto: Bmw Z3 Coupe

Re: Juridisch advies: Toegestane maximum snelheid motorvoertuig met aanhanger??

Bericht door Rogerb » 16 jun 2017, 15:44

Martijn_bmw schreef: 16 jun 2017, 09:58 maar die boete klopt dan toch ook?

anders had je er een van 16 te hard gehad. (als ze uitgaan van max 80)

Ik bedoel ook aan te geven dat het gewoon 90 moet zijn volgens mij ;) waren 2 verschillende trajectcontroles en beide waar ik na een correctie ergens rond de 96 zat, 2 boetes bij elkaar zaten ergens rond de 100 euro.

*edit* Door deze boetes werd gelijk mijn vraag beantwoord of de trajectcontrole onderscheid maakt tussen aanhanger en personenauto :mrgreen: Rijd meestal zo rond de 100 op de teller.

FDD

Bericht door FDD » 01 jul 2017, 22:39

Ik rijd regelmatig met een combinatie welke je maximaal mag rijden op BE rijbewijs: 7450 KG totaal gewicht.

Zit er tacho in rijd altijd net als vrachtwagens 89 op de tacho en nog nooit een boete gehad.

Erg vreemd allemaal, lijkt me sterk dat jij die boete echt moet betalen. Wel zijn de regels soms erg onduidelijk

NSXRS

Bericht door NSXRS » 03 jul 2017, 11:30

En ja hoor, mijn bezwaar is verworpen.

Uit de motivatie voor verwerping blijkt wel dat er totaal niet naar het verweer gekeken is, want daaruit blijkt juist heel duidelijk dat ik gelijk heb.
(ik had aangegeven dat op een (auto)snelweg de toegestane maximumsnelheid met aanhanger 90 Km/u is en dat de rijksweg N11 een een autoweg is)

Tekst motivatie voor verwerping:
- snelheidsovertreding is geconstateerd op rijksweg N11

- u stelt dat u niet wist welke maximum snelheid van toepassing was..........
NEE, ik heb aangegeven dat ik daar 90 mocht, onjuiste max snelheidslimiet is toegepast!!

- buiten de bebouwde kom op andere wegen dan (auto)snelwegen mag niet harder mag worden gereden dan 80 km/u
DAT GAF IK TOCH JUIST OOK AAN!! de N11 is een autoweg, dus daar geldt de 80Km/u niet, daar mag je 100, met aanhanger 90!!

Gebeld met cjib,
Telefonist moest even inlezen en gaf mij daarna gelijk, klopt niet, maar... is niets aan te doen, ik moet beroep instellen bij de kantonrechter, u zal dan....als het goed is... wel gelijk krijgen...

Wat een ambtelijke tijdverspilling, ik krijg overduidelijk ten onrechte een bekeuring, bezwaar wordt niet eens naar gekeken en bij telefoneren blijkt dit overduidelijk maar kan nu niets aan gedaan worden, ik moet toch beroep indienen om mijn overduidelijke gelijk te krijgen.

Zijn er voor dit soort overduidelijke juridische misstappen/dwalingen schadevergoedingen te claimen ter dekking van al mijn als gevolg hiervan zinloos bestede tijd en kosten?? want als daar een regeling voor bestaat, dan zal ik zeker een claim instellen!! Tips???
Laatst gewijzigd door NSXRS op 03 jul 2017, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 jul 2017, 11:32

Wederom: Macboy!

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 03 jul 2017, 12:56

Maar waarom heb je dan ook niet gelijk gebeld? Nu zit je in die male molen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 jul 2017, 17:37

Idd nu zou ik macboy inschakelen! Wat een idioten...

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 04 jul 2017, 18:10

Is het niet zo dat ieder bezwaar verworpen word en zodra je daarna nog de moeite neemt er pas daadwerkelijk mensen naar gaan kijken.
Dat is in ieder geval het idee wat ik krijg aangaande soortgelijke verhalen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 jul 2017, 18:14

Tegenwoordig wel volgens mij ja sinds je digitaal bezwaar moet indienen.

Voorheen moest dat per brief, duurde soms maanden maar dat kreeg je ook wel gewoon meteen gelijk als je bezwaar ook daadwerkelijk reeel was

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 jul 2017, 00:13

Is niet van de digitale tijd dat bezwaren gericht aan de officier niet gelezen worden...kan er over mee praten. In de rechtzaal wordt dan door de officier het ten laste gelegde alsnog terug getrokken, voordat er iets gezegd hoeft te worden....

Verhaal halen? Vergeet het maar...

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 05 jul 2017, 00:24

NSXRS

Bericht door NSXRS » 05 jul 2017, 09:42

Dickh. schreef: 03 jul 2017, 12:56 Maar waarom heb je dan ook niet gelijk gebeld? Nu zit je in die male molen.
Omdat de ervaring is dat bij telefonisch contact met (semi)overheden ALTIJD gezegd wordt dat je schriftelijk moet indienen..
En het leek mij zo'n overduidelijke fout dat wel gecorrigeerd zou worden..NOT
Ergerlijk die logge instituten die de burger overduidelijk niet serieus nemen en bezwaren dus overduidelijk standaard afwijzen zonder te lezen, want motivatie afwijzing staan pertinente onjuistheden in, standaard verwijzing naar een opmerking in mijn bezwaar welke daar helemaal niet in staat.

Aangezien het een automatische vaste camera betreft, vraag ik mij inmiddels wel ook af hoeveel andere onterechte bekeuringen verstuurd zullen zijn..

NSXRS

Bericht door NSXRS » 05 jul 2017, 12:15

En inmiddels blijkt dat ik niet de enige ben..
Op Flitsservice staat topic van iemand die op zelfde plek door zelfde camera voor exact zelfde feit (en dus ook ten onrechte) bekeurd is..
https://forum.flitsservice.nl/wet-mulde ... 94019.html

NSXRS

Bericht door NSXRS » 05 sep 2017, 17:33

Na de op mijn bezwaarschrift ontvangen bespottelijke standaard afwijzing waar inhoudelijk niets van klopte, nu op mijn beroepschrift een briefje ontvangen van het OM:
......na nogmaals bestuderen van de stukken is besloten om de beschikking alsnog te vernietigen, ik hoef de boete niet te betalen, het volledige bedrag van boete+administratiekosten zal worden teruggestort.

Ik moet dan alleen even een bijgesloten antwoordkaart insturen waarop ik aangeef hiermee akkoord te gaan.
Hiermee wordt dan voorkomen dat deze zaak zal voor komen bij de kantonrechter.
Indien ik dat niet doe, dan moet de zaak alsnog worden aangemeld bij de kantonrechter.

GEEN toelichting waarom alsnog besloten is te vernietigen.. GEEN excuses voor de gemaakte fout.. GEEN reactie op mijn aangegeven schadeclaim wegens i.v.m. blunderen van CJIB door mij verspilde tijd en gemaakte kosten.
Zit mij af te vragen of ik kaart instuur of niet, of er een schadevergoeding uit te halen zal zijn, is vermoedelijk niet de moeite waard.

Inmiddels is gebleken dat dit met zekerheid vaker is gebeurd, wellicht nog steeds gebeurt want: toevallig kwam dit ter sprake bij iemand anders die hier in de buurt woont en ook met racetrailer rijdt: hij vertelde zo'n jaar geleden op dezelfde plaats met zijn trailer achter de auto ook voor eenzelfde snelheid overtreding bekeurd te zijn: te hard boven 80 onder 90 en hij toen betaald had in de veronderstelling dat je daar blijkbaar maar 80 mocht.

Conclusie lijkt zeer gerechtvaardigd dat met deze betreffende camera dus vaker en al lang onterecht bekeurd wordt voor auto's met trailer!

Ik denk dat ik dit maar eens ga melden bij de plaatselijke pers..

Rogerb
Auto: Bmw Z3 Coupe

Bericht door Rogerb » 05 sep 2017, 17:37

Hoewel begrijpelijk zou ik het toch zien dat je je gelijk behaald hebt, de rest is denk ik verspilde (negatieve)energie. Kaartje invullen en weer doorrrrr :df:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 sep 2017, 17:53

En wel een melding aan de pers, dat levert meer op dan zelf naar kanton gaan

Frank_Sch
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Bericht door Frank_Sch » 05 sep 2017, 18:00

Naar de pers vind ik geen verspilde energie. Wij betalen met zn allen dat gekneus, dus vinger op de zere plek leggen dan bestaat de kans dat er wat aan gedaan wordt.

WJ

Bericht door WJ » 05 sep 2017, 18:04

En zo heb je de grootste kans dat andere die ook benadeeld zijn er nog wat aan kunnen doen. (als ze het lezen)

Macboy

Bericht door Macboy » 05 sep 2017, 23:19

Je recht halen is in dit land soms erg moeilijk .... goed dat het toch gelukt is !

Pers inschakelen bij aantoonbaar verkeerd werkende camera zeker een goed idee.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2017, 18:56

Blijft bij mij trouwens een doorn in het oog hoe makkelijk in dit land de grooste criminelen vrij rond lopen door een kleine vorm fout of een stukje gebrek aan bewijs maar zodra je iets met de auto hebt gedaan of soms dus zelfs niet eens gedaan maar door justitie vermeend dat je het gedaan hebt.... dan wordt je behandeld als een crimineel :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2017, 22:02

Vormfouten bestaan al lang niet meer zoals jij het bedoelt.

En stukje gebrek aan bewijs ? Of er is bewijs of er is geen bewijs. Niet stukje beetje bewijs !

Djessey

Bericht door Djessey » 07 sep 2017, 10:05

Stuur even een mailtje naar de redactie van autobahn! (broertje van geenstijl) die zullen dat wel smakelijk vinden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 sep 2017, 11:42

Kan ik me niet voorstellen dat er überhaupt maar iemand is dit wil publiceren. Alsof er geen ander nieuws is?

NSXRS

Bericht door NSXRS » 07 sep 2017, 12:51

Arthur schreef: 07 sep 2017, 11:42 Kan ik me niet voorstellen dat er überhaupt maar iemand is dit wil publiceren. Alsof er geen ander nieuws is?
Wellicht in het kader dat er naar alle waarschijnlijkheid al heel lang onterecht snelheidsovertredingen worden geregistreerd met deze flitspaal en daardoor foutieve beschikkingen aangemaakt (en vaak onterecht betaald), terwijl het onjuist functioneren van deze flitspaal gezien het feit dat inmiddels bewijsbaar 2 gevallen zijn geseponeerd, bekend moet zijn.
Vanuit CJIB/ OM wordt echter klaarblijkelijk niets wordt ondernomen om dit recht te trekken, gaat het onjuist bekeuren met deze flitspaal vermoedelijk gewoon door.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 sep 2017, 10:02

Lijkt me ook prima nieuwswaardig. Eigenlijk schandalig als we het niet eens nieuwswaardig vonden ...

Plaats reactie