330xd --> M140i --> ??

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: 330xd --> M140i

Bericht door idutchman » 14 aug 2017, 17:18

Inderdaad Amsterdam. En dan heb ik nog een hele goede deal met €200,- per/maand en een 15m2 vak met aan 1 kant muur (dus maar aan 1 kant een auto maar veel ruimte).

Geeft me wel een fijn gevoel, dat de auto altijd binnen staat. Droog en veilig 😉. Ik had het sowieso wel gedaan met de M140i (per 4 sept 2017 in bezit :D ). De inbraak was in de huidige F21 114i (2x).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Macboy » 19 aug 2017, 11:19

Rnd schreef: 12 aug 2017, 18:36 Mijn persoonlijke mening blijft dat ik het verschil tussen de M2 en de M140i minder groot vind dan ik verwachtte na alle verhalen en reviews. Is wel gebaseerd op mijn M140i met sperdiff.
Na alle verhalen en reviews zou je juist moeten concluderen dat het verschil tussen de M2 en M140i nihil is. De M2 heeft een beter onderstel en betere remmen en de M140i mist een sperdiff. Qua snelheid doen ze niet voor elkaar onder. De M2 is als geheel gewoon helemaal af. Dat zijn ook precies de verschillen die jij nu zelf constateert. Hoe kom je dan bij een andere verwachting zou ik dan wel willen weten ?

En al helemaal als je het prijsverschil erbij betrekt. De M140i is de bargain of the century. Mensen zijn er lyrisch over eigenlijk. De hardcore rijder en de echte liefhebber willen natuurlijk net dat beetje meer, die vinden hem nog iets te soft of te comfortabel en zijn bereid daarvoor meer te betalen. Die komen dan natuurlijk bij de echte M uit. Maar daarmee is toch meteen wel duidelijk (vanuit welke kant ik het dus ook beredeneer) dat de verschillen tussen die twee nooit heel groot waren.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 19 aug 2017, 11:30

Er staat inmiddels 8.000 km op. Auto is top, maar ik mis mijn 330d nog steeds. Dat rustige karakter met heel veel power onderin en langere wielbasis, beviel mij erg goed. 3-serie is ook gewoon wat meer auto. Nu zou ik de M140 weer in kunnen ruilen voor een diesel, maar met dat huidige milieubeleid is een nieuwe diesel geen optie om jaren vooruit mee te gaan. Ik denk aan een 440, maar wil niet meer dan 10k bijbetalen en dat lijkt niet mogelijk omdat de afschrijving al opgelopen is.

Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word :bag: . Die keuze is dus achteraf niet de juiste.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 19 aug 2017, 11:31

M2 werd 33k bijbetalen en nog steeds een raket. Ik moet gewoon weer een snelle sedan hebben voor dagelijks en er een trackday (Megane RS) auto naast. Voorlopig maar even doorrijden. Is geen straf natuurlijk.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2350
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Will F. » 19 aug 2017, 11:41

Zo te lezen zou ik een offerte voor een 440i laten maken. Of een jahreswagen (laten) zoeken.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Martijn_bmw » 19 aug 2017, 11:48

Rnd schreef: 19 aug 2017, 11:30 Er staat inmiddels 8.000 km op. Auto is top, maar ik mis mijn 330d nog steeds. Dat rustige karakter met heel veel power onderin en langere wielbasis, beviel mij erg goed. 3-serie is ook gewoon wat meer auto. Nu zou ik de M140 weer in kunnen ruilen voor een diesel, maar met dat huidige milieubeleid is een nieuwe diesel geen optie om jaren vooruit mee te gaan. Ik denk aan een 440, maar wil niet meer dan 10k bijbetalen en dat lijkt niet mogelijk omdat de afschrijving al opgelopen is.

Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word :bag: . Die keuze is dus achteraf niet de juiste.
Dat gevoel ken ik ook van mijn 335i het is de motor die je opzweept om steeds weer het gas in te stampen! Dus ik betwijfel of een 440i je dan gaat helpen... ik zou toch kijken naar een diesel dat milieu loopt zo hard niet zeker niet voor de meest moderne nieuwe diesels. Je kan toch zoeken naar eentje van max 1 jaar oud en 10k km?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Martijn_bmw » 19 aug 2017, 11:50

BMW 3 Serie 330D Aut. M-Pakket / Individual / Schuifdak / LE
http://link.marktplaats.nl/m1187962426? ... nt=app_ios
Ad

Kan je hier wellicht een leuke deal maken? Lijkt me de ideale opvolger voor jou als de 330d zo goed beviel

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 19 aug 2017, 12:17

Ik hoop in de nabije toekomst niet meer veel kilometers te hoeven maken. De relatief hoge wegenbelasting die door blijft tikken als hij stilstaat, is ook de reden waarom ik geen diesel meer zal nemen. Hoewel ik het liefste een 335d x-drive zou rijden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43156
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Arthur » 19 aug 2017, 12:34

3-serie sedan laatst goed bekeken, ik kan daar nl ook in zitten met een schuifdak. Toch trekt het mij niet echt, dan liever de touring. Maar een 4GC is eigenlijk de mooiste. Die twee kan ik alleen rijden zonder schuifdak.
NL is toch meer een stationcar land dan sedan land. Hoe verhoudt de GC zich, qua courantheid?
Ben jij wel meer een sedan liefhebber? Anders zou ik, als ik jou was, iid voor een GC gaan :-)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9065
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Joop » 19 aug 2017, 12:35

Rnd schreef: 19 aug 2017, 11:30 ...
Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word :bag: . Die keuze is dus achteraf niet de juiste.
Was voor mij ook de reden om de M235i te laten staan en toch voor een 4er coupe te gaan. Meer auto, meer rust... Ik hoef ook niet zo nodig ieder moment dwars de op- en afritten over, waar het autootje (M135i/M140i/M235i/M240i) wel een beetje om vraagt en toe uitdaagt.
Met de 435i/440i kun je ook gewoon ontspannen een blokje om en wanneer het moet kun je 'm wel bij z'n nekvel pakken om lekker te trappen. :df:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Martijn_bmw » 19 aug 2017, 12:40

Rnd schreef: 19 aug 2017, 12:17 Ik hoop in de nabije toekomst niet meer veel kilometers te hoeven maken. De relatief hoge wegenbelasting die door blijft tikken als hij stilstaat, is ook de reden waarom ik geen diesel meer zal nemen. Hoewel ik het liefste een 335d x-drive zou rijden.
Ah oké dan snap ik het! MRB is idd belachelijk op een diesel... dat vond ik ook een/het nadeel van mijn 318d belachelijke vaste lasten zonder 1km gereden te hebben

@arthur GC blijft nu nog erg hoog in prijs ik volg ze al een tijd en lijken nauwelijks te dalen... veel minder dan de 3 maar er komt ook volgend jaar een nieuwe 3 en de 4 is korter op de markt. GC is er pas sinds 2014 dus ik verwacht dat als ze "met bosjes" terug komen rond 2019 de prijzen wel flink zakken maar tot die tijd relatief weinig afschrijven.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 775
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: 330xd --> M140i

Bericht door BamiesGTA » 19 aug 2017, 13:36

Macboy schreef: 19 aug 2017, 11:19
Rnd schreef: 12 aug 2017, 18:36 Mijn persoonlijke mening blijft dat ik het verschil tussen de M2 en de M140i minder groot vind dan ik verwachtte na alle verhalen en reviews. Is wel gebaseerd op mijn M140i met sperdiff.
En al helemaal als je het prijsverschil erbij betrekt. De M140i is de bargain of the century. Mensen zijn er lyrisch over eigenlijk. De hardcore rijder en de echte liefhebber willen natuurlijk net dat beetje meer, die vinden hem nog iets te soft of te comfortabel en zijn bereid daarvoor meer te betalen.
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.

Dat vind ik overigens jammer op dit forum. Men is helemaal bmw gek en als je dan een beetje verder leest blijkt dat velen hier nooit iets anders hebben gereden dan BMW. Het is dus altijd vergelijken met.. BMW.. Vandaar dat men waarschijnlijk zo gek is van de 140i omdat bmw niks leukers/mooiers te bieden heeft buiten de M modellen om.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2292
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Godspeed » 19 aug 2017, 14:25

:popcorn:

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Robin » 19 aug 2017, 14:32

BamiesGTA schreef: 19 aug 2017, 13:36
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.
Zat auto's inderdaad leuker dan M140i rond 40/45k zoals:
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

En nog meer:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 330xd --> M140i

Bericht door romo » 19 aug 2017, 15:20

Ik snap dat uitnodigende karakter niet helemaal, van een auto dan wel te verstaan.

Een auto is een dood ding, heeft pas karakter als jij als bestuurder er iets mee doet, met een M2 draai ik net zo makkelijk rustige rondjes om de kerk, dan dat ik er mee rond plof.

Kortom; ik vind "het uitnodigende" niet een heel sterk argument in dezen.


Als het aan je eigen karakter ligt, dan kan je net zo goed een Oxazepam slikken.

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: 330xd --> M140i

Bericht door jottemj » 19 aug 2017, 15:45

Er zijn genoeg kenmerken die je aan een auto kan meegeven waardoor deze 'zenuwachtig' wordt;

-Pedaalresponse
-Demp/veer afstemming
-L-2-L stuurratio
-Wielbasis + stijfheid chassis
-Vermogensopbouw

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 330xd --> M140i

Bericht door romo » 19 aug 2017, 15:56

^Dat klopt, maar als dat zo zou zijn, dan had de pers er reeds driftig, in negatieve zin, over bericht.

Eigen input moet niet onderschat worden.

Nu heb ik toch redelijk in de M135 van Ilija kunnen rijden, ik vond het een verfijnde, gemoedelijke kar, die je lekker de sporen kon geven als IK dat wilde.

Een M140i is toch geen 488GTO?

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 19 aug 2017, 16:16

Nee, M140i is geen 488GTO, was dat maar waar. Comfortabele snelle 3-serie is gewoon meer wat voor mij. Past ook meer bij mijn leeftijd (46). Dit was een test om te zien of ik daily en rappe (kleine) auto kon combineren (in plaats van aparte circuit-auto die bijna nooit gebruikt werd). Was leuk probeersel, maar niet geslaagd.
Laatst gewijzigd door Rnd op 19 aug 2017, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 330xd --> M140i

Bericht door romo » 19 aug 2017, 16:18

OK, je eerlijkheid valt te prijzen, dan rest idd de conclusie dat deze auto niet geschikt is voor je.

Terug naar een diesel dan?

ps; ik kan me je teleurstelling zeer goed voorstellen, ik had ook een kater v.w.b. het stuurkarakter van de CGTS.


Inruilen.

A man's got to do what a man's got to do

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 19 aug 2017, 16:29

E90 was eigenlijk best wel een topauto. Dat elektronische stuurgebeuren zakt mijn broek ook van af en dat heeft nu elke auto. Ik blijf wel ff doorrijden met de M140i.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 775
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: 330xd --> M140i

Bericht door BamiesGTA » 19 aug 2017, 17:53

Robin schreef: 19 aug 2017, 14:32
BamiesGTA schreef: 19 aug 2017, 13:36
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.
Zat auto's inderdaad leuker dan M140i rond 40/45k zoals:
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

En nog meer:)
Vul zelf maar in met iedere andere hothatch anders dan van BMW/Audi/Mercedes.
Verder vind ik de snelheidsbeleving in mijn R56 Mini JCW stukken beter dan die in een M135i. Ding ging hard, maar verder zonder enig gevoel.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Martijn_bmw » 19 aug 2017, 18:42

Rnd schreef: 19 aug 2017, 16:29 E90 was eigenlijk best wel een topauto. Dat elektronische stuurgebeuren zakt mijn broek ook van af en dat heeft nu elke auto. Ik blijf wel ff doorrijden met de M140i.
Helemaal mee eens, vind dat elektronische sturen ook echt serieus slechter dan de laatste types hydro. E90, E87, E60 ze sturen stuk voor stuk veel fijner dan hun opvolgers :bag:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9065
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Joop » 19 aug 2017, 18:55

romo schreef: 19 aug 2017, 15:20 Ik snap dat uitnodigende karakter niet helemaal, van een auto dan wel te verstaan.
...
Wat valt hier niet aan te snappen? Een 1-serie (m.n. met een potent aan het gas hangend motortje) jaag je nou eenmaal makkelijker een serie krappe bochten door dan zeg een 5-serie om maar in de BMW analogie te blijven. M.a.w. met een 5er heb je, althans ik niet, niet direct de behoefte om dat in gang te willen zetten, ook al ligt daar het meest krachtige blok onder de kap... Dit kun je dan rustig als een 'uitnodigende karaktereigenschap' beschouwen in mijn ogen. Of je daadwerkelijk op de uitnodiging in gaat, is natuurlijk aan de bestuurder, zoals je terecht aan geeft.
romo schreef: 19 aug 2017, 15:56 ^Dat klopt, maar als dat zo zou zijn, dan had de pers er reeds driftig, in negatieve zin, over bericht.

Eigen input moet niet onderschat worden.
...
Eigen input ben je inderdaad helemaal zelf bij, aangezien je met dit karretje (met 3L turbo R6) ook prima rustig kunt rijden. Echter koop je 'm daar in de basis niet voor lijkt mij, als je daar slechts mondjesmaat gebruik van maakt/wil maken. Tevens hoeft dit 'karakter' daarom natuurlijk niet per sé negatief te zijn. Bijna alle tests die ik van de dikke 1er/2er heb gelezen zijn ook met die gedachte aan de tand gevoelt en niet in een poging om de beste Autobahncruizer op te zoeken.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 19 aug 2017, 19:25

Joop slaat hierboven de spijker op zijn kop.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27066
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 330xd --> M140i

Bericht door romo » 19 aug 2017, 20:28

Prima reactie Joop.

Enige nuance, uiteraard kun je een M140i beter door een bocht jagen dan een dikke 5er, das niet het punt van de discussie, het punt is dat je dat niet altijd hoeft te doen, niet altijd kunt doen vanwege verkeer of andere omstandigheden. Niet met een M140i, niet met een M2, niet met een 488GTO.
Vaker is hier aangehaald dat je bijna nooit het maximale uit je aanschaf haalt, niet uit je keuken van €40K, niet uit je GT3 van €250K, niet uit je High End Stereo van €50K, als je dat beseft, kun je nog steeds max plezier hebben van je aanschaf, op welk terrein dat ook is!

Kortom; de eigen input blijft dan toch het belangrijkste IMHO. Als je de lat dan zo hoog legt dat je je gaat ergeren aan die aanschaf, dan vind ik het moedig van RND om dat toe te geven (ik refereer niet voor niks aan mijn eigen CGTS "pijn", toen ik tot een zelfde conclusie kwam, maar ook ik heb er geen doekjes om gewonden, geen woord Spaans heb ik hier vermeld, cognitieve dissonantie is mij vreemd, als het niet goed is, dan is het niet goed, ook al is dat een pijnlijke en harde constatering)

Zoals RND zelf aangeeft, is het altijd knallen geblazen, nou dan gaat het tegen vallen, aan die lat hoogte is simpelweg nooit te voldoen, tenzij je een abonnement op CPZ hebt natuurlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten