Geeft me wel een fijn gevoel, dat de auto altijd binnen staat. Droog en veilig

Na alle verhalen en reviews zou je juist moeten concluderen dat het verschil tussen de M2 en M140i nihil is. De M2 heeft een beter onderstel en betere remmen en de M140i mist een sperdiff. Qua snelheid doen ze niet voor elkaar onder. De M2 is als geheel gewoon helemaal af. Dat zijn ook precies de verschillen die jij nu zelf constateert. Hoe kom je dan bij een andere verwachting zou ik dan wel willen weten ?Rnd schreef: 12 aug 2017, 18:36 Mijn persoonlijke mening blijft dat ik het verschil tussen de M2 en de M140i minder groot vind dan ik verwachtte na alle verhalen en reviews. Is wel gebaseerd op mijn M140i met sperdiff.
Dat gevoel ken ik ook van mijn 335i het is de motor die je opzweept om steeds weer het gas in te stampen! Dus ik betwijfel of een 440i je dan gaat helpen... ik zou toch kijken naar een diesel dat milieu loopt zo hard niet zeker niet voor de meest moderne nieuwe diesels. Je kan toch zoeken naar eentje van max 1 jaar oud en 10k km?Rnd schreef: 19 aug 2017, 11:30 Er staat inmiddels 8.000 km op. Auto is top, maar ik mis mijn 330d nog steeds. Dat rustige karakter met heel veel power onderin en langere wielbasis, beviel mij erg goed. 3-serie is ook gewoon wat meer auto. Nu zou ik de M140 weer in kunnen ruilen voor een diesel, maar met dat huidige milieubeleid is een nieuwe diesel geen optie om jaren vooruit mee te gaan. Ik denk aan een 440, maar wil niet meer dan 10k bijbetalen en dat lijkt niet mogelijk omdat de afschrijving al opgelopen is.
Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word. Die keuze is dus achteraf niet de juiste.
Was voor mij ook de reden om de M235i te laten staan en toch voor een 4er coupe te gaan. Meer auto, meer rust... Ik hoef ook niet zo nodig ieder moment dwars de op- en afritten over, waar het autootje (M135i/M140i/M235i/M240i) wel een beetje om vraagt en toe uitdaagt.Rnd schreef: 19 aug 2017, 11:30 ...
Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word. Die keuze is dus achteraf niet de juiste.
Ah oké dan snap ik het! MRB is idd belachelijk op een diesel... dat vond ik ook een/het nadeel van mijn 318d belachelijke vaste lasten zonder 1km gereden te hebbenRnd schreef: 19 aug 2017, 12:17 Ik hoop in de nabije toekomst niet meer veel kilometers te hoeven maken. De relatief hoge wegenbelasting die door blijft tikken als hij stilstaat, is ook de reden waarom ik geen diesel meer zal nemen. Hoewel ik het liefste een 335d x-drive zou rijden.
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?Macboy schreef: 19 aug 2017, 11:19En al helemaal als je het prijsverschil erbij betrekt. De M140i is de bargain of the century. Mensen zijn er lyrisch over eigenlijk. De hardcore rijder en de echte liefhebber willen natuurlijk net dat beetje meer, die vinden hem nog iets te soft of te comfortabel en zijn bereid daarvoor meer te betalen.Rnd schreef: 12 aug 2017, 18:36 Mijn persoonlijke mening blijft dat ik het verschil tussen de M2 en de M140i minder groot vind dan ik verwachtte na alle verhalen en reviews. Is wel gebaseerd op mijn M140i met sperdiff.
Zat auto's inderdaad leuker dan M140i rond 40/45k zoals:BamiesGTA schreef: 19 aug 2017, 13:36
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.
Vul zelf maar in met iedere andere hothatch anders dan van BMW/Audi/Mercedes.Robin schreef: 19 aug 2017, 14:32Zat auto's inderdaad leuker dan M140i rond 40/45k zoals:BamiesGTA schreef: 19 aug 2017, 13:36
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
En nog meer:)
Helemaal mee eens, vind dat elektronische sturen ook echt serieus slechter dan de laatste types hydro. E90, E87, E60 ze sturen stuk voor stuk veel fijner dan hun opvolgersRnd schreef: 19 aug 2017, 16:29 E90 was eigenlijk best wel een topauto. Dat elektronische stuurgebeuren zakt mijn broek ook van af en dat heeft nu elke auto. Ik blijf wel ff doorrijden met de M140i.
Wat valt hier niet aan te snappen? Een 1-serie (m.n. met een potent aan het gas hangend motortje) jaag je nou eenmaal makkelijker een serie krappe bochten door dan zeg een 5-serie om maar in de BMW analogie te blijven. M.a.w. met een 5er heb je, althans ik niet, niet direct de behoefte om dat in gang te willen zetten, ook al ligt daar het meest krachtige blok onder de kap... Dit kun je dan rustig als een 'uitnodigende karaktereigenschap' beschouwen in mijn ogen. Of je daadwerkelijk op de uitnodiging in gaat, is natuurlijk aan de bestuurder, zoals je terecht aan geeft.romo schreef: 19 aug 2017, 15:20 Ik snap dat uitnodigende karakter niet helemaal, van een auto dan wel te verstaan.
...
Eigen input ben je inderdaad helemaal zelf bij, aangezien je met dit karretje (met 3L turbo R6) ook prima rustig kunt rijden. Echter koop je 'm daar in de basis niet voor lijkt mij, als je daar slechts mondjesmaat gebruik van maakt/wil maken. Tevens hoeft dit 'karakter' daarom natuurlijk niet per sé negatief te zijn. Bijna alle tests die ik van de dikke 1er/2er heb gelezen zijn ook met die gedachte aan de tand gevoelt en niet in een poging om de beste Autobahncruizer op te zoeken.romo schreef: 19 aug 2017, 15:56 ^Dat klopt, maar als dat zo zou zijn, dan had de pers er reeds driftig, in negatieve zin, over bericht.
Eigen input moet niet onderschat worden.
...