Geeft me wel een fijn gevoel, dat de auto altijd binnen staat. Droog en veilig
330xd --> M140i --> ??
-
idutchman
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: 330xd --> M140i
Inderdaad Amsterdam. En dan heb ik nog een hele goede deal met €200,- per/maand en een 15m2 vak met aan 1 kant muur (dus maar aan 1 kant een auto maar veel ruimte).
Geeft me wel een fijn gevoel, dat de auto altijd binnen staat. Droog en veilig
. Ik had het sowieso wel gedaan met de M140i (per 4 sept 2017 in bezit
). De inbraak was in de huidige F21 114i (2x).
Geeft me wel een fijn gevoel, dat de auto altijd binnen staat. Droog en veilig
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 330xd --> M140i
Na alle verhalen en reviews zou je juist moeten concluderen dat het verschil tussen de M2 en M140i nihil is. De M2 heeft een beter onderstel en betere remmen en de M140i mist een sperdiff. Qua snelheid doen ze niet voor elkaar onder. De M2 is als geheel gewoon helemaal af. Dat zijn ook precies de verschillen die jij nu zelf constateert. Hoe kom je dan bij een andere verwachting zou ik dan wel willen weten ?Rnd schreef: 12 aug 2017, 18:36 Mijn persoonlijke mening blijft dat ik het verschil tussen de M2 en de M140i minder groot vind dan ik verwachtte na alle verhalen en reviews. Is wel gebaseerd op mijn M140i met sperdiff.
En al helemaal als je het prijsverschil erbij betrekt. De M140i is de bargain of the century. Mensen zijn er lyrisch over eigenlijk. De hardcore rijder en de echte liefhebber willen natuurlijk net dat beetje meer, die vinden hem nog iets te soft of te comfortabel en zijn bereid daarvoor meer te betalen. Die komen dan natuurlijk bij de echte M uit. Maar daarmee is toch meteen wel duidelijk (vanuit welke kant ik het dus ook beredeneer) dat de verschillen tussen die twee nooit heel groot waren.
-
Rnd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
Er staat inmiddels 8.000 km op. Auto is top, maar ik mis mijn 330d nog steeds. Dat rustige karakter met heel veel power onderin en langere wielbasis, beviel mij erg goed. 3-serie is ook gewoon wat meer auto. Nu zou ik de M140 weer in kunnen ruilen voor een diesel, maar met dat huidige milieubeleid is een nieuwe diesel geen optie om jaren vooruit mee te gaan. Ik denk aan een 440, maar wil niet meer dan 10k bijbetalen en dat lijkt niet mogelijk omdat de afschrijving al opgelopen is.
Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word
. Die keuze is dus achteraf niet de juiste.
Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word
-
Rnd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
M2 werd 33k bijbetalen en nog steeds een raket. Ik moet gewoon weer een snelle sedan hebben voor dagelijks en er een trackday (Megane RS) auto naast. Voorlopig maar even doorrijden. Is geen straf natuurlijk.
- Will F.
- Berichten: 2361
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: 330xd --> M140i
Zo te lezen zou ik een offerte voor een 440i laten maken. Of een jahreswagen (laten) zoeken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28970
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 330xd --> M140i
Dat gevoel ken ik ook van mijn 335i het is de motor die je opzweept om steeds weer het gas in te stampen! Dus ik betwijfel of een 440i je dan gaat helpen... ik zou toch kijken naar een diesel dat milieu loopt zo hard niet zeker niet voor de meest moderne nieuwe diesels. Je kan toch zoeken naar eentje van max 1 jaar oud en 10k km?Rnd schreef: 19 aug 2017, 11:30 Er staat inmiddels 8.000 km op. Auto is top, maar ik mis mijn 330d nog steeds. Dat rustige karakter met heel veel power onderin en langere wielbasis, beviel mij erg goed. 3-serie is ook gewoon wat meer auto. Nu zou ik de M140 weer in kunnen ruilen voor een diesel, maar met dat huidige milieubeleid is een nieuwe diesel geen optie om jaren vooruit mee te gaan. Ik denk aan een 440, maar wil niet meer dan 10k bijbetalen en dat lijkt niet mogelijk omdat de afschrijving al opgelopen is.
Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word. Die keuze is dus achteraf niet de juiste.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28970
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 330xd --> M140i
BMW 3 Serie 330D Aut. M-Pakket / Individual / Schuifdak / LE
http://link.marktplaats.nl/m1187962426? ... nt=app_ios
Ad
Kan je hier wellicht een leuke deal maken? Lijkt me de ideale opvolger voor jou als de 330d zo goed beviel
http://link.marktplaats.nl/m1187962426? ... nt=app_ios
Ad
Kan je hier wellicht een leuke deal maken? Lijkt me de ideale opvolger voor jou als de 330d zo goed beviel
-
Rnd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
Ik hoop in de nabije toekomst niet meer veel kilometers te hoeven maken. De relatief hoge wegenbelasting die door blijft tikken als hij stilstaat, is ook de reden waarom ik geen diesel meer zal nemen. Hoewel ik het liefste een 335d x-drive zou rijden.
- Arthur
- Berichten: 43705
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 330xd --> M140i
3-serie sedan laatst goed bekeken, ik kan daar nl ook in zitten met een schuifdak. Toch trekt het mij niet echt, dan liever de touring. Maar een 4GC is eigenlijk de mooiste. Die twee kan ik alleen rijden zonder schuifdak.
NL is toch meer een stationcar land dan sedan land. Hoe verhoudt de GC zich, qua courantheid?
Ben jij wel meer een sedan liefhebber? Anders zou ik, als ik jou was, iid voor een GC gaan
NL is toch meer een stationcar land dan sedan land. Hoe verhoudt de GC zich, qua courantheid?
Ben jij wel meer een sedan liefhebber? Anders zou ik, als ik jou was, iid voor een GC gaan
- Joop
- Berichten: 9077
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 330xd --> M140i
Was voor mij ook de reden om de M235i te laten staan en toch voor een 4er coupe te gaan. Meer auto, meer rust... Ik hoef ook niet zo nodig ieder moment dwars de op- en afritten over, waar het autootje (M135i/M140i/M235i/M240i) wel een beetje om vraagt en toe uitdaagt.Rnd schreef: 19 aug 2017, 11:30 ...
Waarom heb je de M140i dan gekocht, kan je je afvragen. De 330d had bijna 3 ton gelopen en ik moest dus wel een keuze gaan maken voor iets anders. M140i nodigt zo uit om door te rijden, dat ik er zelf zenuwachtig van word. Die keuze is dus achteraf niet de juiste.
Met de 435i/440i kun je ook gewoon ontspannen een blokje om en wanneer het moet kun je 'm wel bij z'n nekvel pakken om lekker te trappen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28970
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 330xd --> M140i
Ah oké dan snap ik het! MRB is idd belachelijk op een diesel... dat vond ik ook een/het nadeel van mijn 318d belachelijke vaste lasten zonder 1km gereden te hebbenRnd schreef: 19 aug 2017, 12:17 Ik hoop in de nabije toekomst niet meer veel kilometers te hoeven maken. De relatief hoge wegenbelasting die door blijft tikken als hij stilstaat, is ook de reden waarom ik geen diesel meer zal nemen. Hoewel ik het liefste een 335d x-drive zou rijden.
@arthur GC blijft nu nog erg hoog in prijs ik volg ze al een tijd en lijken nauwelijks te dalen... veel minder dan de 3 maar er komt ook volgend jaar een nieuwe 3 en de 4 is korter op de markt. GC is er pas sinds 2014 dus ik verwacht dat als ze "met bosjes" terug komen rond 2019 de prijzen wel flink zakken maar tot die tijd relatief weinig afschrijven.
- BamiesGTA
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: 330xd --> M140i
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?Macboy schreef: 19 aug 2017, 11:19En al helemaal als je het prijsverschil erbij betrekt. De M140i is de bargain of the century. Mensen zijn er lyrisch over eigenlijk. De hardcore rijder en de echte liefhebber willen natuurlijk net dat beetje meer, die vinden hem nog iets te soft of te comfortabel en zijn bereid daarvoor meer te betalen.Rnd schreef: 12 aug 2017, 18:36 Mijn persoonlijke mening blijft dat ik het verschil tussen de M2 en de M140i minder groot vind dan ik verwachtte na alle verhalen en reviews. Is wel gebaseerd op mijn M140i met sperdiff.
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.
Dat vind ik overigens jammer op dit forum. Men is helemaal bmw gek en als je dan een beetje verder leest blijkt dat velen hier nooit iets anders hebben gereden dan BMW. Het is dus altijd vergelijken met.. BMW.. Vandaar dat men waarschijnlijk zo gek is van de 140i omdat bmw niks leukers/mooiers te bieden heeft buiten de M modellen om.
- Godspeed
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
- Robin
- Berichten: 56033
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 330xd --> M140i
Zat auto's inderdaad leuker dan M140i rond 40/45k zoals:BamiesGTA schreef: 19 aug 2017, 13:36
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
En nog meer:)
- romo
- Berichten: 27144
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 330xd --> M140i
Ik snap dat uitnodigende karakter niet helemaal, van een auto dan wel te verstaan.
Een auto is een dood ding, heeft pas karakter als jij als bestuurder er iets mee doet, met een M2 draai ik net zo makkelijk rustige rondjes om de kerk, dan dat ik er mee rond plof.
Kortom; ik vind "het uitnodigende" niet een heel sterk argument in dezen.
Als het aan je eigen karakter ligt, dan kan je net zo goed een Oxazepam slikken.
Een auto is een dood ding, heeft pas karakter als jij als bestuurder er iets mee doet, met een M2 draai ik net zo makkelijk rustige rondjes om de kerk, dan dat ik er mee rond plof.
Kortom; ik vind "het uitnodigende" niet een heel sterk argument in dezen.
Als het aan je eigen karakter ligt, dan kan je net zo goed een Oxazepam slikken.
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: 330xd --> M140i
Er zijn genoeg kenmerken die je aan een auto kan meegeven waardoor deze 'zenuwachtig' wordt;
-Pedaalresponse
-Demp/veer afstemming
-L-2-L stuurratio
-Wielbasis + stijfheid chassis
-Vermogensopbouw
-Pedaalresponse
-Demp/veer afstemming
-L-2-L stuurratio
-Wielbasis + stijfheid chassis
-Vermogensopbouw
- romo
- Berichten: 27144
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 330xd --> M140i
^Dat klopt, maar als dat zo zou zijn, dan had de pers er reeds driftig, in negatieve zin, over bericht.
Eigen input moet niet onderschat worden.
Nu heb ik toch redelijk in de M135 van Ilija kunnen rijden, ik vond het een verfijnde, gemoedelijke kar, die je lekker de sporen kon geven als IK dat wilde.
Een M140i is toch geen 488GTO?
Eigen input moet niet onderschat worden.
Nu heb ik toch redelijk in de M135 van Ilija kunnen rijden, ik vond het een verfijnde, gemoedelijke kar, die je lekker de sporen kon geven als IK dat wilde.
Een M140i is toch geen 488GTO?
-
Rnd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
Nee, M140i is geen 488GTO, was dat maar waar. Comfortabele snelle 3-serie is gewoon meer wat voor mij. Past ook meer bij mijn leeftijd (46). Dit was een test om te zien of ik daily en rappe (kleine) auto kon combineren (in plaats van aparte circuit-auto die bijna nooit gebruikt werd). Was leuk probeersel, maar niet geslaagd.
Laatst gewijzigd door Rnd op 19 aug 2017, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27144
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 330xd --> M140i
OK, je eerlijkheid valt te prijzen, dan rest idd de conclusie dat deze auto niet geschikt is voor je.
Terug naar een diesel dan?
ps; ik kan me je teleurstelling zeer goed voorstellen, ik had ook een kater v.w.b. het stuurkarakter van de CGTS.
Inruilen.
A man's got to do what a man's got to do
Terug naar een diesel dan?
ps; ik kan me je teleurstelling zeer goed voorstellen, ik had ook een kater v.w.b. het stuurkarakter van de CGTS.
Inruilen.
A man's got to do what a man's got to do
-
Rnd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
E90 was eigenlijk best wel een topauto. Dat elektronische stuurgebeuren zakt mijn broek ook van af en dat heeft nu elke auto. Ik blijf wel ff doorrijden met de M140i.
- BamiesGTA
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: 330xd --> M140i
Vul zelf maar in met iedere andere hothatch anders dan van BMW/Audi/Mercedes.Robin schreef: 19 aug 2017, 14:32Zat auto's inderdaad leuker dan M140i rond 40/45k zoals:BamiesGTA schreef: 19 aug 2017, 13:36
Bargain of the century wat betreft BMW bedoel je dan toch?
Want buiten bmw zijn er natuurlijk zat auto's die leuker zijn dan een 1 serie en onder de 40/45k komen. Goed aangekleed.
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
En nog meer:)
Verder vind ik de snelheidsbeleving in mijn R56 Mini JCW stukken beter dan die in een M135i. Ding ging hard, maar verder zonder enig gevoel.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28970
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 330xd --> M140i
Helemaal mee eens, vind dat elektronische sturen ook echt serieus slechter dan de laatste types hydro. E90, E87, E60 ze sturen stuk voor stuk veel fijner dan hun opvolgersRnd schreef: 19 aug 2017, 16:29 E90 was eigenlijk best wel een topauto. Dat elektronische stuurgebeuren zakt mijn broek ook van af en dat heeft nu elke auto. Ik blijf wel ff doorrijden met de M140i.
- Joop
- Berichten: 9077
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: 330xd --> M140i
Wat valt hier niet aan te snappen? Een 1-serie (m.n. met een potent aan het gas hangend motortje) jaag je nou eenmaal makkelijker een serie krappe bochten door dan zeg een 5-serie om maar in de BMW analogie te blijven. M.a.w. met een 5er heb je, althans ik niet, niet direct de behoefte om dat in gang te willen zetten, ook al ligt daar het meest krachtige blok onder de kap... Dit kun je dan rustig als een 'uitnodigende karaktereigenschap' beschouwen in mijn ogen. Of je daadwerkelijk op de uitnodiging in gaat, is natuurlijk aan de bestuurder, zoals je terecht aan geeft.romo schreef: 19 aug 2017, 15:20 Ik snap dat uitnodigende karakter niet helemaal, van een auto dan wel te verstaan.
...
Eigen input ben je inderdaad helemaal zelf bij, aangezien je met dit karretje (met 3L turbo R6) ook prima rustig kunt rijden. Echter koop je 'm daar in de basis niet voor lijkt mij, als je daar slechts mondjesmaat gebruik van maakt/wil maken. Tevens hoeft dit 'karakter' daarom natuurlijk niet per sé negatief te zijn. Bijna alle tests die ik van de dikke 1er/2er heb gelezen zijn ook met die gedachte aan de tand gevoelt en niet in een poging om de beste Autobahncruizer op te zoeken.romo schreef: 19 aug 2017, 15:56 ^Dat klopt, maar als dat zo zou zijn, dan had de pers er reeds driftig, in negatieve zin, over bericht.
Eigen input moet niet onderschat worden.
...
-
Rnd
- Berichten: 2337
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
Joop slaat hierboven de spijker op zijn kop.
- romo
- Berichten: 27144
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 330xd --> M140i
Prima reactie Joop.
Enige nuance, uiteraard kun je een M140i beter door een bocht jagen dan een dikke 5er, das niet het punt van de discussie, het punt is dat je dat niet altijd hoeft te doen, niet altijd kunt doen vanwege verkeer of andere omstandigheden. Niet met een M140i, niet met een M2, niet met een 488GTO.
Vaker is hier aangehaald dat je bijna nooit het maximale uit je aanschaf haalt, niet uit je keuken van €40K, niet uit je GT3 van €250K, niet uit je High End Stereo van €50K, als je dat beseft, kun je nog steeds max plezier hebben van je aanschaf, op welk terrein dat ook is!
Kortom; de eigen input blijft dan toch het belangrijkste IMHO. Als je de lat dan zo hoog legt dat je je gaat ergeren aan die aanschaf, dan vind ik het moedig van RND om dat toe te geven (ik refereer niet voor niks aan mijn eigen CGTS "pijn", toen ik tot een zelfde conclusie kwam, maar ook ik heb er geen doekjes om gewonden, geen woord Spaans heb ik hier vermeld, cognitieve dissonantie is mij vreemd, als het niet goed is, dan is het niet goed, ook al is dat een pijnlijke en harde constatering)
Zoals RND zelf aangeeft, is het altijd knallen geblazen, nou dan gaat het tegen vallen, aan die lat hoogte is simpelweg nooit te voldoen, tenzij je een abonnement op CPZ hebt natuurlijk.
Enige nuance, uiteraard kun je een M140i beter door een bocht jagen dan een dikke 5er, das niet het punt van de discussie, het punt is dat je dat niet altijd hoeft te doen, niet altijd kunt doen vanwege verkeer of andere omstandigheden. Niet met een M140i, niet met een M2, niet met een 488GTO.
Vaker is hier aangehaald dat je bijna nooit het maximale uit je aanschaf haalt, niet uit je keuken van €40K, niet uit je GT3 van €250K, niet uit je High End Stereo van €50K, als je dat beseft, kun je nog steeds max plezier hebben van je aanschaf, op welk terrein dat ook is!
Kortom; de eigen input blijft dan toch het belangrijkste IMHO. Als je de lat dan zo hoog legt dat je je gaat ergeren aan die aanschaf, dan vind ik het moedig van RND om dat toe te geven (ik refereer niet voor niks aan mijn eigen CGTS "pijn", toen ik tot een zelfde conclusie kwam, maar ook ik heb er geen doekjes om gewonden, geen woord Spaans heb ik hier vermeld, cognitieve dissonantie is mij vreemd, als het niet goed is, dan is het niet goed, ook al is dat een pijnlijke en harde constatering)
Zoals RND zelf aangeeft, is het altijd knallen geblazen, nou dan gaat het tegen vallen, aan die lat hoogte is simpelweg nooit te voldoen, tenzij je een abonnement op CPZ hebt natuurlijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 2226cc, Ahrefs [Bot], SpetterPeter en 19 gasten

