Maus335i schreef: 05 jul 2017, 22:29
alt schreef: 05 jul 2017, 20:26
Lang verhaal...
Dat snap ik dus niet. Je zegt eigenlijk "doe normaal" en tegelijkertijd "ik was vroeger ook zo" :p
Van de week kreeg ik te maken met zo'n mafkees. Eerst lekker lang links blijven plakken en schijt hebben aan het verkeer achter je. Nadat hij 3x niet in een groot gat rechts springt wil ik er rechts voorbij. Vervolgens geeft hij flink gas om me er niet langs te hoeven laten (dan kan het ineens wel), maar trek ik hem er uit met 450pk. Daarna ontzettend druk lopen seinen, toeteren, bumperkleven en zo heerlijk irritant achter in je spiegel van links naar rechts slingeren met een snelheid van 170.
Waar zit je dan met je hoofd denk ik dan? Laat me er gewoon rechts voorbij gaan en ga in hemelsnaam vooral door met je leven. Maar nee, toch even dat belerende vingertje en goed laten weten dat hij mijn gedrag niet accepteert... ofzo?
Kan nog gekker, beveiliger die constant links bleef rijden. Ga je op gegeven moment een beetje kleven omdat hij niet aan de kant gaat. Zit hij vervolgens te knipperen met het zoeklicht op z'n dak wat naar achteren gericht stond.
Uiteindelijk met veel pijn en moeite er rechts voorbij, bestelbus ging niet harder helaas.
Beveiliger gaat vervolgens een paar km lang bij mij lopen kleven en rijd bijna achterin terwijl ik rem omdat er een file in zicht is. Hij had mazzel dat er een baan naast mij iets meer ruimte was. Daarna kon hij ineens perfect afstand houden, schrik reactie werkt blijkbaar goed om zo'n persoon weer even te laten nadenken.
Ook wel eens een astra op nog geen meter van het achterwiel van m'n motor gehad, constant mijn baan op sturen etc. Schijnbaar was die heel boos omdat hij rechts was ingehaald door m'n pa. Waarom hij bij mij gaat zitten kleven en insturen is mij nog steeds een raadsel. Wijzen naar m'n pa en gebaren te stoppen kon die wel heel goed.
Iemand die seint of een keer toetert lig ik echt niet wakker van. Als een auto in een gat propt wat eigenlijk te krap is denk ik wel eens zo van dat had ik zelf kunnen zijn. Maar zo idioot als bovenstaande gevallen snap ik echt niet. Waarom zo gefrusteerd en risicovol rijden?