Daarachter stond een rijtje van 4 auto's stil te wachten tot dat de vuilniswagen verder zou rijden.
Weiliswaar stond er midden op de weg een vluchtheuvel na de vuilniswagen maar deze stond zeker 15 meter van de vuilniswagen verwijderd.
Toen ik zag dat de tegenliggers weghelft helemaal vrij was had ik de keuze snel gemaakt en reed zonder te remmen maar met matige snelheid de stilstaande auto's voorbij om na de vuilniswagen nog voor de vluchtheuvel in te voegen.
Enfin dat was het plan, want de vuilniswagen trok op toen ik deze wilde passeren.
Invoegen was geen optie meer en remmen op de andere kant van de weg ook niet, waardoor ik maar snel besloot om de vluchtheuvel aan de andere kant te passeren.
Nog geen 10 seconden later doemde er een politiewagen uit het niets achter me op

Dat was niet goed realiseerde ik mij want deze had blijkbaar gezien wat ik had gedaan.
Echter net zo snel als ie achter me op dook, sloeg ie weer af.
Aanvankelijk was ik nog opgelucht met deze sisser, maar ik bedacht me al snel dat ik uiteraard ook nog later iets in de bus kan verwachten als ze mijn gewoon mijn kenteken hadden genoteerd.
Dat is op dit moment nog afwachten

Als ik een prent mocht krijgen, dan neem ik aan dat dat alleen op basis is van het op de verkeerde weghelft passeren van de vluchtheuvel is.
Echter imo is dat een onvolledige beschrijving van juiste toedracht.
Immers nergens stond een verbod dat ik stilstaande auto's niet mocht passeren/inhalen.
Dat ik de vluchtheuvel aan de verkeerde kan passeer dient niet mij aangerekend worden, maar de bestuurder van de vuilniswagen. Deze dient zich er van te vergewissen dat hij niet wordt gepasseerd. Zo heb ik het tijdens mijn rijlessen ooit geleerd.

Zonder gekheid denk ik dat mij het verkeerd passeren niet aangerekend kan worden.
En dat ik mij kan beroepen op een onvolledig beeld van de situatie die de agenten hebben.
Snijdt deze gedachtegang hout of is dit echt te kort door de bocht.
En hoe dit aanpakken als ik onverhoopt toch bekeuring krijg.

Theo