wel of geen bekeuring?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Re: wel of geen bekeuring?

Bericht door Marsnel » 05 jul 2017, 21:17

Knot schreef: 04 jul 2017, 23:23 Haalt niet uit dat ik zoiets ook bijna dagelijks doe met tractoren etc op een 80 weg. Sommigen mensen (lees een hoop mensen) durven pas in te halen als er 10km lang geen tegenverkeer aan komt. Ik ga dan ook gewoon als 6e/7e/8e uit de rij en boek de hele zooi, hun de keuze om niet in te halen terwijl dat makkelijk kan dan moeten ze ook niet gaan claxoneren etc als ik laat zien dat ik het dan als achterste van de rij wel kan... echter zonder vluchtheuvels etc gewoon een open weg.
Toch niet tussen Boskoop en Hazerswoude-dorp/N11 he?! :D Daar is het echt verschrikkelijk.. de mensen kijken niet eens of ze kunnen inhalen. :bag: Gewoon 30km/u achter een tractor en daar zitten ze prima. Hard zat. En vervolgens komt er niemand meer voorbij.
Tenzij je er even voor gaat zitten natuurlijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 jul 2017, 22:29

alt schreef: 05 jul 2017, 20:26 Lang verhaal...
Dat snap ik dus niet. Je zegt eigenlijk "doe normaal" en tegelijkertijd "ik was vroeger ook zo" :p

Van de week kreeg ik te maken met zo'n mafkees. Eerst lekker lang links blijven plakken en schijt hebben aan het verkeer achter je. Nadat hij 3x niet in een groot gat rechts springt wil ik er rechts voorbij. Vervolgens geeft hij flink gas om me er niet langs te hoeven laten (dan kan het ineens wel), maar trek ik hem er uit met 450pk. Daarna ontzettend druk lopen seinen, toeteren, bumperkleven en zo heerlijk irritant achter in je spiegel van links naar rechts slingeren met een snelheid van 170.

Waar zit je dan met je hoofd denk ik dan? Laat me er gewoon rechts voorbij gaan en ga in hemelsnaam vooral door met je leven. Maar nee, toch even dat belerende vingertje en goed laten weten dat hij mijn gedrag niet accepteert... ofzo?

allen

Bericht door allen » 05 jul 2017, 22:45

Wat maken jullie je toch allemaal druk om niets. Te snel, te langzaam, aso, links, rechts...
Chill. :mrgreen:

Rnd

Bericht door Rnd » 05 jul 2017, 23:11

Maus335i schreef: 05 jul 2017, 22:29 Dat snap ik dus niet. Je zegt eigenlijk "doe normaal" en tegelijkertijd "ik was vroeger ook zo" :p

Van de week kreeg ik te maken met zo'n mafkees. Eerst lekker lang links blijven plakken en schijt hebben aan het verkeer achter je. Nadat hij 3x niet in een groot gat rechts springt wil ik er rechts voorbij. Vervolgens geeft hij flink gas om me er niet langs te hoeven laten (dan kan het ineens wel), maar trek ik hem er uit met 450pk. Daarna ontzettend druk lopen seinen, toeteren, bumperkleven en zo heerlijk irritant achter in je spiegel van links naar rechts slingeren met een snelheid van 170.

Waar zit je dan met je hoofd denk ik dan? Laat me er gewoon rechts voorbij gaan en ga in hemelsnaam vooral door met je leven. Maar nee, toch even dat belerende vingertje en goed laten weten dat hij mijn gedrag niet accepteert... ofzo?
Zo herkenbaar dit. Links blijven plakken en express niet opzij willen gaan (vaak in een Citroën overigens). Het is niet dat ze je niet zien. Op de een of andere manier willen ze niet dat je ze voorbij gaat. Waar komt dat vandaan vraag ik mij dan af? Moet toch wel pure frustratie zijn over je eigen auto en/of leven dat je anderen (onbekenden) op zo'n manier dwars wil zitten. Als er iemand anders achter mij zit die harder rijdt en ik kan makkelijk naar rechts, dan ga ik naar rechts.....is ook een simpele verkeersregel. Dan inderdaad het geflits als je rechts er voorbij gaat terwijl het rechts helemaal vrij is.

Ook zo'n mooie actie is de hele tijd links plakken en dan vlak voor een trajectcontrole naar rechts gaan. Zo van "ga nu maar lekker proberen harder te rijden dan ik".

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 05 jul 2017, 23:27

Maus335i schreef: 05 jul 2017, 22:29
alt schreef: 05 jul 2017, 20:26 Lang verhaal...
Dat snap ik dus niet. Je zegt eigenlijk "doe normaal" en tegelijkertijd "ik was vroeger ook zo" :p

Kan nog gekker, beveiliger die constant links bleef rijden. Ga je op gegeven moment een beetje kleven omdat hij niet aan de kant gaat. Zit hij vervolgens te knipperen met het zoeklicht op z'n dak wat naar achteren gericht stond.
Uiteindelijk met veel pijn en moeite er rechts voorbij, bestelbus ging niet harder helaas.
Beveiliger gaat vervolgens een paar km lang bij mij lopen kleven en rijd bijna achterin terwijl ik rem omdat er een file in zicht is. Hij had mazzel dat er een baan naast mij iets meer ruimte was. Daarna kon hij ineens perfect afstand houden, schrik reactie werkt blijkbaar goed om zo'n persoon weer even te laten nadenken.

Ook wel eens een astra op nog geen meter van het achterwiel van m'n motor gehad, constant mijn baan op sturen etc. Schijnbaar was die heel boos omdat hij rechts was ingehaald door m'n pa. Waarom hij bij mij gaat zitten kleven en insturen is mij nog steeds een raadsel. Wijzen naar m'n pa en gebaren te stoppen kon die wel heel goed.

Iemand die seint of een keer toetert lig ik echt niet wakker van. Als een auto in een gat propt wat eigenlijk te krap is denk ik wel eens zo van dat had ik zelf kunnen zijn. Maar zo idioot als bovenstaande gevallen snap ik echt niet. Waarom zo gefrusteerd en risicovol rijden?

Macboy

Bericht door Macboy » 05 jul 2017, 23:31

Extreem herkenbaar allemaal ! Tyfus op naar rechts. Doe je dat niet dan moet je ook niet zeuren dat ik er rechts voorbij knal. Helaas minder dan 450pk maar effect is zelfde. Sowieso is het bijna altijd een feit dat als je rechts ingehaald wordt je onnodig links hebt gereden.

Ook herkenbaar die slierten auto's die niet durven in te halen omdat hun voorganger dat niet durft. Heerlijk om er dan 10 in te kunnen halen.

En geweldig ook dat belerende verhaal van Der Alte. Bijna nog triester dat je eerst een ongeluk mee gemaakt moet hebben voordat je inziet hoe dom je rijgedrag is. Hij had het bij zijn eerste post moeten houden die leek heel sterk totdat hij met zijn tweede post kwam :)

Will F.

Bericht door Will F. » 05 jul 2017, 23:39

Echtwel komkommertijd hier: neuzelen over een bekeuring die je misschien nog zou kunnen krijgen..... :lol: :slapen:

alt

Bericht door alt » 06 jul 2017, 08:09

Ik heb het laatste stukje misschien een beetje ongelukkig geschreven.
Maar ben tot nu toe nog nooit bij een ongeval met letsel betrokken geweest.
Wel veel gezien in mijn leven.
Dat maakt indruk.

P.s.

Ik weet dat Macboy zijn vak lezen is.
Maar lezen is een moeilijk iets.
Hoeveel mensen zeggen niet: de film lijkt totaal niet op het boek wat ik heb gelezen.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jul 2017, 09:44

De smiley staat er niet voor niets. Was gewoon grappig: belerend zijn en vervolgens aangeven dat je net zon idioot was toen je jong was. Ongelukkig geschreven of niet: dat is voor mij toch echt humor :)

En zoals gezegd: ik vond je eerste post echt sterk !

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 jul 2017, 11:44

Dat links plakken in hele slierten terwijl rechts helemaal vrij is gebeurd echt meer en meer... bloed irritant, ik rij tegenwoordig in de spits meer rechts dan links, gaat vaak sneller en niet van die enorme rem acties steeds waarmee de sliert als een harmonica in elkaar vouwt :bag:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 09 jul 2017, 14:00

Amateur politie agentjes? "Ik rijd al 127,9, dus niemand hoeft er langs!"

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 jul 2017, 17:04

Misschien heeft het ermee te maken dat als je naar rechts gaat er links niet meer tussen komt...

Spijkerhard
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 09 jul 2017, 21:10

Das ook een goeie, maar dan hoef je niet te seinen en 'achtervolgen'. Je hebt de sufferds en de politieagentjes. Die laatste gaan zeker niet aan de kant als je ze op gaat drukken.

Spijkerhard

Bericht door Spijkerhard » 09 jul 2017, 21:20

Reed een jaar geleden nog met Cavalino op een lege ! Duitse snelweg, komt er een auto vanaf de oprit naar de linkerbaan en blijft er rijden, echt niets voor ons te zien, en geen snelheidslimiet. Na gevoeld 2 minuten er rechts langs. Seinen tot en met. Je hebt er rare tussen zitten.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 09 jul 2017, 21:37

Je hebt ook mensen die aan de kant gaan maar zodra je er voorbij bent weer meteen naar links gaan terwijl de weg verder leeg is.

Mensen seinen maar een eind weg als ze het niet eens zijn. Achtervolgen vind ik dan wel weer idioot.
Je ongenoegen uiten mag best maar rechts er voorbij is een wel overwogen manouvre als gevolg van de rijstijl van de seiner.
Als ik er voorbij wil ga ik niet zitten seinen omdat dat in mijn beleving niet gewenst gedrag is. Sporadisch dat ik in de nacht een keer sein maar dat is over het algemeen in een keer begrepen en nog nooit iemand moeilijk over zien doen.

JP

Bericht door JP » 09 jul 2017, 21:59

Als er iemand 's nachts links loopt te k*tten sein ik ook wel eens met (blauw) licht...... :blink: :police:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jul 2017, 22:37

Ik kan altijd naar links. Hoeveel auto's er ook rijden links. Dus dan moeten anderen dat ook kunnen leren.

Dat belerende is idd ook leuk: ik rij 125 en harder mag je toch niet. Die knal ik het liefst hard voorbij als ze eindelijk naar rechts gaan, maar met de 120d kom ik wel wat vermogen te kort ten opzichte van M135i dus het signaal is dan stukken minder.

Wat ik ook heerlijk vind is mensen pas rechts inhalen bij een uitvoegstrook bij een afslag. En dan de afrit sneller nemen dan zij op de snelweg rijden. Genieten !

Ja je moet wat om jezelf op de weg te kunnen vermaken. Gelukkig irriteer ik me niet aan langzaamrijders. Hebben veel mensen wel last van en zorgt voor onnodige frustratie. Gewoon wachten op het moment dat je er voorbij kan en gewoon zo creatief mogelijk zijn.

Mensen die dus roepen dat je tegenwoordig niet meer hard kan rijden die hebben het niet begrepen.
Hard rijden was nog nooit zo leuk :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 jul 2017, 02:59

Eric Z schreef: 09 jul 2017, 21:37 Je hebt ook mensen die aan de kant gaan maar zodra je er voorbij bent weer meteen naar links gaan terwijl de weg verder leeg is.
Dat doe ik ook wel als ik het wegdek rechts te slecht vind, zolang je een ander niet tot last bent....

Nu we het toch over frustraties hebben.... mensen die op de middelste baan blijven rijden van een 3-baans :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 10 jul 2017, 07:50

Echt, wat een topic.....
Als je wat doet wat niet mag slikken & weer door.

Plaats reactie