F1 seizoen 2017

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: F1 seizoen 2017

Bericht door romo » 09 jul 2017, 10:07

Ik kijk altijd naar RTL Duitsland, met commentaar van Heiko Wasser en Christian Danner, die dat IMHO goed doen, wat goed is, is goed, wat fout is, is fout, die jongens kan ik nauwelijks op persoonlijke sentimenten betrappen, ook niet jegens Verstappen.

Mol vond ik altijd mooi enthousaist, maar jaren niet meer gehoord. Wordt die nog ondersteund door die tandarts-pit-reporter, en dat andere irritante mannetje wiens naam ik Freudiaans vergeten ben? :D

Edit; Jack Plooij en Allard Kalff

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 09 jul 2017, 10:43

JP schreef: 08 jul 2017, 19:55 Verstappen heeft veel tegenslag maar ik blijf erbij dat het niet allemaal aan RB of Renault ligt. Een rijdersstijl kan een auto ook 'slopen'. Het kan niet alleen maar geluk zijn van Ricciardo dat hij geen pech heeft. Van RB lees je bijna elke week weer over updates en dan gaan ze weer niet door of ze pakken verkeerd uit.....Hoe kan het dat je (ik althans) nooit wat lees van Mercedes over updates ? Gewoon meer bescheidenheid. Is die update er en je pakt een paar .1 sec winst dan weet je het pakte goed uit. Werkt het niet dan heb je iig geen verwachtingen gecreëerd.

We hebben vaker gehad over huilebalk Vettel, maar Max kan er tegenwoordig ook wat van.....en het ligt altijd aan de anderen. Ik had verwacht dat hij (letterlijk) volwassener zou worden, nee staat die weer voor de camera met een gezicht tot op de schoenen alsof iemand zijn snoepje heeft afgepakt..... :(
Ben het met je eens dat iedere scheet van Max uitvergroot in de media verschijnt, maar je kan er ook voor kiezen door te bladeren of het item niet te openen. Want zeg nou zelf, wat heeft hij daar uiteindelijk direct voor invloed op ? Wat betreft zijn "slopende" rijstijl, dat wordt categorisch ontkend door zijn team. Die zullen daar met het oog op de data toch ook iets over kunnen roepen ? Ik ken die data niet. Hoe je het ook went of keert de Red Bull in de huidige conversie komt tekort tenopzichte van de Ferrari en Mercedes. Max zoekt duidelijk de limiet op om zich op dat podium te rijden. Hij heeft kennelijk niet het karakter om zich neer te leggen bij een 5e/6e plaats. Als ie na 10 ronden geen achtervleugel meer voor zich ziet doet ie dat wel, maar hij vind er geen reet aan. Hij wil op de limiet en knokken voor elke meter. Ik zie hem in Baku ook eerst zijn banden sparen en dan naar Perez rijden om in de aanval te gaan. Wat moet ie dan doen ? Lekker achter Perez blijven want dat is verstandiger ? Kan het mis hebben, maar met die instelling had ie nooit in de F1 gekomen. Hij wil winnen ten koste van bijna alles, Ik merk ook dat het team dat ook van hem verwacht, zo pushen Daniel en Max elkaar naar een hoger niveau. Hij is 19 jaar, heeft nog een toekomst voor zich en is gedreven en hongerig. En hij moet nog veel leren, maar hij hoeft van mij geen PR-puppy te worden, dus ik vind het allemaal wel meevallen met zijn attitude. Ik kan er zelfs wel van genieten hoe hij soms op een directe manier zijn mening ventileert.Zowel jij als ik hebben geen idee wat er speelt op de achtergrond en waar er voor Max wellicht een contract ligt waar ie zijn salaris zelf in mag vullen naast zijn handtekening.

Ik hoop dat het conform de voorspellingen gaat regenen vanmiddag. Dan kan ik hopelijk 1.5 uur genieten.

Gr Ron

daNpy

Bericht door daNpy » 09 jul 2017, 10:58

romo schreef: 09 jul 2017, 10:07 Ik kijk altijd naar RTL Duitsland, met commentaar van Heiko Wasser en Christian Danner, die dat IMHO goed doen, wat goed is, is goed, wat fout is, is fout, die jongens kan ik nauwelijks op persoonlijke sentimenten betrappen, ook niet jegens Verstappen.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Als er een paar lui bevooroordeeld zijn dan is het wel op RTL Duitsland :kotsen: :kotsen: :kotsen:

En dan dat belerende toontje "für unsere Fans aus dem Niederlanden" als Max (volgens hun) iets fout doet.
Ik kan dat niet meer aanhoren dat domme gelul. En er minimaal zo vaak naast zitten als Olaf.
Ben benieuwd hoe ze Vettel zijn actie van 2 weken terug goed gepraat hebben. Was natuurlijk de schuld van Hamilton? Of was het natrappen van Vettel toch een brug te ver?
Laatst gewijzigd door daNpy op 09 jul 2017, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 jul 2017, 11:06

Arthur schreef: 09 jul 2017, 01:42 Ik ben het wel met je eens, JP. Die gedachte heb ik ook al een paar keer gehad. Sommige van zijn antwoorden ook; 2 (3?) races geleden met die geweldige start en dat ie net een stukje vleugel van Vettel eraf reed. Werd er naar gevraagd "moet ie maar eerder remmen" was t zure antwoord... Qua rijden mag ik het nog wel zien maar ik ben wel klaar met z'n "gedrag". Ook het wegblijven van dat, verplichte, persmoment. Lekker onproffesioneel. Rijdt net 2 jaar F1, komt dus net kijken. Het hoort er allemaal bij.
Niet om het een of ander maar als hij met zijn achterband over Vettels voorvleugel rijdt zit hij dus gewoon voor Vettel.
En degene die voor rijdt bepaalt de koers en als Vettel zijn voorvleugel niet onder iemand anders zijn auto wil hebben moet hij maar eerder remmen. Vrij simpel. Net als in Baku dus :P
Vettel is echter een grote jankerd, kijk de race in Brazilie nog maar eens terug. Als Max hem in wil halen duwt hij Max van de baan, maar Max remt gewoon af want hij kan er niet meer langs. Maar als Max er 3 bochten later toch voorbij is en hij zijn auto naar buiten laat lopen zit meneer meteen te huilen aan de boordradio. Hij duwt er zelf meer mensen af als dat hij meent eraf te worden geduwd en dan de vermoorde onschuld spelen.

Ik kan Max zijn reacties nog wel hebben, hij heeft wel weer geluk dat hij geen boete hoeft te betalen voor het niet verschijnen in het pers vierkantje in Baku, maar ik snap andere reacties hier ook wel.
Het mannetje is echter nog steeds 19 en ik zou heel anders gereageerd hebben als ik voor de 4e keer uitviel in een podium positie. Dan had die helm door de hele pitbox gevlogen (en dat is pas onprofessioneel).

daNpy

Bericht door daNpy » 09 jul 2017, 11:07

RS-Ron schreef: 09 jul 2017, 10:43

Ben het met je eens dat iedere scheet van Max uitvergroot in de media verschijnt, maar je kan er ook voor kiezen door te bladeren of het item niet te openen. Want zeg nou zelf, wat heeft hij daar uiteindelijk direct voor invloed op ? Wat betreft zijn "slopende" rijstijl, dat wordt categorisch ontkend door zijn team. Die zullen daar met het oog op de data toch ook iets over kunnen roepen ?
[verhaal]

Gr Ron
Helemaal mee eens. Volgens mij worden de auto's gebouwd om te winnen. En dan moet je er voorzichtig mee doen? LOL.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jul 2017, 11:16

Ik hoef geen races terug te kijken om wat z'n gedrag te vinden. Jij vindt het geweldig, ik vind dat er een randje arrogantie aankleeft. En "het mannetje" is net 19...die wordt er vaak bijgehaald. Dan wordt het tijd dat hij eens wat manieren vertoont en gewoon op een persmoment verschijnt. Dat had hem al in z'n jeugd bijgebracht moeten worden, maar wellicht ging het daar mis ;-) En over het gedrag van Vettel had ik het helemaal niet maar ben ik het met je eens :-)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 09 jul 2017, 11:26

Hij vertoont ook manieren, alleen niet jou manieren......... maar dat zegt niet onmiddellijk alles. :wink: Hij heeft er zelf over gezegd dat ie bang was dingen te zeggen die je beter niet kan zeggen...... dat is dan weer zelfkennis. Ik laat het hele circus rondom Max lekker links liggen, kan naast nog een aantal andere rijders van hem genieten op de baan.

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 09 jul 2017, 11:29

Hij is 19 jaar, heeft nog een toekomst voor zich en is gedreven en hongerig.
Als je uiteindelijk niet presteert staan er vast genoeg andere jongeren die het van je over nemen. Er zullen toch meer talenten op komst zijn a la Max ?
Ik kijk altijd naar RTL Duitsland
Je bedoelt het racen tussen de reclames door ? Dan luister ik liever naar Mol, ook al mist die wel eens wat.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 jul 2017, 11:35

Ron; Ik heb niet verzonnen dat ze op persmomenten moeten verschijnen hè. Maar ach, zelfkennis. Zelfbeheersing had ie moeten vertonen. Maar goed, ook iets met z'n opvoeding?
:lollerdelol:

Maar goed, daar mag ik hem niet op afrekenen natuurlijk. Enige wat ik vind is dat ie wat maniertjes begint te vertonen. En een ieder interpreteert of legt dat op zijn manier uit, prima

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 09 jul 2017, 11:36

"Hij eens wat manieren vertoont"...
Ik vind m nog steeds redelijk met 2 benen op de grond staan. Ik kan me goed voorstellen dat als je in je motorhome zit en je je tweede GP overwinning aan de neus voorbij ziet gaan, je zo opgefokt bent, dat het eigenlijk heel verstandig is dat je even niet wilt zeggen wat je denkt. Je eerst in een PR keurslijf gaan zitten en dan wat zinnetje eruit persen omdat dat verplicht is, en dan achteraf te horen krijgen dat je niet weet ik wat allemaal. Die jongen was gewoon heel erg pissed en zuur, dan kan protocol je worst zijn. Misschien niet zo volwassen als Vettel die gewoon professioneel om de hete brij heen draait. Of Hamiltons "10 secondes Charlie?".

Waar ik meer versteld van sta zijn de fans die een beetje zeurderig worden als Max niet wint. Dat zijn meer de Max fans als de F1 fans denk ik. Die de tv uit doen als Max uitvalt. Het is en blijft wel de hogeschool van het autoracen, waar je alleen toegelaten wordt als je een 9.98 of hoger scoort. En zonder geld minimaal een 9.995. Er is zoveel meer dan Max. De strijd tussen Ferrari en Mercedes bijvoorbeeld. Dat er een Ferrari coureur aan de leiding gaat. Dat Bottas Hamilton het vuur aan de schenen legt. Enzovoort.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 jul 2017, 11:38

Arthur schreef: 09 jul 2017, 11:16 Ik hoef geen races terug te kijken om wat z'n gedrag te vinden. Jij vindt het geweldig, ik vind dat er een randje arrogantie aankleeft.
Ik vind de arrogantie nog wel mee vallen inderdaad. Het is niet dat enorm loopt te pochen met zijn resultaten, maar hij is terecht teleurgesteld dat de afgelopen races niet hebben gebracht wat mogelijk was.

Misschien is dat tikje arrogantie of gretigheid nou net wel het verschil tussen de snelle nummers 2 en de winnaars...

Arthur

Bericht door Arthur » 09 jul 2017, 11:39

Misschien wel, dat kan idd.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 09 jul 2017, 11:42

En al in z'n eerste race voor RB in Spanje heeft ie laten zien datie heel goed met de auto (banden) kon omgaan als er gemanaged moest worden. Volgens mij staat ie daar in inmiddels ook al bekend om. Dat t niet alleen sturen is, maar ook tot het randje managen met alles is.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 jul 2017, 11:45

Weet je wat pas echt jammer is?
Die mensen die denken dat Jos en Max hetzelfde zijn.
"Heeft ie alles al kort en klein geslagen"?
"Het zal zijn opvoeding wel zijn."

Ik vind dat ie zich keurig gedraagt gezien de omstandigheden, ik doe het hem in ieder geval niet na en zeker niet op die leeftijd.
Maarja, Nederland he? Kop -> maaiveld.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 09 jul 2017, 11:49

Gezien het voorbeeld/temperament van zijn vader wat betreft omgangsvormen doet ie het nog niet zo slecht........... En hij mist geen persmoment na de race meer heeft RB al aangegeven. Het feit dat RB hen niet heeft tegengehouden/teruggehaald geeft misschien ook aan dat ze zijn inschatting deelden. Toen ik 19 was had ik ook nog wat ruwe kantjes...... zeg maar.... :tooth:

Gr Ron

daNpy

Bericht door daNpy » 09 jul 2017, 11:59

Tom

Bericht door Tom » 09 jul 2017, 12:08

Max is gewoon een echte sportman, opgegroeid met als één doel: racen en overal winnen. Begonnen in de kart en zo een aantal raceklasses afgetikt. Telkens presteren. En als je niet wint: even balen maar gelijk kijken waarom je niet gewonnen hebt en daar wat van leren. Ik vind dat ie z'n emoties aardig in bedwang weet te houden. Ook van arrogantie is weinig sprake (zeker als ik 'm vergelijk met andere sporters), hij komt nuchter en eerlijk over en laat denk ik heel veel van wat er in de pers voorbij komt langs 'm heen gaan omdat hij gewoon bezig wil zijn met racen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 jul 2017, 12:28

Exact Tom. Vind het wel weer een beetje Nederlands hier. We zijn blijkbaar geen land wat z'n topsporters door dik en dun steunt, in goede maar ook in iets mindere tijden. We mogen apetrots zijn dat één van de grootste talenten die de sport ooit heeft gezien uit ons kleine landje komt, iemand die ons de komende 15 jaar nog van enorm veel plezier gaat voorzien. Jammer dat zijn enorme gedrevenheid nu alweer als 'arrogantie' wordt uitgelegd en de schuldvraag vanwege technische problemen ook al deels in zijn schoenen wordt geschoven.

Toch juist fantastisch dat hij soms open en eerlijk is, dat hij zegt dat hij 'liever die Ferrari van de baan rijdt ipv hem voorbij te laten' en duidelijk laat merken als iets hem niet zint. Emotie, dat is wat topsport mooi maakt. Wat willen we dan? Zo'n pratende maar niets zeggende PR etalagepop als Nico Rosberg? Of grijze muizen als Bottas? Nee, ik hoor en zie liever echte karakters met echte, niet gespeelde emoties. Mannen als Hamilton, Alonso of Verstappen. Niet voor niets dat juist dat soort rijders zo enorm veel fans hebben.

Verder niet erg, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik geniet er in ieder geval van, wat dat ventje laat zien. Zelfs dit seizoen waar, buiten zijn schuld om, de resultaten er nog niet zijn is het wel te zien dat hij enorm is gegroeid weer. Hij rijdt echt heel goed. En om nog maar aan te geven dat het niet aan hem ligt: in 2015 scoorde Kvyat meer punten dan Ricciardo terwijl laatstgenoemde echt wel een betere coureur is. Maar toen had Ricciardo een hele serie pech. Dus puur je oordeel bepalen op basis van scorebordjournalistiek schiet niet erg op.

Hopen op een beetje regen vanmiddag, dan kan het erg leuk worden. Go Max.

WJ

Bericht door WJ » 09 jul 2017, 13:21

Even over Olaf, die is leuk doet het goed maar is inderdaad alleen. Die heeft een klankbord nodig. Daarom is Sky ook een stuk vermakelijker (imo). Hun budget helpt natuurlijk maar dat is niet alles.

Dat Ziggo studio geneuzel is vind ik niks. En op de Grid (Bij Ziggo) moet ook echt iemand staan die durft te vragen en vooral vragen heeft! Dat de coureur staat te stamelen is 1 ding, maar als jij al interviewer overkomt alsof je geen idee heb wat je daar aan het doen ben dan haak ik iig al heel snel af. Ik heb maar heel even Ziggo gekeken en is het normaal anders maar dit viel mij echt op.

Anyway, Max z'n houding snap ik wel. Zoals al eerder gezegd, (en ik durf wel wat verder te gaan) die is niet opgegroeid om te winnen maar gewoon gedrilled vanaf kinds af aan om te winnen. Iets anders is er niet en doet er niet toe.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jul 2017, 13:44

Goede punten Tom en Wouter :thumbup:

Arthur

Bericht door Arthur » 09 jul 2017, 13:58

Ik zal dan wel heel Nederlands zijn maar ik vind "ik rijd liever die Ferrari van de baan dan hem voorbij te laten" niet erg professioneel?
Ik mag Verstappen graag zien rijden en hij geeft soms ook relaxte interviews, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een vervelend ventje is. Die mening mag iemand toch hebben, dat is niet typisch Nederlands of omdat het een Nederlander is. Ik vind Raikkonnen ook helemaal niets, Hamilton heb ik ook niets mee maar Hülkenberg, Ricciardo en ook Alonso kan ik beter pruimen.

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 09 jul 2017, 13:59

Erg arrogant hoe hij net 15 min voor de race met een microfoon even het Nederlandse publiek ging bedanken :slapen:

Fijne race mannen!

Arthur

Bericht door Arthur » 09 jul 2017, 14:00

Dat is dan idd mooi van hem. Het is niet alleen kommer en kwel hoor ;-)

JP

Bericht door JP » 09 jul 2017, 14:03

jammer.....

Luco

Bericht door Luco » 09 jul 2017, 14:03

dat was weer een korte

Plaats reactie