Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 30 jun 2007, 11:11

Maik schreef:
Wat mij opvalt in dat filmpje is dat ze hebben zitten kutten met het beeldformaat. Het filmpje lijkt "platgedrukt", daardoor doet de auto veel dynamischer en dikker aan in het filmpje dan op de foto's hier.
Yep, dat idee kreeg ik ook.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 30 jun 2007, 11:39

Als het gewichten echt kloppen dan slaan ze echt de plank mis. Let wel de hier zo bespotte TT heeft volgens de Autoweek database een gewicht van 1260kg, BMW moet haast blij zijn dat die uit FWD heeft :-) Ik zou het fantastisch vinden als bijvoorbeeld auto de competitie aangaat met BMW en de TT naast 4wd ook met RWD zou leveren, laat de RWD 100kg zwaarder zijn, dan zitten ze nog dik onder het gewicht van de 1 coupe.

Verder zou het goed zijn voor de consument als er wat meer keus zou zijn.

Ik geef zelf de voorkeur aan een 3 of 4 deurs einser.

Michel

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 jun 2007, 11:53

Dat ze bij Audi de TT wel uit aluminium opbouwen (chasis en diverse delen plaatwerk) en bij BMW dit maar beperkt doen is me een raadsel.

Maarja, ik lees bijna overal dat deze 1-coupe gemaakt is om de amerikaanse markt te veroveren, en daar is 1560kg een licht wagentje.
Ik zie Jim" and "Cathy" al "varen" in Oklahoma (1560kg + 145kg+ 120kg) ....en nog 200kg aan boodschappen.... zit je op 2 ton

Yeahhh...great car for the american's

Daar heb je echt wel een 135i voor nodig om beweging in te krijgen.


Waarom is de coupe zoveel zwaarder dan een 3 deurs? Is die ducktale op de kofferklep van massief staal?

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jun 2007, 11:59

ja ik snap hier ook geen reet van. Het zijn nog geen officiele getallen. Maar als dit zo is is het waardeloos van bmw.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 30 jun 2007, 12:01

1er coupe kan onmogelijk zoveel zwaarder zijn dan de 1er 3-dr hatchback.
Reken er maar gewoon op dat ze beide net zo veel wegen.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 30 jun 2007, 12:10

En er word natuurlijk al snel weer vergeten dat ipv de normale 3.0 met 275pk er nu een 3.0biturbo in ligt met 306pk

Echt een gejank om die kilo's zeg, hij zal misschien ietsje zwaarder zijn als de hatchback varianten.

Wat janken jullie nou om die kilo's zeg. Als ik bij jullie stap ben je opeens 80 kilo zwaarder als een e46 M3. Als je mijn grote dikke lul mee rekent zelfs 100 kilo :lol:

Jankerds, gassen met dat ding man, lekkere 3.0 biturbo in een leuk gedrongen wagentje, sper derop en gáán. Lekker low profile met de 2 pijpjes aan de linkerkant, precies zoals jullie het hebben willen.

Andre, als je echt zoveel om dat gewicht geeft is de 1-serie coupé voor jou van de baan.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 30 jun 2007, 12:18

Sander Spoolder schreef:...Andre, als je echt zoveel om dat gewicht geeft is de 1-serie coupé voor jou van de baan.
Dan zal zelf de 1er hatch van André veel te zwaar zijn. Dat apparaat weegt net zoveel als mijn 3er coupe.

Uiteindelijk draait het allemaal om het totaalplaatje en niet om gewicht alleen.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jun 2007, 12:35

De 120d 3 deurs hatch en 120d coupe is de coupe 10kg zwaarder. Acceptabel.

Dus het is 135i motor die 30kg zwaarder plus nog wat aanhangsel. Maar 110kg tov van een 130i 3 deurs is wel erg veel.

Ik vindt de coupe een mooie auto. Maar ik ga zeker geen 1560kg 135i kopen net zo als ik ook geen 335i koop van 1600kg. Dan kan ik net zo goed een 2e hands m5 kopen.

130i van 1450kg kan nog net. 2 recaro erin en 60kg eruit dan zit ik gewoon goed das 1390 EU en 1290 RDW.

Ik zou liever voor een 130i coupe gaan met 272pk nieuwe 6 cilinder.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jun 2007, 12:41

Bremsen vorn 6-Kolben-Festsattel-Scheibenbremsen
Durchmesser mm Belüftet/338 x 26


Bremsen hinten 2-Kolben-Festsattel-Scheibenbremsen
Durchmesser mm Belüftet/324 x 22

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jun 2007, 12:45

Andre schreef:EU weight 135i: 1560 kg

holy mother of god. 10kg lichter als een e46 M3. Waar gaat dit over.

mijn 130i 3 deurs is 1450kg EU.
Damn..M3 maar houden dan

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16654
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 30 jun 2007, 12:46

Serieuze remmerij 8)


Serieus gewicht ook :P

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 30 jun 2007, 12:47

Nu de echt belangrijke vraag:


Waar is die weg?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jun 2007, 12:50

Panda de Beer schreef:
Nu de echt belangrijke vraag:


Waar is die weg?
Zuid Afrika

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 30 jun 2007, 12:50

Dat hoge gewicht verklaart dus die serieuze remmen! :wink:

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 30 jun 2007, 12:51

Ik zat te denken over wat André zei, dat BMW Motorsport en BMW echt verschillend zijn. Zou het kunnen zijn dat BMW graag een M-versie van de 1-serie wil, maar dat BMW Motorsport de aanduiding M1 niet wil hergebruiken?
Dan is dit in feite de M1, maar mag niet zo genoemd worden.

Net als met de X5 4.6i, ook geen M-X5, maar is het wel in alles behalve in naam.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 jun 2007, 12:52

Apeldoorn-Zuid

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jun 2007, 12:52

Noja gewicht blabla.. heb altijd gezegd dat ik een e46 M3 qua gewicht de grens vind, dit zou theoretisch kunnen. Maar als er gewoon 100 kilo verschil in zit tov een 130i coupe dan wacht ik daar wel op. Als die tenminste gaat komen :roll:

Tot die tijd M power ROCKS ! FWD SUCKS ! :lol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 jun 2007, 12:53

Rico v Velzen schreef:
Damn..M3 maar houden dan

Follow the leader...da-da-da.......follow the leader......

Gebruikersavatar
Panda de Beer
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15

Bericht door Panda de Beer » 30 jun 2007, 12:55

Rico v Velzen schreef:
Panda de Beer schreef:
Nu de echt belangrijke vraag:
Waar is die weg?
Zuid Afrika
Nee toch, daar rijden ze toch links? Ik zie de auto rechts rijden en de snelheidsbordjes rechts staan.
Ziet er vulkanisch uit en een gloednieuwe, mooie weg. IJsland? Canarische eilanden?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 jun 2007, 12:56

Rico waneer gaan jullie met zijn allen over het water lopen?
Andre wijst jullie de weg....

ROFL

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 jun 2007, 12:56

Panda dit is geen reisprogramma....gaat hier over de Uber-einser, wel bij de les blijven graag.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jun 2007, 12:59

LOL walk on water.

wou dat ik het kon.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 30 jun 2007, 13:02

@Rebel

Nee da's natuurlijk onzin, Andre rijd geen M3 ik wel.. En ik vind de coupe een mooie auto, turbo ben ik vanaf het begin niet van gecharmeerd geweest (was ook al met de 335i turbo zo). is gewoon persoonlijke voorkeur heeft niks met beter of slechter te maken. Een turbo schrijf ik niet af. Allles is mogelijk.

1560 kilo is gewoon een beetje een tegenvaller in vergelijk tot een 130i hatch en ook geen meevaller tov de e46 M3.

Einser coupe topwagen, op de 135i heb ik niet zitten wachten, wel indrukwekkend. Performance ben ik wel gewend, laat me de kop ook niet gek maken door die 306pk.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9073
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 30 jun 2007, 13:07

Heren het verlossende antwoord:

Van de BMW pers: de nieuwe 1er coupe

(en dat op een zaterdag... :? )

http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... 0A002B4323


O ja het gewicht van de 135i: 1560kg EU gewicht :shock:
Laatst gewijzigd door Joop op 30 jun 2007, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 jun 2007, 13:07

Der Preis vom 135i Coupe beträgt 38950,-Euro.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Philipoo, Spinazie en 4 gasten