Yep, dat idee kreeg ik ook.Maik schreef:Wat mij opvalt in dat filmpje is dat ze hebben zitten kutten met het beeldformaat. Het filmpje lijkt "platgedrukt", daardoor doet de auto veel dynamischer en dikker aan in het filmpje dan op de foto's hier.
Alles over de 1 serie (part I)
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Als het gewichten echt kloppen dan slaan ze echt de plank mis. Let wel de hier zo bespotte TT heeft volgens de Autoweek database een gewicht van 1260kg, BMW moet haast blij zijn dat die uit FWD heeft
Ik zou het fantastisch vinden als bijvoorbeeld auto de competitie aangaat met BMW en de TT naast 4wd ook met RWD zou leveren, laat de RWD 100kg zwaarder zijn, dan zitten ze nog dik onder het gewicht van de 1 coupe.
Verder zou het goed zijn voor de consument als er wat meer keus zou zijn.
Ik geef zelf de voorkeur aan een 3 of 4 deurs einser.
Michel

Verder zou het goed zijn voor de consument als er wat meer keus zou zijn.
Ik geef zelf de voorkeur aan een 3 of 4 deurs einser.
Michel
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Dat ze bij Audi de TT wel uit aluminium opbouwen (chasis en diverse delen plaatwerk) en bij BMW dit maar beperkt doen is me een raadsel.
Maarja, ik lees bijna overal dat deze 1-coupe gemaakt is om de amerikaanse markt te veroveren, en daar is 1560kg een licht wagentje.
Ik zie Jim" and "Cathy" al "varen" in Oklahoma (1560kg + 145kg+ 120kg) ....en nog 200kg aan boodschappen.... zit je op 2 ton
Yeahhh...great car for the american's
Daar heb je echt wel een 135i voor nodig om beweging in te krijgen.
Waarom is de coupe zoveel zwaarder dan een 3 deurs? Is die ducktale op de kofferklep van massief staal?
Maarja, ik lees bijna overal dat deze 1-coupe gemaakt is om de amerikaanse markt te veroveren, en daar is 1560kg een licht wagentje.
Ik zie Jim" and "Cathy" al "varen" in Oklahoma (1560kg + 145kg+ 120kg) ....en nog 200kg aan boodschappen.... zit je op 2 ton
Yeahhh...great car for the american's
Daar heb je echt wel een 135i voor nodig om beweging in te krijgen.
Waarom is de coupe zoveel zwaarder dan een 3 deurs? Is die ducktale op de kofferklep van massief staal?
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
En er word natuurlijk al snel weer vergeten dat ipv de normale 3.0 met 275pk er nu een 3.0biturbo in ligt met 306pk
Echt een gejank om die kilo's zeg, hij zal misschien ietsje zwaarder zijn als de hatchback varianten.
Wat janken jullie nou om die kilo's zeg. Als ik bij jullie stap ben je opeens 80 kilo zwaarder als een e46 M3. Als je mijn grote dikke lul mee rekent zelfs 100 kilo
Jankerds, gassen met dat ding man, lekkere 3.0 biturbo in een leuk gedrongen wagentje, sper derop en gáán. Lekker low profile met de 2 pijpjes aan de linkerkant, precies zoals jullie het hebben willen.
Andre, als je echt zoveel om dat gewicht geeft is de 1-serie coupé voor jou van de baan.
Echt een gejank om die kilo's zeg, hij zal misschien ietsje zwaarder zijn als de hatchback varianten.
Wat janken jullie nou om die kilo's zeg. Als ik bij jullie stap ben je opeens 80 kilo zwaarder als een e46 M3. Als je mijn grote dikke lul mee rekent zelfs 100 kilo

Jankerds, gassen met dat ding man, lekkere 3.0 biturbo in een leuk gedrongen wagentje, sper derop en gáán. Lekker low profile met de 2 pijpjes aan de linkerkant, precies zoals jullie het hebben willen.
Andre, als je echt zoveel om dat gewicht geeft is de 1-serie coupé voor jou van de baan.
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Dan zal zelf de 1er hatch van André veel te zwaar zijn. Dat apparaat weegt net zoveel als mijn 3er coupe.Sander Spoolder schreef:...Andre, als je echt zoveel om dat gewicht geeft is de 1-serie coupé voor jou van de baan.
Uiteindelijk draait het allemaal om het totaalplaatje en niet om gewicht alleen.
-
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
De 120d 3 deurs hatch en 120d coupe is de coupe 10kg zwaarder. Acceptabel.
Dus het is 135i motor die 30kg zwaarder plus nog wat aanhangsel. Maar 110kg tov van een 130i 3 deurs is wel erg veel.
Ik vindt de coupe een mooie auto. Maar ik ga zeker geen 1560kg 135i kopen net zo als ik ook geen 335i koop van 1600kg. Dan kan ik net zo goed een 2e hands m5 kopen.
130i van 1450kg kan nog net. 2 recaro erin en 60kg eruit dan zit ik gewoon goed das 1390 EU en 1290 RDW.
Ik zou liever voor een 130i coupe gaan met 272pk nieuwe 6 cilinder.
Dus het is 135i motor die 30kg zwaarder plus nog wat aanhangsel. Maar 110kg tov van een 130i 3 deurs is wel erg veel.
Ik vindt de coupe een mooie auto. Maar ik ga zeker geen 1560kg 135i kopen net zo als ik ook geen 335i koop van 1600kg. Dan kan ik net zo goed een 2e hands m5 kopen.
130i van 1450kg kan nog net. 2 recaro erin en 60kg eruit dan zit ik gewoon goed das 1390 EU en 1290 RDW.
Ik zou liever voor een 130i coupe gaan met 272pk nieuwe 6 cilinder.
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Nu de echt belangrijke vraag:Andre schreef:http://www.mwerks.com/gallery/albums/Vi ... /135i.html
filmpje
Waar is die weg?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Zuid AfrikaPanda de Beer schreef:Nu de echt belangrijke vraag:Andre schreef:http://www.mwerks.com/gallery/albums/Vi ... /135i.html
filmpje
Waar is die weg?
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Ik zat te denken over wat André zei, dat BMW Motorsport en BMW echt verschillend zijn. Zou het kunnen zijn dat BMW graag een M-versie van de 1-serie wil, maar dat BMW Motorsport de aanduiding M1 niet wil hergebruiken?
Dan is dit in feite de M1, maar mag niet zo genoemd worden.
Net als met de X5 4.6i, ook geen M-X5, maar is het wel in alles behalve in naam.
Dan is dit in feite de M1, maar mag niet zo genoemd worden.
Net als met de X5 4.6i, ook geen M-X5, maar is het wel in alles behalve in naam.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Nee toch, daar rijden ze toch links? Ik zie de auto rechts rijden en de snelheidsbordjes rechts staan.Rico v Velzen schreef:Zuid AfrikaPanda de Beer schreef:Nu de echt belangrijke vraag:Andre schreef:http://www.mwerks.com/gallery/albums/Vi ... /135i.html
filmpje
Waar is die weg?
Ziet er vulkanisch uit en een gloednieuwe, mooie weg. IJsland? Canarische eilanden?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
@Rebel
Nee da's natuurlijk onzin, Andre rijd geen M3 ik wel.. En ik vind de coupe een mooie auto, turbo ben ik vanaf het begin niet van gecharmeerd geweest (was ook al met de 335i turbo zo). is gewoon persoonlijke voorkeur heeft niks met beter of slechter te maken. Een turbo schrijf ik niet af. Allles is mogelijk.
1560 kilo is gewoon een beetje een tegenvaller in vergelijk tot een 130i hatch en ook geen meevaller tov de e46 M3.
Einser coupe topwagen, op de 135i heb ik niet zitten wachten, wel indrukwekkend. Performance ben ik wel gewend, laat me de kop ook niet gek maken door die 306pk.
Nee da's natuurlijk onzin, Andre rijd geen M3 ik wel.. En ik vind de coupe een mooie auto, turbo ben ik vanaf het begin niet van gecharmeerd geweest (was ook al met de 335i turbo zo). is gewoon persoonlijke voorkeur heeft niks met beter of slechter te maken. Een turbo schrijf ik niet af. Allles is mogelijk.
1560 kilo is gewoon een beetje een tegenvaller in vergelijk tot een 130i hatch en ook geen meevaller tov de e46 M3.
Einser coupe topwagen, op de 135i heb ik niet zitten wachten, wel indrukwekkend. Performance ben ik wel gewend, laat me de kop ook niet gek maken door die 306pk.
- Joop
- Berichten: 9073
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Heren het verlossende antwoord:
Van de BMW pers: de nieuwe 1er coupe
(en dat op een zaterdag...
)
http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... 0A002B4323
O ja het gewicht van de 135i: 1560kg EU gewicht
Van de BMW pers: de nieuwe 1er coupe
(en dat op een zaterdag...

http://www.press.bmwgroup.com/pressclub ... 0A002B4323
O ja het gewicht van de 135i: 1560kg EU gewicht

Laatst gewijzigd door Joop op 30 jun 2007, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: tomgtr, WillemBoer en 4 gasten