Mijn hoop is geheel en al gevestigd op Jeroen!
Dan niet.Niels schreef: 23 mar 2017, 18:35Daar kan een opslag in zitten of daar zit een opslag op? Vrijwel zeker het laatste en zeker niet zonder bepaalde voorwaarden die voor jou als consument minder gunstig zijn. Dan moet je je afvragen of het nog wel de oude hypotheek is die je meeneemtMark 320iS schreef: 23 mar 2017, 09:22 Je kunt je 'oude' hypotheek meenemen naar de nieuwe bank of de bestaande bank tegen de huidige rentetarieven. Daar kan wel een opslag inzitten van 0,1 a 0,2 procentpunt.Voor niets gaat de zon op, zeker niet bij een bank. Er is geen bank die 2 ton aflossingsvrij tegen 5% gewoon kosteloos ff omzet naar 2 ton tegen 2.5% omdat je toevallig je huis hebt verkocht. Dat wordt dan gewoon inlossen en opnieuw afsluiten met de grote kans een andere vorm te moeten afsluiten. Been there, done that. Het is zelfs zo erg dat een bank je een kant opstuurt om meer te lenen dan je nodig hebt zodat je in een hoger rente tarief valt. Als een voorstel van de bank gunstig lijkt dan zou ik alles maar eens goed doorrekenen, in deze financiële sector word je verne#kt waar je bij staat.....
De oude meenemen is alleen interessant als de condities gunstiger zijn dan nieuwe: https://www.geld.nl/hypotheek/service/h ... k-meenemen
https://www.rabobank.nl/particulieren/h ... -meenemen/
Omdat aflossingsvrij of spaarhypotheek (onze situatie) dan niet meer mogelijk is. Als je aflost en opnieuw afsluit zit je altijd vast aan lineair of annuitair aflossen. Spaarhypotheek is altijd voordeliger ivm optimaal benutten van de renteaftrek.Niels schreef: 23 mar 2017, 22:15 waarom niet opnieuw afsluiten zodat je voor het oude openstaande bedrag dezelfde rente betaalt als voor het nieuwe deel?
Daar voldoet t ruim aan, maar de afstand niet, ik denk 6 km in de rechte lijn (vesteplein).HJ2 schreef: 23 mar 2017, 21:11 Hahaha! Was het maar waar, dan had ik een M3!
Of je vergist je wie HJ2 is (denk ik niet) of je vergist je in de wagen.
Stuur maar eens een PB, misschien hebben we wel een match! Ik begrijp overigens dat dat niet voor een JP prijsje kan.
We zoeken iig 120+ vierkante meter, klusgarage (dus geen 6x3 geval of kleiner)
Voor het spaar deel lijkt me die lagere rente nu niet bepaald een voordeel voor je. Ik snap wel dat de bank je dan "tegemoet" wil komen maar ik ken de details natuurlijk niet. De fiscale voordelen zijn leuk maar in veel gevallen wordt uiteindelijk het eindbedrag na 30 jaar niet gehaald zonder bij storten.Mark 320iS schreef: 23 mar 2017, 22:22Omdat aflossingsvrij of spaarhypotheek (onze situatie) dan niet meer mogelijk is. Als je aflost en opnieuw afsluit zit je altijd vast aan lineair of annuitair aflossen. Spaarhypotheek is altijd voordeliger ivm optimaal benutten van de renteaftrek.Niels schreef: 23 mar 2017, 22:15 waarom niet opnieuw afsluiten zodat je voor het oude openstaande bedrag dezelfde rente betaalt als voor het nieuwe deel?
Dat is het wel, tenzij je al meer dan 75% gespaard hebt, uitgaande van 52% belastingtarief, anders ligt het percentage nog hoger. Reken maar eens uit op de achterkant van een bierviltje. Anyway, als je het niet weten wilt, dan niet.Niels schreef: 23 mar 2017, 23:36Voor het spaar deel lijkt me die lagere rente nu niet bepaald een voordeel voor je. Ik snap wel dat de bank je dan "tegemoet" wil komen maar ik ken de details natuurlijk niet. De fiscale voordelen zijn leuk maar in veel gevallen wordt uiteindelijk het eindbedrag na 30 jaar niet gehaald zonder bij storten.Mark 320iS schreef: 23 mar 2017, 22:22Omdat aflossingsvrij of spaarhypotheek (onze situatie) dan niet meer mogelijk is. Als je aflost en opnieuw afsluit zit je altijd vast aan lineair of annuitair aflossen. Spaarhypotheek is altijd voordeliger ivm optimaal benutten van de renteaftrek.Niels schreef: 23 mar 2017, 22:15 waarom niet opnieuw afsluiten zodat je voor het oude openstaande bedrag dezelfde rente betaalt als voor het nieuwe deel?
Voor het spaardeel beweer ik toch hetzelfde LucoLuco schreef: 24 mar 2017, 06:42 Gaat de rente omlaag ga je minder rente betalen maar moet je meer sparen, gaat de rente omhoog dan moet je meer rente betalen maar moet je minder sparen, du qua netto maandbedrag scheelt het dan niet zoveel bij rentewisselingen.
Scherp! Maar dat was een maatje van meJeroenT schreef: 23 mar 2017, 23:03Daar voldoet t ruim aan, maar de afstand niet, ik denk 6 km in de rechte lijn (vesteplein).HJ2 schreef: 23 mar 2017, 21:11 Hahaha! Was het maar waar, dan had ik een M3!
Of je vergist je wie HJ2 is (denk ik niet) of je vergist je in de wagen.
Stuur maar eens een PB, misschien hebben we wel een match! Ik begrijp overigens dat dat niet voor een JP prijsje kan.
We zoeken iig 120+ vierkante meter, klusgarage (dus geen 6x3 geval of kleiner)
En ik heb jou een paar jaar geleden een deal zien maken bij bavariacars? Een zwarte E36 M3?
Welke spaarrente?dvh schreef: 24 mar 2017, 09:30 Weet je wat het meeste rendement oplevert? Je huis zo snel mogelijk aflossen en het hypotheekbedrag daarna in een spaarpotje te stoppen.
Dan krijg je wel weer vermogensbelasting. Maar goed. De rente die je op je hypotheek betaald is natuurlijk veel duurder dan dat beetje vermogensbelasting. Met een beetje bank kun je nog net , of net niet de vermogensbelasting wegstrepen tegenover de spaarrente. Dus het kost vrijwel niets, maar het levert ook niets op. Echter, is het wel geld op je bankrekening. En anders gaat er 30jaar geld naar de rabobank en zit het na 30jaar weer vast in stenen.
Maar je wil juist je rentecontract niet meenemen. De hypotheeksoort wel.Niels schreef: 23 mar 2017, 18:35Daar kan een opslag in zitten of daar zit een opslag op? Vrijwel zeker het laatste en zeker niet zonder bepaalde voorwaarden die voor jou als consument minder gunstig zijn. Dan moet je je afvragen of het nog wel de oude hypotheek is die je meeneemtMark 320iS schreef: 23 mar 2017, 09:22 Je kunt je 'oude' hypotheek meenemen naar de nieuwe bank of de bestaande bank tegen de huidige rentetarieven. Daar kan wel een opslag inzitten van 0,1 a 0,2 procentpunt.Voor niets gaat de zon op, zeker niet bij een bank. Er is geen bank die 2 ton aflossingsvrij tegen 5% gewoon kosteloos ff omzet naar 2 ton tegen 2.5% omdat je toevallig je huis hebt verkocht. Dat wordt dan gewoon inlossen en opnieuw afsluiten met de grote kans een andere vorm te moeten afsluiten. Been there, done that. Het is zelfs zo erg dat een bank je een kant opstuurt om meer te lenen dan je nodig hebt zodat je in een hoger rente tarief valt. Als een voorstel van de bank gunstig lijkt dan zou ik alles maar eens goed doorrekenen, in deze financiële sector word je verne#kt waar je bij staat.....
De oude meenemen is alleen interessant als de condities gunstiger zijn dan nieuwe: https://www.geld.nl/hypotheek/service/h ... k-meenemen
https://www.rabobank.nl/particulieren/h ... -meenemen/
Volgens mij beweer je juist dat je het niet haalt na 30 jaar?Niels schreef: 24 mar 2017, 09:15 Volgens mij kijk je vooral naar de fiscale voordelen maar je zult naar 30 jaar ook een bepaald eindbedrag moeten halen. Het eindbedrag wordt gehaald bij een bepaalde inleg over een bepaalde periode bij een bepaalde rente. Dat zijn de drie variabelen die resulteren in een eindbedrag. Als één variabele lager wordt dan moet een andere variabele hoger worden om het eindbedrag te halen, dat kun je idd op de achterkant van een bierviltje uitrekenen Mark![]()
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... hypotheek/
Voor het spaardeel beweer ik toch hetzelfde LucoLuco schreef: 24 mar 2017, 06:42 Gaat de rente omlaag ga je minder rente betalen maar moet je meer sparen, gaat de rente omhoog dan moet je meer rente betalen maar moet je minder sparen, du qua netto maandbedrag scheelt het dan niet zoveel bij rentewisselingen.De vraag is natuurlijk of de besparing op het geheel t.a.v. een lagere rente op het aflossingsvrije deel opweegt tegen de hogere inleg voor het spaardeel en in de praktijk zal dat niet zo heel veel uitmaken maar fiscaal kan het wel gevolgen hebben.
Voor het spaar deel lijkt me die lagere rente nu niet bepaald een voordeel voor je. Ik snap wel dat de bank je dan "tegemoet" wil komen maar ik ken de details natuurlijk niet. De fiscale voordelen zijn leuk maar in veel gevallen wordt uiteindelijk het eindbedrag na 30 jaar niet gehaald zonder bij storten.
Het lijkt sommigen inderdaad niet helemaal duidelijk hoe het verloop van een spaarhypotheek eruit kan zien. Met een spreadsheet en de juiste formule kan iedereen het zelf goed inzichtelijk krijgen. En bekijken of er binnen de bandbreedte beperking nog wat slim te investeren valt.Mark 320iS schreef: 24 mar 2017, 08:40Dat is het wel, tenzij je al meer dan 75% gespaard hebt, uitgaande van 52% belastingtarief, anders ligt het percentage nog hoger. Reken maar eens uit op de achterkant van een bierviltje.
M'n vorige reactie was in het algemeen. Maar nu je je aangesproken voelt ben ik even gaan lezen in je vorige posts.
Hiermee geef je aan slecht geïnformeerd te zijn over hoe de verhoudingen bij een spaarhypotheek werken. Daarnaast kan ik een aantal andere factoren aandragen die positief of negatief het verloop van een spaarhypotheek beïnvloeden. Je kan daar echt zelf voordeel uit halen, mits je weet binnen welke grenzen je moet mikken.Niels schreef: 24 mar 2017, 09:15 De vraag is natuurlijk of de besparing op het geheel t.a.v. een lagere rente op het aflossingsvrije deel opweegt tegen de hogere inleg voor het spaardeel en in de praktijk zal dat niet zo heel veel uitmaken maar fiscaal kan het wel gevolgen hebben.
Gebruikers op dit forum: Erminio, Google Adsense [Bot] en 3 gasten