Mark 320iS schreef: 22 mar 2017, 20:51 Je mag je bestaande hypotheken, dus ook aflossingsvrij, gewoon meenemen. Deel wat je bijleent, omdat je nieuwe huis duurder is moet je lineair dan wel annuïtair aflossen.
Nu een huis kopen
- Mark 320iS
Re: Nu een huis kopen
- Arthur
- Auto: Nr.51
En mogen die oude hyoptheken dan mee onder de nieuwe rente? En dan moet je zeker bij dezelfde geldschieter blijven?
- Niels
- Auto: Prius+
Oude hypotheek = oude rente en oude geldschieter idd. Wat heb je gezien?
- Arthur
Dat wil ik nu net niet met 4,7% 
Je hebt een berichtje.

Je hebt een berichtje.
- Luco
Dan moet je een nieuwe afsluiten maar je mag nog steeds gedeelte aflossingsvrij toch? alleen geen 100%
wij hebben 50% spaar 10 jaar vast nu en 50% aflossingsvrij voor 20 jaar vast
wij hebben 50% spaar 10 jaar vast nu en 50% aflossingsvrij voor 20 jaar vast
- Arthur
Oke, dat hoeft ook niet. Misschien wel helemaal niet, ligt er maar net aan. Mss wel handig om eens een hypotheekboer te bezoeken. Weet ik wat mogelijk is en of het haalbaar is om te verkassen.
Jouw constructie klinkt ook goed maar dacht dat "Spaar" er ook niet meer is?
Jouw constructie klinkt ook goed maar dacht dat "Spaar" er ook niet meer is?
-
Volgens mij klopt dit niet...Niels schreef: 22 mar 2017, 21:13 Oude hypotheek = oude rente en oude geldschieter idd. Wat heb je gezien?
Oude hypo bedrag mag je inzetten hoe en waar je maar wilt dacht ik.
- Niels
Jazeker maar wel onder de bestaande oude condities. Als je de oude hypotheek meeneemt dan is dat tegen de oude condities en bij je huidige geldschieter. Als je bij verkoop alles inlost dan kun je opnieuw beginnen.
- Mark 320iS
Ja die gaan mee met de nieuwe rente.Arthur schreef: 22 mar 2017, 21:01 En mogen die oude hyoptheken dan mee onder de nieuwe rente? En dan moet je zeker bij dezelfde geldschieter blijven?
- Mark 320iS
Nee is niet waar.Niels schreef: 22 mar 2017, 22:18 Jazeker maar wel onder de bestaande oude condities. Als je de oude hypotheek meeneemt dan is dat tegen de oude condities en bij je huidige geldschieter. Als je bij verkoop alles inlost dan kun je opnieuw beginnen.
- Niels
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Als je je woning verkoopt en je hebt daar een hypotheek nog voor open staan dan heb je twee opties wanneer je op dat moment een ander huis koopt. Het is niet zo dat je je oude hypotheek dan moet inlossen maar dat kan wel. Het kan zijn dat je oude hypotheek gunstiger is dan een nieuwe. Dit geldt momenteel waarschijnlijk niet.
- Mark 320iS
Je kunt je 'oude' hypotheek meenemen naar de nieuwe bank of de bestaande bank tegen de huidige rentetarieven. Daar kan wel een opslag inzitten van 0,1 a 0,2 procentpunt.
- JP
Vandaag eens gaan kijken bij dit huis; http://files.damen-og.nl/object.php?adr ... eijmerstok
Vrijstaand, rustige omgeving, wat kleinere tuin dan we nu hebben en een mega garage. Dat trok ons aan.
Na 2 minuten wou ik al gillend wegrennen......wat een stinkhok. Sigaren, open haard, huisdieren (nu hoeft dat laatste niet te stinken)
Ze vragen 219, ik zou 140 bieden...geen cent meer. Wat een uitgeleefd hok. Alle muren moeten gestuced worden, keuken is verouderd, badkamer is verouderd, kozijnen zijn slecht, en de garage liggen rotte balken met asbast in. Dak is aan vervanging toe. Ja er valt wat van te maken, maar zonder te keiskeurig te zijn kun je er makkelijk 100k in gaan stoppen. Zou het in de fik steken en opnieuw opbouwen. Ben je minder moeite kwijt.
Gelukkig voor de verkopende partij hadden ze al 5 kandidaten gehad met evenzoveel serieuze biedingen en elke dag minimaal 2 bezichtigingen. Tot dusver de makelaarspraat.....
Vrijstaand, rustige omgeving, wat kleinere tuin dan we nu hebben en een mega garage. Dat trok ons aan.
Na 2 minuten wou ik al gillend wegrennen......wat een stinkhok. Sigaren, open haard, huisdieren (nu hoeft dat laatste niet te stinken)
Ze vragen 219, ik zou 140 bieden...geen cent meer. Wat een uitgeleefd hok. Alle muren moeten gestuced worden, keuken is verouderd, badkamer is verouderd, kozijnen zijn slecht, en de garage liggen rotte balken met asbast in. Dak is aan vervanging toe. Ja er valt wat van te maken, maar zonder te keiskeurig te zijn kun je er makkelijk 100k in gaan stoppen. Zou het in de fik steken en opnieuw opbouwen. Ben je minder moeite kwijt.
Gelukkig voor de verkopende partij hadden ze al 5 kandidaten gehad met evenzoveel serieuze biedingen en elke dag minimaal 2 bezichtigingen. Tot dusver de makelaarspraat.....

- HJ2
Ik zou willen dat ik zo iets zou vinden hier voor dat geld 
Wij zijn ook nog steeds op zoek. Garages moet je met een kaarsje zoeken, en al helemaal als ze ruim moeten zijn of tenminste een uitbreidingsmogelijkheid hebben

Wij zijn ook nog steeds op zoek. Garages moet je met een kaarsje zoeken, en al helemaal als ze ruim moeten zijn of tenminste een uitbreidingsmogelijkheid hebben

- Niels
Daar kan een opslag in zitten of daar zit een opslag op? Vrijwel zeker het laatste en zeker niet zonder bepaalde voorwaarden die voor jou als consument minder gunstig zijn. Dan moet je je afvragen of het nog wel de oude hypotheek is die je meeneemtMark 320iS schreef: 23 mar 2017, 09:22 Je kunt je 'oude' hypotheek meenemen naar de nieuwe bank of de bestaande bank tegen de huidige rentetarieven. Daar kan wel een opslag inzitten van 0,1 a 0,2 procentpunt.

De oude meenemen is alleen interessant als de condities gunstiger zijn dan nieuwe: https://www.geld.nl/hypotheek/service/h ... k-meenemen
https://www.rabobank.nl/particulieren/h ... -meenemen/
-
HJ2 schreef: 23 mar 2017, 18:17 Ik zou willen dat ik zo iets zou vinden hier voor dat geld
Wij zijn ook nog steeds op zoek. Garages moet je met een kaarsje zoeken, en al helemaal als ze ruim moeten zijn of tenminste een uitbreidingsmogelijkheid hebben![]()
Eind dit jaar heb ik een huis met 30m2 klushok beschikbaar. Is in de buurt van de zaak waar je jouw M3 hebt gehaald. Prijs ligt helaas niet zo gunstig als bij JP in de regio.
- HJ2
Hahaha! Was het maar waar, dan had ik een M3!
Of je vergist je wie HJ2 is (denk ik niet
) of je vergist je in de wagen.
Stuur maar eens een PB, misschien hebben we wel een match! Ik begrijp overigens dat dat niet voor een JP prijsje kan.
We zoeken iig 120+ vierkante meter, klusgarage (dus geen 6x3 geval of kleiner) of de mogelijkheid om de garage in- dan wel uitpandig uit te breiden
in een circel van max. 2 km Delft (anders is er thuis ruzie)
Een (dure) speld dus, maar ik geef niet op!
Of je vergist je wie HJ2 is (denk ik niet

Stuur maar eens een PB, misschien hebben we wel een match! Ik begrijp overigens dat dat niet voor een JP prijsje kan.
We zoeken iig 120+ vierkante meter, klusgarage (dus geen 6x3 geval of kleiner) of de mogelijkheid om de garage in- dan wel uitpandig uit te breiden

Een (dure) speld dus, maar ik geef niet op!
Laatst gewijzigd door HJ2 op 23 mar 2017, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
ach voor 6 ton mag je ons huis ook kopen, ben ik maandag weg 

- HJ2
Tonnetje minder graag.
Zit er een oplader bij?
Zit er een oplader bij?
- Luco
5 ton zou ik evt ook nog over nadenken, ja er zit een oplader bij 
1100m2
schuur met brug
aparte schuur
plek voor 4 auto's binnen
5 slaapkamers inmiddels
nog zon 150m2 opslag op 1e en 2e verd schuur
enz, enz

1100m2
schuur met brug
aparte schuur
plek voor 4 auto's binnen
5 slaapkamers inmiddels
nog zon 150m2 opslag op 1e en 2e verd schuur
enz, enz
- Arthur
1900m van Delft.
- HJ2
Nou... doebijdieba!
Wat is het adres? (wacht op volle PB box...)
Wat is het adres? (wacht op volle PB box...)
- Luco
broeksestraat 14, helaas tever van delft, ik werk er wel vlakbij.
- Luco
babylonienbroek, de wereldstad