F1 seizoen 2016

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Downforce Hans » 18 sep 2016, 22:46

Goed gezien David maar dat mag je ook wel verwachten van een opticien en daarbij komt dat de auto`s ook iets groter zijn dan de wijzers van een klokkie. :lol: :thumbup: :beer:

dvh

Bericht door dvh » 19 sep 2016, 07:56

:mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 sep 2016, 13:15

Een korte analyse van mijn kant dan maar.

Ja, ik zat 5 secondes na de start al te vloeken op de bank thuis. Gvd, weer een klotestart voor Max. Dan weet je gelijk dat het heel moeilijk gaat worden op op een baan als Singapore. Maar tegelijkertijd weet je dat er iets aan de hand moet zijn. Niemand start 3 races op rij zo beroerd. Een koppelingsprobleem, zo hoorden we later. Er kwam gelijk veel te veel koppel vrij, veel wielspin dus en dan ben je gezien. Het is ook niet dat Max hier iets fout deed zoals ik her en der las, daar heb je als coureur bijna geen invloed op. De proefstarts die je in de trainingen ziet zijn ook niet zozeer voor de rijder maar meer voor de engineers, om de afstelling van de koppeling goed te krijgen. Geen fout van Max maar je bent er wel mooi klaar mee natuurlijk. Het is en blijft een mechanische sport om maar even een cliché uit de kast te trekken.

Feit is dat Max momenteel in de hoek zit waar de klappen vallen. De laatste 5 races op rij is Ricciardo hem de baas qua uitslagen. Waar de pechduivel eerder dit jaar bij Ricciardo toesloeg treft deze nu vooral Max. Het is ook niet zo dat Max ineens minder snel is geworden of een stukje talent kwijt is geraakt, het is gewoon zo dat het dubbeltje momenteel vooral de andere kant op valt. Ricciardo en Max zijn beide zeer grote talenten en zeer snelle coureurs.

Je ziet gedurende een seizoen bij meerdere teams dit soort periodes. Neem Mercedes, daar begon Rosberg natuurlijk fantastisch aan het seizoen. Na enkele GP's maar liefst 43 punten voorsprong. Toen kwam de Hamilton killingstreak waardoor deze die achterstand omboog tot een voorsprong van 19 punten. En nu is Rosberg weer bezig met een zeer sterke serie en staat hij weer voor. Lewis was gister (en het hele weekend) ook nergens. Maar ook hij is niet ineens talent kwijtgeraakt, het moet gewoon allemaal even juist vallen.

En dat is ook de situatie bij Max. Natuurlijk baalde ik ook, maar soms zijn we ook niet altijd realistisch. Ik betrapte me er al op dat ik zaterdag na de kwalificatie niet zo blij was met zijn P4 na de zeer sterke trainingen. Maar vergeet niet: tot heel kort geleden was er nog nooit een Nederlander hoger dan 4e gestart (Jan Lammers op Long Beach). Succes went heel snel en een podium voor Max werd kort geleden bijna gewoon, na zijn sterke serie races voor de zomerstop.

Hoe raar het ook klinkt, misschien is dit juist wel even goed. Een kleine terugslag, een slechtere serie. Dit jaar zijn de dagsuccessen leuk maar nog niet enorm belangrijk. Volgend jaar en het jaar daarop moet het gaan gebeuren. Alles wat we nu zien vormt hem weer verder, brengt waardevolle ervaring. Het dubbeltje valt vanzelf weer de goede kant op zoals ook Hamilton binnenkort wel weer gaat winnen. Binnen nu en een paar races staat Max vanzelf weer op dat podium en zijn deze paar mindere races alweer snel vergeten.

En feitelijk was het niet eens een slechte race. Die slechte koppeling, daar kon hij niets aan doen. Daarna heeft hij alsnog een prima inhaalrace gereden.

Komt wel goed met het ventje! Op naar Maleisië. :df:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 sep 2016, 13:54

Teveel koppel waardoor er een koppelingsprobleem ontstaat? Ricciardo rijdt voor zover ik weet met dezelfde hard- en software. Ik weet het zo nog niet.

We kunnen niet in het hoofd van Max kijken, maar ik zou me ook zomaar kunnen voorstellen dat de revival van Ricciardo ook bij Max zelf tot wat verhoogd koppel in de bovenkamer heeft geleid. Als de move van Max van TR naar Red Bull een goeie was, dan was ie dat zeker voor Ricciardo. Ik heb het al eens eerder gezegd, Ricciardo is een vreemde druif. Zonder de competitie van Max was ie op Ferrari niveau blijven hangen. Nu de van nature luie Australiër getriggerd is, komt het beste in hem weer naar boven. En het beste van Ricciardo, en laten we dat niet hopen, zou wel eens een stationnetje te ver voor Max kunnen zijn.

Om in de F1 een volgende stap te kunnen/mogen zetten zul je eerst je teammaat moeten verslaan.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 sep 2016, 14:41

Hielke schreef:zul je eerst je teammaat moeten verslaan.
...En zijn helft van de garage.... Het is niet zo simpel als een poppetje in een auto die gelijk is aan die in de garage box ernaast. Er werkt een heel team aan. En die twee teams binnen een team werken wel samen, maar er zal altijd verschil zijn. Vandaar ook dat er zo vaak "wij" geroepen wordt in interviews. Zonder bijvoorbeeld een goede engineer wordt het echt niks.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 sep 2016, 20:52

Na eerder dit jaar bij de F1 testdagen in Barcelona en bij de GP in Montréal (Canada) geweest te zijn dacht ik dat het erop zat voor dit jaar. Zat nog te denken aan Spa maar die voorzieningen daar vind ik waardeloos dus die race laten schieten. Maar het kriebelde wel, om toch nog een GP te bezoeken. :angel:

Nou wil het toeval dat mijn broer en zijn gezin voor een paar maand in Melbourne wonen. Nu ga ik eind november met m'n vrouw daar een weekje op bezoek. Nu heb ik het geheel toevallig zo gepland dat we terug een stopover in Abu Dhabi maken. Hee, wat een toeval schat! Dan is er ook F1 daar, laatste race van het seizoen! :ongeveer als: Zullen we daar ook naartoe? Net dus 2 tribunekaarten besteld, misschien maak ik zo ook nog eens een F1 fan van de misses. :mrgreen:

(Uiteraard niet helemaal toeval zoals ik het haar schetste, had ik precies uitgekiend zo :whistle: )

Duurt nog ff maar net als vorig jaar naar de GP van Abu Dhabi. :popcorn:

Uiteraard zin in. :df: :peace:

Luco

Bericht door Luco » 21 sep 2016, 21:15

:thumbup: :headbang:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 sep 2016, 22:55

Hielke schreef:Teveel koppel waardoor er een koppelingsprobleem ontstaat? Ricciardo rijdt voor zover ik weet met dezelfde hard- en software. Ik weet het zo nog niet.

We kunnen niet in het hoofd van Max kijken, maar ik zou me ook zomaar kunnen voorstellen dat de revival van Ricciardo ook bij Max zelf tot wat verhoogd koppel in de bovenkamer heeft geleid. Als de move van Max van TR naar Red Bull een goeie was, dan was ie dat zeker voor Ricciardo. Ik heb het al eens eerder gezegd, Ricciardo is een vreemde druif. Zonder de competitie van Max was ie op Ferrari niveau blijven hangen. Nu de van nature luie Australiër getriggerd is, komt het beste in hem weer naar boven. En het beste van Ricciardo, en laten we dat niet hopen, zou wel eens een stationnetje te ver voor Max kunnen zijn.

Om in de F1 een volgende stap te kunnen/mogen zetten zul je eerst je teammaat moeten verslaan.
Ah, jij hebt een directe lijn met het team van Red Bull begrijp ik?

:tooth:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 sep 2016, 23:16

Gaaf Wouter!!

Macboy

Bericht door Macboy » 23 sep 2016, 10:27

Mooi Wouter ! Sterk verhaal ook hierboven. Zo plaats je alles weer mooi in perspectief.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 sep 2016, 23:28

leuke commercial met Max :TV kijken:

Knot

Bericht door Knot » 28 sep 2016, 02:01

Erg gaaf en de juiste om bij te wonen!

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 28 sep 2016, 07:42

Erg grappig.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 28 sep 2016, 08:38

Wouter81 schreef:Na eerder dit jaar bij de F1 testdagen in Barcelona en bij de GP in Montréal (Canada) geweest te zijn dacht ik dat het erop zat voor dit jaar. Zat nog te denken aan Spa maar die voorzieningen daar vind ik waardeloos dus die race laten schieten. Maar het kriebelde wel, om toch nog een GP te bezoeken. :angel:

Nou wil het toeval dat mijn broer en zijn gezin voor een paar maand in Melbourne wonen. Nu ga ik eind november met m'n vrouw daar een weekje op bezoek. Nu heb ik het geheel toevallig zo gepland dat we terug een stopover in Abu Dhabi maken. Hee, wat een toeval schat! Dan is er ook F1 daar, laatste race van het seizoen! :ongeveer als: Zullen we daar ook naartoe? Net dus 2 tribunekaarten besteld, misschien maak ik zo ook nog eens een F1 fan van de misses. :mrgreen:

(Uiteraard niet helemaal toeval zoals ik het haar schetste, had ik precies uitgekiend zo :whistle: )

Duurt nog ff maar net als vorig jaar naar de GP van Abu Dhabi. :popcorn:

Uiteraard zin in. :df: :peace:
Heel gaaf (circuit)! :D Als je nog eens wat langer daar bent kan je er ook op lopen of fietsen. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 28 sep 2016, 08:50

Lijkt mij prachtig om in het donker/kunstlicht een rondje echt te driften, niet dat bochtje uit wat chris Harris doet maar flinke laaghangende bewolking zegmaar, mooier dat die layout/situatie daar krijg je het niet!

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 28 sep 2016, 09:49

Coole commercial inderdaad :thumbup:

Hebben jullie ook al zo'n zin in a.s. Zondag? Volgens mij wordt het een hele mooie wedstrijd: mooi circuit (geliefd bij veel rijders, incl de hele top 6), met soms snel wisselende weersomstandigheden. De ingrediënten voor iets leuks zeg maar :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 sep 2016, 15:51

Ha, het is een nepmax.
https://www.powned.tv/artikel/max-neemt ... -nepmax-af" onclick="window.open(this.href);return false;

Hallo Jumbo :police:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2016, 17:09

of een stunt...het lijkt mij de echte als ie zegt uw boodschappen...of ze gebruiken die dure apparatuur wat ze ook in films gebruiken, dan kan je zo iemand neerzetten en dan de looks van een ander geven en lijkt net echt.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 28 sep 2016, 18:42

GTRene schreef:of een stunt...het lijkt mij de echte als ie zegt uw boodschappen...of ze gebruiken die dure apparatuur wat ze ook in films gebruiken, dan kan je zo iemand neerzetten en dan de looks van een ander geven en lijkt net echt.
Hij lijkt er niet eens op... Zet het beeld maar eens stil als mevrouw de deur open doet(0:25). ;) It's the power of suggestion.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 sep 2016, 19:16

Mari Oh Oh! schreef:
GTRene schreef:of een stunt...het lijkt mij de echte als ie zegt uw boodschappen...of ze gebruiken die dure apparatuur wat ze ook in films gebruiken, dan kan je zo iemand neerzetten en dan de looks van een ander geven en lijkt net echt.
Hij lijkt er niet eens op... Zet het beeld maar eens stil als mevrouw de deur open doet(0:25). ;) It's the power of suggestion.
ja daar, ik dacht dat het om die met die F1 wagen ging wat ik dropte haha, das toch wel de echte?

zag net op TV dat ze die met dat wagentje bedoelen als neppert,

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 28 sep 2016, 23:55

GTRene schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
ja daar, ik dacht dat het om die met die F1 wagen ging wat ik dropte haha, das toch wel de echte?

zag net op TV dat ze die met dat wagentje bedoelen als neppert,
Klopt, die is echt. Alleen de F1 wagen is overal duidelijk in gemonteerd. :) Volgens mij hebben ze bij die scene op het eind(waar hij de hoek om komt) beeldmateriaal van het uit de pitbox wegrijden gebruikt(haaks naar rechts dus).

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2016, 00:07

:D kan maar zo met huidige technieken, vind het wel een hele leuke commercial :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 sep 2016, 00:09

Om verwarring te voorkomen, de rechtzaak gaan om de firma picnic om dit filmpje.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 sep 2016, 00:50

:thumbup:

die met de echte Max toch een stuk leuker :D

Macboy

Bericht door Macboy » 02 okt 2016, 10:18

Bizarre race he .....

Plaats reactie