Clio V6/335d........0-1
-
- Auto: Fun Damn Mentally
het heeft eerder met pk's te maken dan met koppel en je in de juiste versnelling bevinden. Dat van die beresterke 535d vs M5 heb ik ook gelezen. Als die M5 nou ff 2/3 versnellingen terug had geflippert, het is allemaal niet zo moeilijk. Misschien is 't nu te begrijpen waarom een 335i bijv ook erg snel(sneller dan 335d) is adhv mijn proefrit in de Z4M en mijn belevingen met mijn ex E46M3....
- Dennis van der Schoot
Maar zonder in een 335 of 335d gereden te hebben,denk ik dat je toch het meeste DF haalt uit de benzine versie.
Diesel is toch meer van,gas geven,en het gaat indrukwekkend snel,zonder overdreven sensatie's vooruit.
Benzine is toch meer sensatie,hogere toerentallen,nog mooier motorgeluid. (denk ik he?)
Diesel is toch meer van,gas geven,en het gaat indrukwekkend snel,zonder overdreven sensatie's vooruit.
Benzine is toch meer sensatie,hogere toerentallen,nog mooier motorgeluid. (denk ik he?)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Precies, zo moeilijk is het niet als je het motorkarakter weet. Met een ///M dus tot in het rood trappen. Juiste versnelling bij de juiste snelheid, weten in welk verzet je tot waar kan gaan ( erg handig als je een paar tandjes terug moetRobin schreef:het heeft eerder met pk's te maken dan met koppel en je in de juiste versnelling bevinden. Dat van die beresterke 535d vs M5 heb ik ook gelezen. Als die M5 nou ff 2/3 versnellingen terug had geflippert, het is allemaal niet zo moeilijk. Misschien is 't nu te begrijpen waarom een 335i bijv ook erg snel(sneller dan 335d) is adhv mijn proefrit in de Z4M en mijn belevingen met mijn ex E46M3....

Verschil is er dan nogwel, maar het verschil is vlot aan het afnemen met de nieuwste generatie diesels.
- Roman
- Roman
Tuurlijk ook. Hangt er vanaf wat je persoonlijk voor jezelf driving fun vind.Marcel van Meerbeek schreef:Driving Fun is natuurlijk ook dat je met je 3 serie diesel, met twee vingers in de neus een Clio V6 het nakijken geeft.
Ik zou persoonlijk meer fun hebben in de Clio denk ik, lekker hard werken en vol geconcentreerd bezig zijn dan voet op de vloer en rustig nog even de krant lezen (bij wijze van spreken dan

- Daniel
Een M5 of 335i/M3-rijder die goed bij de les is zal altijd sneller zijn dan een 535d of 335d. Als je hem eigenwijs in een te hoog verzet laat staan is een diesel met het veel hogere koppel bij lage toerentallen allicht in het voordeel, maar ga je op de juiste plek in de powerband zitten dan is het veel hogere piekvermogen van de benzinemotor doorslaggevend.
Die 335d/RS4-test heb ik ook gelezen en hoewel die 335d echt idioot grote stappen neemt is een gat van 200 meter toch wel aanzienlijk. De 0-200 tijd van een RS4 is ongeveer 16,5 seconden, de afstand die hij aflegt om die snelheid te bereiken is ongeveer 450 m (onterecht uitgaande van een lineare versnelling maar je moet wat)
Dan is 200 meter _heel erg veel_
Die 335d/RS4-test heb ik ook gelezen en hoewel die 335d echt idioot grote stappen neemt is een gat van 200 meter toch wel aanzienlijk. De 0-200 tijd van een RS4 is ongeveer 16,5 seconden, de afstand die hij aflegt om die snelheid te bereiken is ongeveer 450 m (onterecht uitgaande van een lineare versnelling maar je moet wat)
Dan is 200 meter _heel erg veel_
Laatst gewijzigd door Daniel op 15 jun 2007, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Dennis leuk verhaal 
Die 335d is inderdaad alléén met automaat en de 335d en de 335i hebben allebei links en rechts één dikke uitlaat. Twee uitlaten links kan dus alleen de 330d zijn of minder.
Die diffusor is niets anders dan het M-pakket. Is geen diffusor, maar lijkt dus zo. Is dus een 335d met M-pakket.
Het mooie aan die diesel is inderdaad dat je nooit bij de les hoeft te zijn. Gewoon alleen gasgeven en klaar

Die 335d is inderdaad alléén met automaat en de 335d en de 335i hebben allebei links en rechts één dikke uitlaat. Twee uitlaten links kan dus alleen de 330d zijn of minder.
Die diffusor is niets anders dan het M-pakket. Is geen diffusor, maar lijkt dus zo. Is dus een 335d met M-pakket.
Het mooie aan die diesel is inderdaad dat je nooit bij de les hoeft te zijn. Gewoon alleen gasgeven en klaar

-
Leuk verhaal Dennis
.
Op dat stuk tussen Loon op Zand en Tilburg, rij ik meestal (indien het verkeer het toelaat) ook volle bak, is nog goed te doen daar 8).
Ik heb ooit ervaren hoe snel een 535d is, meer dan bijhouden was er niet bij.
Kan ik trouwens hieruit opmaken dat je hernia zo goed als over is?

Op dat stuk tussen Loon op Zand en Tilburg, rij ik meestal (indien het verkeer het toelaat) ook volle bak, is nog goed te doen daar 8).
Ik heb ooit ervaren hoe snel een 535d is, meer dan bijhouden was er niet bij.
Kan ik trouwens hieruit opmaken dat je hernia zo goed als over is?

- Dennis van der Schoot
Al is die weg daar niet zo heel erg lang,je kunt daar inderdaad nog flink doorrijden.
Ik rij meestal toch wel rustig,zeker niet snel,maar af en toe toch even het gas intrappen is toch wel leuk (liefst met een paar flinke bochten erin,is nog spannender
).Hernia loopt op z'n eind,over een weekje of 2 weer aan 't werk.Heb er weinig las van,ben dan zo'n 3 maanden thuis geweest,valt eigenlijk nog wel mee he?
Ik rij meestal toch wel rustig,zeker niet snel,maar af en toe toch even het gas intrappen is toch wel leuk (liefst met een paar flinke bochten erin,is nog spannender

-
Vorige week een snelwegsprintje gedan met een 335d.Robin schreef:LOL, als de RS4 in z'n 4/5/6 blijft bij 80/120/140 wel ja. Vol in de versnellingen is 't de groeten 335d.Hans GP1630 schreef:Ik wil jou wel een keer tegenkomen bij een stoplicht.. eerlijke race denk ik wel![]()
Laatst stond er toch een test in de AV een 335d tegen RS4en die RS4 had er al moeite mee..
Dat dat voor velen moeilijk te begrijpen is snap ik niet, maar heeft met bepaalde basisdingen te maken zoals PK's. 286 is een hoop, 420 is een hoopje meer. Dat je daar bij de RS4 de Quattro aandrijving af moet halen, idd, maar dan blijft ie in de thru gear spurt nog echt stuk sneller.
Ding is natuurlijk bloedsnel. We reden ca. 80 op de snelweg. Ik zat in 3, toen we vrije baan kregen allebei vol op het gas eerste meters liep de 335 even op me uit maar bij ca.120 lag ik naast hem daarna was er voor hem geen houden aan.De RS4 is dan zoveel sneller!! en dat gat van 200 mtr wat AV schrijft is dus gewoon groter!!
Vanuit stilstand zal het verschil nog groter zijn omdat de RS4 veel meer grip heeft.
- Erik K.
Video van m'n M3 tegen de 535d(350pk/700Nm) beide 2 personen aan boord.
Click here to watch BMW-E36-M3-32-vs-BMW-535d-350HP700Nm
of
http://www.youtube.com/watch?v=g3RTYi0JpH4
Click here to watch BMW-E36-M3-32-vs-BMW-535d-350HP700Nm
of
http://www.youtube.com/watch?v=g3RTYi0JpH4
- Dennis van der Schoot
- Daniel
Ten opzichte van een S4 zou het nog wel krap kunnen worden, maar een RS4 heeft natuurlijk dusdanig meer vermogen (bijna 140 pk) en kan zoveel meer toeren draaien dat je dat met koppel niet meer compenseert als de sprint wat langer is. 80-120 is het aan elkaar gewaagd maar 80-200 is een no-contest.leonard schreef: Ding is natuurlijk bloedsnel. We reden ca. 80 op de snelweg. Ik zat in 3, toen we vrije baan kregen allebei vol op het gas eerste meters liep de 335 even op me uit maar bij ca.120 lag ik naast hem daarna was er voor hem geen houden aan.De RS4 is dan zoveel sneller!! en dat gat van 200 mtr wat AV schrijft is dus gewoon groter!!
Vanuit stilstand zal het verschil nog groter zijn omdat de RS4 veel meer grip heeft.
Dat de 535d met de CBR06 wat langzamer was had ook wel met de warmte te maken denk ik. Met die twee turbo's heb je daar toch wel behoorlijk last van.
- Mathieu
Dennis & Marc F
Op de weg van Loon op Zand naar Tilburg staat toch regelmatig controle.
Ik rijd er niet al te hard ondanks dat de verleiding daar zeker aanwezig is
Dennis, prachtige wagen trouwens.
Als ik in de buurt ben kom ik hem weleens in het echt aanschouwen.
Bij Broekauto heeft er ook een zilvere MK1 te koop gestaan en ik heb stiekem heel vaak voor de showroom gestaan om hem te bekijken
Ik rijd er niet al te hard ondanks dat de verleiding daar zeker aanwezig is

Dennis, prachtige wagen trouwens.
Als ik in de buurt ben kom ik hem weleens in het echt aanschouwen.
Bij Broekauto heeft er ook een zilvere MK1 te koop gestaan en ik heb stiekem heel vaak voor de showroom gestaan om hem te bekijken

-
Daniel schreef:Ten opzichte van een S4 zou het nog wel krap kunnen worden, maar een RS4 heeft natuurlijk dusdanig meer vermogen (bijna 140 pk) en kan zoveel meer toeren draaien dat je dat met koppel niet meer compenseert als de sprint wat langer is. 80-120 is het aan elkaar gewaagd maar 80-200 is een no-contest.leonard schreef: Ding is natuurlijk bloedsnel. We reden ca. 80 op de snelweg. Ik zat in 3, toen we vrije baan kregen allebei vol op het gas eerste meters liep de 335 even op me uit maar bij ca.120 lag ik naast hem daarna was er voor hem geen houden aan.De RS4 is dan zoveel sneller!! en dat gat van 200 mtr wat AV schrijft is dus gewoon groter!!
Dat de 535d met de CBR06 wat langzamer was had ook wel met de warmte te maken denk ik. Met die twee turbo's heb je daar toch wel behoorlijk last van.
Leuk dit
Een gechipte .35d rijd een Audi S4 compleet zoek.Heb dit met m'n 535d div. malen meegemaakt en was echt een stuk sneller

-
Er zullen er vast wel mee rijden alleen ben ik ze nog niet tegen gekomen.Rico v Velzen schreef:Rijden er al 335d's met chips rond ? en zoja hoeveel pk hebben die ?
Reken op 330 pk.Dat is het maximale.De 350pk in het filmpje geloof ik ook niet!! 320 pk is het maximale wat uit de 272 pk motor te halen is.
- Daniel
http://www.rica.nl/news/bmw335d.php
De vraag is natuurlijk of dat nodig is
Hij wordt er wel sneller van dan een 335i 
De vraag is natuurlijk of dat nodig is

-
Ik rij daar toch regelmatig en heb nooit iets van een controle meegekregenMathieu schreef:Dennis & Marc F
Ik rijd er niet al te hard ondanks dat de verleiding daar zeker aanwezig is![]()

Maar ik zal er in het vervolg alert op zijn.
- Erik K.
Die betreffende 535d is op de bank geweest en die vertelde 350pkleonard schreef:Er zullen er vast wel mee rijden alleen ben ik ze nog niet tegen gekomen.Rico v Velzen schreef:Rijden er al 335d's met chips rond ? en zoja hoeveel pk hebben die ?
Reken op 330 pk.Dat is het maximale.De 350pk in het filmpje geloof ik ook niet!! 320 pk is het maximale wat uit de 272 pk motor te halen is.

Dat ding liep ook echt gruwelijk hard door op hogere snelheid. Mijn M3 was toen nog begrensd, 265teller hield het op. Zat later achter de 535d en kwam d'r toen niet voorbij op top

Rico heeft misschien nog wel ergens een linkje naar de site van de Tuner van die auto.