Clio V6/335d........0-1

Dit is ons algemene autoforum.
Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 15 jun 2007, 09:13

het heeft eerder met pk's te maken dan met koppel en je in de juiste versnelling bevinden. Dat van die beresterke 535d vs M5 heb ik ook gelezen. Als die M5 nou ff 2/3 versnellingen terug had geflippert, het is allemaal niet zo moeilijk. Misschien is 't nu te begrijpen waarom een 335i bijv ook erg snel(sneller dan 335d) is adhv mijn proefrit in de Z4M en mijn belevingen met mijn ex E46M3....

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 15 jun 2007, 09:18

Maar zonder in een 335 of 335d gereden te hebben,denk ik dat je toch het meeste DF haalt uit de benzine versie.
Diesel is toch meer van,gas geven,en het gaat indrukwekkend snel,zonder overdreven sensatie's vooruit.
Benzine is toch meer sensatie,hogere toerentallen,nog mooier motorgeluid. (denk ik he?)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 jun 2007, 10:00

De 535d was vorig jaar inderdaad erg moeilijk los te rijden, op top liep dat ding overigens ook erg hard.
270km/u was geen probleem
Ik heb nog wel ergens een filmpje van mijn sprint tegen de 535d, vanavond even zoeken en posten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jun 2007, 10:49

Robin schreef:het heeft eerder met pk's te maken dan met koppel en je in de juiste versnelling bevinden. Dat van die beresterke 535d vs M5 heb ik ook gelezen. Als die M5 nou ff 2/3 versnellingen terug had geflippert, het is allemaal niet zo moeilijk. Misschien is 't nu te begrijpen waarom een 335i bijv ook erg snel(sneller dan 335d) is adhv mijn proefrit in de Z4M en mijn belevingen met mijn ex E46M3....
Precies, zo moeilijk is het niet als je het motorkarakter weet. Met een ///M dus tot in het rood trappen. Juiste versnelling bij de juiste snelheid, weten in welk verzet je tot waar kan gaan ( erg handig als je een paar tandjes terug moet :lol: )
Verschil is er dan nogwel, maar het verschil is vlot aan het afnemen met de nieuwste generatie diesels.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 15 jun 2007, 11:01

Maar ja, je had waarschijnlijk wel meer driving fun in de clio. Door alle versnellingen heen rossen en volle concentratie.

Terwijl hij in de bimmer lekker relaxed zit.

Driving fun dan toch boven alles, ook al was die diesel sneller :wink:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 15 jun 2007, 11:08

Driving Fun is natuurlijk ook dat je met je 3 serie diesel, met twee vingers in de neus een Clio V6 het nakijken geeft. :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 15 jun 2007, 11:14

Marcel van Meerbeek schreef:Driving Fun is natuurlijk ook dat je met je 3 serie diesel, met twee vingers in de neus een Clio V6 het nakijken geeft. :wink:
Tuurlijk ook. Hangt er vanaf wat je persoonlijk voor jezelf driving fun vind.

Ik zou persoonlijk meer fun hebben in de Clio denk ik, lekker hard werken en vol geconcentreerd bezig zijn dan voet op de vloer en rustig nog even de krant lezen (bij wijze van spreken dan :lol: )

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 15 jun 2007, 12:04

Een M5 of 335i/M3-rijder die goed bij de les is zal altijd sneller zijn dan een 535d of 335d. Als je hem eigenwijs in een te hoog verzet laat staan is een diesel met het veel hogere koppel bij lage toerentallen allicht in het voordeel, maar ga je op de juiste plek in de powerband zitten dan is het veel hogere piekvermogen van de benzinemotor doorslaggevend.

Die 335d/RS4-test heb ik ook gelezen en hoewel die 335d echt idioot grote stappen neemt is een gat van 200 meter toch wel aanzienlijk. De 0-200 tijd van een RS4 is ongeveer 16,5 seconden, de afstand die hij aflegt om die snelheid te bereiken is ongeveer 450 m (onterecht uitgaande van een lineare versnelling maar je moet wat)
Dan is 200 meter _heel erg veel_
Laatst gewijzigd door Daniel op 15 jun 2007, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 jun 2007, 13:01

4,5km?! Komma'tje staat verkeerd denk ik :wink:

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 15 jun 2007, 13:19

Euh ja :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 jun 2007, 15:27

Dennis leuk verhaal :)

Die 335d is inderdaad alléén met automaat en de 335d en de 335i hebben allebei links en rechts één dikke uitlaat. Twee uitlaten links kan dus alleen de 330d zijn of minder.

Die diffusor is niets anders dan het M-pakket. Is geen diffusor, maar lijkt dus zo. Is dus een 335d met M-pakket.

Het mooie aan die diesel is inderdaad dat je nooit bij de les hoeft te zijn. Gewoon alleen gasgeven en klaar :)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40158
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 jun 2007, 16:23

De GT ging gelijk op met de 535d+ op hoge snelheid ging de 535d+ zelfs inlopen!

MarcF
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:34

Bericht door MarcF » 15 jun 2007, 18:37

Leuk verhaal Dennis :D.

Op dat stuk tussen Loon op Zand en Tilburg, rij ik meestal (indien het verkeer het toelaat) ook volle bak, is nog goed te doen daar 8).

Ik heb ooit ervaren hoe snel een 535d is, meer dan bijhouden was er niet bij.

Kan ik trouwens hieruit opmaken dat je hernia zo goed als over is? :wink:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 15 jun 2007, 19:12

Al is die weg daar niet zo heel erg lang,je kunt daar inderdaad nog flink doorrijden.
Ik rij meestal toch wel rustig,zeker niet snel,maar af en toe toch even het gas intrappen is toch wel leuk (liefst met een paar flinke bochten erin,is nog spannender :) ).Hernia loopt op z'n eind,over een weekje of 2 weer aan 't werk.Heb er weinig las van,ben dan zo'n 3 maanden thuis geweest,valt eigenlijk nog wel mee he?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 15 jun 2007, 19:42

Robin schreef:
Hans GP1630 schreef:Ik wil jou wel een keer tegenkomen bij een stoplicht.. eerlijke race denk ik wel :wink:
Laatst stond er toch een test in de AV een 335d tegen RS4 :shock: en die RS4 had er al moeite mee..
LOL, als de RS4 in z'n 4/5/6 blijft bij 80/120/140 wel ja. Vol in de versnellingen is 't de groeten 335d.

Dat dat voor velen moeilijk te begrijpen is snap ik niet, maar heeft met bepaalde basisdingen te maken zoals PK's. 286 is een hoop, 420 is een hoopje meer. Dat je daar bij de RS4 de Quattro aandrijving af moet halen, idd, maar dan blijft ie in de thru gear spurt nog echt stuk sneller.
Vorige week een snelwegsprintje gedan met een 335d.

Ding is natuurlijk bloedsnel. We reden ca. 80 op de snelweg. Ik zat in 3, toen we vrije baan kregen allebei vol op het gas eerste meters liep de 335 even op me uit maar bij ca.120 lag ik naast hem daarna was er voor hem geen houden aan.De RS4 is dan zoveel sneller!! en dat gat van 200 mtr wat AV schrijft is dus gewoon groter!!

Vanuit stilstand zal het verschil nog groter zijn omdat de RS4 veel meer grip heeft.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 15 jun 2007, 19:49

Video van m'n M3 tegen de 535d(350pk/700Nm) beide 2 personen aan boord.

Click here to watch BMW-E36-M3-32-vs-BMW-535d-350HP700Nm

of

http://www.youtube.com/watch?v=g3RTYi0JpH4

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 15 jun 2007, 19:59

Da's een duidelijk filmpje Erik.
Gaaf geluid ook!

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 16 jun 2007, 11:01

leonard schreef: Ding is natuurlijk bloedsnel. We reden ca. 80 op de snelweg. Ik zat in 3, toen we vrije baan kregen allebei vol op het gas eerste meters liep de 335 even op me uit maar bij ca.120 lag ik naast hem daarna was er voor hem geen houden aan.De RS4 is dan zoveel sneller!! en dat gat van 200 mtr wat AV schrijft is dus gewoon groter!!

Vanuit stilstand zal het verschil nog groter zijn omdat de RS4 veel meer grip heeft.
Ten opzichte van een S4 zou het nog wel krap kunnen worden, maar een RS4 heeft natuurlijk dusdanig meer vermogen (bijna 140 pk) en kan zoveel meer toeren draaien dat je dat met koppel niet meer compenseert als de sprint wat langer is. 80-120 is het aan elkaar gewaagd maar 80-200 is een no-contest.

Dat de 535d met de CBR06 wat langzamer was had ook wel met de warmte te maken denk ik. Met die twee turbo's heb je daar toch wel behoorlijk last van.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 16 jun 2007, 11:10

Dennis & Marc F

Op de weg van Loon op Zand naar Tilburg staat toch regelmatig controle.

Ik rijd er niet al te hard ondanks dat de verleiding daar zeker aanwezig is :(

Dennis, prachtige wagen trouwens.
Als ik in de buurt ben kom ik hem weleens in het echt aanschouwen.
Bij Broekauto heeft er ook een zilvere MK1 te koop gestaan en ik heb stiekem heel vaak voor de showroom gestaan om hem te bekijken :oops:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 16 jun 2007, 11:43

Daniel schreef:
leonard schreef: Ding is natuurlijk bloedsnel. We reden ca. 80 op de snelweg. Ik zat in 3, toen we vrije baan kregen allebei vol op het gas eerste meters liep de 335 even op me uit maar bij ca.120 lag ik naast hem daarna was er voor hem geen houden aan.De RS4 is dan zoveel sneller!! en dat gat van 200 mtr wat AV schrijft is dus gewoon groter!!

Vanuit stilstand zal het verschil nog groter zijn omdat de RS4 veel meer grip heeft.
Ten opzichte van een S4 zou het nog wel krap kunnen worden, maar een RS4 heeft natuurlijk dusdanig meer vermogen (bijna 140 pk) en kan zoveel meer toeren draaien dat je dat met koppel niet meer compenseert als de sprint wat langer is. 80-120 is het aan elkaar gewaagd maar 80-200 is een no-contest.

Dat de 535d met de CBR06 wat langzamer was had ook wel met de warmte te maken denk ik. Met die twee turbo's heb je daar toch wel behoorlijk last van.

Leuk dit

Een gechipte .35d rijd een Audi S4 compleet zoek.Heb dit met m'n 535d div. malen meegemaakt en was echt een stuk sneller :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jun 2007, 12:04

Rijden er al 335d's met chips rond ? en zoja hoeveel pk hebben die ?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 16 jun 2007, 12:18

Rico v Velzen schreef:Rijden er al 335d's met chips rond ? en zoja hoeveel pk hebben die ?
Er zullen er vast wel mee rijden alleen ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Reken op 330 pk.Dat is het maximale.De 350pk in het filmpje geloof ik ook niet!! 320 pk is het maximale wat uit de 272 pk motor te halen is.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 16 jun 2007, 12:27

http://www.rica.nl/news/bmw335d.php

De vraag is natuurlijk of dat nodig is :) Hij wordt er wel sneller van dan een 335i :)

MarcF
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:34

Bericht door MarcF » 16 jun 2007, 13:05

Mathieu schreef:Dennis & Marc F

Op de weg van Loon op Zand naar Tilburg staat toch regelmatig controle.

Ik rijd er niet al te hard ondanks dat de verleiding daar zeker aanwezig is :(
Ik rij daar toch regelmatig en heb nooit iets van een controle meegekregen :?. Ook nog geen gevolgen van ondervonden trouwens :wink:.

Maar ik zal er in het vervolg alert op zijn.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 16 jun 2007, 13:07

leonard schreef:
Rico v Velzen schreef:Rijden er al 335d's met chips rond ? en zoja hoeveel pk hebben die ?
Er zullen er vast wel mee rijden alleen ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Reken op 330 pk.Dat is het maximale.De 350pk in het filmpje geloof ik ook niet!! 320 pk is het maximale wat uit de 272 pk motor te halen is.
Die betreffende 535d is op de bank geweest en die vertelde 350pk ;)
Dat ding liep ook echt gruwelijk hard door op hogere snelheid. Mijn M3 was toen nog begrensd, 265teller hield het op. Zat later achter de 535d en kwam d'r toen niet voorbij op top :shock:
Rico heeft misschien nog wel ergens een linkje naar de site van de Tuner van die auto.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 2 gasten