In de koelslang vanaf de thermostaat naar de radiateur heb ik een adapter gezet, waar de thermische schakelaar in kan om de elektrische fans te schakelen.
Daarna de kabelboom en ECU gemonteerd. Toen was het tijd om de brandstofleidingen aan te gaan sluiten. Aangezien de leidingen bij een DOHC via de rechter chassisbalk omhoog komen, en bij een V6 via de linkerbalk moest hier iets verzonnen worden. Ik heb daarom universele brandstofslang gekocht van 8 mm binnen diameter, en die direct op de retourleiding bij de chassisbalk vastgezet met een slangklem.
Voor de andere 3 uiteinden heb ik de slang over de originele plastic leiding geschoven, en vastgezet met een slangklem. Om te zorgen dat de plastic leiding niet kapot geknepen wordt door de slangklem heb ik daar een metalen busje ingeschoven.
Daarna even het contact aangezet om te checken of er niets lekte, maar gelukkig was alles netjes dicht. mrgreen Toen nog even het koelsysteem en de stuurbekrachtiging gevuld, en daarna was t tijd om em voor het eerst te gaan starten. Gelukkig sloeg ie meteen aan.
Daarna nog een tijd bezig geweest met alle draden netjes weg werken en het dashboard monteren.
Eindelijk was het tijd voor een testritje. Toen bleek helaas dat de kilometerteller het niet deed. Op de versnellingsbak zat namelijk geen aandrijving voor een kabel, omdat de Scorpio een elektrische km teller had.
Gelukkig had ik de bak van de DOHC nog, dus heb ik daar het tandwieltje uitgehaald. Toen de Sierra maar weer opgekrikt, uitlaat weer eronder vandaan, hitteschild ook en daarna de versnellingsbaksteun ook weer losgehaald.
De snelheidssensor uit de DOHC bak gehaald.
Na wat beter gekeken te hebben bleek het wormwiel in de versnellingsbak ook een andere te zijn.

Die moest dus ook omgewisseld gaan worden.
Even wat onderdelen en gereedschap bij de garage gehaald.
Een nieuwe 12-kantige 30 mm moer, die mag je blijkbaar maar 1 keer gebruiken. Een nieuwe oliekeerring voor de uitgaande as van de bak en een tandwieltje met 23 tanden voor de aandrijving van de kabel. Origineel zat er eentje in de DOHC bak met 22 tanden, maar dat klopte niet.

Ook even een 30 mm, 12 kantige diepe dop gehaald om de moer op de uitgaande as los te draaien, en een poelietrekker om het staartstuk uit de bak te trekken.
Toen het staartstuk van de DOHC bak afgehaald, zodat ik het wormwiel eruit kon schuiven.
En het wormwieltje waar het allemaal om ging.
Later ook het wormwiel uit de V6 bak gehaald. Tis duidelijk te zien dat ze verschillend zijn.
Nog even de goede tandwieltjes in de V6 bak gezet. Baksteun er weer onder, hitteschild en uitlaat weer terug en eindelijk klaar!