
Gebruikerservaring remblokken
- matthyssie
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Gebruikerservaring remblokken
@René: Ik heb in m'n E36 de Ate Ceramic blokken geprobeerd. Deze zouden ook weinig stof moeten geven en iets beter volhouden dan standaard blokken. Afgelopen weekend in de Eifel had ik ze na een vlotte afdaling zowat in de fik staan. Roken als een malle en op de velgen zat een dikke laag remstof. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gebruikerservaring remblokken


voorlopig nog geen nwe remmen nodig, maar bij bv een volgende remset zat ik eerst te denken aan bv ceramische blokken (nu minder

of voor ATE powerdisc met ATE powerpads, lijkt me voor op straat een leuke combo die niet de hoofdprijs kost?
schijnbaar zelfs 'track' bestendig?
http://www.ate-hamulce.pl/www/download/ ... yer_de.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;➤ Gleich bleibende Bremsperformance
über den gesamten
Temperaturbereich bis in den
Hochtemperaturbereich,auch für
Rennstreckeneinsatz geeignet
- HJ2
- Berichten: 3692
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Gebruikerservaring remblokken
Hmmzzz... Ik lees met name veel marketing blablablabla. Beter mooier sneller... Beter dan wat? En hoe veel dan?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gebruikerservaring remblokken
beter dan OEM en beter dan hun ATE 'oem' blokje?
de technische blabla klinkt opzich wel leuk en genoeg voor sportief straat en zelfs wat track ervaring, zal wellicht ook per auto e.d. verschillen, maar zo te zien op dat remblok/remschijf overzicht, zijn de ATE blokjes wel aanbevolen voor de meeste type remschijven, op wat zimmerman schijven na.
Dacht dat Knot wel wat ervaring heeft met ATE powerdisc, weet niet of hij dat gecombineerd had met powerpads van ATE?
de technische blabla klinkt opzich wel leuk en genoeg voor sportief straat en zelfs wat track ervaring, zal wellicht ook per auto e.d. verschillen, maar zo te zien op dat remblok/remschijf overzicht, zijn de ATE blokjes wel aanbevolen voor de meeste type remschijven, op wat zimmerman schijven na.
Dacht dat Knot wel wat ervaring heeft met ATE powerdisc, weet niet of hij dat gecombineerd had met powerpads van ATE?
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Gebruikerservaring remblokken
Kun je nog iets specifieker de verschillen geven?jurgt schreef:Op mijn Impreza die ook regelmatig het circuit ziet heb ik zowel Yellowstuff als CL RC5+ gebruikt.
De RC5+ verreweg de beste, goede bite vanaf koud en geen merkbare fading op Zandvoort. Mijn nieuwe set blokken worden weer RC5+, alleen ben nog niet uit over de keuze van de nieuwe schijven.
Dat de CL beter zouden moeten zijn is voor mij duidelijk. CL enkel voor is 225,-? vs 180,- voor yellowstuff rondom. In dat perspectief en het feit dat de auto enkel op straat gebruikt wordt maakt een erg groot verschil.
In dat perspectief dan ook gekozen om gewoon eens de Redstuffs te proberen. Voor het geld kun je het niet laten.
- Alexsti
- Berichten: 1178
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Gebruikerservaring remblokken
Tim, 2 weken geleden nog een setje RC5+ gekocht voor de voorzijde 160 euro ( inclusief verzenden ) voor de STI. 

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Gebruikerservaring remblokken
Ik heb een paar weken terug op Zolder gereden met een M3 met CL RC6 blokken en na 5-6 rondjes was het pedaal gewoon echt helemaal weg, nul remkracht meer over. Dus Carbone Loraine is ook niet heilig wat mij betreft.
Alle huurauto's van DF gaan nu over op ATE powerdiscs met EBC Blue blokken.
In Duitsland racen veel VLN E36's met die set-up en blokken gaan zo'n 2500km mee (incl. trackdays op Zolder en Zandvoort, dus niet alleen maar op de Ring), schijven 2-3 sets blokken.
Dus dat is hopelijk wisselen en een jaar geen omkijken meer naar hebben, ik ben heel benieuwd; de remkracht is op Zandvoort in ieder geval meer dan ruim voldoende!
Alle huurauto's van DF gaan nu over op ATE powerdiscs met EBC Blue blokken.
In Duitsland racen veel VLN E36's met die set-up en blokken gaan zo'n 2500km mee (incl. trackdays op Zolder en Zandvoort, dus niet alleen maar op de Ring), schijven 2-3 sets blokken.
Dus dat is hopelijk wisselen en een jaar geen omkijken meer naar hebben, ik ben heel benieuwd; de remkracht is op Zandvoort in ieder geval meer dan ruim voldoende!

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten