Gebruikerservaring remblokken

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Gebruikerservaring remblokken

Bericht door matthyssie » 25 mei 2016, 19:02

@René: Ik heb in m'n E36 de Ate Ceramic blokken geprobeerd. Deze zouden ook weinig stof moeten geven en iets beter volhouden dan standaard blokken. Afgelopen weekend in de Eifel had ik ze na een vlotte afdaling zowat in de fik staan. Roken als een malle en op de velgen zat een dikke laag remstof. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2016, 19:21

:shock: oke dan...weet ik voorlopig ff voldoende :mrgreen:

voorlopig nog geen nwe remmen nodig, maar bij bv een volgende remset zat ik eerst te denken aan bv ceramische blokken (nu minder ;-))
of voor ATE powerdisc met ATE powerpads, lijkt me voor op straat een leuke combo die niet de hoofdprijs kost?

Afbeelding

schijnbaar zelfs 'track' bestendig?
➤ Gleich bleibende Bremsperformance
über den gesamten
Temperaturbereich bis in den
Hochtemperaturbereich,auch für
Rennstreckeneinsatz geeignet
http://www.ate-hamulce.pl/www/download/ ... yer_de.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

HJ2

Bericht door HJ2 » 25 mei 2016, 20:10

Hmmzzz... Ik lees met name veel marketing blablablabla. Beter mooier sneller... Beter dan wat? En hoe veel dan?

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2016, 21:33

beter dan OEM en beter dan hun ATE 'oem' blokje?

de technische blabla klinkt opzich wel leuk en genoeg voor sportief straat en zelfs wat track ervaring, zal wellicht ook per auto e.d. verschillen, maar zo te zien op dat remblok/remschijf overzicht, zijn de ATE blokjes wel aanbevolen voor de meeste type remschijven, op wat zimmerman schijven na.

Dacht dat Knot wel wat ervaring heeft met ATE powerdisc, weet niet of hij dat gecombineerd had met powerpads van ATE?

Tim N

Bericht door Tim N » 26 mei 2016, 13:12

jurgt schreef:Op mijn Impreza die ook regelmatig het circuit ziet heb ik zowel Yellowstuff als CL RC5+ gebruikt.

De RC5+ verreweg de beste, goede bite vanaf koud en geen merkbare fading op Zandvoort. Mijn nieuwe set blokken worden weer RC5+, alleen ben nog niet uit over de keuze van de nieuwe schijven.
Kun je nog iets specifieker de verschillen geven?
Dat de CL beter zouden moeten zijn is voor mij duidelijk. CL enkel voor is 225,-? vs 180,- voor yellowstuff rondom. In dat perspectief en het feit dat de auto enkel op straat gebruikt wordt maakt een erg groot verschil.

In dat perspectief dan ook gekozen om gewoon eens de Redstuffs te proberen. Voor het geld kun je het niet laten.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 26 mei 2016, 17:24

Tim, 2 weken geleden nog een setje RC5+ gekocht voor de voorzijde 160 euro ( inclusief verzenden ) voor de STI. :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 mei 2016, 17:42

Ik heb een paar weken terug op Zolder gereden met een M3 met CL RC6 blokken en na 5-6 rondjes was het pedaal gewoon echt helemaal weg, nul remkracht meer over. Dus Carbone Loraine is ook niet heilig wat mij betreft.
Alle huurauto's van DF gaan nu over op ATE powerdiscs met EBC Blue blokken.
In Duitsland racen veel VLN E36's met die set-up en blokken gaan zo'n 2500km mee (incl. trackdays op Zolder en Zandvoort, dus niet alleen maar op de Ring), schijven 2-3 sets blokken.
Dus dat is hopelijk wisselen en een jaar geen omkijken meer naar hebben, ik ben heel benieuwd; de remkracht is op Zandvoort in ieder geval meer dan ruim voldoende! :df:

Plaats reactie