Tell me more about the non SMartijnGizmo schreef:S met handbak hebben we gereden, loopt bij de tolpoortjes prima weg bij een non-S met PDK trouwens

Tell me more about the non SMartijnGizmo schreef:S met handbak hebben we gereden, loopt bij de tolpoortjes prima weg bij een non-S met PDK trouwens
Kleijwegt is idd erg goed. Zakelijk, to the point, informatief, en als het past, gepassioneerd. Met afstand de nr. 1 in Nederland.Robin schreef:Inderdaad,Autoweek, maar Roy Kleijwegt kan het subliem uitleggen,merk ik al langer, dat maak je niet vaak mee. Serieuze journo.Wouter81 schreef:http://www.autoweek.nl/video/5141/rij-i ... 18-boxster
Geweldige auto, echt maar het klinkt imo voor geen meter. Past ook niet bij deze auto, dit geluid.
Neemt niet weg dat het ding niet mooi klinkt, echt niet....
Exact.Wouter81 schreef:Toch vraag ik me af of ze zoiets niet anders hadden kunnen oplossen, een kleine 6 cilinder met turbo en cilinderuitschakeling oid.
Niets mis met moderne 4 cilinder turbo's, tenminste zolang ze in een hothatch zitten. Daar hoort het.... of in een Subaru Impreza inderdaad. Maar niet in een auto als een Boxster. Da's een sportauto, qua rijden en vooral ook qua uiterlijk. Het is (op Macboy na) in principe ook geen primaire auto maar een 'auto voor erbij'. Voor de hobby dus. Da's dus een auto die je met je hart koopt ipv. met je verstand. Rationeel is er nooit reden om een funauto voor erbij te kopen, dat doe je alleen omdat je liefhebber bent. Emotie ipv. verstand. Dan wil je toch ook een lekker klinkende motor? De motor moet een juweeltje zijn, bij een middenmotorauto is dit zelfs het centrale deel van de auto waar alles (letterlijk en figuurlijk) om draait. Een sportauto met saaie motor is hetzelfde als een lekker 'wijf' in Thailand, die geen vrouw blijkt te zijn als je ermee aan de slag gaat...
En hoe goed ook geëngineerd, en hoeveel extra vermogen het ook heeft (al had 'ie 500 PK), voor mij zou dit een dealbreaker zijn als ik in de markt was voor zo'n auto. Haal dan liever een Jaguar F-type, misschien minder perfect maar daar gaan je nekharen wel van overeind staan als je gas geeft.
Dat de respectievelijke merken kunnen blijven bestaan en nog steeds spannende auto's kunnen maken. Of we het willen of niet, alle merken moeten omlaag met de uitstoot en de enige manier om dat te doen (bij de tests in ieder geval) is minder cilinderinhoud. Om ook nog wat vermogen te maken worden er turbo's opgeschroefd.Tom schreef:Wat is voor mij de toegevoegde waarde van al dat gedownsize?
Gebruikers op dit forum: D. Peters en 5 gasten