Porsche 718 Boxster / Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Macboy

Re: Porsche 718 Boxster (S)

Bericht door Macboy » 10 apr 2016, 10:59

MartijnGizmo schreef:S met handbak hebben we gereden, loopt bij de tolpoortjes prima weg bij een non-S met PDK trouwens
Tell me more about the non S :hungry:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 10 apr 2016, 11:34

Geen idee, die hebben we niet gereden.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 apr 2016, 20:20

Toch goed verhaal. Thx !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 apr 2016, 08:36

Grinnik @ goed verhaal...

Waarom dan geen 718S Ilija?

Power is ook comfort etc.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 apr 2016, 09:37

Misschien ben ik teveel een oude WRX fanboy maar 4 cyl boxer klinkt toch gewoon top? Anders als 6cyl maar wel gaaf toch?

Robin

Bericht door Robin » 11 apr 2016, 09:43

De soundclips die ik heb gehoord, maken me nou niet bepaald feestelijk gestemd. Zal aan mij liggen:)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 apr 2016, 09:52

http://www.autoweek.nl/video/5141/rij-i ... 18-boxster" onclick="window.open(this.href);return false;

Geweldige auto, echt maar het klinkt imo voor geen meter. Past ook niet bij deze auto, dit geluid.

Robin

Bericht door Robin » 11 apr 2016, 10:07

Inderdaad,Autoweek, maar Roy Kleijwegt kan het subliem uitleggen,merk ik al langer, dat maak je niet vaak mee. Serieuze journo.

Neemt niet weg dat het ding niet mooi klinkt, echt niet....

GTRene

Bericht door GTRene » 11 apr 2016, 10:35

het lijkt wel of er een soort 'klep' oid in die uitlaat zit waar het geluid langs fleddert...
magoed, zal vast met 1 of ander sportuitlaat oid op te lossen zijn, wel jammer dat het niet af fabriek meteen mooi klinkt.

jacobt

Bericht door jacobt » 11 apr 2016, 10:45

Altijd fan geweest van de boxster, maar een vier cilinder komt er niet natuurlijk. Het geluid in de review vind ik helemaal niks. Hoorde gisteren weer een 6 cilinder boxster, wat een mooi geluid is dat. Ik snap niet waarom er net als de m2 niet een 6 cilinder turbo in kan?
Maar waarschijnlijk heeft Porsche toch het goede gekozen , want er zijn al weer heel wat verkocht en levertijd zou al weer aardig oplopen

Robin

Bericht door Robin » 11 apr 2016, 10:56

Emissie eisen en natuurlijk de doelgroep verbreden terwijl ie aangekleed in NL best nog superprijzig is....

Macboy

Bericht door Macboy » 11 apr 2016, 11:29

Het zou voor Porsche goed zijn om in elk geval een 6-cilinder aan te bieden in bijvoorbeeld de GTS of een R versie. Jammer dat het geluid nu minder mooi is. Ga straks het filmpje bekijken.

Robin voor mij geen S natuurlijk en voor mij geen bezwaar tegen de 4-cilinder omdat op deze wijze de Boxster voor mij financieel binnen handbereik komt. Leek me dus logisch waarom geen Boxster S. Zelfde reden als waarom er geen GT4 komt. Centenkwestie.

Daarom dus ook zo belangrijk om alleen de essentiële opties te nemen.
Laatst gewijzigd door Macboy op 11 apr 2016, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 apr 2016, 11:29

Robin schreef:
Wouter81 schreef:http://www.autoweek.nl/video/5141/rij-i ... 18-boxster

Geweldige auto, echt maar het klinkt imo voor geen meter. Past ook niet bij deze auto, dit geluid.
Inderdaad,Autoweek, maar Roy Kleijwegt kan het subliem uitleggen,merk ik al langer, dat maak je niet vaak mee. Serieuze journo.

Neemt niet weg dat het ding niet mooi klinkt, echt niet....
Kleijwegt is idd erg goed. Zakelijk, to the point, informatief, en als het past, gepassioneerd. Met afstand de nr. 1 in Nederland.

Die vierpitter Boxer is geen 6 cilinder atmo. Het turboblok is krachtiger en maakt de auto beter qua driveability. Ok, de huil bovenin wordt gemist, maar dit turboblok heeft ook een karlading aan karakter. Ik vind 'm lekker klinken. Ook echt des Porsches als je in de geschiedenis terugkijkt. Wat een machine die 718!

Macboy

Bericht door Macboy » 11 apr 2016, 11:31

De turbo maakt nu een handbak ook nog aantrekkelijker wat mij betreft !

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 apr 2016, 11:50

Toch vraag ik me af of ze zoiets niet anders hadden kunnen oplossen, een kleine 6 cilinder met turbo en cilinderuitschakeling oid.

Niets mis met moderne 4 cilinder turbo's, tenminste zolang ze in een hothatch zitten. Daar hoort het.... of in een Subaru Impreza inderdaad. Maar niet in een auto als een Boxster. Da's een sportauto, qua rijden en vooral ook qua uiterlijk. Het is (op Macboy na :)) in principe ook geen primaire auto maar een 'auto voor erbij'. Voor de hobby dus. Da's dus een auto die je met je hart koopt ipv. met je verstand. Rationeel is er nooit reden om een funauto voor erbij te kopen, dat doe je alleen omdat je liefhebber bent. Emotie ipv. verstand. Dan wil je toch ook een lekker klinkende motor? De motor moet een juweeltje zijn, bij een middenmotorauto is dit zelfs het centrale deel van de auto waar alles (letterlijk en figuurlijk) om draait. Een sportauto met saaie motor is hetzelfde als een lekker 'wijf' in Thailand, die geen vrouw blijkt te zijn als je ermee aan de slag gaat...

En hoe goed ook geëngineerd, en hoeveel extra vermogen het ook heeft (al had 'ie 500 PK), voor mij zou dit een dealbreaker zijn als ik in de markt was voor zo'n auto. Haal dan liever een Jaguar F-type, misschien minder perfect maar daar gaan je nekharen wel van overeind staan als je gas geeft.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 apr 2016, 12:27

Packaging + gewicht...

allen

Bericht door allen » 11 apr 2016, 12:32

Klopt Wouter, dat stukje over emotie. Maar om die reden kan ik warm lopen voor een Boxter met 4 cilinder erin. Scheelt gewicht!
Net als jij een autoliefhebber. Bij jou ligt de focus op het geluid, bij mij op het gewicht.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 apr 2016, 12:51

Besparing van beetje gewicht op een auto met middenmotor is verwaarloosbaar. Op een BMW cabrio met de motor voorin zal het echt veel schelen 6 of 4 cilinders. Op de Boxster is het echt verwaarloosbaar denk ik. Daar is het gewicht immers al volledig verdeeld.

Mooi verwoord Wouter helemaal mee eens !

EDIT: filmpje gezien ding klinkt goed ! Echt veeeel beter dan mijn huidige 120d :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 11 apr 2016, 13:11

Hoezeer ik 't met iedereen ook eensch ben betr 'alles' (package/looks/sturen/massa etc) wordt de waarde van het geluid bij 'n Boxster(ook vaak open te rijden) fenomenaal onderschat of verkeerd ingeschat imho, dus wat Wouter zegt. Nu is dat persoonlijk, maar die lompe 'zware' F type vind ik weergaloos qua looks.daar kan nul tegenop, ook geen M2...:)

allen

Bericht door allen » 11 apr 2016, 13:22

Ach, ik hoorde ook al van iemand dat de wagen juist zwaarder geworden is. Vooruit dan maar, m'n mening is veranderd. Gewoon een waardeloos ding. Next! :tooth:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 11 apr 2016, 14:18

Wouter81 schreef:Toch vraag ik me af of ze zoiets niet anders hadden kunnen oplossen, een kleine 6 cilinder met turbo en cilinderuitschakeling oid.

Niets mis met moderne 4 cilinder turbo's, tenminste zolang ze in een hothatch zitten. Daar hoort het.... of in een Subaru Impreza inderdaad. Maar niet in een auto als een Boxster. Da's een sportauto, qua rijden en vooral ook qua uiterlijk. Het is (op Macboy na :)) in principe ook geen primaire auto maar een 'auto voor erbij'. Voor de hobby dus. Da's dus een auto die je met je hart koopt ipv. met je verstand. Rationeel is er nooit reden om een funauto voor erbij te kopen, dat doe je alleen omdat je liefhebber bent. Emotie ipv. verstand. Dan wil je toch ook een lekker klinkende motor? De motor moet een juweeltje zijn, bij een middenmotorauto is dit zelfs het centrale deel van de auto waar alles (letterlijk en figuurlijk) om draait. Een sportauto met saaie motor is hetzelfde als een lekker 'wijf' in Thailand, die geen vrouw blijkt te zijn als je ermee aan de slag gaat...

En hoe goed ook geëngineerd, en hoeveel extra vermogen het ook heeft (al had 'ie 500 PK), voor mij zou dit een dealbreaker zijn als ik in de markt was voor zo'n auto. Haal dan liever een Jaguar F-type, misschien minder perfect maar daar gaan je nekharen wel van overeind staan als je gas geeft.
Exact.
@Maccie, ik krijg ook het idee dat je een Porsche wil omdat het een Porsche is. Dat is prima natuurlijk, maar vind het wel grappig om te lezen in je postings. :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 apr 2016, 14:30

Waarom zou je dat dan niet willen als je nieuw wilt rijden en dat ooit eens in een Porsche? Dat het geen 6 cil is dat is niet anders bij de huidige nieuwe Boxster. Ding heeft 300pk op een 1300-1400kg? Lijkt mij niets mis mee. Snap wel dat je dat eens 2 jaar wilt rijden voor een, relatief, betaalbaar bedrag. Zeker in Macboy z'n situatie. Kip noch kraai en het kunnen betalen. Dat het dan een 4 cil turbo is, nou en?
En als je vanuit een M135i in een 120d gestapt bent en ook nog blij kunt zijn dan wordt het alleen maar beter :)

Tom

Bericht door Tom » 11 apr 2016, 14:59

Liever heb je gewoon de keuze.
Als BMW niet met turbo’s was begonnen reed ik misschien nog BMW. Ik heb niks met turbo’s. Ze worden wel steeds beter en zal vast een keer moeten, maar tot die tijd zie ik het nut er niet van in. Het verbruik van m’n huidige auto is acceptabel en het motorgedrag (gasrespons, geluid, vermogensopbouw) en stukje emotie past mij meer. Wat is voor mij de toegevoegde waarde van al dat gedownsize?

Forza

Bericht door Forza » 11 apr 2016, 15:06

Tom schreef:Wat is voor mij de toegevoegde waarde van al dat gedownsize?
Dat de respectievelijke merken kunnen blijven bestaan en nog steeds spannende auto's kunnen maken. Of we het willen of niet, alle merken moeten omlaag met de uitstoot en de enige manier om dat te doen (bij de tests in ieder geval) is minder cilinderinhoud. Om ook nog wat vermogen te maken worden er turbo's opgeschroefd.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 apr 2016, 15:12

Macboy die een Porsche wil rijden omdat het een Porsche is ?

Ja duuuuuuuuuuuh logisch toch ?

Ik wil ook wel Kia rijden omdat het een Kia is, maar dan toch liever een Porsche. Mensen die roepen dat de Boxster niks is alleen maar omdat het nu een 4-cilinder lijkt me wat overdreven. Buiten dat ben ik het verder zeker wel met Wouter eens he.

Nogmaals, tuurlijk klinkt die 6-cilinder geweldig en is het jammer dat het nu om een 4-cilinder turbo is. Maar het biedt ook heel veel voordelen. Waaronder de prijs. Maar ook het feit dat de lange overbrenging niet meer storend is omdat er koppel is over het hele bereik. Daarnaast zal de motor flink wat lichter geworden zijn. Denk niet dat je daar wat van merkt maar goed minder gewicht is altijd goed.

Dat het geluid minder is maakt de auto voor mij niet minder begeerlijk. Natuurlijk zal ik er nog in moeten rijden, maar het blijft in alle opzichten voor mij een echte Porsche en daarmee een echte droomauto. Puur en alleen omdat het een Porsche is ja.

4-cilinder 300pk cabrio met middenmotor concept: jaaaaaaaaaaaaaaa Porsche omdat het een Porsche is :love:

Overigens ben ik wel een Boxster liefhebber als je dat bedoelt. De 911 cabrio ben ik niet kapot van. De Targa wel. Maar liefst voor mij de Spyder als ik een Porsche mag uitkiezen. Geen GT3 of ander ding. Liefst de Spyder en daarna de GT3.

Porsche ! Porsche ! Porsche !

Had ik al gezegd - afgelopen 20 jaar misschien - dat ik Porsche gek ben ?
Laatst gewijzigd door Macboy op 11 apr 2016, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie