Ervoor ook maar minder heftig. Kan zijn dat het mettertijd gewoon verergerd en dat het niets met de carterventilatie te maken heeft, geen idee. Misschien maar meteen een M54B30 in hangen, schijnt nog iemand op het forum met zoiets te leurenebeurde dat nadat je die nwe olieding e.d. vervangen had?
E38 eruit, E60 erin => eruit
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
- Joy
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Jeuj dat valt tegen zeg. Niet echt waar je op zit te wachten vlak na aanschaf. Scheelt het gelukkig wel dat je zelf handig bent, garagekosten zouden anders wel eens fiks tegen kunnen vallen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
ik zou niet weten wie je bedoelt944-20v schreef:Ervoor ook maar minder heftig. Kan zijn dat het mettertijd gewoon verergerd en dat het niets met de carterventilatie te maken heeft, geen idee. Misschien maar meteen een M54B30 in hangen, schijnt nog iemand op het forum met zoiets te leurenebeurde dat nadat je die nwe olieding e.d. vervangen had?
maar lijkt me geen verkeerd idee
kun je er eventueel zo'n kitje op die M54B30 opschroeven...390 pk
http://www.schaper-automotive.com/produ ... 3-3-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Inderdaad ja. Wat de onderdelen kosten valt mij eigenlijk nog mee. Meest vervelende is dat ik nog niet weet wat het probleem precies is.Joy schreef:Jeuj dat valt tegen zeg. Niet echt waar je op zit te wachten vlak na aanschaf. Scheelt het gelukkig wel dat je zelf handig bent, garagekosten zouden anders wel eens fiks tegen kunnen vallen.
- Knot
- Berichten: 40775
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Apart.... vooral als ie koud is, is het niet iets met automatische choke die niet goed aanstuurt?
Die M54B22 ligt ook in de E46 dus niet echt een E60 probleem toch?
Die M54B22 ligt ook in de E46 dus niet echt een E60 probleem toch?
-
Emiel
- Berichten: 4255
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Vreemd issue.
Kleppendeksel pakking is een bekend iets, is hier ook vervangen onder garantie, soms druppel olie op spruitstuk, daar merkte ik het aan. Verder 0,0 problemen met de e60 hier ( 525i 2004 )
Kleppendeksel pakking is een bekend iets, is hier ook vervangen onder garantie, soms druppel olie op spruitstuk, daar merkte ik het aan. Verder 0,0 problemen met de e60 hier ( 525i 2004 )
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
De titel van het topic klinkt mij heel bekend in de oren 
Ik heb er inmiddels mee leren leven. #thugE61life
Ik heb er inmiddels mee leren leven. #thugE61life
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Klopt, eigenlijk alle modellen waar de M54 in ligt en dat zijn er nogal wat. Internet staat vol met koud-start/loop problemen bij deze motoren maar het kan blijkbaar aan veel verschillende dingen liggen want een eenduidige oplossing lijkt er niet te zijn.Die M54B22 ligt ook in de E46 dus niet echt een E60 probleem toch?
Sommige draadjes wijzen richting mogelijke mechanische problemen (klepstoters, klepsteelgeleiders, zuigerveren) maar dat lijkt mij wel heel sterk. De auto is in zo'n twee weken van prima rijdend (ook koud) naar dit gegaan.
Nou ja. Warm hapert ie niet echt ofzo en loopt gewoon zijn hele toeren-gebied door. Lijkt wel alsof de vermogensopbouw wat hakkelig verloopt, voelt wat digitaal aan alsof ie tijdens optrekken af en toe ineens wat vermogen erbij krijgt.Apart.... vooral als ie koud is, is het niet iets met automatische choke die niet goed aanstuurt?
Hopelijk ligt er vanmiddag thuis een doos met onderdelen vanuit Duitsland op mij te wachten.
- Knot
- Berichten: 40775
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Wel irritant inderdaad als je het niet kunt vinden. Maar gewoon onderdelen blijven vervangen totdat hij helemaal fris is lijkt mij het beste plan 
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Mja eigenlijk ben ik niet zo van het klakkeloos vervangen maar als je de oorzaak niet kunt vinden moet je toch wat!
Tot op heden nog niet zo heel verkeerd/onnodig bezig geweest denk ik. Carterventilatie was wel aan vervanging toe en gisteren heb ik het kleppendeksel er dus al afgehaald en in één bougie-gat stond al wat olie en de pakkingen waren al glashard geworden. Ik kan mij voorstellen dat de vanos afdichtingen er ongeveer net zo aan toe zijn.
Tot op heden nog niet zo heel verkeerd/onnodig bezig geweest denk ik. Carterventilatie was wel aan vervanging toe en gisteren heb ik het kleppendeksel er dus al afgehaald en in één bougie-gat stond al wat olie en de pakkingen waren al glashard geworden. Ik kan mij voorstellen dat de vanos afdichtingen er ongeveer net zo aan toe zijn.
- Niels
- Berichten: 22535
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Ik vermoed niet dat het in de Vanos zit, tenminste de relatie met kou zie ik niet. Als de storing blijft als je alle nieuwe delen erop hebt dan zou ik toch kijken naar temperatuur sensoren.
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Ik ook niet Niels, maar nu het kleppendeksel er toch af ligt vind ik het zonde de vanos niet mee te nemen. Stelt bij Eem M52tu en M54 geen bal voor.
ECU temperatuursensor heb ik ook nieuw. Spul is net binnen.
ECU temperatuursensor heb ik ook nieuw. Spul is net binnen.
- Knot
- Berichten: 40775
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Wordt weer een leuk avondje knutselen.... hoop dat je het rap oplost en anders idd wat Niels zegt, verder met temperatuur sensoren....?
- Niels
- Berichten: 22535
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Succes en keep us updated 
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Rody en Niels bedankt!
Laatst gewijzigd door RJK op 21 dec 2017, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Lijkt mee eerder een electronisch probleem. Ga je al sensoren vervangen?
Komen die trouwens naar voren of ze kaduuk zijn met uitlezen?
Succes!
Komen die trouwens naar voren of ze kaduuk zijn met uitlezen?
Succes!
- Knot
- Berichten: 40775
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Volgens mij geen foutmeldingen dat is het vreemde, dus een sensor die normaal signaal afgeeft maar toch zijn werk niet doet zou je dan zeggen.
Ach, als ie ruk blijft lopen kan je m altijd nog voor 5k bij mij afgooien
Ach, als ie ruk blijft lopen kan je m altijd nog voor 5k bij mij afgooien
- Joy
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
In de garage laten staan zal 'm niet meer waard laten worden met die kapotte motor. Ook zijn er 1.096.444 stuks van gemaakt. Ten opzichte van een E30 M3 kan dit nooit wat worden.
Ik zou 'm inderdaad doorschuiven voor 4k aan Knot.
Ik zou 'm inderdaad doorschuiven voor 4k aan Knot.
- Knot
- Berichten: 40775
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?
E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Of dan gelijk 6k bijlappen en die BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 met krap 50.000 kilometer van het forum trekken. Is maar een 4 cilinder, wordt nooit een klassieker maar rijdt wel het zuinigst van de drie.
- Joy
- Berichten: 10888
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
6k bijlappen, lol.
Goeie inkoper die Allen.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Die van mij loopt stationair goedKnot schreef:Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?
E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
E61 530d dik in de opties ( m-pakket , comfortstoelen ) met 245.000km
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
M3 all the way.Knot schreef:Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?
E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
- RJK
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Stelletje zwetsnichten...
En ik maar zwoegen:
AF087F9F-EF86-4371-9BBC-B94C6F7DC0E1_zps9sfzfldg by Reinier Kleis, on Flickr
Nog nooit zo'n slechte/ruime vanos gezien
zuigers lijken wel gooipassing... Was zelfs bij mijn E38 met bijna 3 ton erop beter (misschien was die al eens gedaan).
En ik maar zwoegen:
AF087F9F-EF86-4371-9BBC-B94C6F7DC0E1_zps9sfzfldg by Reinier Kleis, on FlickrNog nooit zo'n slechte/ruime vanos gezien
Laatst gewijzigd door RJK op 21 dec 2017, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...
Knot schreef:Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?
E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
E61 530d dik in de opties ( m-pakket , comfortstoelen ) met 245.000km
Of http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... lezen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Goed bezig 944!
Bevalt de 520i een beetje? Voelt de koets niet (te) zwaar ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mathieue30 en 32 gasten
