E38 eruit, E60 erin => eruit

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door RJK » 04 jan 2016, 23:14

ebeurde dat nadat je die nwe olieding e.d. vervangen had?
Ervoor ook maar minder heftig. Kan zijn dat het mettertijd gewoon verergerd en dat het niets met de carterventilatie te maken heeft, geen idee. Misschien maar meteen een M54B30 in hangen, schijnt nog iemand op het forum met zoiets te leuren :tooth:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Joy » 04 jan 2016, 23:25

Jeuj dat valt tegen zeg. Niet echt waar je op zit te wachten vlak na aanschaf. Scheelt het gelukkig wel dat je zelf handig bent, garagekosten zouden anders wel eens fiks tegen kunnen vallen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door GTRene » 04 jan 2016, 23:25

944-20v schreef:
ebeurde dat nadat je die nwe olieding e.d. vervangen had?
Ervoor ook maar minder heftig. Kan zijn dat het mettertijd gewoon verergerd en dat het niets met de carterventilatie te maken heeft, geen idee. Misschien maar meteen een M54B30 in hangen, schijnt nog iemand op het forum met zoiets te leuren :tooth:
ik zou niet weten wie je bedoelt :tooth:
maar lijkt me geen verkeerd idee :lol:

kun je er eventueel zo'n kitje op die M54B30 opschroeven...390 pk :kikker:

http://www.schaper-automotive.com/produ ... 3-3-0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door RJK » 05 jan 2016, 07:10

Joy schreef:Jeuj dat valt tegen zeg. Niet echt waar je op zit te wachten vlak na aanschaf. Scheelt het gelukkig wel dat je zelf handig bent, garagekosten zouden anders wel eens fiks tegen kunnen vallen.
Inderdaad ja. Wat de onderdelen kosten valt mij eigenlijk nog mee. Meest vervelende is dat ik nog niet weet wat het probleem precies is.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Knot » 05 jan 2016, 08:26

Apart.... vooral als ie koud is, is het niet iets met automatische choke die niet goed aanstuurt?

Die M54B22 ligt ook in de E46 dus niet echt een E60 probleem toch?

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Emiel » 05 jan 2016, 10:50

Vreemd issue.

Kleppendeksel pakking is een bekend iets, is hier ook vervangen onder garantie, soms druppel olie op spruitstuk, daar merkte ik het aan. Verder 0,0 problemen met de e60 hier ( 525i 2004 )

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door dvh » 05 jan 2016, 11:52

De titel van het topic klinkt mij heel bekend in de oren :-)
Ik heb er inmiddels mee leren leven. #thugE61life

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door RJK » 05 jan 2016, 11:57

Die M54B22 ligt ook in de E46 dus niet echt een E60 probleem toch?
Klopt, eigenlijk alle modellen waar de M54 in ligt en dat zijn er nogal wat. Internet staat vol met koud-start/loop problemen bij deze motoren maar het kan blijkbaar aan veel verschillende dingen liggen want een eenduidige oplossing lijkt er niet te zijn.

Sommige draadjes wijzen richting mogelijke mechanische problemen (klepstoters, klepsteelgeleiders, zuigerveren) maar dat lijkt mij wel heel sterk. De auto is in zo'n twee weken van prima rijdend (ook koud) naar dit gegaan.
Apart.... vooral als ie koud is, is het niet iets met automatische choke die niet goed aanstuurt?
Nou ja. Warm hapert ie niet echt ofzo en loopt gewoon zijn hele toeren-gebied door. Lijkt wel alsof de vermogensopbouw wat hakkelig verloopt, voelt wat digitaal aan alsof ie tijdens optrekken af en toe ineens wat vermogen erbij krijgt.

Hopelijk ligt er vanmiddag thuis een doos met onderdelen vanuit Duitsland op mij te wachten.Afbeelding Kleppendeksel pakkingset haal ik vanmiddag hier bij de onderdelenboer op en de Beisan set zal er ook voor het weekeinde wel zijn.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Knot » 05 jan 2016, 12:08

Wel irritant inderdaad als je het niet kunt vinden. Maar gewoon onderdelen blijven vervangen totdat hij helemaal fris is lijkt mij het beste plan ;)

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door RJK » 05 jan 2016, 13:03

Mja eigenlijk ben ik niet zo van het klakkeloos vervangen maar als je de oorzaak niet kunt vinden moet je toch wat!

Tot op heden nog niet zo heel verkeerd/onnodig bezig geweest denk ik. Carterventilatie was wel aan vervanging toe en gisteren heb ik het kleppendeksel er dus al afgehaald en in één bougie-gat stond al wat olie en de pakkingen waren al glashard geworden. Ik kan mij voorstellen dat de vanos afdichtingen er ongeveer net zo aan toe zijn.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Niels » 05 jan 2016, 17:58

Ik vermoed niet dat het in de Vanos zit, tenminste de relatie met kou zie ik niet. Als de storing blijft als je alle nieuwe delen erop hebt dan zou ik toch kijken naar temperatuur sensoren.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door RJK » 05 jan 2016, 18:20

Ik ook niet Niels, maar nu het kleppendeksel er toch af ligt vind ik het zonde de vanos niet mee te nemen. Stelt bij Eem M52tu en M54 geen bal voor.

ECU temperatuursensor heb ik ook nieuw. Spul is net binnen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Knot » 05 jan 2016, 18:30

Wordt weer een leuk avondje knutselen.... hoop dat je het rap oplost en anders idd wat Niels zegt, verder met temperatuur sensoren....?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Niels » 05 jan 2016, 18:35

Succes en keep us updated :D

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door RJK » 05 jan 2016, 19:45

Rody en Niels bedankt!
Laatst gewijzigd door RJK op 21 dec 2017, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Peric » 05 jan 2016, 20:26

Lijkt mee eerder een electronisch probleem. Ga je al sensoren vervangen?
Komen die trouwens naar voren of ze kaduuk zijn met uitlezen?
Succes!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Knot » 05 jan 2016, 20:36

Volgens mij geen foutmeldingen dat is het vreemde, dus een sensor die normaal signaal afgeeft maar toch zijn werk niet doet zou je dan zeggen.

Ach, als ie ruk blijft lopen kan je m altijd nog voor 5k bij mij afgooien :tong:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Joy » 05 jan 2016, 20:41

In de garage laten staan zal 'm niet meer waard laten worden met die kapotte motor. Ook zijn er 1.096.444 stuks van gemaakt. Ten opzichte van een E30 M3 kan dit nooit wat worden.
Ik zou 'm inderdaad doorschuiven voor 4k aan Knot.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40249
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Knot » 05 jan 2016, 20:47

Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?

E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door allen » 05 jan 2016, 20:49

Of dan gelijk 6k bijlappen en die BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 met krap 50.000 kilometer van het forum trekken. Is maar een 4 cilinder, wordt nooit een klassieker maar rijdt wel het zuinigst van de drie.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door Joy » 05 jan 2016, 20:55

6k bijlappen, lol. :tooth: Goeie inkoper die Allen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door dvh » 05 jan 2016, 20:58

Knot schreef:Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?

E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
E61 530d dik in de opties ( m-pakket , comfortstoelen ) met 245.000km
Die van mij loopt stationair goed :ken ik jou:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door GTRene » 05 jan 2016, 21:02

Knot schreef:Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?

E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
M3 all the way.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3647
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door RJK » 05 jan 2016, 21:28

Stelletje zwetsnichten... :tooth:

En ik maar zwoegen:

AfbeeldingAF087F9F-EF86-4371-9BBC-B94C6F7DC0E1_zps9sfzfldg by Reinier Kleis, on Flickr

Nog nooit zo'n slechte/ruime vanos gezien :duh: zuigers lijken wel gooipassing... Was zelfs bij mijn E38 met bijna 3 ton erop beter (misschien was die al eens gedaan).
Laatst gewijzigd door RJK op 21 dec 2017, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: E38 eruit, E60 erin => probleem nog niet opgelost...

Bericht door dvh » 05 jan 2016, 22:00

Knot schreef:Opzich wel een mooi vraagstuk... wat heb je liever voor ongeveer 10k?

E46 M3 karig in de opties (geen willem volleder, geen schuifdak) met 407.000km
E60 520i dik in de opties (m pakket, schuifdak, leder) met 130.000km
E61 530d dik in de opties ( m-pakket , comfortstoelen ) met 245.000km
Of http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... lezen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:angel:

Goed bezig 944!
Bevalt de 520i een beetje? Voelt de koets niet (te) zwaar ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric Z, Fabian, jvb, L5S1, Will F. en 11 gasten