Die M54B22 ligt ook in de E46 dus niet echt een E60 probleem toch?
Klopt, eigenlijk alle modellen waar de M54 in ligt en dat zijn er nogal wat. Internet staat vol met koud-start/loop problemen bij deze motoren maar het kan blijkbaar aan veel verschillende dingen liggen want een eenduidige oplossing lijkt er niet te zijn.
Sommige draadjes wijzen richting mogelijke mechanische problemen (klepstoters, klepsteelgeleiders, zuigerveren) maar dat lijkt mij wel heel sterk. De auto is in zo'n twee weken van prima rijdend (ook koud) naar dit gegaan.
Apart.... vooral als ie koud is, is het niet iets met automatische choke die niet goed aanstuurt?
Nou ja. Warm hapert ie niet echt ofzo en loopt gewoon zijn hele toeren-gebied door. Lijkt wel alsof de vermogensopbouw wat hakkelig verloopt, voelt wat digitaal aan alsof ie tijdens optrekken af en toe ineens wat vermogen erbij krijgt.
Hopelijk ligt er vanmiddag thuis een doos met onderdelen vanuit Duitsland op mij te wachten.

Kleppendeksel pakkingset haal ik vanmiddag hier bij de onderdelenboer op en de Beisan set zal er ook voor het weekeinde wel zijn.